AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #41 Skrevet 30. oktober 2015 Jeg kan ikke forstå at dette skal være så stygt? Jeg ble virkelig litt skuffet nå, og lurer på hvem dere damene er som sier dette ikke er fint ? Anonymkode: 606cf...f91En t-skjorte uten den teite kragen er mye finere. Og den jeansen var alt for lys. Anonymkode: f9058...e49 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #42 Skrevet 30. oktober 2015 Jeg kan ikke forstå at dette skal være så stygt? Jeg ble virkelig litt skuffet nå, og lurer på hvem dere damene er som sier dette ikke er fint ? Anonymkode: 606cf...f91Fyren er overtent, og buksa passer ikke til skjorta. Enig med hun over, en vanlig T-skjorte hadde passet bedre. Den glorete logoen gjør det heller ikke bedre. Om du er under førti er pique ganske soss. Anonymkode: 4173e...c40 3
Anglofil Skrevet 30. oktober 2015 #43 Skrevet 30. oktober 2015 Nei, det er lite viktig, så lenge klærne er rene.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #44 Skrevet 30. oktober 2015 Nå ble jeg sykt usikker på meg selv! Hva mener dere ??Anonymkode: 606cf...f91Meg du siterte. Altså jeg er ikke noe god på mote og sier jo at jeg ikke vet hva kvinner liker, men sjekk omgangskretsen din, hvem er det som bruker pique? I min omgangskrets virker det som om det er de som er litt nerdete og ikke bryr seg om hvordan de går kledd. Anonymkode: bf8b3...a14
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #45 Skrevet 30. oktober 2015 Fyren er overtent, og buksa passer ikke til skjorta. Enig med hun over, en vanlig T-skjorte hadde passet bedre. Den glorete logoen gjør det heller ikke bedre. Om du er under førti er pique ganske soss.Anonymkode: 4173e...c40Nå var det ikke akkurat fargen på de klærne som var poenget, men prinsippet pique-t skjorte og jeans men selfølgelig, jeg tror at, spør du jenter som går skole og tar utdanning, så er er det mindre negativt med flotte hverdags klær. Men, så har du den andre siden:- De som ikke har noe utdanning, sitter inne å depper, bitter på andres vegne osv osv listen er lang, som bare skal være negativ. Klær sier masse om en person, folk som har litt ambisjoner her i livet og ønsker å leve "rent" liv, kler seg også deretter. Jeg blir litt sjokket over alle kommentarene her, men jeg kan tenke meg det stort sett er en "samme gruppen" som svarer her... mvhTS Anonymkode: 606cf...f91
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #46 Skrevet 30. oktober 2015 Oppførsel er viktigere enn stil og bekledning, er du en dust er du fremdeles en dust om du går i dress. Er du derimot trivelig, så er du trivelig om du så går i pyjamas Når det er sagt TS, er det viktigste at du går med klær du føler deg vel i. Hvis du føler deg komfortabel, vil andre føle seg komfortabel rundt deg. men selfølgelig, jeg tror at, spør du jenter som går skole og tar utdanning, så er er det mindre negativt med flotte hverdags klær. Men, så har du den andre siden:- De som ikke har noe utdanning, sitter inne å depper, bitter på andres vegne osv osv listen er lang, som bare skal være negativ. Klær sier masse om en person, folk som har litt ambisjoner her i livet og ønsker å leve "rent" liv, kler seg også deretter. Jeg blir litt sjokket over alle kommentarene her, men jeg kan tenke meg det stort sett er en "samme gruppen" som svarer her... Anonymkode: 606cf...f91Akkurat i forhold til dette, kan jeg jo svare for oss bare. Her i huset er vi godt utdannet begge to (type doktorgrad), og du finner oss stort sett i hettegenser og slitte jeans. Det er ikke klærne du går i som avgjør ambisjonene dine. Noen av de beste (og ikke minst mest omgjengelige) professorene jeg kjenner går i t-skjorte og jeans til vanlig. Ved spesielle anledninger kler man seg deretter, men til hverdag fungerer hverdagsklær veldig bra. Anonymkode: c593e...560 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #47 Skrevet 30. oktober 2015 Nå var det ikke akkurat fargen på de klærne som var poenget, men prinsippet pique-t skjorte og jeans men selfølgelig, jeg tror at, spør du jenter som går skole og tar utdanning, så er er det mindre negativt med flotte hverdags klær. Men, så har du den andre siden:- De som ikke har noe utdanning, sitter inne å depper, bitter på andres vegne osv osv listen er lang, som bare skal være negativ. Klær sier masse om en person, folk som har litt ambisjoner her i livet og ønsker å leve "rent" liv, kler seg også deretter. Jeg blir litt sjokket over alle kommentarene her, men jeg kan tenke meg det stort sett er en "samme gruppen" som svarer her... mvhTS Anonymkode: 606cf...f91Problemet er kombinasjonen. Skjorta passer ikke til buksa, de har helt forskjellig stil. Pique og utvaska dongeri blir omtrent som band-T-skjorte og chinos. Anonymkode: 4173e...c40 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #48 Skrevet 30. oktober 2015 Jeg går siste året på master, og anser ikke dette som «pene hverdagsklær». Det er sånn pappa kler seg på ferie Tror du ikke en mer ungdommelig stil hadde vært bedre? Anonymkode: f9058...e49 3
Okapi Skrevet 30. oktober 2015 #49 Skrevet 30. oktober 2015 Jeg går siste året på master, og anser ikke dette som «pene hverdagsklær». Det er sånn pappa kler seg på ferie Tror du ikke en mer ungdommelig stil hadde vært bedre?Anonymkode: f9058...e49Hahaha, samme her. Var på seiltur med pappa og ymse fra den generasjonen til Skagen i sommer, og mens mannfolka drakk landingspils, stakk damene inn og kjøpte piquéskjorter til dem. Har sett ytterst få sånne på Blindern, verken på studenter eller professorer, men forsåvidt, i Arendal, der jeg kommer fra, går omtrent alle menn med litt for trange piquéer om sommeren.Igjen, det funker sikkert om man kjøres sossestil, men du gjør lurt i å ikke forveksle det med 'høyt utdannet'. Er høyt utdannet selv, samme er nesten alle jeg kjenner på min egen alder, og ingen av dem kler seg sånn. 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #50 Skrevet 30. oktober 2015 Nå var det ikke akkurat fargen på de klærne som var poenget, men prinsippet pique-t skjorte og jeans men selfølgelig, jeg tror at, spør du jenter som går skole og tar utdanning, så er er det mindre negativt med flotte hverdags klær. Men, så har du den andre siden:- De som ikke har noe utdanning, sitter inne å depper, bitter på andres vegne osv osv listen er lang, som bare skal være negativ. Klær sier masse om en person, folk som har litt ambisjoner her i livet og ønsker å leve "rent" liv, kler seg også deretter. Jeg blir litt sjokket over alle kommentarene her, men jeg kan tenke meg det stort sett er en "samme gruppen" som svarer her... mvhTS Anonymkode: 606cf...f91Det var jo du som spurte folk om hva kvinner liker, da blir det for dumt å rakke ned på de som svarer bare fordi du ikke liker svarene.Du kan jo tenke litt over hvilke holdninger som damer liker, det er neppe de du viser i innlegget over. Anonymkode: bf8b3...a14
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #51 Skrevet 30. oktober 2015 Jaja, der er vel noe med alle? Noen jenter går slaskete, andre kler seg finere! Bør ikke ha så mye å si, folk må no få gå i det de vil tenker jeg! Velger jeg å kle meg bedre for å føle meg bedre, så synes jeg det er rart om folk skal dømme! Så jeg synes dette var litt overraskende! Men nå snakker jeg for meg selv, jeg føler meg jo bedre om jeg går i skikkelige klær! Bryr ikke meg om pris, men er opptatt av å følge meg vel(l). Jeg er nærmere 190 høy også, så jeg synes selv jeg kler min stil bra! Mørk blå jeans og mørkeblå pique skjorte. Jeg er en flott mann! Jeg tenker også at stil varierer fra person til person, og noen passer bedre til stilen enn andre.. Hadde vært noe annet om personen var mye lavere tenker no jeg! eller? Anonymkode: 606cf...f91
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #52 Skrevet 30. oktober 2015 Om du føler deg vel i dette, er vel det vel og bra. Men det er ikke dette jeg ville valgt for å kle seg «pent» som ung mann. Dette er mer «gubbene og satt». Noe som selvfølgelig også er helt ok. Men når du faktisk ber om tilbakemeldinger, så antar jeg at du faktisk bryr deg. Og nå har du fått noen ærlig tilbakemeldinger på hva vi assosierer denne stilen med. Gutta jeg studerer med kler seg enten kulere eller i skjorte. Dette blir litt verker kult eller pent. Anonymkode: f9058...e49 3
guttemann Skrevet 30. oktober 2015 #53 Skrevet 30. oktober 2015 Jeg kan ikke forstå at dette skal være så stygt? Jeg ble virkelig litt skuffet nå, og lurer på hvem dere damene er som sier dette ikke er fint ? Anonymkode: 606cf...f91Akkurat det der varen ganske harry piquetrøye, og som flere har påpekt ble det litt stilkrasj med buksa. Et greit utgangspunkt er at alt med stor logo er harry. Det fungerer fint som rettesnor hvis man ikke er veldig interessert i klær, men har lyst å kle seg noenlunde pent. Skarpe kontrastfarger er også noe man bør ha et bevisst forhold til hvis man skal bruke dem.Det er ikke noe galt med piquet i seg selv. Det er et helt normalt hverdagsplagg/fritidsplagg. Ikke er det spesielt sossete heller, sosseguttene går da aldri i noe annet enn fargesprakende chinos eller shorts med langermede skjorter rullet opp til albuen - kortermet er jo bannlyst blant de folkene. Jeg kan jo skjønne at folk som synes det er OK å dasse rundt utenfor egen stue i onepiece eller joggebukse og hettegenser synes alt med krage lukter soss. Men det er jo åpenbart at det å kle seg ikke er deres sterke side, så det er jo ikke dem du skal høre på. 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #54 Skrevet 30. oktober 2015 Det er egentlig ikke så viktig for meg, jeg kommer uansett mest sannsynligvis til å ende opp med en som er litt likegyldig til klær, og da kan jeg kle ham opp <3det er ganske gøy det. Anonymkode: fa0c6...e16
Okapi Skrevet 30. oktober 2015 #55 Skrevet 30. oktober 2015 Jaja, der er vel noe med alle? Noen jenter går slaskete, andre kler seg finere! Bør ikke ha så mye å si, folk må no få gå i det de vil tenker jeg! Velger jeg å kle meg bedre for å føle meg bedre, så synes jeg det er rart om folk skal dømme! Så jeg synes dette var litt overraskende! Men nå snakker jeg for meg selv, jeg føler meg jo bedre om jeg går i skikkelige klær! Bryr ikke meg om pris, men er opptatt av å følge meg vel(l). Jeg er nærmere 190 høy også, så jeg synes selv jeg kler min stil bra! Mørk blå jeans og mørkeblå pique skjorte. Jeg er en flott mann! Jeg tenker også at stil varierer fra person til person, og noen passer bedre til stilen enn andre.. Hadde vært noe annet om personen var mye lavere tenker no jeg! eller?Anonymkode: 606cf...f91For all del, du er sikkert brillefin. Problemet nå er at du har bestemt deg for at den looken du snakker om her er synonymt med 'skikkelig' og 'høyt utdannet', og at alle alternativer er 'slaskete'. Det får deg til å virke litt defensiv og litt dum, for å være ærlig. Personlig foretrekker jeg vanlige langermede skjorter i ymse stoff og farger fremfor piqué, da det både funker som penere og mer nøytralt, alt ettersom. Du ber om tilbakemeldinger, og når jeg og flere her forbinder piqué med fedre på ferie, og påpeker at svært få på universitetene kler seg sånn, må du nesten bare akseptere det. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #56 Skrevet 30. oktober 2015 Akkurat det der varen ganske harry piquetrøye, og som flere har påpekt ble det litt stilkrasj med buksa. Et greit utgangspunkt er at alt med stor logo er harry. Det fungerer fint som rettesnor hvis man ikke er veldig interessert i klær, men har lyst å kle seg noenlunde pent. Skarpe kontrastfarger er også noe man bør ha et bevisst forhold til hvis man skal bruke dem.Det er ikke noe galt med piquet i seg selv. Det er et helt normalt hverdagsplagg/fritidsplagg. Ikke er det spesielt sossete heller, sosseguttene går da aldri i noe annet enn fargesprakende chinos eller shorts med langermede skjorter rullet opp til albuen - kortermet er jo bannlyst blant de folkene. Jeg kan jo skjønne at folk som synes det er OK å dasse rundt utenfor egen stue i onepiece eller joggebukse og hettegenser synes alt med krage lukter soss. Men det er jo åpenbart at det å kle seg ikke er deres sterke side, så det er jo ikke dem du skal høre på.Takk! Det kan virke som enkelte i denne tråden mener at pique skjorte er sossete! Jeg synes det er en litt finere variant enn t-skjorte! Men for all del, t-skjorte kan jo være flott det også!Kort oppsummert: Ja, jeg tåler å høre meningene her og "forstår" dem! Men jeg ble helt satt ut.Skjønner ikke at dere mener at en jeans og en pique skjorte som matcher, skal være så sossette? Jeg er faktisk helt målløs.. mvhTS Anonymkode: 606cf...f91 1
Kamikatze Skrevet 30. oktober 2015 #57 Skrevet 30. oktober 2015 Jenter skal være hekta på knaggen, ikke merkelappen. 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #58 Skrevet 30. oktober 2015 Takk! Det kan virke som enkelte i denne tråden mener at pique skjorte er sossete! Jeg synes det er en litt finere variant enn t-skjorte! Men for all del, t-skjorte kan jo være flott det også!Kort oppsummert: Ja, jeg tåler å høre meningene her og "forstår" dem! Men jeg ble helt satt ut.Skjønner ikke at dere mener at en jeans og en pique skjorte som matcher, skal være så sossette? Jeg er faktisk helt målløs.. mvhTSAnonymkode: 606cf...f91Jeg synes ikke det er sossete, hell er gubbete. Og synes heller det er en litt ukul form for t-skjorte, ikke en «finere».Langermet skjorte og langermet eller kortermet t-skjorte, er alle bedre alternativer. Og vanlige blant unge med høyre utdanning.Så kle deg gjerne slik, men klyng deg ikke til en tro om at det er «litt finere» eller signaliserer høye ambisjoner, for da bommer du. Anonymkode: f9058...e49 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #59 Skrevet 30. oktober 2015 Jeg synes ikke det er sossete, hell er gubbete. Og synes heller det er en litt ukul form for t-skjorte, ikke en «finere».Langermet skjorte og langermet eller kortermet t-skjorte, er alle bedre alternativer. Og vanlige blant unge med høyre utdanning.Så kle deg gjerne slik, men klyng deg ikke til en tro om at det er «litt finere» eller signaliserer høye ambisjoner, for da bommer du. Anonymkode: f9058...e49Kjøpte denne Gant jakken her https://www.zalando.no/gant-lett-jakke-navy-ga322h00k-k11.html .. Føler den har god passform, kunne kjøpt en slik "vaffeljakke" til 699 kroner, og den ser bra ut - men føler ikke den har like god passform for min "lange" kropp! Er dette også gubbette? Anonymkode: 606cf...f91
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #60 Skrevet 30. oktober 2015 Kjøpte denne Gant jakken her https://www.zalando.no/gant-lett-jakke-navy-ga322h00k-k11.html .. Føler den har god passform, kunne kjøpt en slik "vaffeljakke" til 699 kroner, og den ser bra ut - men føler ikke den har like god passform for min "lange" kropp! Er dette også gubbette? Anonymkode: 606cf...f91I allerede høyest grad. Onkelen min har en slik. Han er 61 og kommunalsjef i en norsk småby. Han har nok ca samme kroppsform som deg, høy og bredskuldret. Anonymkode: f9058...e49 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå