Rotemor Skrevet 9. november 2015 #41 Skrevet 9. november 2015 (endret) Du forstod det ikke når jeg skrev med vanlige bokstaver, så nå skal du få det inn med store, feite bokstaver: Du vet ingenting om hva jeg har gjort eller ikke gjort! Barn kan bli urolige likevel når ting tar såpass mye lengre tid enn det normalt sett gjør!!! Og hvorfor min eldste kanskje tenker noe mer negativt eller blir mer stresset enn andre skal du ta fart og drite i. ikke bare barn Vi kan jo alle bli urolig og bekymret når ting ikke går som det skal.Det er ikke noe argument for at man ikke skal bistå med barn utvikling av selvstendighet slik jeg ser det.Skriftstørrelsen i sitat endret pga. plassmessige hensynNordvesta, mod. Endret 11. november 2015 av Nordvesta 7
daemonia Skrevet 9. november 2015 #42 Skrevet 9. november 2015 ikke bare barn Vi kan jo alle bli urolig og bekymret når ting ikke går som det skal.Det er ikke noe argument for at man ikke skal bistå med barn utvikling av selvstendighet slik jeg ser det.Det har jeg aldri påstått. Men man skal tenke gjennom mye før man lar barn være alene. I hvert fall en 5-åring. Det er mye som skjer fra 5 år til skolealder. Men man ser det an på barna, og finner en løsning på situasjoner hvor ting kan gå galt.
Luckiness Skrevet 9. november 2015 #43 Skrevet 9. november 2015 Det hadde jeg aldri gjort. Det hadde sikkert gått fint, men jeg ville hvertfall aldri tatt sjansen. Veldig liten sannsynlighet for at noen skulle gjort henne vondt mens du er vekke (type kidnapping eller noe). Men når barn er alene så kan de finne på mye rart som fort kan bli farlig. Kan du ikke høre om en av de andre foreldrene i barnehagen har muligheten å levere for deg? Slik du kan bli hjemme med den syke? Eller i verste fall ta en taxi med begge to...Så slipper den syke å måtte være med på kald gåtur? 1
Rotemor Skrevet 9. november 2015 #44 Skrevet 9. november 2015 Det har jeg aldri påstått. Men man skal tenke gjennom mye før man lar barn være alene. I hvert fall en 5-åring. Det er mye som skjer fra 5 år til skolealder. Men man ser det an på barna, og finner en løsning på situasjoner hvor ting kan gå galt. Jeg skrev ikke at du hadde påstått det. Jeg støttet bare opp.... 1
daemonia Skrevet 9. november 2015 #45 Skrevet 9. november 2015 Jeg skrev ikke at du hadde påstått det. Jeg støttet bare opp....Da feiltolket jeg deg
Rotemor Skrevet 9. november 2015 #46 Skrevet 9. november 2015 Da feiltolket jeg deg Ikke så rart. Du hadde sikkert forventninger til motgang etter provokasjoner fra AB 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #47 Skrevet 9. november 2015 Du forstod det ikke når jeg skrev med vanlige bokstaver, så nå skal du få det inn med store, feite bokstaver: Du vet ingenting om hva jeg har gjort eller ikke gjort! Barn kan bli urolige likevel når ting tar såpass mye lengre tid enn det normaltsett gjør!!! Og hvorfor min eldste kanskje tenker noe mer negativt eller blir mer stresset enn andre skal du ta fart og drite i. Det var da voldsomt. Hvorfor dele egne erfaringer i et offentlig forum om du er så hysterisk over at noen mener noe om det? Hvis din eldste på forhånd sliter med uforutsette ting så er det da forferdelig uansvarlig av deg å risikere dette. Man trygger barna først, og er sikre på at de har nabo e.l. som reserve. Så begynner man å trene på alene hjemme. Hvorfor skal du fraråde andre å få selvstendige barn tidlig fordi du selv tok en snarvei som ble verre enn tenkt pga en punktering? At du gjorde en feil betyr ikke at ikke alle andre gjør samme feilen. Og å bli så sint at du er stygg i munnen på denne måten? Hvorfor ikke heller lære av feilene man gjør uten å fly i strupen på meg? Du brukte din erfaring til å fraråde å la barn være hjemme alene. Det er jeg helt uenig i, siden de fleste som vurderer det forbereder barna bedre enn du tydligvis gjorde, og har en reserveplan klar. Anonymkode: 09a29...070 3
Carrot Skrevet 9. november 2015 #48 Skrevet 9. november 2015 Personlig hadde jeg nok valgt å la lillebror også være hjemme, men det er rett og slett fordi jeg er en skikkelig hønemor som helt sikkert undervurderer hva ungene klarer... 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #49 Skrevet 9. november 2015 Aldri i livet. Hun er ekstra sårbar siden hun er syk. Hun sovner, får feberfantasier, blir redd og går ut av leiligheten uten å være skikkelig påkledd. Eller hun bare blir utrøstelig redd. Det kan henge i veldig lenge, og korte minutter blir fryktelig lange. Jeg kjenner fortsatt på følelsen den gangen jeg våknet mens mamma kjørte hjem barnevakten. Hun var borte i maks 10 minutter til sammen, men det føltes som timer. Og ja, jeg visste at hun skulle kjøre hjem barnevakten da hun kom hjem, hun pleide det. Kan du ikke bare holde lillebror hjemme fra barnehagen i morgen, siden både du og storesøster er hjemme? Det må da være det enkleste! Anonymkode: 98637...99d
daemonia Skrevet 9. november 2015 #50 Skrevet 9. november 2015 Det var da voldsomt. Hvorfor dele egne erfaringer i et offentlig forum om du er så hysterisk over at noen mener noe om det? Hvis din eldste på forhånd sliter med uforutsette ting så er det da forferdelig uansvarlig av deg å risikere dette. Man trygger barna først, og er sikre på at de har nabo e.l. som reserve. Så begynner man å trene på alene hjemme. Hvorfor skal du fraråde andre å få selvstendige barn tidlig fordi du selv tok en snarvei som ble verre enn tenkt pga en punktering? At du gjorde en feil betyr ikke at ikke alle andre gjør samme feilen. Og å bli så sint at du er stygg i munnen på denne måten? Hvorfor ikke heller lære av feilene man gjør uten å fly i strupen på meg? Du brukte din erfaring til å fraråde å la barn være hjemme alene. Det er jeg helt uenig i, siden de fleste som vurderer det forbereder barna bedre enn du tydligvis gjorde, og har en reserveplan klar. Anonymkode: 09a29...070Jeg er ikke hysterisk. Jeg prøver å gi deg inn med teskje hva jeg mener som tydeligvis går deg hus forbi, men det evner du ikke få inn. Jeg har ikke vært stygg i munnen med deg. Jeg har prøvd å forklare deg ting du ikke forstod. At du ikke tåler en oppklaring som ikke inneholder sjikane, skjellord, eller kallenavn, eller annet som er stygt mot deg er noe du må jobbe med. Og fortsatt aner du ingenting om hva jeg snakker med mine barn om og ikke. Så hvis det er noen som går for langt her i antydninger og tolkninger her så er det deg. Og hvem er du til å kalle meg uansvarlig? Ser du for deg et scenario med et hysterisk gråtende barn i vill panikk nå? For det var det nemlig ikke. Fantasien din har nok tatt overhånd her. Jeg har IKKE frarådet noen som helst noe som helst. Hadde du klart å lese det som faktisk står fremfor å putte inn masse eventyr mellom linjene så hadde du også sett det. Siden du er så tøff i trynet bak AB-funksjonen kan du jo sende meg en PM så kan vi ta diskusjonen der. Men det gjør det vel vanskeligere for deg å være frekk og fabrikere meninger og betydninger i det som står skrevet da, så den PM'en der kommer ikke. Det skjønner jeg 1
altflyter Skrevet 9. november 2015 #51 Skrevet 9. november 2015 Det er da null problem. Så lenge hun vet hvor hun skal ringe og ikke begynner å leke med fyrstikker eller noe slikt. Er hun veslevoksen (som jeg selv var), så er det bare stort å kunne ha vært alene hjemme noen minutter (se så flink jeg har vært, jeg klarte det) Husker det som det var i går... mamma gikk på butikken eller noe slikt i 15min. Går helt fint
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #52 Skrevet 9. november 2015 Jeg er ikke hysterisk. Jeg prøver å gi deg inn med teskje hva jeg mener som tydeligvis går deg hus forbi, men det evner du ikke få inn. Jeg har ikke vært stygg i munnen med deg. Jeg har prøvd å forklare deg ting du ikke forstod. At du ikke tåler en oppklaring som ikke inneholder sjikane, skjellord, eller kallenavn, eller annet som er stygt mot deg er noe du må jobbe med. Og fortsatt aner du ingenting om hva jeg snakker med mine barn om og ikke. Så hvis det er noen som går for langt her i antydninger og tolkninger her så er det deg. Og hvem er du til å kalle meg uansvarlig? Ser du for deg et scenario med et hysterisk gråtende barn i vill panikk nå? For det var det nemlig ikke. Fantasien din har nok tatt overhånd her. Jeg har IKKE frarådet noen som helst noe som helst. Hadde du klart å lese det som faktisk står fremfor å putte inn masse eventyr mellom linjene så hadde du også sett det. Siden du er så tøff i trynet bak AB-funksjonen kan du jo sende meg en PM så kan vi ta diskusjonen der. Men det gjør det vel vanskeligere for deg å være frekk og fabrikere meninger og betydninger i det som står skrevet da, så den PM'en der kommer ikke. Det skjønner jeg Du roper og skriver at jeg skal ta fart og drite i ting. Hvorfor kan ikke dette diskuteres normalt? Det var du som dro inn deg selv og din erfaring her. Jeg synes ikke det var feil at du lot barnet være hjemme alene. Jeg synes det var feil at du mener det å la barnet være alene var problemet. Problemet er nemlig ikke å la en åtteåring prøve seg slik, det er helt vanlig. Men det er også vanlig å snakke om at man kan bli forsinket og hva man da evt gjør. Når du fikk en dårlig erfaring med dette så er det litt merkelig at du forteller det som om det er skummelt å la barna være alene hjemme siden man kan bli forsinket. Det er ikke det hvis man forbereder barna. Synes det er merkelig hvordan du kaller meg tøff i trynet og frekk, jeg prøver å diskutere situasjonen du fortalte om her, du går på person. Og nei, jeg tror ikke barnet ditt var i noe hysterisk gråt. Det var du selv som skrev at det ble veldig lenge for barnet som trodde du var utsatt for en ulykke e.l. og at det ikke kom noen på mange timer. Noe du lett kunne unngått ved å være litt føre var. Anonymkode: 09a29...070 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #53 Skrevet 9. november 2015 Og altså, bare for å presisere. Jeg vet ikke hva du har snakket med barnet om, men du har tydeligvis ikke snakket NOK om hva som kan skje og hva han skal gjøre hvis du blir forsinket, for da hadde det selvsagt ikke vært noe problem. Og hvis barnet ditt har ekstra behov, siden du selv nevner at eldste kanskje blir litt ekstra bekymret av seg, så mener jeg det er uansvarlig å ikke være ekstra påpasselig med forberedelser på å være alene hjemme. Det må du da være enig i selv? Anonymkode: 09a29...070
daemonia Skrevet 9. november 2015 #54 Skrevet 9. november 2015 Hvis du synes måten du blir svart på er så fæl så Bør du se på hva du selv skriver, hvordan du skriver det, og hva du antyder.Du sier jo selv at du vet ingenting om hva jeg har gjort, så hva får du ut av å fortsette å kverulere? Du vet heller ingenting om hvor mye jeg har snakket med mine barn om slikt, og heller ikke hvilke ting ved mine barn som kan spille inn. Og akkurat de tingene sa jeg at du kunne ta fatt og drite i. Som man sår høster man. Er du frekk og spydig mot meg får du det samme i retur, for jeg er ikke en som nikker og aksepterer.La diskusjonen ligge nå, for du skjønner ikke hva folk skriver og du tolker og legger til forutsetninger som gjør at det meste blir feil.Du får ha god natt. Deg er jeg ferdig med å diskutere med, for det er som å prøve å forklare noe til en gråstein. 2
Tanuki Skrevet 10. november 2015 #55 Skrevet 10. november 2015 Hvis du synes måten du blir svart på er så fæl så Bør du se på hva du selv skriver, hvordan du skriver det, og hva du antyder.Du sier jo selv at du vet ingenting om hva jeg har gjort, så hva får du ut av å fortsette å kverulere? Du vet heller ingenting om hvor mye jeg har snakket med mine barn om slikt, og heller ikke hvilke ting ved mine barn som kan spille inn. Og akkurat de tingene sa jeg at du kunne ta fatt og drite i. Som man sår høster man. Er du frekk og spydig mot meg får du det samme i retur, for jeg er ikke en som nikker og aksepterer.La diskusjonen ligge nå, for du skjønner ikke hva folk skriver og du tolker og legger til forutsetninger som gjør at det meste blir feil.Du får ha god natt. Deg er jeg ferdig med å diskutere med, for det er som å prøve å forklare noe til en gråstein. Den eneste her som er frekk og spydig er deg. Hvis du ikke takler at folk er uenige med deg saa faar du nesten holde deg unna diskusjonsforum. 2
daemonia Skrevet 10. november 2015 #56 Skrevet 10. november 2015 Den eneste her som er frekk og spydig er deg. Hvis du ikke takler at folk er uenige med deg saa faar du nesten holde deg unna diskusjonsforum.Jeg har ingen problemer med å takle at folk er uenige. Folk har vært uenige med meg her mange ganger uten at det har brydd meg. Det jeg ikke aksepterer er at denne anonyme tøffingen kommer med påstander om meg som ikke har hold i virkeligheten og fortsetter å stå fast på sine påstander som er rent BS. Som sagt så gir jeg tilbake det jeg får. Hadde du sett andre innlegg jeg har skrevet hvor det har vært noen som har vært uenige men respektfulle så hadde du sett at jeg gir det samme igjen. Men dette her er bare latterlig. La TS få slippe mer avsporinger og tull i tråden sin i stedet for å prøve å rakke ned på meg og antyde at jeg ikke er god nok for mine barn ved å påstå at jeg er uansvarlig når dere ikke vet en dritt om hvordan vi har det her. 2
Gjest Snuppi Skrevet 10. november 2015 #57 Skrevet 10. november 2015 ahhh Gud! Noe saa grufult! Noen uansvarlige egoister liker ikke aa se seg selv I speilet. Hehe - takk ( og farvel) for slik eminent intelligens. -;).Du klarer på ingen måte å formidle et fornuftig budskap og opptrer lite flatterende.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #58 Skrevet 10. november 2015 Hvis du synes måten du blir svart på er så fæl så Bør du se på hva du selv skriver, hvordan du skriver det, og hva du antyder.Du sier jo selv at du vet ingenting om hva jeg har gjort, så hva får du ut av å fortsette å kverulere? Du vet heller ingenting om hvor mye jeg har snakket med mine barn om slikt, og heller ikke hvilke ting ved mine barn som kan spille inn. Og akkurat de tingene sa jeg at du kunne ta fatt og drite i. Som man sår høster man. Er du frekk og spydig mot meg får du det samme i retur, for jeg er ikke en som nikker og aksepterer.La diskusjonen ligge nå, for du skjønner ikke hva folk skriver og du tolker og legger til forutsetninger som gjør at det meste blir feil.Du får ha god natt. Deg er jeg ferdig med å diskutere med, for det er som å prøve å forklare noe til en gråstein. Du får da virkelig vise frem en eneste setning jeg har skrevet som har vært frekk eller fæl. Ikke har jeg vært spydig heller, jeg har skrevet rett frem saklig, utfra informasjonen du selv delte uoppfordret. Jeg har ingen problemer med å takle at folk er uenige. Folk har vært uenige med meg her mange ganger uten at det har brydd meg. Det jeg ikke aksepterer er at denne anonyme tøffingen kommer med påstander om meg som ikke har hold i virkeligheten og fortsetter å stå fast på sine påstander som er rent BS. Som sagt så gir jeg tilbake det jeg får. Hadde du sett andre innlegg jeg har skrevet hvor det har vært noen som har vært uenige men respektfulle så hadde du sett at jeg gir det samme igjen. Men dette her er bare latterlig. La TS få slippe mer avsporinger og tull i tråden sin i stedet for å prøve å rakke ned på meg og antyde at jeg ikke er god nok for mine barn ved å påstå at jeg er uansvarlig når dere ikke vet en dritt om hvordan vi har det her. Hvorfor kan du ikke da diskutere påstandene da? Det er jo ganske opplagt. Du sa selv at åtteåringen ble redd. Ergo kan du ikke ha forberedt godt nok. Hadde du forberedt godt nok hadde han ikke blitt redd. Hvordan mener du det ikke kan ha hold i virkeligheten? I ditt første innlegg fremstod du som om du mente det å la åtteåringen være hjemme var det skumle. Jeg kommenterte på det, siden jeg ikke mener det var der feilen var, feilen var at du ikke forberedte barnet godt nok på at forsinkelser kan oppstå. Du klikker da fullstendig og mener jeg ikke har peiling på hva du har sagt etc, og nei, jeg kan ikke vite eksakt hva du har sagt, med det sier seg selv at du ikke har sagt nok til barnet på forhånd, for da hadde han ikke blitt redd. Så nevner du selv at det kan være spesielle utfordringer, men det har ikke jeg noe med. Og da sier jeg at jeg synes det er uansvarlig å etterlate et barn som sliter litt ekstra alene hjemme, spesielt uten å forberede særdeles godt. Det er jo helt latterlig hvordan du overreagerer her. Anonymkode: 09a29...070 1
Kara W Skrevet 10. november 2015 #60 Skrevet 10. november 2015 Og altså, bare for å presisere. Jeg vet ikke hva du har snakket med barnet om, men du har tydeligvis ikke snakket NOK om hva som kan skje og hva han skal gjøre hvis du blir forsinket, for da hadde det selvsagt ikke vært noe problem. Og hvis barnet ditt har ekstra behov, siden du selv nevner at eldste kanskje blir litt ekstra bekymret av seg, så mener jeg det er uansvarlig å ikke være ekstra påpasselig med forberedelser på å være alene hjemme. Det må du da være enig i selv?Anonymkode: 09a29...070Jeg blir også urolig når mannen min ikke kommer hjem til avtalt tid. Det betyr jo ikke at jeg ikke er klar over alle de hundrevis av helt naturlige forklaringene til hvorfor han kommer sent, eller ikke er skikkelig forberedt. Noen mennesker er mer engstelig enn andre, og uansett hvor mye man forbereder så kan de oppleve ubehag. Målet er ikke at de ikke skal føle ubehag, men å lære seg å takle også negative følelser. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå