Gå til innhold

Velger han å ha sex så må han være forberedt på å bli far?


Gjest Piraten

Anbefalte innlegg

Hva om han brukte kondom og var krystallklar på at han ikke ville bli far? Så blir han påtvunget et barn av mor som han ikke vil ha fordi de var uheldig?

Anonymkode: c8284...aff

Da har man ikke sex. Går an å leve uten :)

Anonymkode: 7b424...804

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sukkerbit

Når man blir gravid tar hormoner og biologien over. Mange som er innstilt på å ta abort før de blircgravid velger å beholde. Så dette er nok grunnen til atmødre med dårlig ressurser velger å beholde barnet. Naturen bryr seg ikke om fremtiden, naturen vil at man reproduserer og etter det er det survival of the fittest.

Du får ikke akkurat morsinstikt pga hormoner i uke 5 da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man sex så må man også ta ansvar dersom en gjør en gravid. Ikke sikkert alle holder sammen, da ikke alle kun har sex i forhold. Men man bør gjøre sitt beste for sitt kommende barn og når barnet er kommet. Være der som en far. 

Så får man heller droppe sex om man er livredd for å måtte enda opp som en far. Synes det er egoistisk med de som har sex, kondomen sprekker (eller annen prevansjon ikke virker) og damen blir gravid, og så overlater hele ansvaret på damen. I utgangspunktet ble kjønnsorganene laget for å produsere barn, ikke for å ha sex kun for tilfredsstillelse. Så man bør vite hva dette kan innebære. 

Men når det er sagt, dersom man er i et forhold med sex og damen er tydelig på at hun tar abort om hun blir gravid, så synes jeg ikke mannen er like ansvarlig dersom hun i senere tid ikke tar abort. For da ble valget om sex tatt fordi han vet hun tar abort om hun blir gravid. Joda, alle kan ombestemme seg. Men sier man at man skal ta abort om man blir gravid og velger å ikke gjøre det likevel så får man ta ansvaret (eller byrden dersom noen mener det) selv (så lenge mannen ikke ombestemmer seg og vil ta ansvar likevel). Men barnebidrag er selvsagt en nødvendighet selv om man ikke er der for barnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få barn i 2015 er EGOISTISK. Å velge å beholde et barn uten at begge er enige om dette, er IDIOTI både for barnet, moren og faren. Ingen kommer godt ut av dette. Vi er forresten alt for mye folk på jorda, så man bør ha en veldig god grunn for å få barn, og burde blitt inngått kvote på maks to unger per familie. Og mens man er i gang, mener jeg at samboerskap eller at man er gift bør være et krav før man får unger, sånn at man vet ar ungene vokser opp med BEGGE foreldrene. Å få en "lausunge" i dag er det bare ungen som får betale for..

Anonymkode: 585f8...732

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke akkurat morsinstikt pga hormoner i uke 5 da... 

jo. 

Anonymkode: 5c9fa...44d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veldig sterke meninger når det kommer til en slik diskusjon. Veldig. Jeg synes det er direkte ufyselig av kvinner, som da særlig ikke er i forhold med den aktuelle mannen, å beholde et barn som ikke er ønsket fra den andre parten. Alle vet at sex kan føre til graviditet, men vi vet også at sex i yngre alder og utenfor forhold er for nytelsens skyld, og ikke for å skape en familie. Selv om det selvfølgelig finnes kvinner som går på byen for å bli gravide. Det er en annen diskusjon, men også horribelt.

Et barn skal være ønsket fra begge parter, uansett. Det er direkte bemerkelsesverdig, og ikke på en positiv måte, at en kvinne velger å beholde et barn som ikke er ønsket av mannen. ONS, forhold eller ekteskap - den samme greia gjelder. Er det ikke ganske essensielt i en ideell graviditet at faren skal ønske barnet kvinnen har i magen? Hvor trist er det ikke å bli gravid etter en ONS, og så vil ikke mannen ha noe med det å gjøre? For all del. Hvis du blir gravid etter en ONS, eller også i et forhold hvor man egentlig burde ventet, og dere begge ønsker å beholde til tross for situasjonen, og tror at dere er egnede foreldre som kan gi all den omsorg et barn fortjener - værsågod. Det hele handler om at det skal være ønsket fra begge parter, slik at det kan forventes at begge stiller opp. Et barn er ikke bare en ting som kan slenges hit og dit. Det er en stor avgjørelse. Hvor mange ganger har man ikke hørt om at barnefaren stakk. Man får gjerne diskutere i det lange og det brede om hvorvidt det er greit, men man kan ikke som kvinne dytte et barn på en mann som ikke ønsker barn. Da bør man hvert fall på forhånd, før sexen finner sted, informere om at det kan bli barn ut av dette, og det vil ikke bli noen abort. Det skal overveies og diskuteres grundig, mellom to parter, før man velger å sette et barn til verden. Det er stort sett alltid en god grunn for at faren stikker(med unntak såklart)...og jeg kan forstå det, uansett hvor brutalt det skulle høres ut.

Faktum er jo at de fleste av kvinnene som velger å beholde til tross for at ønsket på den andre siden er ikke-eksisterende, er lavt utdannet. Jeg mener ikke at man må ha en farsfigur tilstede, jeg er for at single og homofile/lesbiske skal få barn(via spermdonasjon, surrogati osv), men det skal være villig fra alle parter! Hvor sårende kan det ikke bli for barnet, når det vokser opp, og får vite at barnefaren ikke ville vite av ham/henne? Eller for mor å vite at det kun var hun som ønsket barnet? Kanskje har hun så lite mellom ørene at hun ikke bryr seg, men jeg synes det er forferdelig. 

Jeg, for min del, forstår ikke at menn tør å ha ubeskyttet sex. :P I disse tider snakkes det om at det skal komme prevensjon for menn(flott!), men jeg hadde ikke skippet prevensjonen selv av den grunn. Nå ville jeg hatt muligheten for abort uansett, men det vil man såklart unngå. Kanskje hadde menn blitt veldig påpasselig med å ta det riktig, da de fleste ONS/dates, og særlig i yngre alder(altså før familie blir et aktuelt tema) ikke vil ha barn for alt i verden, men likevel. Hadde jeg vært mann hadde jeg brukt kondom under samtlige samleier som skulle finne sted, da man ikke vet hvilke psychos man kan komme borti. Der kommer man igjen inn på det å være selektiv. Nå kan strengt tatt ikke alle være like selektive og velge fra øverste hylle, men da bør man som mann være påpasselig med kondombruk. Når det kommer til faren for kjønnssykdommer bør det være en selvfølge, men en eventuell graviditet(som da blir fullgått, og ingen abort finner sted) synes jeg ikke man skal måtte bekymre seg for om man dropper det(og kvinnen bruker prevensjon selv). Altså, i den idelle verden. Å sette barn til livs som ikke er 100% ønsket skulle ikke vært lovlig, og kan være veldig ødeleggende for mannen på flere måter. Det burde enhver oppegående kvinne forstå, men jeg har fått med meg at ikke alle har like lett for det......

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig sterke meninger når det kommer til en slik diskusjon. Veldig. Jeg synes det er direkte ufyselig av kvinner, som da særlig ikke er i forhold med den aktuelle mannen, å beholde et barn som ikke er ønsket fra den andre parten. Alle vet at sex kan føre til graviditet, men vi vet også at sex i yngre alder og utenfor forhold er for nytelsens skyld, og ikke for å skape en familie. Selv om det selvfølgelig finnes kvinner som går på byen for å bli gravide. Det er en annen diskusjon, men også horribelt.

Et barn skal være ønsket fra begge parter, uansett. Det er direkte bemerkelsesverdig, og ikke på en positiv måte, at en kvinne velger å beholde et barn som ikke er ønsket av mannen. ONS, forhold eller ekteskap - den samme greia gjelder. Er det ikke ganske essensielt i en ideell graviditet at faren skal ønske barnet kvinnen har i magen? Hvor trist er det ikke å bli gravid etter en ONS, og så vil ikke mannen ha noe med det å gjøre? For all del. Hvis du blir gravid etter en ONS, eller også i et forhold hvor man egentlig burde ventet, og dere begge ønsker å beholde til tross for situasjonen, og tror at dere er egnede foreldre som kan gi all den omsorg et barn fortjener - værsågod. Det hele handler om at det skal være ønsket fra begge parter, slik at det kan forventes at begge stiller opp. Et barn er ikke bare en ting som kan slenges hit og dit. Det er en stor avgjørelse. Hvor mange ganger har man ikke hørt om at barnefaren stakk. Man får gjerne diskutere i det lange og det brede om hvorvidt det er greit, men man kan ikke som kvinne dytte et barn på en mann som ikke ønsker barn. Da bør man hvert fall på forhånd, før sexen finner sted, informere om at det kan bli barn ut av dette, og det vil ikke bli noen abort. Det skal overveies og diskuteres grundig, mellom to parter, før man velger å sette et barn til verden. Det er stort sett alltid en god grunn for at faren stikker(med unntak såklart)...og jeg kan forstå det, uansett hvor brutalt det skulle høres ut.

Faktum er jo at de fleste av kvinnene som velger å beholde til tross for at ønsket på den andre siden er ikke-eksisterende, er lavt utdannet. Jeg mener ikke at man må ha en farsfigur tilstede, jeg er for at single og homofile/lesbiske skal få barn(via spermdonasjon, surrogati osv), men det skal være villig fra alle parter! Hvor sårende kan det ikke bli for barnet, når det vokser opp, og får vite at barnefaren ikke ville vite av ham/henne? Eller for mor å vite at det kun var hun som ønsket barnet? Kanskje har hun så lite mellom ørene at hun ikke bryr seg, men jeg synes det er forferdelig. 

Jeg, for min del, forstår ikke at menn tør å ha ubeskyttet sex. :P I disse tider snakkes det om at det skal komme prevensjon for menn(flott!), men jeg hadde ikke skippet prevensjonen selv av den grunn. Nå ville jeg hatt muligheten for abort uansett, men det vil man såklart unngå. Kanskje hadde menn blitt veldig påpasselig med å ta det riktig, da de fleste ONS/dates, og særlig i yngre alder(altså før familie blir et aktuelt tema) ikke vil ha barn for alt i verden, men likevel. Hadde jeg vært mann hadde jeg brukt kondom under samtlige samleier som skulle finne sted, da man ikke vet hvilke psychos man kan komme borti. Der kommer man igjen inn på det å være selektiv. Nå kan strengt tatt ikke alle være like selektive og velge fra øverste hylle, men da bør man som mann være påpasselig med kondombruk. Når det kommer til faren for kjønnssykdommer bør det være en selvfølge, men en eventuell graviditet(som da blir fullgått, og ingen abort finner sted) synes jeg ikke man skal måtte bekymre seg for om man dropper det(og kvinnen bruker prevensjon selv). Altså, i den idelle verden. Å sette barn til livs som ikke er 100% ønsket skulle ikke vært lovlig, og kan være veldig ødeleggende for mannen på flere måter. Det burde enhver oppegående kvinne forstå, men jeg har fått med meg at ikke alle har like lett for det......

Meget kloke ord fra deg!!☺ Godt å se damer som har refleksjonsevne, og tror dette er ord til ettertanke. Et barn MÅ være ønsket av begge to, noe annet vil være egoistisk og er IKKE barnets beste.☺

Anonymkode: 585f8...732

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv hvor horribelt det er så kan ingen mann styre dette. Derfor må han være ekstra forsiktig og selektiv med hvem han velger å gå til sengs med

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv hvor horribelt det er så kan ingen mann styre dette. Derfor må han være ekstra forsiktig og selektiv med hvem han velger å gå til sengs med

Absolutt enig!

Jeg tenker også at dersom man ikke er glad nok i dama til å ville fø opp konsekvensene,

så er det bedre å holde seg hjemme og onanere.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig sterke meninger når det kommer til en slik diskusjon. Veldig. Jeg synes det er direkte ufyselig av kvinner, som da særlig ikke er i forhold med den aktuelle mannen, å beholde et barn som ikke er ønsket fra den andre parten. Alle vet at sex kan føre til graviditet, men vi vet også at sex i yngre alder og utenfor forhold er for nytelsens skyld, og ikke for å skape en familie. Selv om det selvfølgelig finnes kvinner som går på byen for å bli gravide. Det er en annen diskusjon, men også horribelt.

Et barn skal være ønsket fra begge parter, uansett. Det er direkte bemerkelsesverdig, og ikke på en positiv måte, at en kvinne velger å beholde et barn som ikke er ønsket av mannen. ONS, forhold eller ekteskap - den samme greia gjelder. Er det ikke ganske essensielt i en ideell graviditet at faren skal ønske barnet kvinnen har i magen? Hvor trist er det ikke å bli gravid etter en ONS, og så vil ikke mannen ha noe med det å gjøre? For all del. Hvis du blir gravid etter en ONS, eller også i et forhold hvor man egentlig burde ventet, og dere begge ønsker å beholde til tross for situasjonen, og tror at dere er egnede foreldre som kan gi all den omsorg et barn fortjener - værsågod. Det hele handler om at det skal være ønsket fra begge parter, slik at det kan forventes at begge stiller opp. Et barn er ikke bare en ting som kan slenges hit og dit. Det er en stor avgjørelse. Hvor mange ganger har man ikke hørt om at barnefaren stakk. Man får gjerne diskutere i det lange og det brede om hvorvidt det er greit, men man kan ikke som kvinne dytte et barn på en mann som ikke ønsker barn. Da bør man hvert fall på forhånd, før sexen finner sted, informere om at det kan bli barn ut av dette, og det vil ikke bli noen abort. Det skal overveies og diskuteres grundig, mellom to parter, før man velger å sette et barn til verden. Det er stort sett alltid en god grunn for at faren stikker(med unntak såklart)...og jeg kan forstå det, uansett hvor brutalt det skulle høres ut.

Faktum er jo at de fleste av kvinnene som velger å beholde til tross for at ønsket på den andre siden er ikke-eksisterende, er lavt utdannet. Jeg mener ikke at man må ha en farsfigur tilstede, jeg er for at single og homofile/lesbiske skal få barn(via spermdonasjon, surrogati osv), men det skal være villig fra alle parter! Hvor sårende kan det ikke bli for barnet, når det vokser opp, og får vite at barnefaren ikke ville vite av ham/henne? Eller for mor å vite at det kun var hun som ønsket barnet? Kanskje har hun så lite mellom ørene at hun ikke bryr seg, men jeg synes det er forferdelig. 

Jeg, for min del, forstår ikke at menn tør å ha ubeskyttet sex. :P I disse tider snakkes det om at det skal komme prevensjon for menn(flott!), men jeg hadde ikke skippet prevensjonen selv av den grunn. Nå ville jeg hatt muligheten for abort uansett, men det vil man såklart unngå. Kanskje hadde menn blitt veldig påpasselig med å ta det riktig, da de fleste ONS/dates, og særlig i yngre alder(altså før familie blir et aktuelt tema) ikke vil ha barn for alt i verden, men likevel. Hadde jeg vært mann hadde jeg brukt kondom under samtlige samleier som skulle finne sted, da man ikke vet hvilke psychos man kan komme borti. Der kommer man igjen inn på det å være selektiv. Nå kan strengt tatt ikke alle være like selektive og velge fra øverste hylle, men da bør man som mann være påpasselig med kondombruk. Når det kommer til faren for kjønnssykdommer bør det være en selvfølge, men en eventuell graviditet(som da blir fullgått, og ingen abort finner sted) synes jeg ikke man skal måtte bekymre seg for om man dropper det(og kvinnen bruker prevensjon selv). Altså, i den idelle verden. Å sette barn til livs som ikke er 100% ønsket skulle ikke vært lovlig, og kan være veldig ødeleggende for mannen på flere måter. Det burde enhver oppegående kvinne forstå, men jeg har fått med meg at ikke alle har like lett for det......

Er så enig! Fint å se at det finnes andre kvinner enn meg selv som tenker sånn :) Har så alt for mange kompiser som er blitt "lurt" til å få barn de ikke ønsket med kvinner som har påstått å gå på p-piller, og så viser det seg at "oi, de hadde glemt noen piller denne måneden". Det er så uakseptabelt, og jeg synes synd på menn som blir offer for slike kvinner. Hadde jeg vært mann så hadde jeg definitivt ikke turt å ha sex uten kondom og en skriftlig avtale på abort om "uhellet" skulle være ute.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piraten

Det er trist at det finnes kvinner som lurer til seg barn, derfor det er viktig å bruke kondom med fremmede kvinner eller gå ut av henne og kom et annet sted og ikke inni henne. Ellers gir du sæden din bort frivillig, og da har ikke mannen noe mer å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist at det finnes kvinner som lurer til seg barn, derfor det er viktig å bruke kondom med fremmede kvinner eller gå ut av henne og kom et annet sted og ikke inni henne. Ellers gir du sæden din bort frivillig, og da har ikke mannen noe mer å si. 

Så du tror helt oppriktig at så lenge du trekker penis ut før utløsning, så går det greit? Har ikke folk skikkelig seksualundervisning på skolen? Det kommer vanligvis litt væske ut før det. Det har blitt utrolig mange unnfangelser pga. dette. 

Anonymkode: 5c9fa...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Piraten

Så du tror helt oppriktig at så lenge du trekker penis ut før utløsning, så går det greit? Har ikke folk skikkelig seksualundervisning på skolen? Det kommer vanligvis litt væske ut før det. Det har blitt utrolig mange unnfangelser pga. dette. 

Anonymkode: 5c9fa...44d

Ja det gjør det, så mest sannsynlig kan hun bli gravid av det. Prevensjon er tryggest. Ikke helt trygt, så greit å være forberedt. Vi vet at sex fører til barn, så jeg synes ikke synd på menn som klager når de har gjort ei dame gravid. Med mindre hun har voldtatt eller lurt til seg et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det her blir feil. Altfor feil. Jeg er forøvrig kvinne. 

Hadde jeg hatt regelmessig sex med en mann jeg dater og ble gravid selv om prevensjon ble brukt, og han ville jeg skulle ta abort, så hadde jeg tatt det til ettertanke. Bare fordi det er JEG som får barnet laget i meg betyr det ikke at det er JEG som bestemmer ALT. Jeg ville ikke blitt alenemor. Jeg ville ikke at barnet mitt skulle ha vokset opp uten far. Med andre ord hadde jeg tatt abort. Det blir det samme som at man sier at mor bestemmer alt når barnet har blitt født. Tror mange kvinner glemmer at menn også er med til å lage barn. 

Anonymkode: 1505c...9af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal LOVE dere at de fleste som ble gravid på pillen ble det på grunn av slurv. Ikke tatt til samme tid hver dag. Glemmer en her og der. Kaster opp/får diare etter å ha tatt den men glemmer å ta ny..

Alle sier jo de ble gravid på pillen. Hva skjedde med å planlegge en graviditet? Spørre mannen om hva han tenker om å få barn? Være stabil med tanke på jobb, utdanning og mann. Ikke bare fyre løs på en man har vært sammen med i 1 mnd og woops. Slemme pappa som bare går. Viss det er så forbasket vanskelig å ta den lille pillen så kan man prøve noe annet + kondom. Joda, det er de fåå som tok den nøyaktig kl 7 hver morning, aldri glemte den o.s.v 

Men det har kommet frem at i gjennomsnitt glemmer man 1 piller på hvert brett. Eller var det hele 3? Tror det var 3, og det vil si 1 pille i uken. Bare google glemt p-pille og se alle tusen artiklene. Slurvehuer. Her vil jeg ikke si at far ikke tar ansvar med å gå, men heller mor som ikke tar ansvar med å være et surrehue.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal LOVE dere at de fleste som ble gravid på pillen ble det på grunn av slurv. Ikke tatt til samme tid hver dag. Glemmer en her og der. Kaster opp/får diare etter å ha tatt den men glemmer å ta ny..

Alle sier jo de ble gravid på pillen. Hva skjedde med å planlegge en graviditet? Spørre mannen om hva han tenker om å få barn? Være stabil med tanke på jobb, utdanning og mann. Ikke bare fyre løs på en man har vært sammen med i 1 mnd og woops. Slemme pappa som bare går. Viss det er så forbasket vanskelig å ta den lille pillen så kan man prøve noe annet + kondom. Joda, det er de fåå som tok den nøyaktig kl 7 hver morning, aldri glemte den o.s.v 

Men det har kommet frem at i gjennomsnitt glemmer man 1 piller på hvert brett. Eller var det hele 3? Tror det var 3, og det vil si 1 pille i uken. Bare google glemt p-pille og se alle tusen artiklene. Slurvehuer. Her vil jeg ikke si at far ikke tar ansvar med å gå, men heller mor som ikke tar ansvar med å være et surrehue.

 

er tydeligvis fort gjort å glemme da siden så mange gjør det.... ennå en grunn til å vente med sex til man er moden nok til å takle evt konsekvenser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piraten

Syns det her blir feil. Altfor feil. Jeg er forøvrig kvinne. 

Hadde jeg hatt regelmessig sex med en mann jeg dater og ble gravid selv om prevensjon ble brukt, og han ville jeg skulle ta abort, så hadde jeg tatt det til ettertanke. Bare fordi det er JEG som får barnet laget i meg betyr det ikke at det er JEG som bestemmer ALT. Jeg ville ikke blitt alenemor. Jeg ville ikke at barnet mitt skulle ha vokset opp uten far. Med andre ord hadde jeg tatt abort. Det blir det samme som at man sier at mor bestemmer alt når barnet har blitt født. Tror mange kvinner glemmer at menn også er med til å lage barn. 

Anonymkode: 1505c...9af

Nei det er ikke bare kvinnen som bestemmer, men begge kjønn må være forberedt på hva sex kan føre til. Synes det er feigt når en mann bare rømmer fra problemet eller tvinger til abort. Hvordan klarer de det? Det er et liv de har vert med å lagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kompis av meg hadde en heftig diskusjon i dag. Det begynte med at han var redd for at han hadde gjort ei han dater gravid, for hun hadde skrevet at hun var så kvalm i det siste. Han hadde brukt kondom. Så sa han at han ville aldri godtatt å blitt far nå. Han var ikke klar og hadde bedt henne om å ta abort eller blitt alenemor. Han ville ikke ha noe med et barn han ikke ville ha å gjøre. Jeg ble sjokkert over det han sa. Han som er så snill mot alle ellers. Jeg fortalte han at hvis du har sex med ei dame uansett kondom eller ikke så må du alltid være litt forberedt innerst inne til å bli far. For gravid kan hun bli uansett. Dette var han uenig i. Så lurte han på om jeg alltid gikk å ventet på å bli far når jeg hadde sex med denne venninnen min. Vi er bare venner enda for vi har ikke skikkelige følelser for hverandre, kun glad i hverandre. Jeg venter ikke på det hele tiden, men jeg er litt forberedt på at det kan skje. Hadde det skjedd kan jeg ikke nekte for det, jeg hadde vert like mye med på det. Sex kan føre til graviditet og det vet vi alle så hvorfor ikke være forberedt? Han kommer med at ingen kan tvinges til å bli far, og jeg svarte at ingen tvinges til sex. Hvem som har rett her eller hvem hadde dere vert enig med? Jeg står på mitt. Uansett hvor lite klar jeg hadde vert til å bli far så hadde jeg blitt glad og elsket det livet jeg hadde vert med å lagd. 

har man sex så kan det resultere i graviditet så lenge man ikke beskytter seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal alltid tro at kvinnen velger å beholde! Vil du ikke ha unger, har du ikke sex. Ferdig snakka.

Så vi burde gjøre abort ulovelig? Fordi dersom en kvinne velger å ha sex er det jo fordi hun vil ha unger?

Anonymkode: 89e9b...7ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...