Gå til innhold

Venner som går med sko inne. Bare jeg som synes det er irriterende?


LeilaS

Anbefalte innlegg

Jeg opplever det når jeg har fest eller middag selskap. Skoene er liksom en del av antrekket. Wtf? Kunne ikke falt meg inn i å gå på utesko inn i andres stue. Man tar av seg skoene i gangen.

Jeg hadde halloween fest på lørdag og da var det flere som måtte gå på sko inne. (Det var jo en del av antrekket må da vite) Noen kom med sko i vesken (les:innesko og da er det for såvidt greit) mens andre valser inn i stua på sko de kom med og tørket litt av seg på dørmatta. Det regnet ute og hadde vasket over gulvet nøye tidligere på dagen. 

Jeg merket det rykket i meg altså. Jeg spurte om ikke de kunne ta av seg skoene,  men hallo! Da blir jo antrekket ødelagt. Kan du ikke bare vaske over gulvet og støvsuge teppet i morgen? :roll: En svart strekk ble det på kjøkkengulvet mitt også av det av noen sine sko.

Flere som synes det er irriterende? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ville jeg ikke akseptert. "Hos meg tar man av seg utesko" ville jeg sagt, enkelt og greit. 

Anonymkode: adcb8...dfa

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke sett den episoden der Carrie må ta av seg de dyre skoa sine i babyshower og så ble de stjelt? "Its part of the outfit!"

Men ja jeg er helt enig med deg, man går ikke med sko inne. Jeg kan bli med på det om det er pensko som kun brukes inne (feks i penere hjemmeselskap og sånt), men da må det være av den typen som ikke setter merker eller hakk. Og syns egentlig kun det er greit når det er litt penere/formelle selskaper.

Anonymkode: a1d31...23e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri tillatt det, da kunne de gått hjem om de ikke hørte på meg. Du lardeg åpenbart tråkke på og har dermed såpass lite respekt hos vennene dine at de ikke hører på deg. Grow a pair. Venner behandler ikke venner sånn.

Anonymkode: f9ae5...1fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Du trenger ikke å spørre om de kan ta av seg skoene, det kan du bare opplyse dem om at de skal gjøre. Uhøflige gjester synes jeg, selvsagt tar man av seg uteskoene inne. Jeg driter i om det er hæler til 3000 eller fjellsko fra Spar Kjøp, gulvene blir skitne uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan venner er det du har? Det er SYKT respektløst å ikke ta av seg skoene når man blir bedt om dette. 

Anonymkode: fae2c...91e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri falt meg inn å ikke ta av sko/ha med bytte om jeg skulle på en privat fest. Og når en nå i tillegg blir BEDT om det så bør man i hvertfall ta av seg skoa! Antrekket blir nå ikke ødelagt fordi om man tar av seg skoa, herregud for noe vås...

Anonymkode: 3c084...924

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen frekke venner du har! Du skulle sagt at det var greit at de hadde på sko inne så lenge de kom og vasket etter seg dagen etter! Da hadde nok pipen fått en annen låt. Jeg skjønner heller ikke problemet med å ta med seg de skoene man skal bruke inne i en pose så man slipper å grise ned huset til folk. Jeg har ihvertfall alltid med meg pensko om jeg skal ha på det inne, går ikke ute med de samme. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tillater ikke at folk går inne med utesko. Pensko kan man gå med, så fremt man har hatt dem i en pose og skifter fra utesko til penskoene når man kommer inn. 

Du må ikke være så dørmatte. Si ifra. De får ikke lov å gå med sko. Punktum. At gulvet ditt blir ødelagt er verre enn at antrekket deres for de få timene blir det. 

Anonymkode: 8f3d1...97f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, bra flere er enig med meg. Jeg får være strengere neste gang. Jeg var ikke streng nok på lørdag. De mente jeg overdrev. 

Anonymkode: c57c7...9bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke noen fan av at folk bruker sko inne. Det bidrar bare til mer møkk innendørs enn nødvendig. Og det vil man helst unngå. Blir irritert hvis folk skal gjøre seg vanskelige på det. Hvis man ikke har gitt uttrykkelig beskjed om at det er greit med utesko innendørs, eller tar med seg penskoene i en pose, føler jeg det er dårlig gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress

Men altså, ein får lov til å skifte til innesko, eller? Eg synest det er ganske merkeleg om ein ikkje kan gå i sko til dress eller kjole, men det er jo sjølvsagt at det ikkje er dei same skoa som ein går ute med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke pensko er ok heller jeg. Har en veldig dyr, lys parkett, og pensko lager ofte sånne svarte merker. Klarer man ikke gå uten sko innendørs en liten stund på besøk for man ta med. Seg tøfler da

Anonymkode: f9ae5...1fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri tillatt det. Den blir igjen i gangen. 

 

Folk får gjerne gå med utesko i eget hjem, men jeg tillater det ikke hos oss. Man vet aldri hvor skoene har vært. Æsj!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

litt. hadde nettopp svipet over gulvene, også gikk rørleggeren inn med sko. så ja, det er utrolig kjedelig når alt er rent. da måtte jeg rengjøre igjen. :forvirret:

Anonymkode: 4a57b...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge verten ikke sier; ''Det er bare å ha på skoene inne altså'', så tar man uteskoene av seg i gangen.

Fryser man på beina får man ta med seg tykkere sokker/tøfler/innesko i en pose, verre er det faktisk ikke.

Til deg over her; Det er veldig ofte at håndverkere sløyfer å ta av seg skoa, mange av dem valser rett inn med skoa på uten å spørre om det er greit. Jeg har skaffet sånne ''blåposer'', slike de har i bhg o.l, som de enkelt kan tre utpå uteskoene sine.
Har en svigermor som gjerne valset inn med uteskoene på, og som blir snurt da jeg tilbydde henne å låne ullsokker. Hun ble ikke mindre snurt av de ''blåposene'', så nå har hun begynt å ta med seg tøfler ;)

Anonymkode: add84...db1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, ein får lov til å skifte til innesko, eller? Eg synest det er ganske merkeleg om ein ikkje kan gå i sko til dress eller kjole, men det er jo sjølvsagt at det ikkje er dei same skoa som ein går ute med. 

Jeg er enig med dette. Det ser merkelig ut med voksne mennesker i penkjole og bare føtter. Eller penkjole og tøfler, for den saks skyld. Pumps hører til penantrekk, men jeg ville selvfølgelig ikke gått ute i regnvær med dem før jeg kom inn.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...