Gå til innhold

Hvor mange facebookvenner kjenner du personlig?


AnonymBruker

Hvor stor andel av dine facebookvenner kjenner du personlig?  

41 stemmer

  1. 1. Hvor stor andel av dine facebookvenner kjenner du personlig?

    • Alle
      22
    • 80-100%
      14
    • 60-80%
      1
    • 40-60%
      3
    • 20-40%
      1
    • Mindre enn 20%
      0


Anbefalte innlegg

Nettvenner jeg har hatt i årevis (felles interesser), men aldri møtt IRL: 6
Mennesker jeg liker godt men ikke har snakket med IRL de siste 10 årene: 3 gamle klassevenninner + diverse familie (tanter, søskenbarn)
Fiktive venner og katter: minst 10 (koselig å være venn med kattene til vennene mine..)
 Dyrevernsforeninger og sånt: opptil flere

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har veldig mange fra hele verden på facebook spesielt nå i forbindelse med flyktningkrisen, så jeg har sikker 300-400 jeg ikke har møtt personlig. Men av nordmenn er det ikke sånn at jeg legger til random med mindre vi er i samme gruppe foreksempel. Resten av de jg har møtt på vennelista er også ca 400 og det overasker meg at jeg har møtt alle sammen.

Anonymkode: 73101...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner alle utenom 2 personer personlig, av 250 venner på fb. :)

Anonymkode: 2e5ad...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er venner, familie, kolleger eller nære bekjente som jeg hilser på, og kan prate med om jeg møter de på gaten.

Anonymkode: 5b675...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner alle. De jeg har på facebook er familie, venner og kollegaer, og enkelte tidligere klassekamerater, studievenner og kollegaer jeg ønsker å holde kontakten med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde inntil jeg ble medlem av min hund's rase gruppe, mest folk jeg har møtt - 2 som er fra tidligere nettgrupper. Skole, jobb, turer, familie, venner osv. 
Nå har jeg også en del folk jeg ikke kjenner, som er der fordi vi har samme hunderase. Skal sies at både de og jeg er aktive i gruppa, og "kjenner" hverandre sånn sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel berre eit par eg ikkje har truffe, men som er nettvener. Det er ganske mange eg har truffe, men for lenge sidan, då, gamle klassekamerater og slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner alle, har ikke så mange venner der og er veldig nøye på hvem jeg godtar :-)

Sånn er jeg og.

Skjønner ikke poenget med å sende venneforespørsel til folk man aldri ser eller ikke liker.Bare for å ha flest mulig venner. Bestevenninnen min har søkt opp flere av de slemme jentene fra skoletiden og lagt dem til,bare for at de skal "se" utifra profilen hennes at hun har gjort det bra i livet.Bedre enn dem.Tror mange holder på sånn.Et jævla sirkus hele opplegget.

Anonymkode: 9b71c...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig forskjellig hva man bruker fb til da. Jeg kjenner alle mine fb venner, men folk som bruker fb til jobb og nettverksbygging kjenner jo ofte ikke alle de er venner med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine facebookvenner er enten tidligere eller nåværende venner, kollegaer eller folk jeg har gått på skole med. Har ingen facebookvenner jeg aldri har møtt. Tar også innimellom en opprydding og fjerner folk det ikke føles naturlig å være fb-venn med lenger. Men jeg skjønner at andre fort kan få facebookvenner de aldri har møtt, f.eks. er min bror venner med folk han pleier å spille med. De kommer fra ulike land, og har dermed ikke all verdens muligheter til å møtes, men anser seg som venner og dermed er det naturlig å ha hverandre på facebook. De snakkes jo faktisk oftere enn jeg og mine bestevenninner snakker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg har sånn 500+ venner, og kjenner halvparten av dem, mens de meste er familier, nettvenner med felles interesser, og par kjendiser (det er en offisielt sida dem hvor de holder oppdateres - jeg vet en del som er ekte kjendis og ikke sånn en som lager fan side/late som om å være en kjendis), og resten kjenner jeg fra jobb og skoler.
Nettvenner har jeg aldri møtt personlig men har sett bildene dems ellers har hatt live chat.

For selve adding av venner på Facebook er jeg litt diskre Jeg godtar ikke hvem som helst på FB, skal de virkelig bli med i venne kretsen min, er det veldig viktig at vi blir bedre kjent først før jeg faktisk godtar deg. Altså, snakk, snakk og snakk. Har vi fått den gode tonen med hverandre, skal jeg vurdere hva jeg skal gjøre neste (vanligvis har jeg lyst til snakke mer med deg, så det er der jeg skal spørre deg om FB).
Ellers også, hvis vi har en felles venn, så skal jeg adde deg, men det er sjelden at jeg kommer til å gjøre det. 
Er litt skeptisk når folk jeg har hverken snakket med eller kjenner skal prøve å bli min venn når de aldri har gitt ut et pip fra dem sin side! 

Har en samtale først. Facebook add seinere. ;D That's how I roll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner og kjenner.. Har en del jeg gikk på samme skole som, og knapt sa hei til på den tiden, som har sendt forespørsel, og jeg godtok. Har også folk der som jeg hang med for noen år siden, selv om ikke vi har kontakt lenger.

Ellers har jeg venner, bekjente og familie der.

Ingen jeg ikke har sett før/kjenner til.

På instagram følger jeg derimot mange ukjente, gjerne fra andre siden av verden. Pga flotte bilder. Og blir fulgt av mange ukjente.

Anonymkode: bebf5...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner alle fra en eller annen fase i livet, men noen er så perifere at de gikk i parallellklassen min på barneskolen uten at jeg har sett dem siden, f eks. Noen få har jeg aldri truffet irl, men synes jeg kjenner dem bedre enn enn mange av de andre bekjente på vennelista. Dette er damer jeg har vært i samme nettbarselklubb som. Utgjør under ti personer totalt. 

 

Venneforespørsler fra folk jeg ikke kjenner eller aldri har truffet, f eks menn som tar kontakt for å sjekke, godtar jeg ikke.

 

Jeg legger ikke ut veldig personlige/private ting på Facebook, men en del fjerne bekjente får ikke tilgang til det jeg poster med mindre jeg har satt personverninnstillingen til Offentlig. Jeg er ganske aktiv med å endre personverninnstillingene fra innlegg til innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trur ikke jeg har truffet halvparten fysisk. FB for meg handler om interessene mine, og har mange med felles interesse på lista fra andre kanter av landet og andre land. Nå deler jeg ikke så mye privat og personlig heller, så ikke noe stress akkurat... 

Anonymkode: be075...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel rundt 500 venner på Facebook.

Har flere ganger tenkt igjennom å gå gjennom og slette folk jeg ikke kjenner eller ikke har noe kontakt med. Men når jeg prøver å gå gjennom så tenker jeg jo at jeg kjenner de fleste. Ikke alle like godt, selvfølgelig, men folk jeg har gått i klasse med, drevet med idrett med, og en del bekjente som jeg har møtt gjennom venner flere ganger.

Av alle jeg har på Facebook er det vel bare 10 stykker ish som jeg er ordentlig venn med. Altså som det ikke ville vært unaturlig å ringe eller å invitere på besøk. (+familie selvfølgelig).

Men absolutt alle andre er mennesker jeg har møtt og selv om jeg ikke har kontakt med alle så er det på en måte litt unaturlig for meg å slette en jeg har gått i klasse med i 10 år. Er jo spennende å følge med i andre sitt liv, også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...