Emiliania Skrevet 11. mars 2016 #901 Del Skrevet 11. mars 2016 9 timer siden, LempikasPromise skrev: Sender deg en @Emiliania Kjip beskjed å få, så skjønner godt at det blir noen dumme dager fremover, forhåpentligvis viser det seg å være null problem. Selv sitter jeg her og ser på One born every minute, og kan for mitt bare liv ikke skjønne at folk faktisk ønsker å ha med seg gubben og gamla og hele haremet inn når de skal føde. Jeg skjønner selvsagt at de vil ha med mannen ja, men tanter og onkler og bestforeldre osv osv osv. I tillegg så virker de helt komfortable med at folk glor dem rett opp i hufsa mens det står på som verst. Er det et sted jeg virkelig ikke vil at familien min skal titte, så er det der, og iallefall ikke mens jeg føder... Kjære vene altså... Takk! Det er nok sikkert ingenting, men tøft å høre at det er en mulig antydning til noe. Ja, synes det virkelig er rart selv. Halve slekta ser på mens man presser ut en baby. Nei, tror ikke jeg hadde orket mor, far, svigerforeldre og tanter inne hos meg mens jeg føder. Stillhet og ro er viktig! Mannen var den eneste inne på rommet. Han så ned mot skrittet da hodet til Vesla var på vei ut. Han fortalte at det så veldig spisst ut.. Gaaah! Min eneste tanke: "Gå vekk derfra! Du mister sexlyst og alt mulig." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 11. mars 2016 #902 Del Skrevet 11. mars 2016 Gratulerer så mye med gutt i magen @Emiliania Håper det går bra med dere Du skal se at dette kommer til å gå helt fint. Som du selv skriver er det liten sannsynlighet for at det faktisk er noe galt. Du skriver at du får svar om noen dager. Tok de blodprøver eller noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 11. mars 2016 #903 Del Skrevet 11. mars 2016 Her blir det bare meg og mannen. Usikker på om vi kommer til å si fra når vi drar inn i det hele Virker ganske greit og rolig å vite at bare vi vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 11. mars 2016 #904 Del Skrevet 11. mars 2016 Jeg stemmer for å ikke si noe til noen. Føles som et ekstra press på å prestere når man vet at andre vet at man befinner seg på sykehuset. Og det er sikkert nok av de kommende besteforeldre som bekymrer seg, sliter med nattesøvnen etc fordi de vet at man er der. Best å bare ringe og si at hey, da var ungen ute og alle har det fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 11. mars 2016 #905 Del Skrevet 11. mars 2016 Vi fortalte det kun til min søster første gangen, siden vi trengte hundepass. Og denne gangen regner jeg med at vi må si ifra til mamma så hun kommer og passer sønnen vår mens vi er på sykehuset. Hadde jeg sluppet å fortelle noe som helst til noen, så hadde jeg gjort det, godt å slippe stress, pes og mas. Man vet jo aldri hvor lang tid det kan ta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 11. mars 2016 #906 Del Skrevet 11. mars 2016 42 minutter siden, Sjela skrev: Jeg stemmer for å ikke si noe til noen. Føles som et ekstra press på å prestere når man vet at andre vet at man befinner seg på sykehuset. Og det er sikkert nok av de kommende besteforeldre som bekymrer seg, sliter med nattesøvnen etc fordi de vet at man er der. Best å bare ringe og si at hey, da var ungen ute og alle har det fint 3 minutter siden, LempikasPromise skrev: Vi fortalte det kun til min søster første gangen, siden vi trengte hundepass. Og denne gangen regner jeg med at vi må si ifra til mamma så hun kommer og passer sønnen vår mens vi er på sykehuset. Hadde jeg sluppet å fortelle noe som helst til noen, så hadde jeg gjort det, godt å slippe stress, pes og mas. Man vet jo aldri hvor lang tid det kan ta. Jeg tenker helt likt Vil bare tenke på oss og ingen andre når vi er der og ærlig talt, det er faktisk VÅRT øyeblikk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 11. mars 2016 Forfatter #907 Del Skrevet 11. mars 2016 Jeg ble veldig privat rundt fødsel forrige gang, mye pga at mamma og svigermor fleipet utrolig mye med at de bare skulle dukke opp og sitte å vente i gangen utenfor fødestuen. Det var jo bare fleip, men for meg var det ubehagelig at de holdt på sånn, og jeg følte at de tråkket over intimgrensene mine med fleipingen sin. Når vannet endelig gikk en uke på overtid derimot ble vi så gira at vi meddelte hendelsen til hele familien Folk hadde heldigvis vett til å holde seg unna sykehuset til vi gav klarsignal, og selv om jeg på forhånd ikke trodde vi ville ha besøk på sykehuset, var vi så stolte at vi bare måtte vise frem det lille underet vi hadde laget, og inviterte begges familier på sykehuset for å se på den lille Min læring fra forrige gang er at det var veldig greit å få besøk på sykehuset, for da hadde alle forståelse for at de ikke kan bli så lenge, samt at vi slapp å styre med at det skulle se presentabelt ut osv. Så denne gangen skal vi invitere flest mulig på sykehuset fremfor å få besøk daglig i flere uker etterpå, for det var mye mer slitsomt enn å få besøk på sykehuset. På sykehuset bare møtte vi familien nede i kantineområdet en times tid, mens hjemme sitter jo gjerne folk en stund selv om det "bare skal komme en kort tur". Nå har vi ganske stor familie da (begges foreldre er skilt og har nye partnere), og jeg var så DRITT lei av besøk til slutt, der jeg var knotet med amming og blødde fra brystvortene Men man kan jo liksom ikke nekte besøk heller, for det å få barn er jo en begivenhet for hele familien, ikke bare for mor og far. Jaja, etter noen uker roer besøkstrafikken seg heldigvis ned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 11. mars 2016 #908 Del Skrevet 11. mars 2016 Vi endte faktisk opp med impulskjøp av vogn i går! Vi har bare måttet innse at vi må ut med over 10 000 for vogn hvis vi ikke vil kjøpe noe uprøvd. Mannen (!) har falt veldig for Britax Go Next, og i går gikk vi forbi 25% avslag, så fikk den for 8500. heldigvis hadde de ikke vår farge på lager, så vi rekker å få ny bil før vogn. Hvis ikke måtte jeg kanskje ha spasert hjem med ny, tom vogn. Neste uke skal butikken ha tilbud på sete + base til 2000 kroner. Mulig vi slår til, men er litt usikker på hvor lurt det er hvis man ikke får prøvd setet i bil først? Ser mange anbefaler å prøve setet i bil før man kjøper, men bilen kommer først etter påske... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 11. mars 2016 #909 Del Skrevet 11. mars 2016 Gratulerer med supert tilbud og vognkjøp @Sisti Hvilken butikk er det som skal ha tilbud på sete? Vi skal ha maxi cosi men vet den passer i vår bil fordi flere vi kjenner har samme bil og sete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 11. mars 2016 #910 Del Skrevet 11. mars 2016 1 time siden, Sjela skrev: Gratulerer med supert tilbud og vognkjøp @Sisti Hvilken butikk er det som skal ha tilbud på sete? Vi skal ha maxi cosi men vet den passer i vår bil fordi flere vi kjenner har samme bil og sete Det er på TINY, men er bare lokalt tilbud på dette senteret, påstod de i butikken. De skulle ha britax-dag, så hvis jeg drar dit tidlig den dagen får jeg kake også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 11. mars 2016 #911 Del Skrevet 11. mars 2016 9 timer siden, Sjela skrev: Gratulerer så mye med gutt i magen @Emiliania Håper det går bra med dere Du skal se at dette kommer til å gå helt fint. Som du selv skriver er det liten sannsynlighet for at det faktisk er noe galt. Du skriver at du får svar om noen dager. Tok de blodprøver eller noe sånt? Takk! Det er nok den hersens blødningen som har gjort dette. Leser jo om det, og om det er tvil om det er hvite tarmer på UL, så gjør de som regel noe med UL maskinen, for å dobbeltsjekke. Og det gjorde hu. Så det er kanskje ikke så ille.. Håper vi. Jeg skal til neste UL på mandag. Der skal vi også gjennom en samtale med sykehuset (barnesykehus). 2 timer siden, Sisti skrev: Vi endte faktisk opp med impulskjøp av vogn i går! Vi har bare måttet innse at vi må ut med over 10 000 for vogn hvis vi ikke vil kjøpe noe uprøvd. Mannen (!) har falt veldig for Britax Go Next, og i går gikk vi forbi 25% avslag, så fikk den for 8500. heldigvis hadde de ikke vår farge på lager, så vi rekker å få ny bil før vogn. Hvis ikke måtte jeg kanskje ha spasert hjem med ny, tom vogn. Neste uke skal butikken ha tilbud på sete + base til 2000 kroner. Mulig vi slår til, men er litt usikker på hvor lurt det er hvis man ikke får prøvd setet i bil først? Ser mange anbefaler å prøve setet i bil før man kjøper, men bilen kommer først etter påske... Gratulerer med vognkjøp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.fersken Skrevet 12. mars 2016 #912 Del Skrevet 12. mars 2016 22 timer siden, Sisti skrev: Vi endte faktisk opp med impulskjøp av vogn i går! Vi har bare måttet innse at vi må ut med over 10 000 for vogn hvis vi ikke vil kjøpe noe uprøvd. Mannen (!) har falt veldig for Britax Go Next, og i går gikk vi forbi 25% avslag, så fikk den for 8500. heldigvis hadde de ikke vår farge på lager, så vi rekker å få ny bil før vogn. Hvis ikke måtte jeg kanskje ha spasert hjem med ny, tom vogn. Neste uke skal butikken ha tilbud på sete + base til 2000 kroner. Mulig vi slår til, men er litt usikker på hvor lurt det er hvis man ikke får prøvd setet i bil først? Ser mange anbefaler å prøve setet i bil før man kjøper, men bilen kommer først etter påske... Åh, gøy med vognkjøp. Er så usikker på hvilken jeg vil ha, litt lyst på en emmaljunga, men usikker på hvilken modell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 14. mars 2016 #913 Del Skrevet 14. mars 2016 Deler nyhetene med dere jeg. Mini hadde mindre hvite tarmer denne gangen. De var mindre hvite enn skjelettet (grad 1), men de velger å kjøre ekstra UL om 8 uker, for å utelukke tette tarmer. Gynekologene sa rett ut at de ikke ville ha henvist oss basert på dagens funn, da det var knapt hvitt å se. Hu ene mente at det mest trolig er den hersens blødningen jeg har hatt. Han har fremdeles ingen avvik ellers i kroppen. Vi har selv valgt å ikke ta fostervannsprøve, ikke teste om vi er dragere av CF. Det tar for lang tid, i tillegg er sjansen er veldig liten for at det er noe galt med mini. Så, vi velger å tro at det går bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 14. mars 2016 #914 Del Skrevet 14. mars 2016 Åh, dette er jo positive nyheter da @Emiliania Så bra! Da håper jeg ikke dere bekymrer dere noe mer, men veldig bra at dere får en ekstra UL. Virker som det er svært god oppfølging av gravide i Nederland også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 14. mars 2016 #915 Del Skrevet 14. mars 2016 7 minutter siden, Sjela skrev: Åh, dette er jo positive nyheter da @Emiliania Så bra! Da håper jeg ikke dere bekymrer dere noe mer, men veldig bra at dere får en ekstra UL. Virker som det er svært god oppfølging av gravide i Nederland også Gjør livet litt lettere. Vi har en litt forhøyet risiko for CF og Downs, men det er mest trolig ikke noe alvorlig (eller noe i det hele tatt). Vi er avslappet og tenker positivt mot juli-august, avhengig av når han velger å komme på utsiden. Jeg synes jeg er heldig som får denne oppfølgingen. Jeg synes det er utrolig artig å se lillegutt gå fra bønne til nesten ferdig baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 14. mars 2016 #916 Del Skrevet 14. mars 2016 3 minutter siden, Emiliania skrev: Gjør livet litt lettere. Vi har en litt forhøyet risiko for CF og Downs, men det er mest trolig ikke noe alvorlig (eller noe i det hele tatt). Vi er avslappet og tenker positivt mot juli-august, avhengig av når han velger å komme på utsiden. Jeg synes jeg er heldig som får denne oppfølgingen. Jeg synes det er utrolig artig å se lillegutt gå fra bønne til nesten ferdig baby. Ja, det er så fint og utrolig å se livet man bærer på under UL Jeg håper ikke dere tenker for mye på den forhøyede risikoen, for i de fleste tilfeller går det jo helt fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 14. mars 2016 #917 Del Skrevet 14. mars 2016 7 minutter siden, Sjela skrev: Ja, det er så fint og utrolig å se livet man bærer på under UL Jeg håper ikke dere tenker for mye på den forhøyede risikoen, for i de fleste tilfeller går det jo helt fint Næh, vi velger å tenke på at han er sunn. Og jeg sa også mens vi var der at: det finnes så mange ting man ikke kan se på UL, som allikevel kan snu livet på hodet. Jeg har allerede så stor morskjærlighet for lillegutt, at jeg heller velger å leve med usikkerheten. Pappaen var enig, og synes å ta tester nå var overkill (som han sa altså). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 14. mars 2016 #918 Del Skrevet 14. mars 2016 Juhu!! Så bra Det er nok absolutt ingenting i veien med han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 14. mars 2016 Forfatter #919 Del Skrevet 14. mars 2016 Så godt å lese at det gikk fint på dagens undersøkelse @Emiliania ! Noe risiko vil det jo alltid være, og når ekspertene mener det mest sannsynlig kommer av blødningen, så forstår jeg veldig godt at dere velger å slå dere til ro med den forklaringen. Jeg synes det virker som du takler dette på en veldig god måte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 14. mars 2016 #920 Del Skrevet 14. mars 2016 43 minutter siden, Frøken Vims skrev: Så godt å lese at det gikk fint på dagens undersøkelse @Emiliania ! Noe risiko vil det jo alltid være, og når ekspertene mener det mest sannsynlig kommer av blødningen, så forstår jeg veldig godt at dere velger å slå dere til ro med den forklaringen. Jeg synes det virker som du takler dette på en veldig god måte! Takk, prøver å holde hodet kaldt. Med de problemene jeg hadde i første trimester, har jeg kanskje blitt litt herdet. Men ja, gråt en del da vi kom hjem på torsdag. Vi skulle liksom være så lykkelige over at babyen vokste så bra, så får vi høre ordene hvit tarm, perfekt symmetri av hjernen, terminering, CF, Downs, perfekt vekst og gutt om hverandre. Hadde dette skjedd 5 år siden, hadde jeg nok kanskje ikke vært så rolig. Var nesten nervevrak fra ende til annen under svangerskapet med Vesla, bekymret meg litt for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå