AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #101 Del Skrevet 10. november 2015 Siden du forteller om disse norske mennene du har vært borti så skal jeg fortelle deg noe av det jeg har opplevd med utlandske menn...Utlending utenfor kebabshappe spør meg om jeg er intressert i noe kokain...Utlending på utested spør om jeg vil ha heroin.Utlending på utested spør om jeg vil være med han hjem hvor vi kan ruse oss og knulle.Utlandsk taxisjåfør klager over at han aldri har hatt sex, sier han har kondomer og KNIV i bilen og viser dette..Utlending utøver vold mot ei venninne.En utlending voldtar ei venninne mens en annen utlending sitter og ser på.Utlending som voldtok blir stilt for retten, her presterer siktedes far å si at sønnen ikke fortjener straff fordi de har opplevd krig. Utlending i nabolaget trakasserer meg gjentatte ganger.Utlandsk ansatt sextrakasserer meg på butikken hvor han jobber. Også har vi senest for to uker siden: utlending utøver vold mot venninne og roper ut: "JEG EIER NORGE!" Ja, de er herlige disse utlandske mannfolka?! Anonymkode: 5b61d...a92det er selvfølgelig veldig dumt at du og venninnene dine har hatt disse opplevelsene, og jeg håper at dere slipper å oppleve flere av disse tingene, men poenget mitt var rett og slett at nordmenn kan være akkurat like jævlige. En venninne av meg har blitt voldtatt flere ganger, en gang av en (norsk) gutt og en gjengvoldtekt av flere (norske) menn. Ondskap er ikke direkte knyttet til kultur eller religion, det er dessverre bare slik enkelte folk er. Anonymkode: e7456...75e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 11. november 2015 #102 Del Skrevet 11. november 2015 Herregud. Håper du troller. Anonymkode: 89d2e...9d0Hvorfor? Fordi jeg mener vi må hjelpe mennesker på flukt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 11. november 2015 #103 Del Skrevet 11. november 2015 Dessverre er det nok ikke trolling, men norsk mentalitet i et nøtteskall. Det er synd at den naive empatien vår ikke kombineres med litt mer integritet og sunn fornuft. Hvorfor er det ufornuftig å møte mennesker i nød på en positiv og vennlig innstilt måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 11. november 2015 #104 Del Skrevet 11. november 2015 Greia er at "de fleste" faktisk er ordentlige mennesker. Jeg kjenner mange utlendinger, og ja - de har sine holdninger og oppførsler, men de er veldig hyggelige mennesker. Jeg liker de utrolig godt! De er hhv fra Afrika, Irak og Pakistan.Men så er det dette med at "ikke alle er sånn": Nei, alle er ikke sånn, men du trenger ikke se langt tilbake for å kunne si nøyaktig det samme om tyskere under 2. verdenskrig. "Ikke alle tyskere var nazister". Flertallet var fredelige, men hvor relevant var da flertallet når nazistene drepte millioner av mennesker?11. September, 2001. USA står på knærne etter et angrep på World Trade Center. Hvor mange trengte Al Quaeda for å drepe tusenvis av uskyldige mennesker? Her også er flertallet av muslimer fredelige!Så ditt argument for at "de fleste er ikke sånn", holder virkelig ikke. Hvor mange tror du det trengs for å voldta en jente? EN. EN MANN trengs det, og så er den jenta sitt liv ødelagt.Skal man altså da se bort i fra alt som skjer i "Allahs navn" kun fordi "flertallet er fredelig"?! Da har du allerede tapt, mener nå jeg igjen; jeg har aldri sagt at man skal se bort i fra det som skjer og heller ikke benektet at det er jævlig. Men det jeg synes er minst like ille er holdningene jeg ser i denne tråden og over alt ellers i disse dager. Norge er fullt av fremmedfrykt og fordommer, nettopp fordi noen få av en enormt stor gruppe har gjort noe grusomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #105 Del Skrevet 11. november 2015 Ondskap er ikke direkte knyttet til kultur eller religion, det er dessverre bare slik enkelte folk er. Anonymkode: e7456...75eTa kjønnslemlestelse. Eller slaveri. Eller det ekstreme homohatet i Midt-Østen og Afrika. Eller kvinnesynet.....Jeg foreslår at du sier til disse menneskene at dette ikke har noe med kulturen eller religionen å gjøre. De fleste vil le av deg. Mange er STOLTE av disse holdningene. Anonymkode: 89d2e...9d0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #106 Del Skrevet 11. november 2015 det er selvfølgelig veldig dumt at du og venninnene dine har hatt disse opplevelsene, og jeg håper at dere slipper å oppleve flere av disse tingene, men poenget mitt var rett og slett at nordmenn kan være akkurat like jævlige. En venninne av meg har blitt voldtatt flere ganger, en gang av en (norsk) gutt og en gjengvoldtekt av flere (norske) menn. Ondskap er ikke direkte knyttet til kultur eller religion, det er dessverre bare slik enkelte folk er. Anonymkode: e7456...75eBåde du og venninna di har blitt voldtatt flere ganger av norske menn?Sorry. Kjøper det ikke. Du bare finner på ting. Anonymkode: 64c9e...461 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #107 Del Skrevet 11. november 2015 Både du og venninna di har blitt voldtatt flere ganger av norske menn?Sorry. Kjøper det ikke. Du bare finner på ting. Anonymkode: 64c9e...461jeg har blitt voldtatt en gang, det var av en kompis. Venninnen min har vært så uheldig å oppleve det flere ganger, men av fremmede. Om du tror på det eller ikke gir jeg totalt faen i, jeg vil bare få frem at norske menn ikke er helgener sammenlignet med utenlandske menn. De er likedan. Anonymkode: e7456...75e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #108 Del Skrevet 11. november 2015 Bedre føre var enn etter snar Anonymkode: 4d4da...75c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #109 Del Skrevet 11. november 2015 jeg har blitt voldtatt en gang, det var av en kompis. Venninnen min har vært så uheldig å oppleve det flere ganger, men av fremmede. Om du tror på det eller ikke gir jeg totalt faen i, jeg vil bare få frem at norske menn ikke er helgener sammenlignet med utenlandske menn. De er likedan. Anonymkode: e7456...75eMed andre ord så er norske menn VERRE? Utlendingene det er snakk om kommer fra en kvinnefiendtlig religion/kultur, nordmenn fra en kvinnevennlig, men presterer å oppføre seg like ille?Ifølge din logikk er nordmenn genetisk "ondere" enn utlendinger. Anonymkode: 0a240...fa1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #110 Del Skrevet 11. november 2015 Med andre ord så er norske menn VERRE? Utlendingene det er snakk om kommer fra en kvinnefiendtlig religion/kultur, nordmenn fra en kvinnevennlig, men presterer å oppføre seg like ille?Ifølge din logikk er nordmenn genetisk "ondere" enn utlendinger. Anonymkode: 0a240...fa1vel, de har ingen slike unnskyldninger å gjemme seg bak hvertfall. Men jeg mener bare at det å være ond er ikke noe som er forbeholdt muslimske menn. Kristne menn, ateistiske menn, jødiske menn kan være like onde. Det gjelder selvfølgelig kvinner også. Anonymkode: e7456...75e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #111 Del Skrevet 11. november 2015 vel, de har ingen slike unnskyldninger å gjemme seg bak hvertfall. Men jeg mener bare at det å være ond er ikke noe som er forbeholdt muslimske menn. Kristne menn, ateistiske menn, jødiske menn kan være like onde. Det gjelder selvfølgelig kvinner også. Anonymkode: e7456...75eDet er ikke ondskap å kreve at kvinner dekker seg mer til.Det er ikke ondskap å kreve at jenter skal ha adskilt undervisning fra gutter.Det er ikke ondskap å kreve at jenter skal slippe svømmeundervisning for å ikke eksponere kroppene sine.Det er ikke ondskap å forvente at en kvinne skal ha en mannlig ledsager når hun går utenfor hjemmet sitt.Det er ikke ondskap å forvente at kvinnen skal være hjemme å passe barn og lage mat. Det er kultur!Spørsmålet er om du vil ha mer av en slik kultur her i landet? For det er ikke tvil om at en afghansk mann med sin kulturbakgrunn har ganske så annerledes tanker om kvinnerollen enn en etnisk norsk mann. Og ja, det finnes drittsekker på begge sider. Men den generelle kulturbakgrunnen er helt forskjellig, fra en etnisk norsk mann til feks en afghaner.Har du lyst å risikere å gi fra deg selvfølgelige rettigheter som kvinnebevegelsen kjempet i mange tiår for at du skulle få? Anonymkode: 88703...baf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #112 Del Skrevet 11. november 2015 Som nærmeste nabo til et asylmottak tidligere, ville jeg tatt mine forhondsregler ihverfall.Jeg fant en av disse "koselige" mennesken inne i huset vårt den gangen. Sendte hunden på han så han tok beina fatt, men satt i en del år før jeg glemte det. Jeg var da 14 år. Han oppførte seg veldig truende. Ble også fulgt etter da jeg gikk på skolen. Min pappa var da i millitæret og god på selvforsvar så han lærte meg det siden jeg følte meg så utrygg etter flere episoder.Var også noen som hengte seg i garasjen vår. Vi kunne ikke ha noe som ikke var bolta fast ute for det ble stjålet. De prøvde å drepe kaninen min. Kasta stein på bikkja når han var ute i vår hage. Masse slagsmål og bråk så politiet kom minst en gang i uken! Ungene tømte sand og ripa navnene sine på bilen vår! Når vi sa ifra til ledelsen på mottaket ble vi kalt rasister! Nå fikk jeg akkurat vite at jeg nok en gang skal få asylmottak som nabo. Kommer til å slutte å gå tur alene uten hund og forsvarsspay. Muligen jeg melder meg på et nytt selvforsvarskurs også. Mesteparten av de som kommer er hyggelige, men det finnes de som ikke er det! Better safe than sorry! Anonymkode: 99b31...d11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #113 Del Skrevet 11. november 2015 Det er ikke ondskap å kreve at kvinner dekker seg mer til.Det er ikke ondskap å kreve at jenter skal ha adskilt undervisning fra gutter.Det er ikke ondskap å kreve at jenter skal slippe svømmeundervisning for å ikke eksponere kroppene sine.Det er ikke ondskap å forvente at en kvinne skal ha en mannlig ledsager når hun går utenfor hjemmet sitt.Det er ikke ondskap å forvente at kvinnen skal være hjemme å passe barn og lage mat. Det er kultur!Spørsmålet er om du vil ha mer av en slik kultur her i landet? For det er ikke tvil om at en afghansk mann med sin kulturbakgrunn har ganske så annerledes tanker om kvinnerollen enn en etnisk norsk mann. Og ja, det finnes drittsekker på begge sider. Men den generelle kulturbakgrunnen er helt forskjellig, fra en etnisk norsk mann til feks en afghaner.Har du lyst å risikere å gi fra deg selvfølgelige rettigheter som kvinnebevegelsen kjempet i mange tiår for at du skulle få?Anonymkode: 88703...bafmen igjen vil jeg si at det ikke er alle som er slik. Jeg har et par muslimske venner, og ingen av dem har et slikt kvinnesyn. Han ene spiser også bacon. Begge har norske kjærester som kler seg i akkurat hva de vil. Og om noen av de vil at kona si skal dekke seg til foran ukjente og er skeptisk til at døtrene sine skal vise seg halvnakne for noen, så betyr ikke det automatisk at de er dårlige mennesker og voldsmenn. De kan være både gode ektemenn og fedre. Noen av kvinnene dekker seg også til frivillig, og føler seg nakne uten sjal eller hijab, uten at de kanskje har en mann i livet sitt som har bestemt akkurat dette. Kulturen deres gjør dem ikke automatisk til dårlige mennesker. Handlinger gjør det. Selvfølgelig er det noen av dem som sliter med å tilpasse seg norsk kultur, og det er noen av dem som tar imot den norske kulturen med åpne armer. Men for å si det slik så oppnår ikke nordmenn at asylsøkerne integreres når de behandler dem som dyr! Jeg hadde ikke villet vært med i et slikt samfunn. Hvis de heller blir møtt av hyggelige mennesker som tydelig viser frem de gode tingene kulturen vår står for, så blir det kanskje mer forlokkende, og integrering er enklere. Det hjelper ikke når ekstremister prøver å brenne ned asylmottakene der de trodde de endelig var i sikkerhet, for å si det sånn. Det hjelper ikke å gå i ring rundt dem på gata for å unngå dem. Det hjelper ikke å gå andre veien når de snakker til deg. Anonymkode: e7456...75e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #114 Del Skrevet 11. november 2015 Det hjelper ikke når ekstremister prøver å brenne ned asylmottakene der de trodde de endelig var i sikkerhet, for å si det sånn. Det hjelper ikke å gå i ring rundt dem på gata for å unngå dem. Det hjelper ikke å gå andre veien når de snakker til deg. Anonymkode: e7456...75eNei. Men det hjelper å si at nok er nok! Vi greier ikke ta imot flere utenfra. Vi må integrere de som allerede er her. Nesten 8000 stk sist måned. Vil du dette skal fortsette? Kanskje 70000 asylanter på et år? Eller har du helt naive virkelighetsfjerne tanker? Nå begynner det å bli ghettopreg av det hele. Slik ståa er akkurat nå har myndighetene kun kapasitet til å gi dem husrom og mat på bordet. De andre viktige tingene (skole, aktivisering etc) som skal sikre bedre integrering kommer i bakleksa. De ansatte på kjempemottak (1000 sengeplasser) som feks på Råde rekker knapt å få fortalt de nyankomne asylantene at det IKKE er greit å antaste unge jenter som går alene i Norge. Anonymkode: 88703...baf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #115 Del Skrevet 11. november 2015 Nei. Men det hjelper å si at nok er nok! Vi greier ikke ta imot flere utenfra. Vi må integrere de som allerede er her. Nesten 8000 stk sist måned. Vil du dette skal fortsette? Kanskje 70000 asylanter på et år? Eller har du helt naive virkelighetsfjerne tanker? Nå begynner det å bli ghettopreg av det hele. Slik ståa er akkurat nå har myndighetene kun kapasitet til å gi dem husrom og mat på bordet. De andre viktige tingene (skole, aktivisering etc) som skal sikre bedre integrering kommer i bakleksa. De ansatte på kjempemottak (1000 sengeplasser) som feks på Råde rekker knapt å få fortalt de nyankomne asylantene at det IKKE er greit å antaste unge jenter som går alene i Norge.Anonymkode: 88703...bafnei, jeg syns faktisk også de kan bremse det litt nå, og begynne å få kontroll over de som allerede er her. Europa har god plass, så alle flyktningene trenger jo naturligvis ikke å komme hit. Men de som først er her, fortjener å bli behandlet som mennesker, og ikke som monstre. De fortjener å kunne være trygge. Anonymkode: e7456...75e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. november 2015 #116 Del Skrevet 11. november 2015 Jeg får vondt inni meg av holdningene i denne tråden! Jeg får vondt inni meg av å vite at folk lever i frykt for innvandrere i Norge! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #117 Del Skrevet 11. november 2015 For å si det slik: Sist jeg ble rakket ned på på byen var av en nordmann, sist jeg ble ropt hore etter var det av en norsk gruppe med menn, og da jeg ble voldtatt var det av en nordmann. Jeg personlig har aldri opplevd at en asylsøker/innvandrer har klart å være mer ubehagelig over lengre tid enn en norsk mann klarer å være i løpet av den siste timen før stengetid på et utested. Sist jeg ble hjulpet av fremmede var det av en gruppe innvandrere, og sist jeg ble tilbudt et sete på bussen var det også av en innvandrer. Ettersom du så raskt velger å kalle meg en ignorant struts og kommentere IQ'en min, vil jeg tro at du er en av de norske mennene som ikke akkurat beriker samfunnet vårt positivt. Anonymkode: e7456...75eMen DA er det jo greit at småjenter blir utsatt for overgrep, og som vil eskalere kraftig i femtiden når disse mennene blir seksuelt frustrerte inne på mottaket, siden akkurat du ikke har opplevd noe. Anonymkode: 82ede...6e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #118 Del Skrevet 11. november 2015 Men DA er det jo greit at småjenter blir utsatt for overgrep, og som vil eskalere kraftig i femtiden når disse mennene blir seksuelt frustrerte inne på mottaket, siden akkurat du ikke har opplevd noe. Anonymkode: 82ede...6e1Åja, det var akkurat det jeg sa. Anonymkode: e7456...75e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. november 2015 #119 Del Skrevet 11. november 2015 Skamme meg fordi jeg er overbevist om at det finnes hyggelige innvandrere og flyktninger? Oook Er det noen her som har benektet at innvandrere kan være hyggelige?? Vennligst link? Kanskje du bør ta en titt på denne, det spiller ikke så stor rolle om de fleste er hyggelige. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. november 2015 #120 Del Skrevet 11. november 2015 Nei, du behøver ikke å være redd. Jeg bor like ved et asylmottak, og alle jeg har møtt derfra er kjempehyggelige.Asylsøkere er ikke monstre, de er mennesker med en litt annen kulturbakgrunn. Det er like mange norske drittsekker som det er utenlandske drittsekker.Anonymkode: e7456...75eLitt annen kultutbakgrunn? De kommer fra en annen planet. I Afganistan har menn lovfestet rett til å voldta konene sine og barrneekteskap er lovlig. Vitner disse lovbestemmelsene om en "litt annen" kultur enn i Norge? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå