Gå til innhold

Hvorfor kan ikke Jesus komme tilbake?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 5 de enero de 2016 at 17.34, Salka skrev:

Er da ingen her som kjekker seg ved å ikke tro. Om folk vil være anonyme eller ikke er vel opp til dem! Det er ikke å kjekke seg å ikke tro, det en ærlig sak og jeg er hvertfall ikke redd for å si og vise at jeg ikke tror på Jesus, gud, den hellige ånd eller noe av det vissvasset der. Ja, jeg mener det er noe vissvass og det er også en ærlig sak, ikke noe jeg sier for å kjekke og tøffe meg. 

Det er selvfølgelig helt greit at folk ikke vil tro...😊 Enhver tror det en vil. Det jeg mente er at man selv om man ikke tror så kan man vel ha respekt for andre... for de som velger å tro. Og respekt for andre er noe endel mangler i svarene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, JorunnP skrev:

Det er selvfølgelig helt greit at folk ikke vil tro...😊 Enhver tror det en vil. Det jeg mente er at man selv om man ikke tror så kan man vel ha respekt for andre... for de som velger å tro. Og respekt for andre er noe endel mangler i svarene sine.

Ok, da beklager jeg. Trodde du mente at folk syns det er tøft å ikke tro og kjekker seg med det, men likevel er anonyme fordi de ikke tør vise hvem de er. Grunnen til at mange er anonyme er jo fordi de ikke orker angrep og forfølgelse. Og like viktig, i tråder om vanskelige ting ikke vil vise hvem de er selv om selvfølgelig en del er anonyme for å trolle og slenge med leppa også. 

Respekt for andre mennesker er viktig, men det gjelder jaggu meg de troende også. Det er like respektløst at en troende forkynner og prøver å prakke troen sin på en ikke-troende som at en ikke-troende banner i kirken og prøver å tvinge den troende til å slutte å tro. Rotete forklart, men du forstår sikkert hva jeg mener. :) Jeg har en troende venninne og vi har respekt for hverandre. Hun har aldri prøvd å få meg til å tro og jeg har heller aldri prøvd å få henne til å ikke tro. Og så passer jeg språket mitt når jeg er med henne. Banner aldri med henne, selv ikke "milde banneord".

Endret av Salka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JorunnP skrev:

Det er selvfølgelig helt greit at folk ikke vil tro...😊 Enhver tror det en vil. Det jeg mente er at man selv om man ikke tror så kan man vel ha respekt for andre... for de som velger å tro. Og respekt for andre er noe endel mangler i svarene sine.

Det er da ingen grunn til å vise respekt for tåpelige eventyr og dumskap. Du må gjerne tro på hva du vil, men jeg ler like godt :)

Anonymkode: a2f65...609

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ingen grunn til å vise respekt for tåpelige eventyr og dumskap. Du må gjerne tro på hva du vil, men jeg ler like godt :)

Anonymkode: a2f65...609

Du beviser bare at ateister er like arrogante som det religiøse er. 

Anonymkode: 5df65...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du beviser bare at ateister er like arrogante som det religiøse er. 

Anonymkode: 5df65...c1f

Du mener siden ingen av dem egentlig vet noe som helst om hvorvidt gud(er) eksisterer?

Anonymkode: a3d9b...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ingen grunn til å vise respekt for tåpelige eventyr og dumskap. Du må gjerne tro på hva du vil, men jeg ler like godt :)

Anonymkode: a2f65...609

Ja det var nettopp dette jeg siktet til... Endel respekterer bare seg selv og har ikke annet en forakt til overs for andre. Ikke rart det er krig i verden... For å få en bedre verden må en begynne med seg selv, og respektere andre mennesker. Vi er jo ikke alle like...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Salka skrev:

Ok, da beklager jeg. Trodde du mente at folk syns det er tøft å ikke tro og kjekker seg med det, men likevel er anonyme fordi de ikke tør vise hvem de er. Grunnen til at mange er anonyme er jo fordi de ikke orker angrep og forfølgelse. Og like viktig, i tråder om vanskelige ting ikke vil vise hvem de er selv om selvfølgelig en del er anonyme for å trolle og slenge med leppa også. 

Respekt for andre mennesker er viktig, men det gjelder jaggu meg de troende også. Det er like respektløst at en troende forkynner og prøver å prakke troen sin på en ikke-troende som at en ikke-troende banner i kirken og prøver å tvinge den troende til å slutte å tro. Rotete forklart, men du forstår sikkert hva jeg mener. :) Jeg har en troende venninne og vi har respekt for hverandre. Hun har aldri prøvd å få meg til å tro og jeg har heller aldri prøvd å få henne til å ikke tro. Og så passer jeg språket mitt når jeg er med henne. Banner aldri med henne, selv ikke "milde banneord".

Det høres bra ut. 👍🏼😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Han har sikkert gitt oss opp...   :heks:

Anonymkode: 39f32...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Han har sikkert gitt oss opp...   :heks:

Anonymkode: 39f32...292

Ikke har vi noe bruk for han heller :)

Anonymkode: a2f65...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeh ja, det er jo like fornuftig å diskutere dette, som hvor på kloden vampyrer, varulver, troll osv befinner seg. Det er en menneskeskapt historie og ikke noe mer. Det er så fette tåpelig å tro at mennesker er det gud verdsetter høyest av alt. Derfor sendte han sin sønn.....hvorfor er det ikke elefanter eller insekter som han verdsetter høyest og sendte sønnen sin til dem isteden. Jo fordi dette er en menneskeskapt skrønehistorie. Ikke missforstå en gud kan eksistere, men at vi mennesker blir sett på som mer verdt enn andre dyr/planter i en alternativ guds øyne er bare tåpelig.  

Anonymkode: 836c2...d38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.11.2015 at 13.26, AnonymBruker skrev:

Om Jesus, Guds sønn, viste seg på kloden igjen og viste verden mirakler og at han er sendt fra Gud så ville mennesket slutte å krige!

Anonymkode: ffe2a...b1c

Jeg tror heller han ville startet en sær sekt med hengivne følgessvenner, og etter hvert bli korsfestet. Igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎05‎.‎01‎.‎2016 at 14.20, OPIgirl skrev:

Jeg er ikke spesielt kristen, men jeg har min barnetro I orden. Uhyggelig lesning fra alle hedningene her inne. Det er ikke håp for noen av dere.

Jeg elsker når de kristne kaller meg hedning fordi jeg ikke er Kristen, hallo....tror ikke på eventyr har jeg sagt, ikke om odin og Tor, ikke om Horas..unnskyld jeg mener Jesus... og ikke rødhette heller, moralen I dem kan jeg dog som regel stille meg bak, minus alt hatet mot de ikke utvalgte da seff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...