Gå til innhold

Ta med kake. Gøy, eller bare rart?


Netteki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tok ikke med kake på intervjuet. Planen var forøvrig aldri å ta med en 3 etasjers marsipankake med pynt som kunne vært hentet rett fra Kakekrigen e.l... Virket nesten som at enkelte trodde det.... Jeg hadde tenkt på muffins, men det ble det altså ikke.

Etter å ha fått et regn av negative svar, der en del "hjelpsomme" anonyme brukere rett og slett kom med personangrep mot meg (Ja, jeg vil kalle det for personangrep når folk sier såpass stygge ting som folk har sagt her) så bestemte jeg meg for å la være å ta med noe som helst. At jeg gikk litt i forsvarsposisjon etter hvert er kanskje ikke så rart? Etter hvert tenkte jeg at, dette gidder jeg ikke å svare på lenger. Og her mener jeg ikke at alle mennesker skal være enig med meg i alt, men det har noe med hvordan man snakker til andre folk. Det kan være greit å trekke inn piggene av og til.

De få svarene som var mer positive kom dessverre etter at jeg hadde vært på intervju, så jeg fikk ikke tatt de med i beregningen. Det er disse som gjør at jeg svarer i tråden nå. :blomst: Jeg vet jo enda ikke om jeg får jobben, men jeg tror faktisk ikke det hadde vært en katastrofe om jeg hadde hatt med noe. Det kunne virket som en fin kilde til småprat - noe jeg ikke er noe god på i utgangspunktet.

Til dere som var så fryktelig negative og slengte om dere med stygge karakteristikker av meg, en person dere aldri har møtt og ikke vet hvem er, vær litt mer varsom neste gang. JEG rister dette av meg og tenker "Jaja... folk er forskjellige! Glad jeg ikke er så negativ og sier stygge ting til folk jeg ikke kjenner!" men det er ikke sikkert alle klarer å gjøre det samme, så bare tenk på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ikke med kake på intervjuet. Planen var forøvrig aldri å ta med en 3 etasjers marsipankake med pynt som kunne vært hentet rett fra Kakekrigen e.l... Virket nesten som at enkelte trodde det.... Jeg hadde tenkt på muffins, men det ble det altså ikke.

Etter å ha fått et regn av negative svar, der en del "hjelpsomme" anonyme brukere rett og slett kom med personangrep mot meg (Ja, jeg vil kalle det for personangrep når folk sier såpass stygge ting som folk har sagt her) så bestemte jeg meg for å la være å ta med noe som helst. At jeg gikk litt i forsvarsposisjon etter hvert er kanskje ikke så rart? Etter hvert tenkte jeg at, dette gidder jeg ikke å svare på lenger. Og her mener jeg ikke at alle mennesker skal være enig med meg i alt, men det har noe med hvordan man snakker til andre folk. Det kan være greit å trekke inn piggene av og til.

De få svarene som var mer positive kom dessverre etter at jeg hadde vært på intervju, så jeg fikk ikke tatt de med i beregningen. Det er disse som gjør at jeg svarer i tråden nå. :blomst: Jeg vet jo enda ikke om jeg får jobben, men jeg tror faktisk ikke det hadde vært en katastrofe om jeg hadde hatt med noe. Det kunne virket som en fin kilde til småprat - noe jeg ikke er noe god på i utgangspunktet.

Til dere som var så fryktelig negative og slengte om dere med stygge karakteristikker av meg, en person dere aldri har møtt og ikke vet hvem er, vær litt mer varsom neste gang. JEG rister dette av meg og tenker "Jaja... folk er forskjellige! Glad jeg ikke er så negativ og sier stygge ting til folk jeg ikke kjenner!" men det er ikke sikkert alle klarer å gjøre det samme, så bare tenk på det.

Du gjør jo nettopp det samme som du beskylder andre for å gjøre når du kaller folk som ikke er enige med deg for kjedelige og negative. Du har heller ikke møtt disse brukerne som svarer i denne tråden. Jeg ser ikke helt hvorfor det er helt over grensen at andre kaller deg for smiskete, men i samme innlegg skriver du at det må være lov for deg å kalle andre kjedelige. Her møter du deg selv i døra. 

Anonymkode: 9de89...664

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ikke med kake på intervjuet. Planen var forøvrig aldri å ta med en 3 etasjers marsipankake med pynt som kunne vært hentet rett fra Kakekrigen e.l... Virket nesten som at enkelte trodde det.... Jeg hadde tenkt på muffins, men det ble det altså ikke.

Etter å ha fått et regn av negative svar, der en del "hjelpsomme" anonyme brukere rett og slett kom med personangrep mot meg (Ja, jeg vil kalle det for personangrep når folk sier såpass stygge ting som folk har sagt her) så bestemte jeg meg for å la være å ta med noe som helst. At jeg gikk litt i forsvarsposisjon etter hvert er kanskje ikke så rart? Etter hvert tenkte jeg at, dette gidder jeg ikke å svare på lenger. Og her mener jeg ikke at alle mennesker skal være enig med meg i alt, men det har noe med hvordan man snakker til andre folk. Det kan være greit å trekke inn piggene av og til.

De få svarene som var mer positive kom dessverre etter at jeg hadde vært på intervju, så jeg fikk ikke tatt de med i beregningen. Det er disse som gjør at jeg svarer i tråden nå. :blomst: Jeg vet jo enda ikke om jeg får jobben, men jeg tror faktisk ikke det hadde vært en katastrofe om jeg hadde hatt med noe. Det kunne virket som en fin kilde til småprat - noe jeg ikke er noe god på i utgangspunktet.

Til dere som var så fryktelig negative og slengte om dere med stygge karakteristikker av meg, en person dere aldri har møtt og ikke vet hvem er, vær litt mer varsom neste gang. JEG rister dette av meg og tenker "Jaja... folk er forskjellige! Glad jeg ikke er så negativ og sier stygge ting til folk jeg ikke kjenner!" men det er ikke sikkert alle klarer å gjøre det samme, så bare tenk på det.

Som du ser, var jeg positiv til idéen allerede før du var på intervju, men når jeg leser dine siste tirader angrer jeg på at jeg svarte i tråden i det hele tatt.
For en holdning du legger for en dag!
Du er da ikke det spøtt bedre enn de du kritiserer.

Anonymkode: 7a774...5f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Så mye negative folk!

Synes ideen var morsom jeg, og hvis de har en kakekultur på arbeidsplassen så hadde de sikkert synes det var et artig påfunn de også. Men jeg støtter forslaget om å heller ta med kake en av de første dagene i ny jobb hvis du får den. :)

Lykke til! :tommel:

Anonymkode: a609a...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du har veldig lyst til å bake noe og ha med uavhengig av hva folk svarer her da :)

Hva med å lage noe lite og diskret, som for eksempel biscotti, som kan legges i en liten skål; og som man kan ha ved siden av en kaffekopp? Tenker at det er litt tryggere enn å komme med en stor kake... ;) 

Edit: så ikke at du hadde vært på intervju allerede. Håper du får jobben :)

Endret av Kelsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...