Gå til innhold

Ta med kake. Gøy, eller bare rart?


Netteki

Anbefalte innlegg

Jeg skal på 2. gangs intervju hos en arbeidsgiver jeg har veldig lyst til å jobbe for. Tror faktisk jeg har en ganske god sjanse på å få jobben også, og det at jeg skal på 2.gangs intervju bekrefter vel forsåvidt det...

Nå har jeg søkt på utrolig mange jobber det siste året, men det ender sjelden med så mye som et jobbintervju. Da denne jobben attpåtil er en jobb jeg har veldig lyst på, tenker jeg at jeg må gjøre det jeg kan for å skille meg ut positivt, og faktisk få jobben. Ligger forøvrig an til å bli arbeidsledig i januar dersom det ikke skjer noe snart - jeg jobber som vikar..

Hvor fikk jeg så ideen til å ha med meg kake på jobbintervju?

Jeg har selvsagt tenkt mye på denne jobben og på førstegangsintervjuet jeg var på, og der spurte de meg om jeg kan bake. Jeg tok spørsmålet som delvis spøk (men regner samtidig med at dette betyr at de har en kultur for at folk har med kake). Dermed svarte jeg at selvfølgelig kunne jeg det, men at det var verre med gjærbakst. (Ja, jeg har nok littegrann tørr humor...)

Og nå sitter jeg altså og lurer på om jeg skal bake kake/muffins e.l. og ta med på intervjuet. Jeg tenker at det kan være med på å videreføre den gode tonen fra det første intervjuet, samtidig som jeg viser at jeg fulgte med og har tenkt på jobben i mellomtiden. Men så kan det jo hende at de bare synes det er teit, eller at de tror jeg prøver å smiske eller bestikke dem sånn at jeg får jobben.

Hva tror dere?

Kan legge til at jeg er ei ung dame med det jeg antar er helt gjennomsnittlige kakebakeferdigheter, og at jeg selvfølgelig vet at de ikke kommer til å ansette meg kun fordi jeg har med kake... :kokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker: nei. Hadde jeg skulle hatt intervju og noen tok med kake hadde jeg syns det var veldig rart og ganske kleint. 

Anonymkode: 87817...5be

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider