AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #81 Skrevet 6. november 2015 Barnevernet griper ikke inn selv om barn sitter å ser for lenge på tv, pc, nettbrett, mobil, men det går utover barna. Hvis noe går ut over barna, kan barnevernet gå inn å veilede. Den veien KAN du få til en endring. Hva,annet foreslår du? Forby salg av alt med skjerm på til barnefamilier? Anonymkode: 6c123...556
Gjest Piraten Skrevet 6. november 2015 #82 Skrevet 6. november 2015 Hvis noe går ut over barna, kan barnevernet gå inn å veilede. Den veien KAN du få til en endring. Hva,annet foreslår du? Forby salg av alt med skjerm på til barnefamilier?Anonymkode: 6c123...556Nei foreldre må skjerpe seg eller la være å få barn.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #83 Skrevet 6. november 2015 Nei foreldre må skjerpe seg eller la være å få barn. Tror du noen er uenig i at man enten burde være en god foreldre eller la være å få barn? Hvem er i så fall det? Men hva har det med sine sTinnlegg å gjøre? Det er jo bare påstander om at barn heller bør få billige enn dyre telefoner for å ikke skape misunnelse, og dessuten like. Anonymkode: 6c123...556
Gjest Piraten Skrevet 6. november 2015 #84 Skrevet 6. november 2015 Tror du noen er uenig i at man enten burde være en god foreldre eller la være å få barn? Hvem er i så fall det? Men hva har det med sine sTinnlegg å gjøre? Det er jo bare påstander om at barn heller bør få billige enn dyre telefoner for å ikke skape misunnelse, og dessuten like.Anonymkode: 6c123...556Samme det, diskusjonen havnet nå om gode og dårlige foreldre Jeg er enig med ts. 6 år er alt for tidlig å få iphone. Jeg fikk mobil som 10 åring jeg. Overlevde som barn selv om jeg ikke hadde mobil.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #85 Skrevet 6. november 2015 Jeg håper da virkelig ingen foreldre lar barna sitte en hel dag. Maks 30 minutter i strekk er regelen her i huset. Grensesetting er noe av det viktigste vi gjør som foreldre, ikke bare når det gjelder teknologi.Og hvordan lærer man at man kan kreve ting av at man har tilgang på ting? Og hvor kommer dette med merker inn? Har du en fiksering på ting med eple på? Jeg ser ikke den store forskjellen på iphone og andre smarttelefoner... Anonymkode: 6c123...556tantebarna mine har ipad som barnevakt, dessverre, ja. Og nei, jeg er ikke opptatt av merker, det er det disse barna og foreldrene som er. Hvordan får du vridd det over på meg? Der i huset er det kun apple som er bra nok av teknologi! Og hva lærer barna av det.......... Anonymkode: 18c01...c4c
Cashbah Skrevet 7. november 2015 #87 Skrevet 7. november 2015 På at norske barn oppdras av teknologi og bare sitter inne?Som lokallagsleder i speideren, møter jeg i alle fall veldig mange barn og familier som verdsetter friluftsliv. Det er gjerne foreldrene som ønsker at barna skal ha med en mobil når de drar på tur, ikke barna selv.Om disse foreldrene er mennesker som du oppfatter som oppegående ellers, hvordan kan det ha seg at de ikke klarer å praktisere grensesetting? Er du sikker på at du har et riktig inntrykk? Mange vil f.eks tillate mer brukt av ipad ol når de har gjester enn de vil i hverdagen osv.Du baserer oppfattningen din på sensasjonsoppslag fra medier, altså? Ikke fra faktiks forskning, som viser at foreldre tilbringer langt mer tid med barna sine nå enn tidligere?Anonymkode: 6c123...556Du får gjerne vse til denne forskningen. Dessuten møter du jo ikke slike foreldre når du er lokallagsleder i speideren. Det sier seg selv.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #88 Skrevet 7. november 2015 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Dagens-foreldre-bruker-mer-tid-pa-barna-6998531.html Anonymkode: 6c123...556
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå