Gå til innhold

Vi trenger dyreambulanse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trenger dyreambulanse med veterinærer som kan komme å hjelpe/hente dyr som er syke eller skadet. F.eks er det kvalmt hvor mange katter som dør av å bli påkjørt, selvom de kunne overlevd om de hadde fått veterinærbehandling asap. De kunne også kommet å hente dyr som blir akkutt syke hjemme. 

Vi har fått dyrepoliti, men mangler fortsatt mer for å kunne gi dyrene et så godt liv som mulig. 

Anonymkode: 73cd2...01a

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig, men det som prioriteres nå er nok dessverre de helvetes flyktningene. :frustrert:

Skrevet

Personlig synes jeg det er kjempe flott med engasjement for dyrs ve og vel, men nå har vi nettopp fått dyrepoliti ut i praksis og burde se hvordan det går før vi begir oss ut på enda et nytt kostbart prosjekt. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg liker ideen og tror det hadde vært veldig hjelpsomt og reddet mange liv, men jeg har ikke noe svar på hvor man skal ta de pengene fra.

• Liker 3
Skrevet

Personlig synes jeg det er kjempe flott med engasjement for dyrs ve og vel, men nå har vi nettopp fått dyrepoliti ut i praksis og burde se hvordan det går før vi begir oss ut på enda et nytt kostbart prosjekt. 

Jeg liker ideen og tror det hadde vært veldig hjelpsomt og reddet mange liv, men jeg har ikke noe svar på hvor man skal ta de pengene fra.

Jeg synes at å redde liv er noe man må prioritere i budsjettet. 

• Liker 5
Skrevet

De har det i Sverige, men det er så komisk hvordan de omtaler dyr som om de er mennesker at man får nesten latteranfall når man går inn på fb-sidene deres. :fnise:

https://www.facebook.com/Djurambulansen-i-Skåne-AB-361038750584254/

Anonymkode: cb8c6...7dc

Skjerp deg. Dyr er like mye verdt som mennesker, og det er ikke komisk at de snakker godt om dyrene. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes at å redde liv er noe man må prioritere i budsjettet. 

Selvsagt, men nå er det ikke lenge siden dyrepolitiet kom og vi burde se hvordan dette fungerer for å se om vi kunne gjort noe for å effektivisere et eventuelt tilbud om dyreambulanse :) På den måten ville man spart både tid og penger. 

Skrevet

Selvsagt, men nå er det ikke lenge siden dyrepolitiet kom og vi burde se hvordan dette fungerer for å se om vi kunne gjort noe for å effektivisere et eventuelt tilbud om dyreambulanse :) På den måten ville man spart både tid og penger. 

Ja vi får nå se om dyrepolitiet får fortsette. Synes det er ille at vi ikke har fått det i flere byer enda. Hvorfor må vi ha en prøveperiode for å se om vi kan ha dyrepoliti? Det er jo en selvfølge at dyr skal vernes om og ha rettigheter i samfunnet vårt, så det er unødvendig med en prøveperiode. Skulle ønske de bare kunne opprette dyrepoliti og dyreambulanse i hele landet først som sist. Tenk på alle dyrene som lider i mellomtiden :( 

• Liker 1
Skrevet

Skjerp deg. Dyr er like mye verdt som mennesker, og det er ikke komisk at de snakker godt om dyrene. 

Er de det? Hvorfor er det da greit å spise dyr, men ikke mennesker? Hvorfor er det greit å gjøre dyrehandel, men ikke menneskehandel? Hvorfor er det greit å utføre laboratorieforsøk på dyr, men ikke mennesker? 

Anonymkode: 7163c...465

• Liker 12
Skrevet

Vi trenger dyreambulanse med veterinærer som kan komme å hjelpe/hente dyr som er syke eller skadet. F.eks er det kvalmt hvor mange katter som dør av å bli påkjørt, selvom de kunne overlevd om de hadde fått veterinærbehandling asap. De kunne også kommet å hente dyr som blir akkutt syke hjemme. 

Vi har fått dyrepoliti, men mangler fortsatt mer for å kunne gi dyrene et så godt liv som mulig. 

Du vet at årsaken til at man har en egen ambulansetjeneste er fordi disse bryter vegtrafikklovene ikke sant?

Man har spesialtrente personer med spesielle biler som tar en risiko i trafikken med både sin egen og andres helse nettopp fordi det er vurdert dithen at risikoen er verdt fortjenesten? 

Mener du at man skal risikere andre menneskers liv og helse på samme måte for et dyr? 

Det er en veldig enkel måte å komme seg til en veterinær om man mangler bil, det kalles taxi. Eller synes du det er for ille å betale for å redde livet til dyret ditt?

• Liker 6
Skrevet

Det er de ikke. Dyr eier ingen moral, de evner ikke å tenke rasjonelt eller objektivt, de har ingen respekt for rettigheter og kan dermed heller ikke inneha noen.  

Hvis du virkelig mener det du her sier vil det tilsi at du ville hatt problemer med å velge om du skulle ha valgt å redde et fremmed menneske eller eksempelvis en kakkerlakk. Jeg håper virkelig for din egen del at dette var en spontan irrasjonell uttalelse basert på følelser - hvis ikke har du et råttent menneskesyn. 

Selv har jeg operert som krisehjem for hundreomplasseringstjeneste, adoptert en kronisk syk hund samt bidratt til å overtale en eier av flere dyr (psykiske problemer så dyrene var utmagret og døden nær) til å overgi dem fredelig slik at de kunne bli reddet og omplassert. Hvor mye har du selv gjort for å bedre et dyrs liv? (å sitte på internett for å klage over at ikke andre gjør noe som i denne tråden teller ikke). 

• Liker 13
Skrevet

Er de det? Hvorfor er det da greit å spise dyr, men ikke mennesker? Hvorfor er det greit å gjøre dyrehandel, men ikke menneskehandel? Hvorfor er det greit å utføre laboratorieforsøk på dyr, men ikke mennesker? 

Vil tro at dette er fordi mennesket har overordnet seg dyrene. Om man ønsker å se på dyr og mennesker som likeverdige er et personlig valg, men selvsagt oppe for debatt om man skulle ønske det. 

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke greit å spise dyr eller å bruke dyr i laboratorieforsøk! Vi bør heller bruke mennesker i laboriatorieforsøk, for de kan samtykke til det og forstår hva de gjør. 

• Liker 4
Skrevet

Håper ikke vi ender opp med å bruke penger på noe så vanvittig som dyreambulanse. Det høres igrunn litt ut som en sketch. 

Vi vet at vi må stramme inn på en del områder fremover, og at veldig mange mennesker trenger hjelp i verden. Det siste vi burde prioritere er en ambulanse til katten til fru Hansen. 

• Liker 10
Skrevet

Du vet at årsaken til at man har en egen ambulansetjeneste er fordi disse bryter vegtrafikklovene ikke sant?
Man har spesialtrente personer med spesielle biler som tar en risiko i trafikken med både sin egen og andres helse nettopp fordi det er vurdert dithen at risikoen er verdt fortjenesten? 

Mener du at man skal risikere andre menneskers liv og helse på samme måte for et dyr? 

Det er en veldig enkel måte å komme seg til en veterinær om man mangler bil, det kalles taxi. Eller synes du det er for ille å betale for å redde livet til dyret ditt?

Ja, jeg mener at man skal ta samme risken når det gjelder dyr fordi dyr og mennesker er like mye verdt! Det er ikke greit å lempe en halvdød påkjørt katt i grøftekanten, for så å ringe ambulanse for full uttrykning for et påkjørt menneske. 

Jeg kan godt betale for å redde dyrene mine, men det handler om tid. Jeg har ikke lov å kjøre like fort som ambulanse. 

• Liker 3
Skrevet

Håper ikke vi ender opp med å bruke penger på noe så vanvittig som dyreambulanse. Det høres igrunn litt ut som en sketch. 

Vi vet at vi må stramme inn på en del områder fremover, og at veldig mange mennesker trenger hjelp i verden. Det siste vi burde prioritere er en ambulanse til katten til fru Hansen. 

Med tanke på det tull som svenske dyreambulansen rykker ut for og kaster bort en masse penger på så er det et prosjekt som vil koste dyrt og gjøre lite/ingen nytte.

Hamster i fare! Dyreambulansen rykker ut! (nei, det er, dessverre, ikke en svenskevits!)

Anonymkode: cb8c6...7dc

• Liker 1
Skrevet

Det er de ikke. Dyr eier ingen moral, de evner ikke å tenke rasjonelt eller objektivt, de har ingen respekt for rettigheter og kan dermed heller ikke inneha noen.  
Hvis du virkelig mener det du her sier vil det tilsi at du ville hatt problemer med å velge om du skulle ha valgt å redde et fremmed menneske eller eksempelvis en kakkerlakk. Jeg håper virkelig for din egen del at dette var en spontan irrasjonell uttalelse basert på følelser - hvis ikke har du et råttent menneskesyn. 

Selv har jeg operert som krisehjem for hundreomplasseringstjeneste, adoptert en kronisk syk hund samt bidratt til å overtale en eier av flere dyr (psykiske problemer så dyrene var utmagret og døden nær) til å overgi dem fredelig slik at de kunne bli reddet og omplassert. Hvor mye har du selv gjort for å bedre et dyrs liv? (å sitte på internett for å klage over at ikke andre gjør noe som i denne tråden teller ikke). 

Hva med psykisk utviklingshemmede som heller ikke kan tenke rasjonelt og objektivt. Er de mindre verdt da? 

Det er ikke tenkeevnen som skal avgjøre om noen er verdt noe. Mennesker misbruker tenkeevnen sin til å være onde og egoistiske og påføre andre lidelse, med vilje. Dyr gjør ikke sånt. 

Det er du som har et råttent dyresyn. Jeg har omsorg for alle levende vesner. Jeg gir (mye!) penger til Dyrebeskyttelsen hvert år og har flere dyr selv. Overtok hunden til et familiemedlem som ikke behandlet han bra. 

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke greit å spise dyr eller å bruke dyr i laboratorieforsøk! Vi bør heller bruke mennesker i laboriatorieforsøk, for de kan samtykke til det og forstår hva de gjør. 

Tråkker du i det hele tatt utenfor boenheten din? Du er klar over at du da mest sannsynlig dreper hundrevis av smådyr? Spiser du syltetøy eller kylling tandoori, bruker rouge eller leppestift eller drikker frappuchino fra Starbucks? Dette, og svært mye annet, inneholder fargestoffet karmin som er utvunnet av lus. Bruker du silke? Dette er fremstilt av larver. Eller er ikke smådyr like verdt som andre dyr? Hvor går grensen din og hva er forklaringen på hvorfor du setter grensen akkurat der? 

• Liker 2
Skrevet

Nei, vet du hva. Folk får kjøre dyrene sine til dyrlegen selv. 

Anonymkode: f8ae4...57c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...