Gå til innhold

Hvor lang tid tok det fra du flyttet hjemmefra til...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser fremdeles på hjembygden min som "hjemme". Jeg eier nå en leilighet som også har blitt et hjem for meg. Da jeg leide fikk jeg ikke samme følelsen. Jeg skal allikevel flytte hjem igjen om noen år, så derfor føles ikke leiligheten helt som en endestasjon :P 

Anonymkode: ef86f...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har mange av de samme følelsene, men heldigvis bodde mamma og pappa i samme hus i 7 år og det er det jeg betegner som hjemstedet mitt. Man føler seg lost og veldig rotløs, har liksom ikke noe sted man kommer fra, eller et hjemhus. 

Jeg flyttet til en stor by her i landet da jeg var 17 år. Det er stedet som jeg nå betegner som hjem. Det var der vi forlovet oss, fikk vårt første barn og har så utrolig mange gode minner fra. Vi flyttet dessverre der fra for noen år siden, men vi kommer til å flytte tilbake. Jeg føler meg hjemme der og gleder meg så vanvittig til å flytte. Det er det eneste stedet jeg aldri har følt meg rastløs og rotløs. 

Så kanskje det er det som er greia for "sånne som oss"? Finne et sted man får en slags tilknytning til? Bygge et bånd til et sted som kan bli hjemme? 

Anonymkode: 6d67a...549

Mulig det er slik ja :)
Må nok finne en ny by som jeg kan slå meg ned i x)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser fremdeles på hjembygden min som "hjemme". Jeg eier nå en leilighet som også har blitt et hjem for meg. Da jeg leide fikk jeg ikke samme følelsen. Jeg skal allikevel flytte hjem igjen om noen år, så derfor føles ikke leiligheten helt som en endestasjon :P 

Anonymkode: ef86f...ab5

Nå var det vel i forhold til barndomshjem emnet var her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flytta hjemmefra for 10 år siden, er jo hjemme her jeg bor med kjæresten min og barna mine.
Men jeg kaller fremdeles huset til mamma og pappa for hjemme. Tror ikke det går over jeg :P =)
Kjæresten kaller også huset til mora si for hjem enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier; "Da jeg bodde hjemme så bakte vi boller", da jeg mener "i barndommen så bakte vi boller". Jeg sier ikke: "jeg skal hjem en tur," om jeg mener til mine foreldre.

Jeg flyttet ut da jeg var 17, og følte aldri at barndomshjemmet var hjemme etter det. 

Anonymkode: 0bf51...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det vel i forhold til barndomshjem emnet var her...

Og det er helt adskilt fra barndomssted, mener du?

For noen er det boligen som de er mest knyttet til, for andre er det et lokalsamfunn. Konseptet blir det samme. Man har flyttet vekk, men forholder seg likevel til oppvekststedet mhp på både følelser og språkbruk.

Anonymkode: ff308...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...