Gå til innhold

Ditt beste sminketips :)


kornelia84

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruk higlighter - bittelitt strøket over hver kinnben og under, ytterst ved øyenbrynene. Gir en lekker trendy "glow". Selv bruker jeg Radiance High Lighter fra Face Stocholm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Det er viktig med gode hudpleierutiner; da trenger man ikke å skjule så mye.

Concealer og solpudder kan utrette mirakler hvis man ser trøtt og blek ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv syns jeg det blir veldig fint og naturlig med en fuktighetskrem med farge under.

Deretter solpudder.

Highlighter er også en fin ting.

Bruker dette også under øyenbryn og gjerne i øyekroken .

Og som en her sa. Fremhev kun en ting.

Ellers kan man se litt oversminka ut noen ganger.

Spesielt om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med de andre her, særlig det med å sminke seg i dagslys hvis det er mulig.

Lys (hvit) øyenskygge med litt skimmer i kan du legge under øyet (under øyevippene, altså). Det gjør i hvert fall underverker for mine trøtte øyne. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YSL Lightening Touch for å dekke mørke ringer og poser under øynene (UTEN at du får dekkstiftlook) samt litt på nesa hvis den lett blir rød, en god mascara (feks Guerlain), og en pen lipgloss (feks Juicy Tubes). Perfekt hverdagssminke, fresh og velstelt, på ett minutt.

Et passende hudpleieprogram morgen og kveld er nødvendig for å få frisk og fin hud også, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Match med klærne!  

At sminke og klær matcher gjør en veldig stilig effekt...

Jeg er veldig enig med Pusebaby her, at det er stilig å matche klær og sminke. Men i følge proffene er dette absolutt det verste man kan gjøre, skjønner ikke det jeg :klø:

Hvor tøft er det ikke med f.eks svart antrekk, turkis dressjakke, turkis ørepynt og turkis øyenskygge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes man skal sminke for å fremheve sine naturlige trekk, og ikke sminke seg for å se sminket ut!

Tenk på hvor man har den mørkeste skyggen på øyenlokket. (vil man at øynene skal sitte nærmere, så ha det innerst på øyenlokket, og motsatt hvis ikke)

Pass på at man ikke blir full av "spakkel"....lag på lag med tykk foundation gjør definitivt ikke susen!

Til hverdags satser jeg på mascara, nøytral øyenskygge, solpudder og litt lipgloss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan anbefale en god foundation? :)

Clinique perfectly real! Den er kjempebra, den ser naturlig ut. Den gir ikke kviser, og gjør ikke huden tørr.

Jeg bruker Clinique City block (farget dagkrem) til daglig. Alternativt blander jeg ut foundation med fuktighetskrem. Det ser IKKE bra ut med mye foundation.

Mitt beste sminketips er forresten å kjøpe en eyeliner-kost og bruke svart/mørk øyeskygge innerst ved øyevippene. Ser mye mer naturlig ut enn eyeliner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clinique perfectly real! Den er kjempebra, den ser naturlig ut. Den gir ikke kviser, og gjør ikke huden tørr.

Har forsøkt mange forskjellige merker. Men havner alltid tilbake på Clinique sin Soft Finnish Makup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Betty Boop

Mørk skygge i globelinjen for at øynene skal se "dypere" ut.

Mascara både på over- og undersiden av vippene, slik at de ikke er blasse over og sorte under. Alltid mascara til sist.

Ikke for mørk leppestift til små lepper.

Ikke bruke eyeliner rundt hele øyet hvis man har små øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Mørk skygge i globelinjen for at øynene skal se "dypere" ut.

Mascara både på over- og undersiden av vippene, slik at de ikke er blasse over og sorte under. Alltid mascara til sist.

Ikke for mørk leppestift til små lepper.

Ikke bruke eyeliner rundt hele øyet hvis man har små øyne.

Mascara på til sist? Mine kræsjer alltid over øyelokket og det er ikke lite heller, ser ut som jeg har lånt mammas sminke for første gang, og da tar jeg dette med sminkefjerner. Ikke lurt å gjøre dette til sist da, om en har på øyenskygge og hele pakka :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...