Gå til innhold

Velger han å ha sex så må han være forberedt på å bli far?


Gjest Piraten

Anbefalte innlegg

Er så enig! Fint å se at det finnes andre kvinner enn meg selv som tenker sånn :) Har så alt for mange kompiser som er blitt "lurt" til å få barn de ikke ønsket med kvinner som har påstått å gå på p-piller, og så viser det seg at "oi, de hadde glemt noen piller denne måneden". Det er så uakseptabelt, og jeg synes synd på menn som blir offer for slike kvinner. Hadde jeg vært mann så hadde jeg definitivt ikke turt å ha sex uten kondom og en skriftlig avtale på abort om "uhellet" skulle være ute.

Problemet er at kondom er det desidert minst sikre prevensjonsmiddelet som eksisterer. Og uavhengig av skriftlige avtaler som sier noe annet kan staten tvinge deg til å betale bidrag. Norges likestilling i et nøtteskall

Anonymkode: 89e9b...7ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest FruPotter

Jeg er helt enig i at man må være forberedt på hva som kan skje når man har sex. Alle vet hva som KAN skje dersom man har sex - det er alltid en mulighet for graviditet uansett om man bruker prevensjon eller ikke. Har man lest litt om prevensjon (noe man bør gjøre før man har sex) så vet man at ingen prevensjon er helt 100 % sikker. 

Ikke alle er for eller i mot abort, og det kan også skape komplikasjoner dersom kvinnen blir gravid. Jeg irriterte meg en stund over at samboer ikke var redd for å ha sex uten kondom når jeg hadde glemt pillen. Han sa han bare kunne hoppe av i svingen, og da spurte jeg han "okei, men er du ikke redd for å bli far? For det kan skje - sjansen er høyere for å bli gravid når man har ubeskyttet sex, det vet du jo" og han var helt enig. Men han ville fortsatt ha sex. Skjønner ikke den tankegangen, jeg. Vi begge vet hva det kan føre til og jeg synes at man må takle konsekvensene, siden man villig har gått med på å ha sex, ubeskyttet eller ei. Spesielt når man har fått høre at "nå er sjansen større, men hvis du virkelig vil ta den sjansen så værsågod".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at man må være forberedt på hva som kan skje når man har sex. Alle vet hva som KAN skje dersom man har sex - det er alltid en mulighet for graviditet uansett om man bruker prevensjon eller ikke. Har man lest litt om prevensjon (noe man bør gjøre før man har sex) så vet man at ingen prevensjon er helt 100 % sikker. 

Ikke alle er for eller i mot abort, og det kan også skape komplikasjoner dersom kvinnen blir gravid. Jeg irriterte meg en stund over at samboer ikke var redd for å ha sex uten kondom når jeg hadde glemt pillen. Han sa han bare kunne hoppe av i svingen, og da spurte jeg han "okei, men er du ikke redd for å bli far? For det kan skje - sjansen er høyere for å bli gravid når man har ubeskyttet sex, det vet du jo" og han var helt enig. Men han ville fortsatt ha sex. Skjønner ikke den tankegangen, jeg. Vi begge vet hva det kan føre til og jeg synes at man må takle konsekvensene, siden man villig har gått med på å ha sex, ubeskyttet eller ei. Spesielt når man har fått høre at "nå er sjansen større, men hvis du virkelig vil ta den sjansen så værsågod".

Sålenge begge er med på leken er det vel ikke noe problem? Bare å forby abort så har begge igjen like rettigheter og kansje kvinner også blir litt flinkere å passe å prevensjonen :)

Anonymkode: 89e9b...7ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge begge er med på leken er det vel ikke noe problem? Bare å forby abort så har begge igjen like rettigheter og kansje kvinner også blir litt flinkere å passe å prevensjonen :)

Anonymkode: 89e9b...7ba

wow. Bare wow

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er helt latterlig at kvinner får tvinge ett barn på en mann... man må være to for å ha sex. å oppegående normale mennesker snakker sammen, og om en kvinne sa til mannen at blir jeg gravid, så beholder jeg. da kan man som mann velge ok, eller nei takk... 

men å møte en random fyr, fast sexpartner osv.. så er ikke poenget med sexen barn, men nytelse... da må også kvinnen være forberedt på å eventuelt ta angrepille om kondomen ryker. om hun ikke går på noe ellers... for ved og ta på kondom,så viser vi det beste ansvaret vi kan ta... (med uten å si nei til sex- men to som vil ha sex,  så er det uaktuelt å si nei) 

abort også er en mulighet, ser ikke rettferdigheten i at en kvinne skal ha ett barn for eget ego.. når mannen ikke vil... 

sånn dere kvinner virkelig vil? ha barn med en som ikke vil? kun for at dere skal være vanskelige... 

vil dere ha barn ,,så finn en god snill mann ,som virkelig vil! 

 

Ikke alle kvinner takler å ligge skrevende og fastspent på et sterilt operasjonsbord mens den  kirurgen sitter og skraper ut blødende fosterrester. Det er ett fett for mannen ja, som sitter avslappet på jobben og leser avisa, men for kvinnen så kan de få varige mèn resten av livet. Det kan man da stadig lese om, kvinner som angrer som en hund og har fått psykiske mèn  fordi partner presset dem til abort.

Det foretas 15 000 aborter i Norge hvert eneste år, så det er hevet over enhver tvil at kvinner ikke tar p-pilla på rett måte. Men som singel og sexglad i over ti år så har jeg vel opplevd at 3 av 40 mannfolk dro fram et kondom uten at jeg spurte, resten bare ønsket å kjøre på. De aller, aller fleste menn tar NULL ansvar for prevensjon under sex, og derfor må de også takle følgene.

Anonymkode: 563ae...756

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

Sålenge begge er med på leken er det vel ikke noe problem? Bare å forby abort så har begge igjen like rettigheter og kansje kvinner også blir litt flinkere å passe å prevensjonen :)

Anonymkode: 89e9b...7ba

.. vet ærlig talt ikke hva jeg skal svare, jeg. Men altså, abort synes jeg skal få være en mulighet, men det best er at begge parter er enige om beslutningen. Men dette kan bli komplisert - det er vanskelig. Hvis en vil beholde barnet og den andre absolutt ønsker abort, så kan dette ødelegge forholdet. Så.. det er ikke lett. Altså, jeg har litt forskjellige synspunkter når det kommer til dette med abort. Men barnet er jo BEGGES, og selv om barnet skal vokse i kvinnen og selv om kvinnen skal føde barnet, så er jo barnet fortsatt mannens også. Vet ikke hva jeg hadde gjort om samboer hadde ønsket abort og jeg ikke ville det, eller motsatt. Er ikke lett å forestille seg de følelsene. Så jeg kan rett og slett ikke si at EN ting er helt riktig, for det tror jeg ikke det er noe fasit på. På en annen måte har jo begge tatt den sjansen da de hadde sex. Nå skriver jeg egentlig bare alle tankene som poppet opp i hodet. Ble litt rotete. Jeg har egentlig ikke ETT ordentlig svar til dette, bare masse tanker. Men er fortsatt en del av meg som mener at uansett om man er klar eller ikke for det ansvaret, så tar man jo den sjansen når man har sex. Er man så langt fra klar for å få barn som overhodet mulig, bør man eeeegentlig ta avstand fra sex for en stund. Ble mye, nå skal jeg gå. Haha. 

Endret av FruPotter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er at kondom er det desidert minst sikre prevensjonsmiddelet som eksisterer. Og uavhengig av skriftlige avtaler som sier noe annet kan staten tvinge deg til å betale bidrag. Norges likestilling i et nøtteskall

Anonymkode: 89e9b...7ba

Fordelene med kondom er at det gir beskyttelse mot kjønnssydommer og HIV. Det gjør IKKE p-piller! Det er i tillegg superenkelt å skaffe seg kondomer, det er bare å dra på butikken. Man slipper helt og holdent legekonsultasjon, noe man MÅ gjennom for å kunne få resept på p-piller.

Og om du mener det er så usikkert så er det da bare å bruke en sæddrepende krem i tillegg. Det er vilja di det er noe galt med skjønner du, ikke kondomet.... Og vet du hva, dersom det mot formodning går hull på kondomet, så vær MANN nok til å gi dama 200 kroner for å kjøpe seg ei angrepille. For JA, så dyrt er det faktisk!!

Din argumentasjon er at kondomet er USIKKERT, vel hvorfor er det det?? Jo fordi dere menn ikke gidder å ta det på før det er for sent, fordi dere bare "må" jukke et par minutter uten, mens pre-cumet strømmer for frie flommer. Dere vil heller la dama ligge og sprike med beina på operasjonsbordet og skrape ut blødende fosterrester, fordi kondomet nedsetter nytelsen med hva - 10 %??? Til din informasjon så er det vel 10-15 % av kvinner som i det hele tatt klarer å få orgasme av penetrering alene... Likestilling i et nøtteskall ja, right back at you...

Anonymkode: 563ae...756

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelene med kondom er at det gir beskyttelse mot kjønnssydommer og HIV. Det gjør IKKE p-piller! Det er i tillegg superenkelt å skaffe seg kondomer, det er bare å dra på butikken. Man slipper helt og holdent legekonsultasjon, noe man MÅ gjennom for å kunne få resept på p-piller.

Og om du mener det er så usikkert så er det da bare å bruke en sæddrepende krem i tillegg. Det er vilja di det er noe galt med skjønner du, ikke kondomet.... Og vet du hva, dersom det mot formodning går hull på kondomet, så vær MANN nok til å gi dama 200 kroner for å kjøpe seg ei angrepille. For JA, så dyrt er det faktisk!!

Din argumentasjon er at kondomet er USIKKERT, vel hvorfor er det det?? Jo fordi dere menn ikke gidder å ta det på før det er for sent, fordi dere bare "må" jukke et par minutter uten, mens pre-cumet strømmer for frie flommer. Dere vil heller la dama ligge og sprike med beina på operasjonsbordet og skrape ut blødende fosterrester, fordi kondomet nedsetter nytelsen med hva - 10 %??? Til din informasjon så er det vel 10-15 % av kvinner som i det hele tatt klarer å få orgasme av penetrering alene... Likestilling i et nøtteskall ja, right back at you...

Anonymkode: 563ae...756

Og forresten; har du lest bivirkningene av p-piller? Her har jeg klippet inn bivirkningene av Norges mest brukte p-pille; Cerazette:

Bivirkninger:

Vanlige (≥1/100 til <1/10): Gastrointestinale: Kvalme. Hud: Akne. Kjønnsorganer/bryst: Brystspenning, uregelmessig menstruasjon, amenoré. Nevrologiske: Hodepine. Psykiske: Endret humør, nedstemthet, nedsatt libido. Undersøkelser: Vektøkning. Mindre vanlige (≥1/1000 til <1/100): Gastrointestinale: Oppkast. Hud: Alopesi. Kjønnsorganer/bryst: Dysmenoré, ovarialcyster. Øye: Intoleranse mot kontaktlinser. Øvrige: Tretthet. Sjeldne (≥1/10 000 til <1/1000): Hud: Utslett, urticaria, erythema nodosum. Svært sjeldne (<1/10 000), ukjent: Sekresjon fra brystene. Ektopiske svangerskap. I tillegg kan (forverring av) angionevrotisk ødem og /eller forverring av arvelig angionevrotisk ødem forekomme.

 

Har du lest bivirkningene av kondom?

bivirkninger: Hvis du er allergisk mot lateks kan du få kløe, samt rød og sår hud.

So:

 

:scorpis:

and be a man.....

Anonymkode: 563ae...756

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge begge er med på leken er det vel ikke noe problem? Bare å forby abort så har begge igjen like rettigheter og kansje kvinner også blir litt flinkere å passe å prevensjonen :)

Anonymkode: 89e9b...7ba

Faktigst helt enig her. Viktig at begge kjønn har like rettigheter når det kommer til eventuell graviditet.

Anonymkode: 585f8...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktigst helt enig her. Viktig at begge kjønn har like rettigheter når det kommer til eventuell graviditet.

Anonymkode: 585f8...732

om man forbyr abort vil det bare være mennene som har rettigheter da. Om det skal bli likt må jo fedre og nektes å stikke fra ungen og da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge begge er med på leken er det vel ikke noe problem? Bare å forby abort så har begge igjen like rettigheter og kansje kvinner også blir litt flinkere å passe å prevensjonen :)

Anonymkode: 89e9b...7ba

Da blir det strikkepinneaborter. Og det vil vi ikke ha. 

Anonymkode: 5c9fa...44d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...