AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #121 Del Skrevet 11. november 2015 Åja, det var akkurat det jeg sa. Anonymkode: e7456...75eNei, men du provoserer. Jeg har blitt forsøkt voldtatt av en innvandrer og har andre ekle erfaringer med de. Så kommer sånne som deg som skal gni inn at de aldri gjør noe galt og selv i alvorlige saker hvor barn og kvinner får livene ødelagt er det fokuset på at de er greie folk som skal frem. Anonymkode: 82ede...6e1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. november 2015 #122 Del Skrevet 11. november 2015 Ignorante strutser som deg er det som har satt landet vårt i den tragiske situasjonen vi er i. Det er like mange nordmenn som har et ødeleggende menneskesyn som det muslimer har? Vi er like kjempehyggelige alle sammen, de har bare en litt annen kulturbakgrunn? Noen ganger kan man lure på om demokrati er et fornuftig politisk system, tatt i betraktning kunnskapsnivået blant en god del av velgerne. Anonymkode: 95e50...d05 Er du full? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. november 2015 #123 Del Skrevet 11. november 2015 men igjen vil jeg si at det ikke er alle som er slik. Jeg har et par muslimske venner, og ingen av dem har et slikt kvinnesyn. Han ene spiser også bacon. Begge har norske kjærester som kler seg i akkurat hva de vil. Og om noen av de vil at kona si skal dekke seg til foran ukjente og er skeptisk til at døtrene sine skal vise seg halvnakne for noen, så betyr ikke det automatisk at de er dårlige mennesker og voldsmenn. De kan være både gode ektemenn og fedre. Noen av kvinnene dekker seg også til frivillig, og føler seg nakne uten sjal eller hijab, uten at de kanskje har en mann i livet sitt som har bestemt akkurat dette. Kulturen deres gjør dem ikke automatisk til dårlige mennesker. Handlinger gjør det. Selvfølgelig er det noen av dem som sliter med å tilpasse seg norsk kultur, og det er noen av dem som tar imot den norske kulturen med åpne armer. Men for å si det slik så oppnår ikke nordmenn at asylsøkerne integreres når de behandler dem som dyr! Jeg hadde ikke villet vært med i et slikt samfunn. Hvis de heller blir møtt av hyggelige mennesker som tydelig viser frem de gode tingene kulturen vår står for, så blir det kanskje mer forlokkende, og integrering er enklere. Det hjelper ikke når ekstremister prøver å brenne ned asylmottakene der de trodde de endelig var i sikkerhet, for å si det sånn. Det hjelper ikke å gå i ring rundt dem på gata for å unngå dem. Det hjelper ikke å gå andre veien når de snakker til deg. Anonymkode: e7456...75e Afganske menn blir oppdratt til å behandle kvinnene sine verre enn hunder. Du burde lese Bokhandleren i Kabul, Du skjønner faretruende lite om fremmede kulturer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #124 Del Skrevet 11. november 2015 men igjen vil jeg si at det ikke er alle som er slik. Jeg har et par muslimske venner, og ingen av dem har et slikt kvinnesyn. Han ene spiser også bacon. Begge har norske kjærester som kler seg i akkurat hva de vil. Og om noen av de vil at kona si skal dekke seg til foran ukjente og er skeptisk til at døtrene sine skal vise seg halvnakne for noen, så betyr ikke det automatisk at de er dårlige mennesker og voldsmenn. De kan være både gode ektemenn og fedre. Noen av kvinnene dekker seg også til frivillig, og føler seg nakne uten sjal eller hijab, uten at de kanskje har en mann i livet sitt som har bestemt akkurat dette. Kulturen deres gjør dem ikke automatisk til dårlige mennesker. Handlinger gjør det. Selvfølgelig er det noen av dem som sliter med å tilpasse seg norsk kultur, og det er noen av dem som tar imot den norske kulturen med åpne armer. Men for å si det slik så oppnår ikke nordmenn at asylsøkerne integreres når de behandler dem som dyr! Jeg hadde ikke villet vært med i et slikt samfunn. Hvis de heller blir møtt av hyggelige mennesker som tydelig viser frem de gode tingene kulturen vår står for, så blir det kanskje mer forlokkende, og integrering er enklere. Det hjelper ikke når ekstremister prøver å brenne ned asylmottakene der de trodde de endelig var i sikkerhet, for å si det sånn. Det hjelper ikke å gå i ring rundt dem på gata for å unngå dem. Det hjelper ikke å gå andre veien når de snakker til deg. Anonymkode: e7456...75eJa vel, så ble du greit integrert, men nå kommer det så mange at vi har ikke kontroll. Flyktningmottakene er sprengfulle i forhold til når du kom.Jeg er enig med deg at vi skal ta imot mennesker i nød på en verdig måte, men den måten vi er snille på i Norge går ikke for andre kulturer. Og mange utnytter situasjonen. Jeg reagerer kraftig på at mennesker som vi kaller lykkejegere kan få seg til å stjele plassen til de som virkelig er i nød.Og det er i leirene i Libanon, vi burde sende alle til en leir i et av nabolandene og betale godt for jobben, mennesker som virkelig trenger ly og beskyttelse skal vi selvfølgelig beskytte inntil faren er over. Anonymkode: c32d3...668 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 11. november 2015 #125 Del Skrevet 11. november 2015 Jeg får vondt inni meg av å vite at folk lever i frykt for innvandrere i Norge!Og det er nettopp denne frykten jeg vil til livs, ved å vise forståelse og faktisk integrere dem som kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SD2018 Skrevet 11. november 2015 #126 Del Skrevet 11. november 2015 igjen; jeg har aldri sagt at man skal se bort i fra det som skjer og heller ikke benektet at det er jævlig. Men det jeg synes er minst like ille er holdningene jeg ser i denne tråden og over alt ellers i disse dager. Norge er fullt av fremmedfrykt og fordommer, nettopp fordi noen få av en enormt stor gruppe har gjort noe grusomt. Holdningene våre er minst like ille som gjengvoldtekt av en mindreårig jente? Really? Forstår du ikke selv hvor sykt det utsagnet er? Hadde du sagt det samme om det var ditt barn?http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/ung-jente-gjengvoldtatt-i-flere-timer/a/23290177/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marion Skrevet 11. november 2015 #127 Del Skrevet 11. november 2015 Og det er nettopp denne frykten jeg vil til livs, ved å vise forståelse og faktisk integrere dem som kommer.Eh..har du en fantastisk mirakuløs plan hvordan du skal greie å integrere alle de tusener asylanter som kommer nå? Kommunene greier jo så vidt å bare gi dem tak over hodet. Det er krisesituasjon. Akkurat nå har norske kommuner kun ressurser nok til å "oppbevare" asylantene. Ikke aktivisere og opplære dem. Som er første steg til integrering. Vi må faktisk bare si stopp. Nå holder det. Ellers ender dette i den totale katastrofe vi aldri klarer å rette opp igjen i. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 11. november 2015 #128 Del Skrevet 11. november 2015 Holdningene våre er minst like ille som gjengvoldtekt av en mindreårig jente? Really? Forstår du ikke selv hvor sykt det utsagnet er? Hadde du sagt det samme om det var ditt barn?http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/ung-jente-gjengvoldtatt-i-flere-timer/a/23290177/Ja, jeg synes det er grusomt at mennesker som burde vite bedre i dagens samfunn viser et så sterkt hat mot en folkegruppe basert på enkelthendelser. Jeg prøver ikke å bagatellisere det grusomme som beklageligvis skjer og som dere har lagt ut artikler om her, så slutt å lese ting i innleggene mine som ikke står der er du (dere) snill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 11. november 2015 #129 Del Skrevet 11. november 2015 Eh..har du en fantastisk mirakuløs plan hvordan du skal greie å integrere alle de tusener asylanter som kommer nå? Kommunene greier jo så vidt å bare gi dem tak over hodet. Det er krisesituasjon. Akkurat nå har norske kommuner kun ressurser nok til å "oppbevare" asylantene. Ikke aktivisere og opplære dem. Som er første steg til integrering. Vi må faktisk bare si stopp. Nå holder det. Ellers ender dette i den totale katastrofe vi aldri klarer å rette opp igjen i. Nei selvfølgelig ikke, hallo i luken! Jeg har aldri sagt det. Men når store deler av befolkningen har den holdningen de har til flyktninger blir det ikke akkurat lettere for kommunene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marion Skrevet 11. november 2015 #130 Del Skrevet 11. november 2015 Nei selvfølgelig ikke, hallo i luken! Jeg har aldri sagt det. Men når store deler av befolkningen har den holdningen de har til flyktninger blir det ikke akkurat lettere for kommunene.Kjære deg. Den holdningen befolkningen nå har fått kommer nemlig bare til å bli verre og verre. Nettopp fordi politikerne ikke har strammet inn og er konsekvente. Vært handlingslammede. Jo mer folk leser om såkalte flyktninger som har "flyktet" gjennom hele frie Europa for å ende opp i Norge, jo mer fiendtlige innstilt blir folk. Folk har mistet troen på at de er flyktninger. Og jo mer "flyktningene" klager på innlosjering jo mer ekstreme blir holdningen til det norske folk. Alt dette er politikerne ansvarlige for. De skaper mer hat. Hadde de vært strengere. Hadde de ikke gitt asylsøkere lillefingeren (innlosjering i hotellrom). Hadde de hatt strengere kontroll på hvem som kommer inn og ikke misbruker asylinstituttet. Slått hardt ned på uønsket adferd. Det er så mange ting som gjør folk opprørte. Og bare vent. De holdningene til folk du er så bekymret over kommer til å bli mye mye verre. Alt på grunn av denne misoppfattede snillismen til norske politikere og deres velgere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 11. november 2015 #131 Del Skrevet 11. november 2015 Afganske menn blir oppdratt til å behandle kvinnene sine verre enn hunder. Du burde lese Bokhandleren i Kabul, Du skjønner faretruende lite om fremmede kulturer. Å. Du har lest en bok. Du vet alt. Gratulerer! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 11. november 2015 #132 Del Skrevet 11. november 2015 Kjære deg. Den holdningen befolkningen nå har fått kommer nemlig bare til å bli verre og verre. Nettopp fordi politikerne ikke har strammet inn og er konsekvente. Vært handlingslammede. Jo mer folk leser om såkalte flyktninger som har "flyktet" gjennom hele frie Europa for å ende opp i Norge, jo mer fiendtlige innstilt blir folk. Folk har mistet troen på at de er flyktninger. Og jo mer "flyktningene" klager på innlosjering jo mer ekstreme blir holdningen til det norske folk. Alt dette er politikerne ansvarlige for. De skaper mer hat. Hadde de vært strengere. Hadde de ikke gitt asylsøkere lillefingeren (innlosjering i hotellrom). Hadde de hatt strengere kontroll på hvem som kommer inn og ikke misbruker asylinstituttet. Slått hardt ned på uønsket adferd. Det er så mange ting som gjør folk opprørte. Og bare vent. De holdningene til folk du er så bekymret over kommer til å bli mye mye verre. Alt på grunn av denne misoppfattede snillismen til norske politikere og deres velgere. Vil ha meg frabedt å være noen "kjære deg". Jeg er ikke et barn, du er ikke bestemoren min.Og hvordan er det du sier her annerledes fra det jeg ønsker meg? Du vil jo også at noen skal gjøre noe, i ditt tilfelle politikerne. Jeg har snakket om en annen del av samme problem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. november 2015 #133 Del Skrevet 11. november 2015 Ja, jeg synes det er grusomt at mennesker som burde vite bedre i dagens samfunn viser et så sterkt hat mot en folkegruppe basert på enkelthendelser. Jeg prøver ikke å bagatellisere det grusomme som beklageligvis skjer og som dere har lagt ut artikler om her, så slutt å lese ting i innleggene mine som ikke står der er du (dere) snill. Du svarte ikke på det jeg skrev. Hva tror du rettskulturen i Afganistan fører med seg? Tror du de legger igjen rettskulturen sin hjemme? Tror du de finner respekt for kvinner "rekende på en fjøl" bare fordi de er kommet innenfor norges grenser? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. november 2015 #134 Del Skrevet 11. november 2015 (endret) Å. Du har lest en bok. Du vet alt. Gratulerer!JA jeg vet MYE mer enn deg! Trodde dette var ting som nordmenn flest var opplyst om...men begynner å skjønne at ignoransen og uvitenheten er stor. Det er skremmende hvor naive nordmenn er. Er dokumentasjon fra regjeringen eller Amnesty godt nok tror du? Nå får du lese og lære litt, det trenger du! https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/utviklingssamarbeid/innsikt_afghanistan/bistand/kvinner_stoette/id595259/http://www.amnesty.no/aktuelt/flere-nyheter/angrep-og-drap-på-kvinner-i-http://www.care.no/Aktuelt/Nyheter/Verdens-ti-verste-land-for-kvinner/ Endret 11. november 2015 av DreamOn 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. november 2015 #135 Del Skrevet 11. november 2015 (endret) dobbelpost Endret 11. november 2015 av DreamOn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 11. november 2015 #136 Del Skrevet 11. november 2015 Det har nettopp blitt opprettet et asylmottak 10 min gåavstand fra jobben min. Jeg må gå i den retningen for å komme hjem, da asylmottaket er 100 meter fra der jeg bor. Jeg jobber kveld, har ikke bil, og må gå hjem. Pga kulturen/religionen deres er jeg redd. Bør jeg være redd? Vurderer å kjøper pepperspray.Anonymkode: 0a240...fa1Ingen dårlig idé å kjøpe seg pepperspray, kanskje i tillegg en overfallsalarm. Men å gå rundt og være redd, bør man aldri. Jeg har ofte gått nede i Oslo sentrum, sent på kvelden, og det har aldri skjedd meg noe. Så reelt sett, tror jeg ikke det kan skje noe, men kvinnesynet er også mitt inntrykk at er annerledes blant mange utenlandske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 11. november 2015 #137 Del Skrevet 11. november 2015 JA jeg vet MYE mer enn deg! Trodde dette var ting som nordmenn flest var opplyst om...men begynner å skjønne at ignoransen og uvitenheten er stor. Det er skremmende hvor naive nordmenn er. Er dokumentasjon fra regjeringen eller Amnesty godt nok tror du? Nå får du lese og lære litt, det trenger du! https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/utviklingssamarbeid/innsikt_afghanistan/bistand/kvinner_stoette/id595259/http://www.amnesty.no/aktuelt/flere-nyheter/angrep-og-drap-på-kvinner-i-http://www.care.no/Aktuelt/Nyheter/Verdens-ti-verste-land-for-kvinner/Jeg tror ikke du skal rope så høyt om hva jeg trenger og vite eller ikke, og langt mindre om du vet noe som helst bedre enn meg. Unnskyld, men her fikk du meg faktisk til å le. Du roper så høyt at det i seg selv vitner om hvor lite du egentlig vet om ting du uttaler deg mer enn bastant om. Det er noe i ordtaket om at tomme tønner ramler mest, skjønner jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SD2018 Skrevet 11. november 2015 #138 Del Skrevet 11. november 2015 (endret) Ja, jeg synes det er grusomt at mennesker som burde vite bedre i dagens samfunn viser et så sterkt hat mot en folkegruppe basert på enkelthendelser. Jeg prøver ikke å bagatellisere det grusomme som beklageligvis skjer og som dere har lagt ut artikler om her, så slutt å lese ting i innleggene mine som ikke står der er du (dere) snill.Enkelthendelser ja. Alle de små enkelthendelsene blir jo etterhvert en god del da. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/ung-jente-gjengvoldtatt-i-flere-timer/a/23290177/http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/2015/11/10/Jente-12-antastet-av-to-menn-på-hjemveien-11791720.ecehttp://www.oa.no/raufoss/politi/det-var-ganske-ubehagelig-og-de-ble-veldig-redde/s/5-35-128647 http://www.trelleborgsallehanda.se/nyheter/tre-ungdomar-anhallna-i-valdtaktsarende/http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21386692.abhttp://www.mitti.se/valdtakten-ska-ha-pagatt-i-timmar/http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12737392.abhttp://www.vg.no/nyheter/utenriks/sverige/ikea-drapene-mistenkt-35-aaring-skulle-utvises-fra-sverige/a/23504382/http://norran.se/nyheter/unga-anhallna-for-gruppvaldtakt-450293Så kan jeg legge til mine egne erfaringer, andres erfaringer, samt ser på hvordan det er i landene som disse menneskene kommer fra. Det maler jo et bilde, det gjør det.Dessverre er det mange som ikke har skjønt at de som har "gått livets harde skole", dvs lavtlønnede og uføretrygdede, er de som har innvandringen tettest på kroppen. Det er lett for fiffen å sitte i sine hvite områder og være godhjertede. Endret 11. november 2015 av Raven Emerald 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 11. november 2015 #139 Del Skrevet 11. november 2015 Ryddet for link til nettsted KG ikke vil assosieres med.Raven Emerald, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SD2018 Skrevet 11. november 2015 #140 Del Skrevet 11. november 2015 Ryddet for link til nettsted KG ikke vil assosieres med.Raven Emerald, mod.Morsomt. Jeg har lest om alle disse sakene på nettsted KG ikke vil assosieres med, men har selv søkt meg fram til originalartikkelen. Bare fordi et nettsted er alternativt, så betyr det ikke at det ikke presenteres ekte nyheter. Det er en myte som har oppstått ut av ingenting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå