Teethgrinding Skrevet 31. oktober 2015 #81 Skrevet 31. oktober 2015 Jepp. Mye bedre.Hva mener du med vestkanthat? Å ikke digge noe tilsier da ikke hat.Anonymkode: f9058...e49Jeg vet hvorfor du mener det er så mye bedre (les mitt klasse-innlegg), men jeg syns likevel det er litt sprøtt.Det er kanskje andre som har et mer uttrykt vestkanthat, men jo, mange har et innbitt hat mot alt fra Oslo vest. Jeg tror mye av grunnen til at man har så stor avsmak for relativt nøytrale ting som en skjorte har med de sosiale konnotasjonene. Nordmenn liker virkelig ikke eliter. Det er jo forsåvidt hederlig i seg selv.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #82 Skrevet 31. oktober 2015 Jeg vet hvorfor du mener det er så mye bedre (les mitt klasse-innlegg), men jeg syns likevel det er litt sprøtt.Det er kanskje andre som har et mer uttrykt vestkanthat, men jo, mange har et innbitt hat mot alt fra Oslo vest. Jeg tror mye av grunnen til at man har så stor avsmak for relativt nøytrale ting som en skjorte har med de sosiale konnotasjonene. Nordmenn liker virkelig ikke eliter. Det er jo forsåvidt hederlig i seg selv.Du VET hvorfor smaken min er som den er? Såpass Jeg ssynes ikke pique skjorter er nøytrale, og jeg hater dem ikke. Jeg synes bare vanlige t-skjorter er penere og mer avslappet/naturlig. Anonymkode: f9058...e49 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #83 Skrevet 31. oktober 2015 Du VET hvorfor smaken min er som den er? Såpass Jeg ssynes ikke pique skjorter er nøytrale, og jeg hater dem ikke. Jeg synes bare vanlige t-skjorter er penere og mer avslappet/naturlig. Anonymkode: f9058...e49Det er her vi er uenig. Ja, det er avslappet og "naturlig" og nøytralt, men det betyr ikke nødvendigvis at det matcher fyren som bærer det! Jeg synes det er ser mye stiligere ut med pique-skjorte! Men så er jeg en høy og stram kar også, så det hjelper jo på! Det er jo slik med dere jenter også, bare ved å se hvilke sko dere går i, så sier det ganske mye om dere.mvhTS Anonymkode: 606cf...f91 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #84 Skrevet 31. oktober 2015 Det er her vi er uenig. Ja, det er avslappet og "naturlig" og nøytralt, men det betyr ikke nødvendigvis at det matcher fyren som bærer det! Jeg synes det er ser mye stiligere ut med pique-skjorte! Men så er jeg en høy og stram kar også, så det hjelper jo på! Det er jo slik med dere jenter også, bare ved å se hvilke sko dere går i, så sier det ganske mye om dere.mvhTSAnonymkode: 606cf...f91Fortell, fortell! Hvilken sko betyr hva? Hvorfor betyr akkurat sko ekstra mye? Anonymkode: 156db...6ee
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #85 Skrevet 31. oktober 2015 Det er her vi er uenig. Ja, det er avslappet og "naturlig" og nøytralt, men det betyr ikke nødvendigvis at det matcher fyren som bærer det! Jeg synes det er ser mye stiligere ut med pique-skjorte! Men så er jeg en høy og stram kar også, så det hjelper jo på! Det er jo slik med dere jenter også, bare ved å se hvilke sko dere går i, så sier det ganske mye om dere.mvhTSAnonymkode: 606cf...f91Enig i at skolen kan si noe. Jeg får fnatt av folk som går i så upraktiske sko at de må ta taxi når de skal et par km eller er redd for vanndammer ol. Et par avslappede sko som ser ut som de fint kan løpes i, er et godt tegn for begge kjønn. Anonymkode: f9058...e49
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #86 Skrevet 31. oktober 2015 Jeg vet hvorfor du mener det er så mye bedre (les mitt klasse-innlegg), men jeg syns likevel det er litt sprøtt.Det er kanskje andre som har et mer uttrykt vestkanthat, men jo, mange har et innbitt hat mot alt fra Oslo vest.Som flere andre misliker jeg rett og slett piqueskjorter - for meg er pique både gubbete og småharry. Akkurat dette handler ikke så mye om øst og vest, ikke for meg i alle fall. Skal en kle seg hverdagspent går det fint an å kombinere en langermet skjorte med en genser, vest eller blazer. Anonymkode: 6c99c...da9 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #87 Skrevet 31. oktober 2015 Enig med siste taler. Jeg har ikke noe vestkanthat, og er ikke særlig «anti elite» (i alle fall om vi snakker reell elite, enten intellektuelt eller prestasjoner av noe slag)Jeg er absolutt ikke noen motstander av å kle seg pent.Men jeg synes virkelig ikke pique skjorter ser bra ut.Jeg eier et par stk selv, for å bruke når jeg spiller golf, men jeg ville aldri valgt dem i andre sammenhenger. Anonymkode: f9058...e49 1
Okapi Skrevet 1. november 2015 #88 Skrevet 1. november 2015 Jeg vet hvorfor du mener det er så mye bedre (les mitt klasse-innlegg), men jeg syns likevel det er litt sprøtt.Det er kanskje andre som har et mer uttrykt vestkanthat, men jo, mange har et innbitt hat mot alt fra Oslo vest. Jeg tror mye av grunnen til at man har så stor avsmak for relativt nøytrale ting som en skjorte har med de sosiale konnotasjonene. Nordmenn liker virkelig ikke eliter. Det er jo forsåvidt hederlig i seg selv.Du går rimelig i langt i tankelesingen her. Mange av de som kritiserer har heller ingen begeistring for felleskjøpet og saggebukser, for å si det sånn. Det kan jo tenkes at det er estetikken og ikke pengene.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #89 Skrevet 1. november 2015 Du går rimelig i langt i tankelesingen her. Mange av de som kritiserer har heller ingen begeistring for felleskjøpet og saggebukser, for å si det sånn. Det kan jo tenkes at det er estetikken og ikke pengene.Ja, tenker det Estetisk synes jeg krage på en t-skjorte er bare irriterende. Akkurat som stor logo eller mye dekorasjon.Og penger? Hvilke penger? Pique skjorter får man jo som nevnt over billig på Dressmann. Det brukes flittig av en rekke mennesker med lite penger og status. Det er veldig utbredt på kommunehuset her om sommeren f.eks Anonymkode: f9058...e49
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #90 Skrevet 1. november 2015 Ja, tenker det Estetisk synes jeg krage på en t-skjorte er bare irriterende. Akkurat som stor logo eller mye dekorasjon.Og penger? Hvilke penger? Pique skjorter får man jo som nevnt over billig på Dressmann. Det brukes flittig av en rekke mennesker med lite penger og status. Det er veldig utbredt på kommunehuset her om sommeren f.eks Anonymkode: f9058...e49Ja, grunnen til at de går med det istedenfor vanlig t skjorte er fordi det er noe mer stilrent Anonymkode: 606cf...f91 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå