Gå til innhold

Bør jeg være redd? Asylmottak

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som du selv sier: Ikke alle. Ikke alle. Ikke alle. 

Det er jo det eneste du kommer med. Du burde se skamme deg.

Barn og unge jenter antastes av asylsøkere ved et mottak i Tønsberg og foreldre lever nå i frykt. 

http://www.tb.no/stokke/asylsokere/politi/barn-og-unge-jenter-antastet-av-asylsokere/s/5-76-211141

Anonymkode: 89d2e...9d0

Skamme meg fordi jeg er overbevist om at det finnes hyggelige innvandrere og flyktninger? Oook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LITE TRØBBEL: De aller fleste oppfører seg eksemplarisk, opplyser ledelsen ved Oslofjord Convention Center, som huser nærmere tusen asylsøkere.

Sitat fra artikkelen :)

Det står at det har vært tre enkelthendelser bare i Stokke de siste dagene. Men det betyr ikke noe siden de fleste oppfører seg eksemplarisk? Fy søren.

Anonymkode: b156b...bba

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at det har vært tre enkelthendelser bare i Stokke de siste dagene. Men det betyr ikke noe siden de fleste oppfører seg eksemplarisk? Fy søren.

Anonymkode: b156b...bba

Skriver jeg noe sted at det ikke betyr noe? Nei! Selvfølgelig er dette ille, men jeg tror ikke problemet hadde vært der hvis vi hadde møtt flyktningene på en annen, bedre måte. Mange av dem trenger hjelp til å bearbeide grusomme ting, alle trenger hjelp til å forstå den nye kulturen de har kommet til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver jeg noe sted at det ikke betyr noe? Nei! Selvfølgelig er dette ille, men jeg tror ikke problemet hadde vært der hvis vi hadde møtt flyktningene på en annen, bedre måte. Mange av dem trenger hjelp til å bearbeide grusomme ting, alle trenger hjelp til å forstå den nye kulturen de har kommet til. 

Herregud. Håper du troller. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Håper du troller. 

Dessverre er det nok ikke trolling, men norsk mentalitet i et nøtteskall. Det er synd at den naive empatien vår ikke kombineres med litt mer integritet og sunn fornuft. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Blant mange" altså ikke alle. 

Greia er at "de fleste" faktisk er ordentlige mennesker. Jeg kjenner mange utlendinger, og ja - de har sine holdninger og oppførsler, men de er veldig hyggelige mennesker. Jeg liker de utrolig godt! De er hhv fra Afrika, Irak og Pakistan.

Men så er det dette med at "ikke alle er sånn": Nei, alle er ikke sånn, men du trenger ikke se langt tilbake for å kunne si nøyaktig det samme om tyskere under 2. verdenskrig. "Ikke alle tyskere var nazister". Flertallet var fredelige, men hvor relevant var da flertallet når nazistene drepte millioner av mennesker?

11. September, 2001. USA står på knærne etter et angrep på World Trade Center. Hvor mange trengte Al Quaeda for å drepe tusenvis av uskyldige mennesker? Her også er flertallet av muslimer fredelige!

Så ditt argument for at "de fleste er ikke sånn", holder virkelig ikke. Hvor mange tror du det trengs for å voldta en jente? EN. EN MANN trengs det, og så er den jenta sitt liv ødelagt.

Skal man altså da se bort i fra alt som skjer i "Allahs navn" kun fordi "flertallet er fredelig"?! Da har du allerede tapt, mener nå jeg :)  

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd 200 m fra et asylmottak i 2 år nå. Ikke opplevd noe negativt i tilknytning til selve mottaket. Bare en utenlandsk person som ikke ville la meg være i fred på byen i sommer. Har sett han i nærheten her senere så går ut I fra at han bor der. Men det kunne like gjerne vært en full nordmann som en utlending. Så nei, jeg er ikke redd.

Anonymkode: 80ad0...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at vi må jobbe for å integrere alle som allerede har fått opphold, siden det er lite vi kan gjøre med situasjonen. Dermed er det best for alle at vi gjør det beste ut av en allerede vanskelig situasjon.

Men det du skriver der er noe av det aller mest naive jeg har lest, og bekrefter noen av fordommene mange har når det gjelder mennesker som er svært positive til alle former for innvandring. Jo mer man lar følelsene styre, jo mer forsvinner logikk og rasjonell tankegang. Det er nesten så jeg ikke tror det du skriver. Du tror at alle kulturkræsjproblemer ville forsvunnet om vi bare hadde "møtt flyktningene på en bedre måte"?

Jeg skrev dette i en annen tråd angående det å skulle endre et voksent menneskes kultur:

Kultur er noe som ligger så dypt forankret i oss som voksne at den ikke kan endres på den måten du snakker om. Så fremt det ikke er snakk om hardcore hjernevasking er det ikke mulig å endre voksne menneskers kvinnesyn, religion eller andre livssyn. Hadde du endret kvinnesyn (til for eksempel "kvinner er verdiløse dyr som kan voldtas eller steines etter eget forgodtbefinnende") om du hadde flyttet til en land med en kultur for slikt? Altså faktisk endret ditt syn og dine følelser rundt dette, og ikke bare latet som?

Tor du virkelig det handler om å "hjelpe dem til å forstå den nye kulturen de har kommet til"? Så enkelt er det virkelig ikke, og det skremmer meg at det finnes mange slike som deg der ute. Dere er livsfarlige.

Anonymkode: 60fc7...17e

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at "de fleste" faktisk er ordentlige mennesker. Jeg kjenner mange utlendinger, og ja - de har sine holdninger og oppførsler, men de er veldig hyggelige mennesker. Jeg liker de utrolig godt! De er hhv fra Afrika, Irak og Pakistan.

Men så er det dette med at "ikke alle er sånn": Nei, alle er ikke sånn, men du trenger ikke se langt tilbake for å kunne si nøyaktig det samme om tyskere under 2. verdenskrig. "Ikke alle tyskere var nazister". Flertallet var fredelige, men hvor relevant var da flertallet når nazistene drepte millioner av mennesker?

11. September, 2001. USA står på knærne etter et angrep på World Trade Center. Hvor mange trengte Al Quaeda for å drepe tusenvis av uskyldige mennesker? Her også er flertallet av muslimer fredelige!

Så ditt argument for at "de fleste er ikke sånn", holder virkelig ikke. Hvor mange tror du det trengs for å voldta en jente? EN. EN MANN trengs det, og så er den jenta sitt liv ødelagt.

Skal man altså da se bort i fra alt som skjer i "Allahs navn" kun fordi "flertallet er fredelig"?! Da har du allerede tapt, mener nå jeg :)  

Helt enig. Man kan jo også se hva spørreundersøkelser viser i disse landene. I Egypt for eksempel, så mener 81% at de som forlater islam bør drepes og i Pakistan mener 87% at utro kvinner bør steines. Jeg vil da hevde at flertallet ikke er "moderate", men tvertimot har forkastelige holdninger som gir indirekte støtte til de som ikke er fredelige.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stakkars. De må da få lov til å antaste og voldta noen norske ungjenter, de har jo hatt det så kjipt.

Du burde skamme deg så jævlig.

Anonymkode: 64c9e...461

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du behøver ikke å være redd. Jeg bor like ved et asylmottak, og alle jeg har møtt derfra er kjempehyggelige.

Asylsøkere er ikke monstre, de er mennesker med en litt annen kulturbakgrunn. Det er like mange norske drittsekker som det er utenlandske drittsekker.

Anonymkode: e7456...75e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne fra Alta i går er virkelig fæl:

http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/2015/11/10/Jente-12-antastet-av-to-menn-på-hjemveien-11791720.ece

Faren forteller hvordan han opplevde sinnstilstanden til sin datter (12) etter hendelsen:

– Hun var helt panisk. Sønderknust av det som hadde hendt.

Politiet ble umiddelbart kontaktet.

– Noen betjenter kom og snakket med oss. De har etter hva jeg forstår vært på mottaket for å forsøke å finne de som sto bak dette, men det har de visst ikke klart. Det er forståelig det, for jenta mi hadde panikk – det var veldig vanskelig for henne å gi en ordentlig beskrivelse av de to.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du behøver ikke å være redd. Jeg bor like ved et asylmottak, og alle jeg har møtt derfra er kjempehyggelige.

Asylsøkere er ikke monstre, de er mennesker med en litt annen kulturbakgrunn. Det er like mange norske drittsekker som det er utenlandske drittsekker.

Ignorante strutser som deg er det som har satt landet vårt i den tragiske situasjonen vi er i. Det er like mange nordmenn som har et ødeleggende menneskesyn som det muslimer har? Vi er like kjempehyggelige alle sammen, de har bare en litt annen kulturbakgrunn? Noen ganger kan man lure på om demokrati er et fornuftig politisk system, tatt i betraktning kunnskapsnivået blant en god del av velgerne.

Anonymkode: 95e50...d05

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ignorante strutser som deg er det som har satt landet vårt i den tragiske situasjonen vi er i. Det er like mange nordmenn som har et ødeleggende menneskesyn som det muslimer har? Vi er like kjempehyggelige alle sammen, de har bare en litt annen kulturbakgrunn? Noen ganger kan man lure på om demokrati er et fornuftig politisk system, tatt i betraktning kunnskapsnivået blant en god del av velgerne.

For å si det slik: Sist jeg ble rakket ned på på byen var av en nordmann, sist jeg ble ropt hore etter  var det av en norsk gruppe med menn, og da jeg ble voldtatt var det av en nordmann. Jeg personlig har aldri opplevd at en asylsøker/innvandrer har klart å være mer ubehagelig over lengre tid enn en norsk mann klarer å være i løpet av den siste timen før stengetid på et utested. 
Sist jeg ble hjulpet av fremmede var det av en gruppe innvandrere, og sist jeg ble tilbudt et sete på bussen var det også av en innvandrer. 

Ettersom du så raskt velger å kalle meg en ignorant struts og kommentere IQ'en min, vil jeg tro at du er en av de norske mennene som ikke akkurat beriker samfunnet vårt positivt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ettersom du så raskt velger å kalle meg en ignorant struts og kommentere IQ'en min, vil jeg tro at du er en av de norske mennene som ikke akkurat beriker samfunnet vårt positivt. 

Man kan ikke la sine egne erfaringer og følelser gjøre en blind for realitetene som berører en hel nasjon! Dette er så enkelt som 2+2=4, og man har et samfunnsansvar som går på siden av personlige aparte erfaringer. (Og det betyr ikke at jeg ikke har sympati for det vonde du har opplevd med norske menn).

For øvrig tar du fullstendig feil. Jeg er verken norsk statsborger eller mann.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke la sine egne erfaringer og følelser gjøre en blind for realitetene som berører en hel nasjon! Dette er så enkelt som 2+2=4, og man har et samfunnsansvar som går på siden av personlige aparte erfaringer. (Og det betyr ikke at jeg ikke har sympati for det vonde du har opplevd med norske menn).

For øvrig tar du fullstendig feil. Jeg er verken norsk statsborger eller mann.

Men hvorfor skal man på død og liv gå rundt og være redd? Hvorfor er det noe man prøver å fyre opp under? Det er så himla fordomsfullt og ekkelt å anta at asylsøkerne som kommer hit bare skal drive med faenskap. Ja, det har tydeligvis vært noen tilfeller der det har skjedd, og det er veldig dumt, og jeg håper gjerningsmennene blir straffet, men hvorfor skal man da anta at alle er likedan? Kan man ikke bare se at flesteparten er folk som har hatt den mest prøvende reisen i sitt liv, og som reiser fra hjem, familie og alt de kjenner fordi de vil prøve å berge livet til seg selv og familien sin?

Greit, jeg tok feil, men jeg syns likevel ikke du ga inntrykk av å være særlig trivelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LITE TRØBBEL: De aller fleste oppfører seg eksemplarisk, opplyser ledelsen ved Oslofjord Convention Center, som huser nærmere tusen asylsøkere.

Sitat fra artikkelen :)

Det gjorde de aller fleste europeere når muhammed ble tegnet, oppførte seg eksemplarisk. Men uskyldige mennesker ble drept og kan bli drept enda på grunn av ei tegning! 

Religionen er hellig for en muslim, men våre barn er uangripelig for meg. At voksne menn som mottar hjelp fra oss (selv om de mener det er allah som ordner det!), takker for hjelpa ved å forgripe seg på våre barn. Utslag av både rasisme og pedofili, og det har vi faktisk ikke plass til. 

Jeg har heller ikke hørt noe muslims samfunn være ute å beklage dette, og det forteller meg mye.

Anonymkode: c32d3...668

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik: Sist jeg ble rakket ned på på byen var av en nordmann, sist jeg ble ropt hore etter  var det av en norsk gruppe med menn, og da jeg ble voldtatt var det av en nordmann. Jeg personlig har aldri opplevd at en asylsøker/innvandrer har klart å være mer ubehagelig over lengre tid enn en norsk mann klarer å være i løpet av den siste timen før stengetid på et utested. Sist jeg ble hjulpet av fremmede var det av en gruppe innvandrere, og sist jeg ble tilbudt et sete på bussen var det også av en innvandrer. 

Siden du forteller om disse norske mennene du har vært borti så skal jeg fortelle deg noe av det jeg har opplevd med utlandske menn...

Utlending utenfor kebabshappe spør meg om jeg er intressert i noe kokain...

Utlending på utested spør om jeg vil ha heroin.

Utlending på utested spør om jeg vil være med han hjem hvor vi kan ruse oss og knulle.

Utlandsk taxisjåfør klager over at han aldri har hatt sex, sier han har kondomer og KNIV i bilen og viser dette..

Utlending utøver vold mot ei venninne.

En utlending voldtar ei venninne mens en annen utlending sitter og ser på.

Utlending som voldtok blir stilt for retten, her presterer siktedes far å si at sønnen ikke fortjener straff fordi de har opplevd krig. 

Utlending i nabolaget trakasserer meg gjentatte ganger.

Utlandsk ansatt sextrakasserer meg på butikken hvor han jobber. 

Også har vi senest for to uker siden: utlending utøver vold mot venninne og roper ut: "JEG EIER NORGE!"

Ja, de er herlige disse utlandske mannfolka?! :)

Anonymkode: 5b61d...a92

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...