Gå til innhold

Vixen.no - en bløff?

Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Cavatina skrev:

Vixen blog awards 17. januar 2016.
Habilitet var et ord som dukket opp...Blogglandia er jaggu lite :fart2:

Like barn leker best, sånn billedlig talt 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

" Mon tro hvordan det sto til i 2014 før vixen tok tak i det" ??? Sier Nygård-Hansen 

var vel KG som tok tak i det og fikk blest om dårlig merking så MÅTTE vixen se på det eller er jeg helt på bærtur?? 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som påstår han står i bresjen for tydeligere og bedre merking av reklame, svarer med "haters gonna hate" og henger seg på påstanden om en personlig vendetta mot enkelte bloggere når andre påpeker dårlig merking. Hvorfor later han som det er en viktig sak for han/Vixen når det beviselig ikke er det? Tror KG har vært viktigere for å bedre reklamemerking enn Vixen-juryen, til tross for hvor usaklig han mener KG er. (Jeg synes forørvrig ikke svarene til LK eller HP er så veldig saklig i tråden på SoMe-gruppa)

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snakker om "jenter som gjør en glipp i en travel hverdag". Caroline Berg Eriksen tjente mer enn statsministeren i fjor. Klart man må hersketeknikke folk som mener hun bør merke sin kommersielle drift korrekt og kalle dem haters. Det vitner om en seriøs bransje. :ironi: 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke med min beste vilje forstå at han faktisk anfører argumentet om "glipper". Tror han på det selv?

Det denne debatten mangler for å kunne komme videre er reelle forklaringer på hvorfor profesjonelle bloggere som har holdt på i årevis og poster hundrevis av innlegg i div SoMe årlig så gjennomført driver med tvetydig, utydelig og manglende merking, samt såkalt ettermerking. Med reelle forklaringer mener jeg forklaringer frambrakt av dokumentasjon på at slik merking lønner seg for bloggere (og for alle andre involverte aktører, inkl slike som Nygård-Hansen), ved at annonsørene gir dem en bedre avtale, eller lignende. For andre plausible forklaringer finnes jo faktisk ikke. 

Blogglesere og bloggkritikere er ikke idioter, Nygård-Hansen. Ikke rosabloggere heller. Selv om de stort sett er kvinner hele hurven.

Endret av Aricia
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Nygård-Hansen så er det jo klart mer lønnsomt om bloggerne fortsatt ses på som småpiker som blogger fra jenterommet. Voksne forretningskvinner med millioninntekt er jo ikke like salgbart som "venninna til", rett og slett.

Penger, penger, penger.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, pøbelsara skrev:

Han snakker om "jenter som gjør en glipp i en travel hverdag". Caroline Berg Eriksen tjente mer enn statsministeren i fjor. Klart man må hersketeknikke folk som mener hun bør merke sin kommersielle drift korrekt og kalle dem haters. Det vitner om en seriøs bransje. :ironi: 

Da er de jenter, så uskyldige som mulig. Ellers er de suksessfulle kvinner.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo også bare se feks på likes hos brukere med mange følgere på Instagram: Klart merkede reklameinnlegg får mye mindre likes enn "vanlige" innlegg om instagrammerens liv og levned. Rene reklameinnlegg møtes også ofte med kritikk og mishagsytringer i kommentarfeltet ("Det er så mye reklame her nå, kan du ikke poste flere vanlige innlegg?").

Skal reklame nå fram og virke i disse kanalene må den altså framstå som noe annet så langt det lar seg gjøre. Det er ikke akkurat rakettforskning.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, pøbelsara skrev:

Lurer på hvor mange og hvor jevnlige glipper det er akseptabelt Erna Solberg gjør i jobben sin. Hun er jo også bare en mamma med en travel og hektisk hverdag. 

I det hele tatt er det utrolig kvinnenedverdigende av HP å unnskylde bloggerne med at de bare er kvinner med barn og hektisk hverdag. Fy faen altså. Så han mener at kvinner ikke er i stand til å utføre en jobb på en god måte  bare fordi de er kvinner og har barn :fart2: 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Inocybe skrev:

Lurer på hvor mange og hvor jevnlige glipper det er akseptabelt Erna Solberg gjør i jobben sin. Hun er jo også bare en mamma med en travel og hektisk hverdag. 

I det hele tatt er det utrolig kvinnenedverdigende av HP å unnskylde bloggerne med at de bare er kvinner med barn og hektisk hverdag. Fy faen altså. Så han mener at kvinner ikke er i stand til å utføre en jobb på en god måte  bare fordi de er kvinner og har barn :fart2: 

Jepp. I det ene øyeblikket er de mektige medieaktører med stor påvirkningskraft. I det neste fremstilles de som flagrehjerner som i en hektisk mammahverdag ikke alltid helt klarer å gjøre jobben din ordentlig innimellom alt det andre de driver med, stakkars. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om unnskyldningen kvinne og mor funker overfor sjefen min i det alminnelige arbeidslivet, etter at jeg gjentatte ganger har "glippet" med de samme tingene i stillingen min. Eller om jeg får fyken? Må nesten teste det i år.

"Seff, Cavatina! Slapp helt av, du leverer jo hver eneste dag. Jeg har full forståelse for at du bryter personvernet og åndsverksloven stadig vekk, selv om dette er ting du burde kunne bedre i stillingen din. Ingen fare, jeg tror vi faktisk gir deg høyere lønn for innsatsen - du har jo tross alt kidz. Hva sier du til dét?" - sa ingen arbeidsgiver noen gang.

Endret av Cavatina
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, pøbelsara skrev:

Å hvem sørger for at CBE og mange av toppbloggere tjener mye mer enn statsministeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet ditt er irrelevant. Det dreier seg her om å kunne jobben sin, ikke at påståtte glipper skal unnskyldes pga kjønn eller status som mor når man jevnlig bryter markedsføringsloven.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia
18 minutter siden, Lapper skrev:

Å hvem sørger for at CBE og mange av toppbloggere tjener mye mer enn statsministeren?

Annonsører som har sett verdien i at bloggere som CBE og andre selger seg inn hos andre kjøpesterke kvinner og småbarnsmødre med enda en anbefaling på produkter de bare eeeeeelsker og serverer en rabattkode "selgersjela2017" som du får eksklusivt her fra bare fordi du, kjære gode leser, er så god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest CecilieX

Låner denne som @Kollontaj publiserte i en annen tråd.

http://chilipublications.no/dette-er-en-influencer-og-slik-fungerer-influencer-marketing/

Dette er det Vixen.no sin opprinnelige ansvarlige utgiver skriver om de kjære bloggerne som de kan hjelpe deg som annonsør å komme i kontakt med. Mer suspekt ble det jo også når Vixen ble skilt ut i eget selskap, slik at koblingen til Chilli Publications ble skjult. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

Låner denne som @Kollontaj publiserte i en annen tråd.

http://chilipublications.no/dette-er-en-influencer-og-slik-fungerer-influencer-marketing/

Dette er det Vixen.no sin opprinnelige ansvarlige utgiver skriver om de kjære bloggerne. Mer suspekt ble det jo også når Vixen ble skilt ut i eget selskap, slik at koblingen til Chilli Publications ble skjult. 

Jeg må visst passe meg or å komme med "spekulasjoner", men dette lukter det av. Vixen er kun en intern premiering av "ansatte". Slik som når sjefen gir vaskedamene blomsterbuketter etter hovedrengjøringen. Kan noen tipse en dugande journalist? Kjenner vi noen som kan ta jobben med å oute bedraget?

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...