Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016

Frøken Vims

Anbefalte innlegg

@Diddles Vi har kjøpt vippestol :) Den fra Babybjørn. Samtlige vi kjenner med barn har sagt at dette var nærmest det eneste utstyret de ikke kunne klart seg uten, så da slo vi til på den når det var salg :fnise:  Kan brukes fra baby er ganske liten også da den kan legges ganske langt ned (altså i flere hakk). Man kan jo også legge en pute under foten i fronten slik at den nærmest blir i liggestilling/flat også :)

Vi tenkte å ta oss en tur på Barnas hus i helgen da jeg fikk en sms med informasjon om 25% på alle varer. Men der står det spesifikt at det ikke gjelder Stokke eller Buggaboo da... Så vet ikke om du får den tripp-trappen til redusert pris dessverre :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sisti

Vi skal ikke kjøpe verken vippestol eller newborn seat før fødsel, tenker å se an hva slags behov mini har, og det er greit å skyve kostnadene litt utover. 

Jeg håååper jeg får mannen til å bli med på å prøve bilsete i dag, siden det er 25% på barnas hus! Da kan vi få cabriofix for samme pris som på nett, og siden vi må prøve stolen i bil før vi handler er det jo mer redelig å kjøpe i butikk. Men fredager er litt hellig for mannen, så mulig han ikke gidder, og i morgen er vi opptatt. :ler:

Noe annet som kan være lurt å kjøpe på Barnas Hus denne helga mon tro? Dyne kanskje? 

Har også veldig, veldig lyst til å kjøpe caboo (et slags bæresjal/nett), men også der sier fornuften at vi bør vente til etter fødsel. Kan jo hende vi får en sovebaby som ikke vil bæres. Ååh, jeg hater egentlig å vente og se ting an, liker å være beredt på alt som kan skje! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi to vogner som den lille skal bruke etter storesøster; en OTH Urban Jungel 2009 modell med grå bag og lilla sportsdel, og en Babyjogger city mini, også i lilla,  og olivengrønn dunpose til vinteren.

Vi har kjøpt ny Tripp trapp stol i Hazy grey da det var 25% rabatt på de, og svigers kjøpte newborn setet til oss. Vi har kjøpt en Chicco next2me seng til å ha på rommet vårt den første tiden, da det ikke er plass til en sprinkelseng der,

Babybilsete har vi heldigvis, og klær blir ikke noe problem, da vi arver masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud her var det mye action! :nigo: 

VI kjøpte vogn brukt og falt for en Teutonia Elegance i hvitt "skinn". Det er en duo vogn tror jeg? Bag og sportsdel separat. Den har store hjul til bagdelen og små sportshjul til sportsdelen :P Vi ville ha med lufthjul fordi jeg ser for meg nyreproblem på baby som trilles melkeruta :fnise: Vi bor ikke i by og trenger derfor ikke en som kan manøvreres mellom cafebord som er lagd for å trille på fliser eller betong. Jeg kommer også til å kjøpe sjal og prøve bæring. Det virker skikkelig koselig og trygt :hjerte: Og ikke minst praktisk i mange situasjoner. Hører mange som sier at man skjemmer bort babyene osv, at de blir klengete og slikt. Ærlig talt! Det er et pittelite barn og det føles helt unaturlig å ikke gi han (og meg) nærhet og kos. 

Angående seng så går vi for sprinkelseng med dropside istedenfor bedside rett og slett fordi den kan brukes lengre og fordi det føles tryggere med en liten kant mellom han og vår seng (så får vi se om han havner hos oss likevel...). Vi kommer til å ha kanten nede og sette den inntil vår. I tillegg kan man senke kanten senere slik at det er enklere å legge han ned for meg som er litt lav :P Sengekant kommer vi definitivt ikke til å ha... Her har jeg sett litt for mye advarsler og ser ikke helt poenget eller funksjonen altså.. Babynest kommer jeg nok til å enten lage selv eller kjøpe fra Pinnsvinhjelpen. Grunnen er som nevnt over at det finnes jo en sannsynlighet for at han havner over i vår seng i begynnelsen og da vil jeg gjerne ha en liten kant mellom oss. 

Han får ikke eget rom før han er over 1 år gammel. Det kjennes tryggere og er også det som er anbefalt :) (Og jeg har ikke lyst til å ofre hobbyrommet mitt enda...)

Vi skal også ha Tripp Trapp i Hazy Grey! Synes den var den fineste gråfargen og ville ikke ha noen av de andre av praktiske og estetiske årsaker :fnise:  Vi låner New Born Set av venner. 

Vi har allerede kjøpt vippestol og synes den har en litt annen bruk enn Tripp Trappen. Vi gikk for BabyBjørn fordi den er "myk" uten bøyler og slikt i ryggen. Den skal visst være bra. 

Har jeg glemt noe nå??? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg bare skal avvente kjøp av stol da?! For vi har jo moseskurven, den kan vi jo ha med oss rundt omkring i huset..brukte ikke vippestolen før hun begynte med fast føde sist (6 mnd+) og da kan jeg jo få tripptrapp på tilbud - de har de alltid til 999 kr på Barnas Hus før jul :nigo: Jeg har Ergo bæresele fra sist, og nå fant jeg et ubrukt Mobywrap bæresjal i brunt på Finn til 450 kr (kjører kun kjønnsnøytralt siden vi ikke vet hvem som bor inni magen! ) Kommer til å bære så mye som mulig, det finnes ikke bedre :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer ikke til å kjøpe vippestol, tror jeg. Får låne tripptrapp og newborn-sete, så vi kommer i første omgang til å bruke det. Men na oen nevnte at vi kunne låne vippestolen deres, så kanskje vi slår til på tilbudet? ;)

Ellers er det deilig at det straks er helg! :) Har dere noen fine planer? Jeg skal trene lydighet med hunden før et vennepar kommer til middag og brettspill. Blir koselig! Må vel ta en skikkelig rundvask av huset også... irriterende at det blir skittent igjen når man har vasket, hehe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Surriball skrev:

Vi kommer ikke til å kjøpe vippestol, tror jeg. Får låne tripptrapp og newborn-sete, så vi kommer i første omgang til å bruke det. Men na oen nevnte at vi kunne låne vippestolen deres, så kanskje vi slår til på tilbudet? ;)

Ellers er det deilig at det straks er helg! :) Har dere noen fine planer? Jeg skal trene lydighet med hunden før et vennepar kommer til middag og brettspill. Blir koselig! Må vel ta en skikkelig rundvask av huset også... irriterende at det blir skittent igjen når man har vasket, hehe. ;)

Jeg skal til en cafe med svigermor, svigerinne og svigerbestemor i morgen. Søndag vasker jeg nok over hyller og gulv. Må gjøres. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Surriball skrev:

Her har min kjære bursdag, så i morgen har jeg i smug ordnet barnevakt og booket bord på en fin restaurant som vi har hatt lyst til å besøke i lang tid :) Det koster det hvite ut av øyet, men shit au!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
1 time siden, Diddles skrev:

Kanskje jeg bare skal avvente kjøp av stol da?! For vi har jo moseskurven, den kan vi jo ha med oss rundt omkring i huset..brukte ikke vippestolen før hun begynte med fast føde sist (6 mnd+) og da kan jeg jo få tripptrapp på tilbud - de har de alltid til 999 kr på Barnas Hus før jul :nigo: Jeg har Ergo bæresele fra sist, og nå fant jeg et ubrukt Mobywrap bæresjal i brunt på Finn til 450 kr (kjører kun kjønnsnøytralt siden vi ikke vet hvem som bor inni magen! ) Kommer til å bære så mye som mulig, det finnes ikke bedre :hjerte: 

Oooh, takk for tips, da skal jeg vente med tripp trapp til jul! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Frøken Vims skrev:

Her har min kjære bursdag, så i morgen har jeg i smug ordnet barnevakt og booket bord på en fin restaurant som vi har hatt lyst til å besøke i lang tid :) Det koster det hvite ut av øyet, men shit au!

Åh så koselig :rodmer: 

Her skulle man ha vasket og støvsugd. Blir aldri ajour :cry3: Det er kjedelig, samtidig som jeg hater å ha det skittent og rotete rundt meg. Dessverre vinner rotet daglig, og jeg tar et skikkelig skippertak innimellom. Da blir det veldig fint, men ja... ikke lett å vedlikeholde :ler:

I morgen SKAL vi kjøpe grill. Her er det meldt strålende sol og jeg elsker sol og grillings :sol: Og så er vi ganske sikre nå på hvilken sofa vi vil ha i stua, så den blir nok bestilt nå som det er noen prosenter avslag på den serien på Bohus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det taco og sofa tenker jeg ;) 

OOOoooh! Fikk forresten høre et tips om at helsestasjon låner ut brystpumpe så lenge man trenger!! Verdt å sjekke før kjøp hvertfall :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sjela skrev:

Åh så koselig :rodmer: 

Her skulle man ha vasket og støvsugd. Blir aldri ajour :cry3: Det er kjedelig, samtidig som jeg hater å ha det skittent og rotete rundt meg. Dessverre vinner rotet daglig, og jeg tar et skikkelig skippertak innimellom. Da blir det veldig fint, men ja... ikke lett å vedlikeholde :ler:

I morgen SKAL vi kjøpe grill. Her er det meldt strålende sol og jeg elsker sol og grillings :sol: Og så er vi ganske sikre nå på hvilken sofa vi vil ha i stua, så den blir nok bestilt nå som det er noen prosenter avslag på den serien på Bohus ;)

Hvilken sofa skal dere kjøpe? Har så lyst på ny sofa selv, men min kjære har gitt beskjed om at den vi har får holde til lillebror har rundet året iallefall :( Irriterer meg at han skal være so for¤#!?" fornufting :filer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøken Vims skrev:

Hvilken sofa skal dere kjøpe? Har så lyst på ny sofa selv, men min kjære har gitt beskjed om at den vi har får holde til lillebror har rundet året iallefall :( Irriterer meg at han skal være so for¤#!?" fornufting :filer: 

I utgangspunktet var vi innstilt på å kjøpe en More sofa, men så har vi innsett at den modellen ble litt for kraftig for vår lille stue, så da fant vi modellen Nordic som vi likte veldig godt :) Så det blir den i lys grå i et svært slitesterkt stoff. Fordelen også er at trekket kan tas av å vaskes både på sete- og ryggputene :) Her er det jeg som har holdt igjen på innkjøpet, men nå er jeg så lei Ektorpen vår som er flat og har falt helt sammen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Her blir det taco og sofa tenker jeg ;) 

OOOoooh! Fikk forresten høre et tips om at helsestasjon låner ut brystpumpe så lenge man trenger!! Verdt å sjekke før kjøp hvertfall :nigo:

Nevnte for jordmor dette med pumpe og hun sa det samme til meg. Veldig kjekt! :nigo: På generelt grunnlag anbefalte hun å vente med kjøp før man ser det er noe behov for det eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Da har vi kjøpt vogn! :) Det ble Stokke Trailz. Fikk sammenlignet den og de forskjellige Emmaljungaene i butikken og Stokke vant blant annet fordi barnet kommer høyere opp. Både jeg og mannen er over 180 cm, så det blir mindre bøy og tøy slik. Og så syntes jeg den var lettere å manøvrere. Så får vi se om vi blir fornøyde! Kjøpte med matchende stelleveske også, så er det ute av veien. Siklet på veske fra Storksak, men til 2500 kr var det jo helt forferdelig grisedyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GulSol

Den månesenga var jo bare helskjønn @Diddles:rodmer: For en handy svoger du har! 

Avventer og ser om jeg får bruk for vippestol. Har ikke noe hastverk med å kjøpe akkurat dét, men om så blir det BabyBjørn.. Skal definitivt ha et bæresjal, synes vanlige bæreseler er *kremt* mindre pene.. Aner ikke hvilken, må nok lese litt og prøve litt først. 

Gratulerer med vogn, @Anubiel! Høyden er en av grunnene til jeg også digger Stokke Trailz, selvom jeg bare er 160 cm virket Emmaljunga bare kort og teit i forhold. Hvilken farge valgte du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anubiel
31 minutter siden, augustmami skrev:

Den månesenga var jo bare helskjønn @Diddles:rodmer: For en handy svoger du har! 

Avventer og ser om jeg får bruk for vippestol. Har ikke noe hastverk med å kjøpe akkurat dét, men om så blir det BabyBjørn.. Skal definitivt ha et bæresjal, synes vanlige bæreseler er *kremt* mindre pene.. Aner ikke hvilken, må nok lese litt og prøve litt først. 

Gratulerer med vogn, @Anubiel! Høyden er en av grunnene til jeg også digger Stokke Trailz, selvom jeg bare er 160 cm virket Emmaljunga bare kort og teit i forhold. Hvilken farge valgte du? 

En lys grå farge. Heter Grey Melange. Overraskende nok (for meg, trodde de måtte bestilles) hadde de den på lager, så den ble med hjem dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GulSol

@Anubiel Den fargen er så fin! Dessverre ingen plass i nærheten her som har den på utstilling, dør etter å se den i virkeligheten. Jeg bor i nærheten av de originale Stokke-fabrikkene, så kanskje de har et showroom jeg ikke vet om her en plass? Hvordan er fargen inni? På Black Melange er den så beige, håper den er kaldere i Grey.. :) Finner bare ett bilde på nett, men er den virkelig så hvit? I såfall er den virkelig perfekt.

IMG_4080.JPG

Edit: Legger med bilde. 

Endret av augustmami
La ved bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, augustmami skrev:

Svoger er absolutt handy - og veldig veldig snill som vil lage seng til mini :rodmer: 

Ang. bæresjal sier alle jeg har spurt at de elastiske sjalene er de beste i starten, og Mobywrap er en gjenganger :jepp: Synes det var noe klurete å knyte det på seg, så jeg endte med å kun bruke Ergo`en sist - men denne gangen vil jeg bruke sjal i starten!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel
19 timer siden, augustmami skrev:

@Anubiel Den fargen er så fin! Dessverre ingen plass i nærheten her som har den på utstilling, dør etter å se den i virkeligheten. Jeg bor i nærheten av de originale Stokke-fabrikkene, så kanskje de har et showroom jeg ikke vet om her en plass? Hvordan er fargen inni? På Black Melange er den så beige, håper den er kaldere i Grey.. :) Finner bare ett bilde på nett, men er den virkelig så hvit? I såfall er den virkelig perfekt.

IMG_4080.JPG

Edit: Legger med bilde. 

Den ser akkurat ut som på bildet. Lys grå og nærmest hvit innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...