Emiliania Skrevet 7. februar 2016 #601 Del Skrevet 7. februar 2016 Blir utrolig spennende for alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 7. februar 2016 #602 Del Skrevet 7. februar 2016 Skal på ultralyd på onsdag. Grugleder meg, siden jeg må ta opp dette med at jeg har vært i Zika-virusland. Håper at jeg etter den kontrollen kan begynne å tenke fremover. Tenkte at dersom alt ser OK ut skal jeg feire med å kjøpe det første plagget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 7. februar 2016 #603 Del Skrevet 7. februar 2016 Jeg har ikke OUL før i slutten av måneden, og er ikke så spent, annet enn på å se babyen igjen. Vi skal jo uansett ikke vite kjønn. Og vi var på UL for litt siden, og sjekket for alt mulig rart, så føler meg ganske trygg på at alt er i orden Men å se babyen er jo like spennende hver gang, det skjer så utrolig mye på noen få uker. Og så har jeg kjøpt noen få plagg til baby da, det meste skal uansett arves fra storebror, men litt nytt må jo micro få. Ang ulldebatten litt lenger opp, så må jeg innrømme at jeg ikke brukte ull på mini før han begynte i barnehagen. Bomull holdt lenge for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 9. februar 2016 Forfatter #604 Del Skrevet 9. februar 2016 Ultralyden i dag gikk kjempefint og det viste seg at det gjemmer seg en frisk liten gutt i magen Det var så rart, for jeg har hatt litt på følelsen av at det var ei jente, men når vi så det var gutt så føltes det bare så utrolig riktig; selvfølgelig er det en liten gutt jeg har i magen liksom Ellers så var det en utrolig emosjonell opplevelse, og jeg sippet fra start til slutt. Det ble nesten for mye av det gode når vi fikk høre hjerteslagene, da var det like før sippingen gikk over til hulking Det var en spesiell opplevelse med storebror også, men denne gangen så vet vi jo hva det faktisk innebærer at vi skal få en baby, og når det viste seg å være samme kjønn som storebror så ble det enda mer realistisk og nært Ellers så ble jeg flyttet en del frem, så ny termin er 29.06, og alle dager i riktig retning taes jo i mot med takk Siden jeg ble flyttet en uke frem betyr det at jeg er 20+1 i dag, og at jeg i dag er halvveis i svangerskapet Her går det unna! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 9. februar 2016 #605 Del Skrevet 9. februar 2016 Wohoo @Frøken Vims Å bli flytta i riktig retning er jo supert! Og gratulerer med gutten i magen. Så moro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 9. februar 2016 #606 Del Skrevet 9. februar 2016 54 minutter siden, Frøken Vims skrev: Ultralyden i dag gikk kjempefint og det viste seg at det gjemmer seg en frisk liten gutt i magen Det var så rart, for jeg har hatt litt på følelsen av at det var ei jente, men når vi så det var gutt så føltes det bare så utrolig riktig; selvfølgelig er det en liten gutt jeg har i magen liksom Ellers så var det en utrolig emosjonell opplevelse, og jeg sippet fra start til slutt. Det ble nesten for mye av det gode når vi fikk høre hjerteslagene, da var det like før sippingen gikk over til hulking Det var en spesiell opplevelse med storebror også, men denne gangen så vet vi jo hva det faktisk innebærer at vi skal få en baby, og når det viste seg å være samme kjønn som storebror så ble det enda mer realistisk og nært Ellers så ble jeg flyttet en del frem, så ny termin er 29.06, og alle dager i riktig retning taes jo i mot med takk Siden jeg ble flyttet en uke frem betyr det at jeg er 20+1 i dag, og at jeg i dag er halvveis i svangerskapet Her går det unna! Gratulerer med den lille gutten! Og det var et skikkelig hopp i termin. Gratulerer også med å være halvveis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 9. februar 2016 #607 Del Skrevet 9. februar 2016 1 time siden, Frøken Vims skrev: Ultralyden i dag gikk kjempefint og det viste seg at det gjemmer seg en frisk liten gutt i magen Det var så rart, for jeg har hatt litt på følelsen av at det var ei jente, men når vi så det var gutt så føltes det bare så utrolig riktig; selvfølgelig er det en liten gutt jeg har i magen liksom Ellers så var det en utrolig emosjonell opplevelse, og jeg sippet fra start til slutt. Det ble nesten for mye av det gode når vi fikk høre hjerteslagene, da var det like før sippingen gikk over til hulking Det var en spesiell opplevelse med storebror også, men denne gangen så vet vi jo hva det faktisk innebærer at vi skal få en baby, og når det viste seg å være samme kjønn som storebror så ble det enda mer realistisk og nært Ellers så ble jeg flyttet en del frem, så ny termin er 29.06, og alle dager i riktig retning taes jo i mot med takk Siden jeg ble flyttet en uke frem betyr det at jeg er 20+1 i dag, og at jeg i dag er halvveis i svangerskapet Her går det unna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
N85 Skrevet 9. februar 2016 #608 Del Skrevet 9. februar 2016 Så koselig Frøken Vims! Høres ut som du hadde en veldig fin OUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 9. februar 2016 #609 Del Skrevet 9. februar 2016 Så koselig! Og koselig med en liten gutt til. Jeg "ønsker" meg forsåvidt også en gutt til, om jeg kan si det. (Selv om jeg altså tror det er en jente.) Rett og slett fordi jeg innbiller meg at det er bedre å ha søsken av samme kjønn, sikkert fordi jeg er nærmere min søster enn min bror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 9. februar 2016 #610 Del Skrevet 9. februar 2016 Gratulerer Frøken Vims! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 9. februar 2016 #611 Del Skrevet 9. februar 2016 Så moro at han ville vise seg frem. Gratulerer med en liten gutt frøken Vims. Er spent på om den lille vil vise hvem den er på fredag når vi skal på UL. For meg spiller det ingen rolle om det blir gutt eller jente, er bare mest praktisk om det blir jente siden det er det vi har fra før og den da kan arve alle klærne vi har liggende. Men blir like glad uansett hva det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 10. februar 2016 #612 Del Skrevet 10. februar 2016 Har fått brev fra sykehuset, 10. mars er det ultralyd. Så må vente en god stund før vi får sett mini igjen (med mindre jeg har problemer igjen) og får bekreftet om det er en liten gutt som ruller rundt i magen. Andre spilleregler her i Nederland, de har en obligatorisk tidlig UL, 20 uke UL og en til ved uke 35, for å sjekke stillingen til barnet. Gah, må vente... Hjelper ikke at morkaka ligger foran, da kjenner jeg ikke dultene til mini heller. Sutre sutre sutre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 10. februar 2016 #613 Del Skrevet 10. februar 2016 Håper jeg kan kjenne barnet snart. Det er så lenge til UL. Det er ikke før jeg er 19+3... Og akkurat nå har jeg jo omtrent ingen store symptomer heller. Bare bittelitt ømme pupper om jeg klemmer på dem og litt bekkenstivhet. Forrige uke var vi hos jordmor og hørte hjertelyden. Nå er det ikke noe mer som skjer før OUL som først er om 4 uker Tiden snegler seg avgårde føles det som. Er det noen som har planer for Valentines day? Det er jo morsdag og valentinesday til søndag og jeg synes at selv om barnet ikke er født at det er perfekt for en dobbel feiring ettersom det blir vår "første" morsdag Jeg har allerede bestilt bord ute i mannens navn. Og det blir sushi ja Ble litt vel fristet etter å ha lest sushi-tråden på gravidforumet. Har ikke tenkt på noe annen mat i det siste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 10. februar 2016 #614 Del Skrevet 10. februar 2016 Gratulerer med gutt i magen, Frøken Vims! Jeg er nå 16+1, og har hatt time hos verdens mest trivelige jordmor! Fikk høre hjertelyden og at baby sparket. Livmor går opp til navlen, og var i følge jordmor veldig tydelig. Jeg klarer fortsatt ikke kjenne verken livmor eller spark... men det hjelper veldig å ha hørt baby da, så nå skal jeg vel greie å ikke bekymre meg, hvertfall ut uka. eneste symptomet mitt er at jeg må tisse hele tiden, fortsatt. I følge jordmor skyldes det gjerne at baby sparker i blæra. Hyggelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 10. februar 2016 #615 Del Skrevet 10. februar 2016 Mulig jeg har stilt spørsmålet før.. dere vet... svangerskapshukommelse ...men hvordan stiller dere dere til influensavaksinen som er anbefalt alle gravide av FHI? Skal dere ta/ikke ta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 10. februar 2016 #616 Del Skrevet 10. februar 2016 1 minutt siden, Sjela skrev: Mulig jeg har stilt spørsmålet før.. dere vet... svangerskapshukommelse ...men hvordan stiller dere dere til influensavaksinen som er anbefalt alle gravide av FHI? Skal dere ta/ikke ta? Jeg vet fortsatt ikke, bare utsetter avgjørelsen. legen sa jo at sesongen straks er over, men jordmor i dag var veldig obs på at det er veeeldig anbefalt, og at en ny influensabølge kommer nå. Så det spørs vel på om jeg gidder å reise inn til legekontoret igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 10. februar 2016 #617 Del Skrevet 10. februar 2016 2 minutter siden, Sisti skrev: Jeg vet fortsatt ikke, bare utsetter avgjørelsen. legen sa jo at sesongen straks er over, men jordmor i dag var veldig obs på at det er veeeldig anbefalt, og at en ny influensabølge kommer nå. Så det spørs vel på om jeg gidder å reise inn til legekontoret igjen... Min lege sa også dette Og jordmora var heller ikke pushy der. Hun sa bare at influensasesongen ikke var heeelt ferdig enda, men hun var sånn "du må jo bare tenke på selv om du vil eller ikke". Så ingen av dem virket noe spesielt positiv, selv om de liksom var klar over at FHI anbefalte det. Så jeg blir jo veldig i tvil. Og ettersom jeg kommer til å gå høygravid på sommeren er det jo ikke akkurat spesielt stor sannsynlighet for influensa. Hadde vel kanskje vær mer relevant om jeg hadde gått gravid i vinter liksom. Nå er det jo snart vår Og ikke jobber jeg med barn eller andre lett tilgjengelig smittekilder. Er bare nøye med god håndhygiene og styrer litt ekstra unna folk som hoster og harker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 10. februar 2016 #618 Del Skrevet 10. februar 2016 (endret) 35 minutter siden, Sjela skrev: Mulig jeg har stilt spørsmålet før.. dere vet... svangerskapshukommelse ...men hvordan stiller dere dere til influensavaksinen som er anbefalt alle gravide av FHI? Skal dere ta/ikke ta? Jeg har ikke fått noen anbefaling om å ta influensavaksina. Litt overrasket egentlig, da det står på volksgezondheid (FHI i Nederland) at vi skal behandles som en risikogruppe. Oh well, kanskje de har glemt meg? Edit: Ifølge en annen side (vet ikke hvor pålitelig den er), så var det i oktober-november man skulle vaksineres og da var det bare snakk om kvinner som var mer enn 3 måneder gravid. Så... Kanskje derfor? Endret 10. februar 2016 av Emiliania Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 10. februar 2016 #619 Del Skrevet 10. februar 2016 8 minutter siden, Emiliania skrev: Jeg har ikke fått noen anbefaling om å ta influensavaksina. Litt overrasket egentlig, da det står på volksgezondheid (FHI i Nederland) at vi skal behandles som en risikogruppe. Oh well, kanskje de har glemt meg? Edit: Ifølge en annen side (vet ikke hvor pålitelig den er), så var det i oktober-november man skulle vaksineres og da var det bare snakk om kvinner som var mer enn 3 måneder gravid. Så... Kanskje derfor? Ja, her står det at gravide er i risikogruppen og anbefales vaksinen etter uke 12. Men jeg tror ikke det blir noe her altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 10. februar 2016 #620 Del Skrevet 10. februar 2016 Jeg vaksinerte meg ikke sist, og kommer ikke til å gjøre det nå heller. Ser ikke poenget egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå