AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #21 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg ler av dere som tror på #game. Det er Status, utseende og penger som gjelder.Anonymous poster hash: bf8b3...a14Utseende hjelper på den måten at du ikke blir #shittestet like mye som dem som ikke har vært like heldigStatus og penger hjelper nok på selvtilliten din ...men for andre har det lite å si. Anonymous poster hash: 78a6e...5a1
Teethgrinding Skrevet 29. oktober 2015 #22 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg har skrevet litt om dette før som gamle brukere kanskje kan minnes. Det er en fiffig problemstilling. Samfunnet er bygget opp som et status- og prestisjehierarki som på mange måter følger klassisk klasseinndeling. Teoretikere som Bordieu har skrevet mye om de ulike klassenes smak og preferanser. I dagens likestilte Norge eksisterer det klasser som aldri før. De har bare mindre forskjeller, også internasjonalt komparert. Toppen av hierarkiet har en smak som de øvre klassene alltid har hatt. Slik smak vil være hvite skjortekrager, dress- og dressinspirert mote, innslag av kvalitet som lær og håndarbeid, osv. På samme måte har arbeiderklassen sin smak. Den er tilsynelatende care free og avslappet, men på samme måte normativ. Når TS spør om ikke det er lurt å bruke store summer på å oppgradere garderoben vil jeg svare at det er helt avhengig av hvem du snakker til. Overklassen i Norge er mikroskopisk. Du vil treffe enkelte som hardnakket mener at det er under ens verdighet å bli sett i hettegensere, billige t-skjorter med print, støyende olabukser, og urbane hip-hop sko. De vil likevel være forsvinnende få i forhold til den massen av mennesker (les: i dette tilfellet kvinner) som mener "rene klær" er basis for akseptabel mote. (De snakker dog ikke sant. De er like normative som alle andre, bare at de selv innbiller seg at de er care free og casual. Det er like strenge regler for å være midt på treet som ellers). Ønsker du å tiltrekke deg en bygdejente kan det lønne seg å gå i Volvo-caps. Ønsker du å tiltrekke deg en 450.000 lønnsmottaker med bachelorgrad og stasjonsvogn (med andre ord en helt vanlig middeklassekvinne) er det ikke noe behov for å troppe opp med britiske håndsydde skinnsko. Skal du kapre en datter av gamle penger får du ikke en fot innenfor døren om man du ikke viser at du mestrer kodene. Det er slik overklassen holder pengene i fast i egne kretser. Kjærlighetslivet har alltid vært enormt dramatisk og potensielt lukrativt på toppen av samfunnet. Det sier seg selv at det gjelder seriøse koder for å passe inn. (Vi har lite av denne typen eliter i Norge). Det som irriterer meg mest med forumdiskusjoner av denne typen er det generelt manglende kunnskapsnivået. Nordmenn er veldig dumme. Vi antar at "alle kan gå i det de vil", så lenge det ikke er noe "vi" ikke liker. En dypere analyse av hvorfor vi mener de tingene vi gjør finnes nesten ikke. Bare vent på den fordummende responsen dette innlegget vil få. 5
Cuntzilla Skrevet 29. oktober 2015 #23 Skrevet 29. oktober 2015 (endret) Stil er ganske viktig synes jeg.Det er en stor del av førsteinntrykk iallefall, signaliserer litt hvem man er, hva man liker og hvor man kommer fra. Som Arcturus er inne på. Jeg er ikke en som går veldig etter utseende (med unntak av høyde kanskje), men en bra stil kan tiltrekke meg, nettopp fordi jeg - bevisst eller ubevisst - tillegger folk noen egenskaper basert på det. Si meg hvilke sko du har, og jeg skal si deg hvem du er Nå er jeg ikke veldig glad i pique da, en ting er å si at stil er viktig, men hvilken stil folk liker vil jo variere med hvem de er Arcturus snakker om "gamle penger" stilen (høyt oppe på økonomisk kapital i henhold til Bourdieu), jeg er nok kanskje mer på de som tar litt avstand fra både rikmannstilen og wannabe-rikmannstilen og er litt over på kulturell kapital-aksen, hvor man finner de som er mer avant-garde. Endret 29. oktober 2015 av Cuntzilla 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #24 Skrevet 29. oktober 2015 God analyse og litt mer enn de subjektive svarene i resten av tråden. Anonymkode: bf8b3...a14 3
Gjest Skrevet 29. oktober 2015 #25 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg har brukt nærmere 10 000 på å oppgradere klesskapet mitt, pique-t skjorter, genser, sko og jeans. Føler dette må til for å bygge opp selvfølelsen. Dere jenter, når dere ser på partner? Er det viktig at klærne ser flotte ut, og at man har evne til å kle seg fint i hverdagen? Mann 23Anonymous poster hash: 1938d...0c3 En klesstil som er i tråd med hvem du er som person er nok det som gir best resultater.Det vil styrke oppunder ditt image og det vil virke tiltrekkende på damer som søker en som deg :-). 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #26 Skrevet 29. oktober 2015 En klesstil som er i tråd med hvem du er som person er nok det som gir best resultater.Det vil styrke oppunder ditt image og det vil virke tiltrekkende på damer som søker en som deg :-).Ja, dette jeg også tenker mvhTS Anonymkode: 606cf...f91
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #27 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg har skrevet litt om dette før som gamle brukere kanskje kan minnes. Det er en fiffig problemstilling. Samfunnet er bygget opp som et status- og prestisjehierarki som på mange måter følger klassisk klasseinndeling. Teoretikere som Bordieu har skrevet mye om de ulike klassenes smak og preferanser. I dagens likestilte Norge eksisterer det klasser som aldri før. De har bare mindre forskjeller, også internasjonalt komparert. Toppen av hierarkiet har en smak som de øvre klassene alltid har hatt. Slik smak vil være hvite skjortekrager, dress- og dressinspirert mote, innslag av kvalitet som lær og håndarbeid, osv. På samme måte har arbeiderklassen sin smak. Den er tilsynelatende care free og avslappet, men på samme måte normativ. Når TS spør om ikke det er lurt å bruke store summer på å oppgradere garderoben vil jeg svare at det er helt avhengig av hvem du snakker til. Overklassen i Norge er mikroskopisk. Du vil treffe enkelte som hardnakket mener at det er under ens verdighet å bli sett i hettegensere, billige t-skjorter med print, støyende olabukser, og urbane hip-hop sko. De vil likevel være forsvinnende få i forhold til den massen av mennesker (les: i dette tilfellet kvinner) som mener "rene klær" er basis for akseptabel mote. (De snakker dog ikke sant. De er like normative som alle andre, bare at de selv innbiller seg at de er care free og casual. Det er like strenge regler for å være midt på treet som ellers). Ønsker du å tiltrekke deg en bygdejente kan det lønne seg å gå i Volvo-caps. Ønsker du å tiltrekke deg en 450.000 lønnsmottaker med bachelorgrad og stasjonsvogn (med andre ord en helt vanlig middeklassekvinne) er det ikke noe behov for å troppe opp med britiske håndsydde skinnsko. Skal du kapre en datter av gamle penger får du ikke en fot innenfor døren om man du ikke viser at du mestrer kodene. Det er slik overklassen holder pengene i fast i egne kretser. Kjærlighetslivet har alltid vært enormt dramatisk og potensielt lukrativt på toppen av samfunnet. Det sier seg selv at det gjelder seriøse koder for å passe inn. (Vi har lite av denne typen eliter i Norge). Det som irriterer meg mest med forumdiskusjoner av denne typen er det generelt manglende kunnskapsnivået. Nordmenn er veldig dumme. Vi antar at "alle kan gå i det de vil", så lenge det ikke er noe "vi" ikke liker. En dypere analyse av hvorfor vi mener de tingene vi gjør finnes nesten ikke. Bare vent på den fordummende responsen dette innlegget vil få. Hærlig analyse!! mvhTS Anonymkode: 606cf...f91
guttemann Skrevet 29. oktober 2015 #28 Skrevet 29. oktober 2015 Jenter er ikke visuelle ...så det er nok det første du må forstå. Det må være av grunner som hever selvtilliten din indirekte.Har du bra nok #game så kan du være kledd som en uteligger om så er. Anonymous poster hash: 78a6e...5a1Jeg tror man må være mann og ha vokst opp uten særlig kontakt med det motsatte kjønn, for å påstå noe såpass fjernt. 4
Gjest Løkky Skrevet 29. oktober 2015 #29 Skrevet 29. oktober 2015 Jo, stil er til en viss grad viktig for meg. Men det er langt fra alt!Jeg overrasket både meg selv og mine nærmeste venner når jeg traff en fyr i sommer - han gikk i klumper(arbeidssko), joggebukse, en gammel t-skjorte og caps. Men likevel, så tok han meg med storm og mer til. Sant skal sies, jeg tenkte mitt første gangen jeg så han, men det skal sannelig ikke mer til enn et glass vin og noen timer å bli kjent på - til fløyta får en annen tone.Om dette var et unntak eller ei, det vet jeg ikke. Men! Normalt snur jeg meg ikke etter slike mannfolk.En grei klesstil, sjarm og en god personlighet - da kommer man langt
Hanna! Skrevet 29. oktober 2015 #30 Skrevet 29. oktober 2015 Kle deg etter det du ser etter. Hvis du for eksempel liker blonde blogg-jenter, kle deg litt sossete. Hvis du liker hipster-jenter med percing i nesa, anlegg et skjegg. Selv hater jeg sossete stil alla det du beskriver. Jeg synes avslappa, nerdete, rocka, intellektuell stil er bedre. Jeans og t-skjort er midt i blinken. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #31 Skrevet 29. oktober 2015 Kle deg etter det du ser etter. Hvis du for eksempel liker blonde blogg-jenter, kle deg litt sossete. Hvis du liker hipster-jenter med percing i nesa, anlegg et skjegg. Selv hater jeg sossete stil alla det du beskriver. Jeg synes avslappa, nerdete, rocka, intellektuell stil er bedre. Jeans og t-skjort er midt i blinken. kan ikke forstå at du mener jeans og pique-skjorte er å kle seg sossete! Men hver sin smak :-) TS Anonymkode: 606cf...f91
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #32 Skrevet 29. oktober 2015 Nå er jeg mann og på din alder, synes det er sjeldent jeg ser noen kule som går med piqueskjorte. Mulig det er annerledes der du bor. Aner ikke hva kvinnene liker av klær da. Anonymkode: bf8b3...a14 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #33 Skrevet 29. oktober 2015 Nå er jeg mann og på din alder, synes det er sjeldent jeg ser noen kule som går med piqueskjorte. Aner ikke hva kvinnene liker av klær da.Anonymkode: bf8b3...a14Nå ble jeg sykt usikker på meg selv! Hva mener dere ?? Anonymkode: 606cf...f91
Gjest Gjest_Woodstock Skrevet 29. oktober 2015 #34 Skrevet 29. oktober 2015 Ja, stil er viktig. Det er ikke avgjørende, men det spiller en rolle. Verken merke eller pris på plagg spiller ingen rolle, men klærne bør sitte pent samt at antrekket burde være litt gjennomtenkt. 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #35 Skrevet 30. oktober 2015 Utseende hjelper på den måten at du ikke blir #shittestet like mye som dem som ikke har vært like heldigStatus og penger hjelper nok på selvtilliten din ...men for andre har det lite å si. Hadde man ikke visst bedre så skulle man tro at det ikke akkurat var den typen folk som påstod akkurat det da. Nå er jeg lite overbevist om at du skjønner hva #shittesting er (ps: kan googles) - ikke at det ser ut til å stoppe deg fraå dømme alt du ikke skjønner som fjernt. Men gjør en innsats først og sett deg inn i det før du kaller alt for fjernt i hytt og pine.Ikke lenge siden det også var fjernt å styre fjernstyre biler på Mars også Anonymkode: 78a6e...5a1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #36 Skrevet 30. oktober 2015 Jeg tror man må være mann og ha vokst opp uten særlig kontakt med det motsatte kjønn, for å påstå noe såpass fjernt. Hadde man ikke visst bedre så skulle man tro at det ikke akkurat var den typen folk som påstod akkurat det da. Nå er jeg lite overbevist om at du skjønner hva #shittesting er (ps: kan googles) - ikke at det ser ut til å stoppe deg fraå dømme alt du ikke skjønner som fjernt. Men gjør en innsats først og sett deg inn i det før du kaller alt for fjernt i hytt og pine.Ikke lenge siden det også var fjernt å styre fjernstyre biler på Mars også Se bort fra det forrige siterte innlegget ...nye forumet her er litt buggy føles det ut som. Anonymkode: 78a6e...5a1
Okapi Skrevet 30. oktober 2015 #37 Skrevet 30. oktober 2015 Huh, hvordan ble tråden kuppet av to anonyme som krangler om definisjonen på PUA-buzzwords? Og hvorfor hashtag? 1
Hanna! Skrevet 30. oktober 2015 #38 Skrevet 30. oktober 2015 kan ikke forstå at du mener jeans og pique-skjorte er å kle seg sossete! Men hver sin smak :-) TSAnonymkode: 606cf...f91Jeg har veldig lav toleranse for "sossethet". Pique-skjorte er et stort minus for meg. Og også om det ser ut som mannen nylig har oppdatert klesgarderoben ved å bare velge kjedelige og skikkelige klær. Om du hadde brukt pengene på morsome t-skjorter hadde det vært noe annet. Men det jeg mener å si er ikke at stilen din er gal på noen som helst måte, bare at det er ikke én universett stil som tiltrekker alle. Og det er ikke én oppskrift på hvordan du skal gå fram. Det er noen universelle nei (som å gå i for små klær fra ungdsomsskolen eller sagge med silkebokser under). Men det er ingen universelle ja (mener jeg). 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #39 Skrevet 30. oktober 2015 Jeg kan ikke forstå at dette skal være så stygt? Jeg ble virkelig litt skuffet nå, og lurer på hvem dere damene er som sier dette ikke er fint ? Anonymkode: 606cf...f91
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #40 Skrevet 30. oktober 2015 Ønsker du å tiltrekke deg en bygdejente kan det lønne seg å gå i Volvo-caps. Tror ikke akkurat Volvo caps er noen fordel uansett hvem du skal sjekke opp Noen som ikke aner hva som befinner seg utenfor ring 3 her, tipper jeg Men at det er ulike oppfattninger om hva som er positivt og negativt i ulike miljøer er jeg enig i. Noe som anses som "pent kledd" i noen miljøer vil være "skikkelig snobbete" blant andre. Anonymkode: f9058...e49
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå