Gå til innhold

Disse personlighetskravene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det egentlig dere menn tror? Før det første er kravet at dama skal ha et plettfritt ytre; langt, sunt hår, trent kropp, stor rompe og pupper, plettfri hud, være flink til å sminke seg, kle seg riktig, høye hæler osv. Men hun skal også være humoristisk, omsorgsfull, arbeidsom, holde kjeft, være smart, flink til å lage mat, filosofisk, politisk engasjert, samfunnsengasjert, økonomisk engasjert osv. 

Finnes det virkelig menn der ute som tror at man kan få kvinner som innehar alle de egenskapene? Se rundt dere, har parene rundt dere det morsomt hele tiden? Dype samtaler hver kveld? Nei! Selvsagt ikke! 

Ikke rart det er mange single menn, kravene til dama og ikke minst forholdet er jo sinnsyke!! 

Anonymkode: 60629...461

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Tja var ikke mange av de kravene der som traff min liste av hva jeg hadde ønsket i en kjæreste. Men så teller ikke min stemme, da jeg ikke tilfredstiller en kvinne sine ønsker. :fnise: Så her kan samtlige parter takke seg selv!

Skrevet

Tja var ikke mange av de kravene der som traff min liste av hva jeg hadde ønsket i en kjæreste. Men så teller ikke min stemme, da jeg ikke tilfredstiller en kvinne sine ønsker. :fnise: Så her kan samtlige parter takke seg selv!

Hva er dine krav da? Og hva kan du tilby? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg føler meg rett og slett litt fornærmet. Fornærmet av at du tillegger meg, som mann, slike egenskaper.

Dette gjenspeiler nok mer dine egne personlighetskrav, skal jeg si deg.

Du får se å gjøre noe med selvtilliten din, så kan du poste igjen.

Anonymkode: f3a0d...839

• Liker 4
Skrevet

Jeg føler meg rett og slett litt fornærmet. Fornærmet av at du tillegger meg, som mann, slike egenskaper.

Dette gjenspeiler nok mer dine egne personlighetskrav, skal jeg si deg.

Du får se å gjøre noe med selvtilliten din, så kan du poste igjen.

Anonymkode: f3a0d...839

Dette er selvopplevd. Alltid noe som kunne vært bedre, og i steden for å godta det, så dumper menn meg og går videre. På evig leting. 

Vennligst utdyp hvilke egenskaper jeg ikke traff på. 

• Liker 1
Skrevet

Den evige letingen har ikke så mye med kravene å gjøre. Det har mer med jakta og søken etter et enda bedre trofé enn siste bytte. For menn så er det jakta som betyr noe. Og så klart å nedlegge ett bedre bytte enn sine kompiser. De glemmer totalt at disse byttene er damer med sterke følelser. 

Anonymkode: d3968...b17

• Liker 1
Skrevet

Hva er det egentlig dere menn tror? Før det første er kravet at dama skal ha et plettfritt ytre; langt, sunt hår, trent kropp, stor rompe og pupper, plettfri hud, være flink til å sminke seg, kle seg riktig, høye hæler osv. Men hun skal også være humoristisk, omsorgsfull, arbeidsom, holde kjeft, være smart, flink til å lage mat, filosofisk, politisk engasjert, samfunnsengasjert, økonomisk engasjert osv. 

Finnes det virkelig menn der ute som tror at man kan få kvinner som innehar alle de egenskapene? Se rundt dere, har parene rundt dere det morsomt hele tiden? Dype samtaler hver kveld? Nei! Selvsagt ikke! 

Ikke rart det er mange single menn, kravene til dama og ikke minst forholdet er jo sinnsyke!! 

Jeg tror kanskje at en del sitter med disse "kravene" men når de treffer rett person, så er ikke kravene lenger så viktig. Men fremfor å innrømme for seg selv og andre at kravlisten bare er et skalkeskjul for mangel på den store kjærligheten, så driver de altså og båssetter seg selv og andre som helt uoppnåelige.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror kanskje at en del sitter med disse "kravene" men når de treffer rett person, så er ikke kravene lenger så viktig. Men fremfor å innrømme for seg selv og andre at kravlisten bare er et skalkeskjul for mangel på den store kjærligheten, så driver de altså og båssetter seg selv og andre som helt uoppnåelige.

Men hvorfor gidder man dette? Det slår jo bare tilbake på en selv.. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor gidder man noe som helst som slår tilbake på seg selv? Fordi det virker enklere, tryggere, riktig, whatever der og da. Og den dagen man skjønner hva man gjør, så ser man også poengløsheten med det. Før den tid så er det jo lite sannsynlig at man verken innrømmer det eller endrer atferd.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror at det kan virke som at det er slik når man sitter og leter etter kjærlighet foran en dataskjerm. Det blir dessverre veldig upersonlig.

De som faktisk er slik du lister opp der er mennesker som har feilet mange ganger og som har gått seg helt bort i forhold til kjærligheten. Verden fungerer ikke slik IRL!

:klem:

Skrevet

Jeg tror at det kan virke som at det er slik når man sitter og leter etter kjærlighet foran en dataskjerm. Det blir dessverre veldig upersonlig.

De som faktisk er slik du lister opp der er mennesker som har feilet mange ganger og som har gått seg helt bort i forhold til kjærligheten. Verden fungerer ikke slik IRL!

:klem:

Hvordan fungerer den da? Sliter sånn med å skjønne meg på menn, hva skal jeg si/gjøre/mene for å være god nok? Jeg forstår ikke.. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ingen menn tror det finnes kvinner som har alle de egenskapene. Aldri hørt en mann protestere noen protestere når en mann sier "det finnes ikke kvinner som har alle de de tre egenskapene, pen, oppegående og morsom".

Endret av Summers
Skrevet

Jeg har et pent utseende, men har ikke langt hår, er ikke suuperfit selv om jeg er godt trent, jeg sminker meg så og si aldri, bruker kun lave sko, akkurat nå har jeg treningsbukse og joggesko selv om jeg ikke er på trening og jeg snakker veldig mye.

Men jeg er humoristisk, omsorgsfull, snill, litt over gjennomsnittet smart (122 i IQ), har vært politisk aktiv i flere år tidligere i ungdomsparti og er engasjert, filosofisk, økonomisk engasjert og flink til å lage mat. 

Jeg har ikke noe problem med å få kjæreste :) Men selv om jeg er alt det jeg er, betyr ikke at det er alle menns krav. 

Anonymkode: d2e05...d1f

Skrevet

Ingen menn tror det finnes kvinner som har alle de egenskapene. Aldri hørt noen protestere når en mann sier "det finnes ikke kvinner som har alle de de tre egenskapene, pen, oppegående og morsom".

Da får jeg være den første som protester ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Da får jeg være den første som protester ;)

Redigerte det nå, skulle være aldri hørt "en mann" protestere. Ville vært rart om kvinner ikke protesterte. 

Til dere andre som måtte svare, jeg teller bare med men som har protestert i virkeligheten. Har problemer med å anerkjenne menn på KG, sorry.

Endret av Summers
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Hva er det egentlig dere menn tror? At vi har egenverdi nok til å lete etter skikkelig bra kvinner.

Før det første er kravet at dama skal ha

stor rompe og pupper FEIL

plettfri hud FEIL 

høye hæler FEIL.

Men hun skal også

holde kjeft FEIL,

være smart SELVSAGT

filosofisk, politisk engasjert, samfunnsengasjert, økonomisk engasjert En av de holder lenge

Se rundt dere, har parene rundt dere det morsomt hele tiden? Det blåser jeg i, dette gjelder hva jeg vil ha

Kravene til dama og ikke minst forholdet er jo sinnsyke!! Jeg ville aldri slått meg ned for hele resten av livet uten at jeg visste at jeg hadde møtt en kvinne som virkelig, virkelig var verdt det. Jeg orker ikke halvhjertede forsøk og skakkjørte samboerskap fordi jeg ikke hadde vett til å velge skikkelig.

Mine svar uthevet. 

Endret av Overrasket
Skrevet

det er vel de samme kravene kvinner setter opp for å finne en mann sånn cirka. 

• Liker 1
Skrevet

Redigerte det nå, skulle være aldri hørt "en mann" protestere. Ville vært rart om kvinner ikke protesterte. 

Til dere andre som måtte svare, jeg teller bare med men som har protestert i virkeligheten. Har problemer med å anerkjenne menn på KG, sorry.

Og jeg har problemer med å anerkjenne deg. Sorry not sorry

• Liker 2
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Hva er dine krav da? Og hva kan du tilby? 

Jeg har en lang og komplisert liste av ønsker. Den listen inneholder verken hårlengde, antall rynker eller noe slikt tullball. Men jeg må jo synes hun er pen og hun må synes jeg er kjekk. Ellers fungerer jo ikke forholdet. Personlighetstrekk går på helheten og ikke en liste av spesifikke trekk. Hun må jo være normalt oppegående. En selvsentrert kvinne med hundrevis av selfies på instagram er uinteressant. 

Jeg kan ikke tilby noe av verdi. Jeg er ikke noe kjekk og økonomisk trygghet kan man se langt etter(eller man kan være trygg på å ha lite å rutte med inn evigheten). Jeg sitter stortsett med lav verdi egenskapene de fleste sitter med. Trofast, ærlig, forståelsesfull, samarbeidsvillig, tilpasningsdyktig og masse sånt tull. Ambisjoner er jo svært viktig og det har jeg ikke. Det nærmeste er vel tilknyttet en hobby som ikke er økonomisk/materiell orientert og dermed verdiløs som ambisjon.

Hvordan kan du ha så mange ønsker når du ikke har noe å tilby selv?! Tenker du vel. Det er en enkel sak. Man er fri til å ønske så mye man vil! Jeg forbanner ikke alle kvinner bare fordi de ikke vil ha meg.
TS, du lagde jo denne tråden fordi du er frustrert. Problemet er jo ikke menn, men de mannfolka som du vil ha. De mannfolka du ønsker deg, ønsker ikke deg tilbake. Det er jo ikke menn sin feil.

Skrevet

Snakk om om skivebom a gitt! Ikke bare nevner du et hav av egenskaper de fleste menn ikke bryr seg om, men du utelater jo mange av de viktigste også :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...