Gå til innhold

Venner som går med sko inne. Bare jeg som synes det er irriterende?


LeilaS

Anbefalte innlegg

Også DU, min sønn Brutus, som bruker skoskje! :sukk:

Jepp, må  jo det når skoene først er av. Men jeg sitter til og med med sko og beina på bordet. Slå den!  :slask:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, må  jo det når skoene først er av. Men jeg sitter til og med med sko og beina på bordet. Slå den!  :slask:

Så.. jeg kan vel ikke regne med å finne noen støvelknekt hos deg?

Beina på bordet har jeg jo, men ikke med skotøy på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det når jeg har fest eller middag selskap. Skoene er liksom en del av antrekket. Wtf? Kunne ikke falt meg inn i å gå på utesko inn i andres stue. Man tar av seg skoene i gangen.

Jeg hadde halloween fest på lørdag og da var det flere som måtte gå på sko inne. (Det var jo en del av antrekket må da vite) Noen kom med sko i vesken (les:innesko og da er det for såvidt greit) mens andre valser inn i stua på sko de kom med og tørket litt av seg på dørmatta. Det regnet ute og hadde vasket over gulvet nøye tidligere på dagen. 

Jeg merket det rykket i meg altså. Jeg spurte om ikke de kunne ta av seg skoene,  men hallo! Da blir jo antrekket ødelagt. Kan du ikke bare vaske over gulvet og støvsuge teppet i morgen? :roll: En svart strekk ble det på kjøkkengulvet mitt også av det av noen sine sko.

Flere som synes det er irriterende? 

respektløst. Ditt hus dine regler. Vil du at man tar av sko inne så tar man av sko inne. Spesielt ille er det med stiletthæler på parkettgulv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med dette. Det ser merkelig ut med voksne mennesker i penkjole og bare føtter. Eller penkjole og tøfler, for den saks skyld. Pumps hører til penantrekk, men jeg ville selvfølgelig ikke gått ute i regnvær med dem før jeg kom inn.

det ser ikke teit ut. Da får man ta med seg litt fine ballerinasko til å ha inne. Har man tregulv eller parkett som sagt så lager sko med hæler hakk i gulvet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så.. jeg kan vel ikke regne med å finne noen støvelknekt hos deg?

Beina på bordet har jeg jo, men ikke med skotøy på.

Støvelknekt? Neida. Har jo hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, inviterer du ikkje til middag av og til? Og når folk pyntar seg for å komme på middag, ventar du då at dei stiller i tøflar? Eg ville aldri teke med meg tøflar, og barbeint går eg ikkje inne hos folk (anten frys eg tærne av meg, eller så risikerer eg at strømpebuksa raknar). Å stille i tøflar er for meg å seie at "eigentleg gidd eg ikkje å pynte meg, dette er ikkje særleg meir stas enn å ete fiskepudding heime". Eg håper du låner ut ullsokkar til folk i alle fall, når dei har teke seg bryderiet med å pynte seg og ta med pensko og så gir du dei skoforbod.

om du er hjemme hos noen hvor jævla farlig er det da å ha på seg tøfler noen timer. Du er ikke i bryllup du trenger ikke kle deg som det heller inne

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i et annet land enn Norge, og her er det helt utenkelig å ta av seg skoene innendørs. 

Her går man inn med skoene på-. Både til hverdags og til fest.

Skjønner ikke problemet.

Ser ganske dustete ut med flott selskapskjole - og barfot eller tøfler? Eller?

Anonymkode: 21318...f7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i et annet land enn Norge, og her er det helt utenkelig å ta av seg skoene innendørs. 

Her går man inn med skoene på-. Både til hverdags og til fest.

Skjønner ikke problemet.

Ser ganske dustete ut med flott selskapskjole - og barfot eller tøfler? Eller?

Anonymkode: 21318...f7e

du er hjemme hos kjentfolk. Hvem bryr seg. Norske hjem er renere enn i andre land der sko inne er vanlig. Er bare positivt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er hjemme hos kjentfolk. Hvem bryr seg. Norske hjem er renere enn i andre land der sko inne er vanlig. Er bare positivt.

Renere? Opplys meg. Gjerne med troverdige linker. 

Anonymkode: 21318...f7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renere? Opplys meg. Gjerne med troverdige linker. 

Anonymkode: 21318...f7e

vi drar ikke med oss dritt utenfra.er ganske logisk at et hjem er renere da. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i et annet land enn Norge, og her er det helt utenkelig å ta av seg skoene innendørs. 

Her går man inn med skoene på-. Både til hverdags og til fest.

Skjønner ikke problemet.

Ser ganske dustete ut med flott selskapskjole - og barfot eller tøfler? Eller?

Anonymkode: 21318...f7e

Det er grisete og uhygienisk. I forhold til selskapskjole så er det jo ingen tvil om at det ser penere ut når man kan ha på seg sko som passer til, men her i Norge er vi vel vant til at sko skal av når man kommer inn så vi er vant til å se det. Eventuelt kan man ta med seg sko som ikke har blitt brukt ute og som ikke har tynne stiletthæler og som man vet ikke lager riper/merker/hakk.

Jeg går ofte med sko hjemme hos meg selv også 😄

Om det er sko du har brukt ute: Gris.

Anonymkode: a1d31...23e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater når folk trør inn i stua med sko! Er det noe de ville gjort hjemme hos seg selv liksom? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i et annet land enn Norge, og her er det helt utenkelig å ta av seg skoene innendørs. 

Her går man inn med skoene på-. Både til hverdags og til fest.

Skjønner ikke problemet.

Ser ganske dustete ut med flott selskapskjole - og barfot eller tøfler? Eller?

Anonymkode: 21318...f7e

I Japan er det helt utenkelig å ha uteskoene på, akkurat som her i landet. Så hvilket lands etikette skal man følge? Vanskelig valg dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar tilogmed både håndtverkere elektrikere og rørleggere) og de som har kommet med møbler (både blekhudede og mørkhudede unge menn) av seg skoene før de setter føttene på parkett og håndknyttede tepper.

Selskapssko som medbrnges kommer i mange varianter, noen av disse er ikke helt parkettvennlige. Enten da sålene lager sorte gummistriper på gulvet (de er jo mulige å få bort med en tørr klut), eller fordi det er stiletthæler. Sistnevnte brukes ikke inne hverken her eller hos andre på tregulv.

Anonymkode: 6689f...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Hvis folk ikke klarer å gå uten stiletthælene  (fordi det ser så teit ut) så får de heller la hver å komme I mitt middagsselskap. Fordi jeg godtar ikke stiletthæler eller andre pensko som lager riper i gulvet. Har faktisk opplevd at en venninne som ble sur fordi hun ikke fikk lov. "Skoene mine lager ikke merker i gulvet" Alle stiletthæler kan lage stygge merker jo. Sorry, men tar ikke sjansen. 

Anonymkode: 564d3...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen får lov til å gå med utesko inne hos meg.
Jeg har ekstra ullsokker på utlån om noen trenger det, men sier også ifra at de bør ta med ullsokker eller tøffler når de skal på besøk til meg, rett og slett fordi jeg ikke har varme i gulvet.
Ingen som har gått inn med sko enda, men hadde de gjort det, så ville jeg sendt de tilbake til gangen eller bedt de dra hjem om de nekter å ta av skoene.

Men igjen...
De som er på besøk hos meg, vet at jeg gir meg blanke f, i hva de har på seg :fnise:
De kan omså komme i koseklær om de er invitert på middag hos meg altså... xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det når jeg har fest eller middag selskap. Skoene er liksom en del av antrekket. Wtf? Kunne ikke falt meg inn i å gå på utesko inn i andres stue. Man tar av seg skoene i gangen.

Jeg hadde halloween fest på lørdag og da var det flere som måtte gå på sko inne. (Det var jo en del av antrekket må da vite) Noen kom med sko i vesken (les:innesko og da er det for såvidt greit) mens andre valser inn i stua på sko de kom med og tørket litt av seg på dørmatta. Det regnet ute og hadde vasket over gulvet nøye tidligere på dagen. 

Jeg merket det rykket i meg altså. Jeg spurte om ikke de kunne ta av seg skoene,  men hallo! Da blir jo antrekket ødelagt. Kan du ikke bare vaske over gulvet og støvsuge teppet i morgen? :roll: En svart strekk ble det på kjøkkengulvet mitt også av det av noen sine sko.

Flere som synes det er irriterende? 

bare innesko er greit inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar jo av seg skoene i gangen når man går inn, hjemme hos seg selv og hos andre. Men er det fest eller selskap er det helt vanlig at man går med pensko inne. Stiletthæler dropper man. Barnedåp, konfirmasjon, 17.mai, grillfest, bursdag etc der man går ut og inn mange ganger i løpet av festen er det helt unaturlig å ta av skoene hver gang man går inn. I tillegg er skoene en del av antrekket. Kan ikke huske jeg har vært noe sted der jeg måtte ta av og på pensko når jeg har gått ut og inn mellom hage og stue. Da mener jeg hjemme hos familie og venner. 

I juleselskaper eller nyttårsaften hjemme hos folk har man også på pensko. Er ikke det vanlig? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, jeg synes det er så mange strenge folk her - jeg forstår bare ikke utsagn av typen "det hadde jeg ikke akseptert",eller "da får de gå hjem igjen". Skitne utesko - det er jo som regel ikke et problem, de fleste tar dem jo av, men om nå folk likevel går inne med dem, så er det jo bare å vaske gulvet. Jeg regner alltid med at jeg må bruke 5-6 minutter på å tørke over gulvet når jeg har hatt besøk, så jeg skjønner ikke helt problemet. Og pene innesko - selvfølgelig er de en del av antrekket! og hvis gulvet ditt er viktigere enn å ha det hyggelig med vennene sine, så bør man kanskje ta verdiene sine opp ti fornyet vurdering. Tror mange kunne funnet glede i å være litt romsligere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...