Gå til innhold

Færre gode menn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som singel kvinne, så er det sånn at vil jeg ha sex, kan jeg omtrent velge og vrake. Men vil jeg ha kjæreste, så blir det mye vanskeligere. Og det jeg har lært, er at menn er hele tiden på jakt etter noen bedre. Jeg har vært singel en del år. Og 80% av de mennene jeg har datet, men som avsluttet det, tar kontakt ca 1 år etterpå. Da har de ikke funnet noe bedre, og vil prøve igjen. Så det er ikke så lett. Og de fleste kvinner er heller ikke så kravstore.

Nå har jeg kjæreste, og møtte han på nett. Og han er helt fantastisk. Selv om han ikke har høyere utdannelse, eller er blant de kjekkeste. Jeg kunne ikke fått en bedre mann enn han, han passer meg helt perfekt.

Anonymkode: 37380...59d

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var nettopp på "gjennforening" etter ungdomsskolen. Vi var 16 jenter i min klasse, og 14 som møtte opp på denne gjennforeningen, altså ikke noe lite utvalg. Vi kom inn på dette temaet i løpet av kvelden, og de var kun en (av en klasse med 16) som har opplevd å få mye oppmerksomhet fra menn (hun har også jobbet som modell, og er gresselig pen). Alle andre opplever at menn generelt leter etter noen ennå penere.

I følge deg gikk jeg altså i en en ungdomsskoleklasse hvor tilnærmet alle var under middels pene? 

Du tror ikke du kanskje ikke egentlig vet hvordan det er å være kvinne?

Anonymkode: 69750...e95

Om du ikke får matches på tinder som kvinne så ser du ikke bra ut. Det er ikke noe særlig mer å diskutere. 

• Liker 5
Skrevet

Om du ikke får matches på tinder som kvinne så ser du ikke bra ut. Det er ikke noe særlig mer å diskutere. 

Har vi gått over på "ikke få noen" nå? Så vi snakker ikke bare det motsatte av å "få like mye oppmerksomhet som justin bieber" lengre altså? For det er MELLOM der så godt som alle mennesker befinner seg.

• Liker 2
Skrevet

Som singel kvinne, så er det sånn at vil jeg ha sex, kan jeg omtrent velge og vrake. Men vil jeg ha kjæreste, så blir det mye vanskeligere. Og det jeg har lært, er at menn er hele tiden på jakt etter noen bedre. Jeg har vært singel en del år. Og 80% av de mennene jeg har datet, men som avsluttet det, tar kontakt ca 1 år etterpå. Da har de ikke funnet noe bedre, og vil prøve igjen. Så det er ikke så lett. Og de fleste kvinner er heller ikke så kravstore.

Nå har jeg kjæreste, og møtte han på nett. Og han er helt fantastisk. Selv om han ikke har høyere utdannelse, eller er blant de kjekkeste. Jeg kunne ikke fått en bedre mann enn han, han passer meg helt perfekt.

Anonymkode: 37380...59d

Akkurat. 

Anonymkode: c6014...ad2

Skrevet

Har vi gått over på "ikke få noen" nå? Så vi snakker ikke bare det motsatte av å "få like mye oppmerksomhet som justin bieber" lengre altså? For det er MELLOM der så godt som alle mennesker befinner seg.

Lagde tinderkonto med bilde av jenta du ga meg nå. Bare minutter senere får jeg match på omtrent halvparten av alle mennene jeg sveiper på. Sekunder etter matchene så har jeg samtaler.

• Liker 6
Skrevet

Lagde tinderkonto med bilde av jenta du ga meg nå. Bare minutter senere får jeg match på omtrent halvparten av alle mennene jeg sveiper på. Sekunder etter matchene så har jeg samtaler.

Så merkelig da,.. at vi gjør det sammen og får totalt ulikt resultat. Sikker på at du ikke juger så det renner her nå? ;)

• Liker 4
Skrevet

Åssen da? Lagde du facebookkonto på henne også?

Anonymkode: 25539...756

Skrevet (endret)

Så merkelig da,.. at vi gjør det sammen og får totalt ulikt resultat. Sikker på at du ikke juger så det renner her nå? ;)

Vi gjør ikke "det samme". Du har ikke lagd tinderkonto med hun jenta. Gjør det så får du samme resultat som meg.

Åssen da? Lagde du facebookkonto på henne også?

Ja, lagde facebookkonto med alder 36 år og bildet til hun ABen over, eller jeg måtte finne det samme bildet fra google images siden det var for lav oppløsning på bildet som var postet på forumet.

Endret av Summers
  • Liker 2
Skrevet

Vi gjør ikke "det samme". Du har ikke lagd tinderkonto med hun jenta. Gjør det så får du samme resultat som meg.

Ja, lagde facebookkonto med alder 36 år og bildet til hun ABen over, eller jeg måtte finne det samme bildet fra google pictures siden det var for lav oppløsning på bildet som var postet på forumet.

Jeg har ikke lagt en, jeg har byttet bort mitt bilde med hennes (lurer på hva vennene mine tenker i dag.. gale dama begynner å bytte ut bildene sine med vilt fremmed ;) )

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fått jenter i sengen uten å jobbe for det fordi andre jenter har ligget med meg og de også "vil". De har bare endt opp der fordi vi tilfeldigvis hadde nachspiel. De gangene jeg har rotet med flere jenter på en kveld blir det enda lettere å rote med neste jente fordi de har sett at jeg har gjort det med andre. Menn er ikke skrudd sammen sånn. Det har en sånn sykt snøball effekt. Det hjelper å nedlegge flere jenter, mange her på KG nekter å innrømme det, men det er slik det faktisk er.

Edit: Jeg har ganske mange jente venninner og det hender jeg går på byen med 4-5 av disse som eneste mann. Jeg kan nesten ikke fortelle hvor lett det er å sjekke jenter med venninner. De trenger ikke å winge, de kan bare stå der så er jobben nesten gjort. Det morsomme er også at om jeg gjør det tror "alle" jeg defintivt har sex med en av de. Jenter har fortsatt mange "greier" som de ikke kan styre hva gjelder hvem de liker og blir tiltrukket av.

Enig, men menn er jo sånn de også, bare ikke med damene de går etter. Ser en fyr populær ut så smisker de meg han og ser han alene ut så er de ikke interessert i å prate med han når han kommer bort til dem.

Anonymkode: b8d81...793

• Liker 3
Skrevet

Siden dette utartet til en oppgave om tinder:

Kvinner, jeg tror dere ikke.

Dere må operere med antallet treff med menn som dere synes er interessante og ikke totalt.

Da jeg hadde tinder, hadde jeg match på noe slikt som hver 30. kvinne. Og jeg ser faktisk rimelig bra ut, hadde skikkelige bilder (fikk hjelp til å velge) osv. Et samtaleemne på date med matchene, de det ble noe av, var at de ble oversvømt med raringer, at det var så mange som "så kjedelige ut" å dra til venstre, og så mange som viste seg å være raringer av de de matchet. Les igjen: mange. De jeg traff hadde nesten match på hver eneste. Og jeg skal enda innrømme at ikke alt jeg høyresveipa var like fagert bestandig.

Fra bylivet ellers stemmer mine erfaringer overens med Charmander, over, sine. Men nå er jeg ute av det gamet, for alltid.

• Liker 5
Skrevet

Siden dette utartet til en oppgave om tinder:

Kvinner, jeg tror dere ikke.

Dere må operere med antallet treff med menn som dere synes er interessante og ikke totalt.

I så fall blir resultatet enda mer begredelig for min del. 

Men i følge gutta over er jeg tydeligvis så stygg at jeg bare burde gå og henge meg asap. (Note to self: Hold deg unna Kg dersom dagen allerede var dårlig...)

• Liker 1
Skrevet

Men i følge gutta over er jeg tydeligvis så stygg at jeg bare burde gå og henge meg asap. (Note to self: Hold deg unna Kg dersom dagen allerede var dårlig...)

Sier bare at du er stygg, du trenger ikke deg av den grunn. Du sier jo selv at du ikke har noe problem med å dra gutter i real life. Så da er vel alt greit uansett. 

Forresten prøv å lag tinderprofil med bildet jeg lagde så ser du hvor mye respons en normalt pen jente får. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Enig, men menn er jo sånn de også, bare ikke med damene de går etter. Ser en fyr populær ut så smisker de meg han og ser han alene ut så er de ikke interessert i å prate med han når han kommer bort til dem.

Anonymkode: b8d81...793

Jeg vil påstå at du tar feil. Det er en grunn til at slike som Justin Bieber, Rockeband m.m har groupies, og vi ser ikke liknende tendenser blant menn når det gjelder f. eks kvinnelige artister noe som egentlig kun beviser det faktum av at jenter kan bli tiltrukket av "overflate og preselection". Nå vet jeg ikke om de fjortisene som liker JB har seksuellefantasier eller hvorfor de griner, men noe av dette har nok en sammenheng.

Det var da voldsomt da....

Endret av Charmander
  • Liker 3
Skrevet

Du leste meg feil.

Reformulert: kvinner teller antallet "henvendelser" fra menn klassifisert som interessante. Ikke antallet henvendelser totalt. Det er det eneste jeg greier å få det til å gå opp at oppmerksomheten uteblir.

• Liker 1
Skrevet (endret)

du ta jo helt feil. Dette er noe menn tror fordi menn verdsetter status mest og derfor overfører denne egenskapen til kvinner.  Dere skjønner oss virkelig ikke. Vi ønsker oppriktighet, trygghet, varme. En mann med baller nok til å vite at han som person er bra nok for henne, til tross for manglende BMW og tittel på visittkort. 

Jeg tror dere menn har gravd deres egen grav der dere ser på playerene og tror at dere ikke er bra nok siden dere ikke nedlegger like mange damer som de. 

Vel, ifølge den vitenskapen som Psychology Today har lagt til grunn tar du feil.

Jeg syns det blir ganske arrogant å sitte der på sin høye hest og uttale at man verdsetter enhver persons indre kvaliteter, samtidig som all forskning viser at fattige, underpriveligerte mennesker med lav utdanning i vestlige samfunn scorer dårligere på absolutt alt. Vi vet de ikke blir valgt, dette gjelder spesielt unge menn. Vi ser en økende andel single frustrerte unge menn som begår selvmord. For kvinner derimot er dette ikke i nærheten et tilsvarende problem. Mange forklarer dette med endringene som har forekommet på datingmarkedet. Jeg syns det blir tåpelig å feie bort disse fakta med en håndbevegelse bare fordi man selv er overbevist over ens egen eminense i å verdsette personlighet. 

Endret av Arcturus
  • Liker 5
Skrevet

Vel, ifølge den vitenskapen som Psychology Today har lagt til grunn tar du feil. Det veier jo bittelitt tyngre enn din personlige mening, enn så lenge. Jeg utfordrer deg til å finne noe som viser det motsatte. Det vil jeg mer enn gjerne se.  

Det du er inne på er hva du forstår som mer kausale årsaker til at kvinner velger som de gjør. Du mener du vil ha 'oppriktighet, trygghet og varme', 'med baller nok til å vite at han er bra nok for henne' (uten at jeg helt forstår hva det betyr). Dine preferanser betyr jo ingenting. Det er et meningsløse utsagn om kvalitet som er helt personlige og blottet for all status og prestisje. Min påstand er at du ville valgt en mann med utdanning og stødig jobb over alternativene fordi menn uten ikke er trygge og tøffe. De er ute av stand til å støtte en kvinne i barneoppfostringens økonomiske pressituasjon. Det finnes ufattelige mengder forskning som går i dybden på hvorfor dette er et faktum. I Norge er det kanskje ikke spesielt mange menn som er så dårlige, men i andre land er dette betydelige problemer.

Jeg syns det blir ganske arrogant å sitte der på sin høye hest og uttale at man verdsetter enhver persons indre kvaliteter, samtidig som all forskning viser at fattige, underpriveligerte mennesker med lav utdanning i vestlige samfunn scorer dårligere på absolutt alt. Vi vet de ikke blir valgt, dette gjelder spesielt unge menn. Vi ser en økende andel single frustrerte unge menn som begår selvmord. For kvinner derimot er dette ikke i nærheten et tilsvarende problem. Mange forklarer dette med endringene som har forekommet på datingmarkedet. Jeg syns det blir tåpelig å feie bort disse fakta med en håndbevegelse bare fordi man selv er overbevist over ens egen eminense i å verdsette personlighet. 

nå hadde jeg tenkt å bruke tid på å finne forskning som viser hva vi damer søker. 

Men jeg ble rett og slett jævli provosert over at du skylder på damer fordi unge menn tar sine egne liv. Hva faen?? 

• Liker 2
Skrevet (endret)

nå hadde jeg tenkt å bruke tid på å finne forskning som viser hva vi damer søker. 

Men jeg ble rett og slett jævli provosert over at du skylder på damer fordi unge menn tar sine egne liv. Hva faen?? 

Eh, det skrev jeg ikke. Jeg blir provosert over at det går an å være så korttenkt at du trekker den konklusjonen.

Finn gjerne litt kjøtt som viser hva damer egentlig søker. Jeg gleder meg til å se hva du finner :)

Endret av Arcturus
  • Liker 4
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Virket ikke.. 

Endret av Minesveiper
Skrevet (endret)

Eh, det skrev jeg ikke. Jeg blir provosert over at det går an å være så korttenkt at du trekker den konklusjonen.
Finn gjerne litt kjøtt som viser hva damer egentlig søker. Jeg gleder meg til å se hva du finner :)

Det finnes masse forskninglitteratur på dette emnet som på mange måter backer opp det artikelen du referer til beskriver. Kvinner og menn har ofte litt ulike preferanser når det gjelder hvem de vil ha. Menn går  oftere etter utseende og feminine egenskaper, mens kvinner ofte er mer opptatt av god økonomi og status.

Men dette er gjennomsnitlige forskjeller. Det gjelder hverken alle kvinner eller alle menn. Selv kan jeg ikke fordra "playere" og har alltid syntes de sekt-lignende greiene som dannes rundt diverse pop-idoler er en skam for kvinnekjønnet. Liker litt nerdete, men snille typer jeg. Og siden de ikke alltid er så populære blir det mer på meg :)

Endret av Kvark22
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...