Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 minutter siden, Rørleggerfrue skrev:

Ifølge insta er datteren født i 01. Så hun er eller blir 18. 

Ah, okei. Da var det sikkert den yngste datteren hun skrev om konfirmasjonen til, hun har jo to 👍🏻😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, Marimba skrev:

Hvordan må en slik bedriftFacebookgruppe forholde seg til feks GDPR? 

Akkurat det tror jeg de velger å ikke bry seg om... de må jo føre et salgs arkiv over alle regelbruddene, og det har i hvertfall tidligere visstnok  bestått av fysiske permer "liggende strødd" i stuen til Admin...

Anonymkode: 100ad...85f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Wtf, var det seriøst Stian Barsnes Simonsen som reklamerte for den tv-serien de skulle lage?! 

Anonymkode: 82bc4...a51

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wtf, var det seriøst Stian Barsnes Simonsen som reklamerte for den tv-serien de skulle lage?! 

Anonymkode: 82bc4...a51

Jepp!!! 

Han og Gustav Jansen, medlem i mfb og CEO i det litt tvilsomme firmaet Ka-boom skulle fronte dette for medlemmenes penger.....

Anonymkode: 100ad...85f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

EE672B0A-B1EE-4BDC-B694-C26882D274A7.jpeg

7A7266EC-EC47-410E-A06A-0DECAD4A8549.jpeg

13421880-6F3A-4116-B76B-4B8F9E04E776.jpeg

E3351445-61E6-4686-A39B-754BD64AE358.jpeg

9BD365CA-54F3-4FFA-8A4F-711736E3845C.jpeg

F6F493B2-5ECE-4572-A4CF-E2DAE067C40A.jpeg

D23ED270-DD7E-4AA3-B1C2-373E938C6449.jpeg

Anonymkode: 17ee0...a23

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Håper noen tipser nav. Ut i fra det hun skriver så har hun jo en stor arbeidskapasitet og tjener jo penger på bedriften sin. Hun skal jo blant annet ha Tanjas time 5 dager i uken og hvis man regner med arbeidet hun gjør med gruppene/bedriften og lederansvaret hun har over medadministratorene så jobber jo hun fulle uker. 

Anonymkode: e1398...945

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Håper noen tipser nav. Ut i fra det hun skriver så har hun jo en stor arbeidskapasitet og tjener jo penger på bedriften sin. Hun skal jo blant annet ha Tanjas time 5 dager i uken og hvis man regner med arbeidet hun gjør med gruppene/bedriften og lederansvaret hun har over medadministratorene så jobber jo hun fulle uker. 

Anonymkode: e1398...945

Jeg har veldig lyst å gjøre det. Men trenger en pekepinn på hva jeg skal skrive og hva jeg skal ta med... noen som kan hjelpe så skal jeg ta ansvar:) men da vil jeg helst samle dokumentasjon og printe det ut og sende anonymt til skatteetaten. Regner med det er rett plass å tipse?

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har veldig lyst å gjøre det. Men trenger en pekepinn på hva jeg skal skrive og hva jeg skal ta med... noen som kan hjelpe så skal jeg ta ansvar:) men da vil jeg helst samle dokumentasjon og printe det ut og sende anonymt til skatteetaten. Regner med det er rett plass å tipse?

Skal tipse både nav og skatteetaten og Arbeidstilsynet. Hun er jo sjef for disse minionsene og bør se til at de skatter av eventuell inntekt (noe de burde få siden de gjør like mye som henne). Og hun må betale arbeidsgiveravgift. 

Så arbeidstilsyn for å sjekke at alt er korrekt der med hennes ansatte++

Skatteetaten for å sikre at de får rett informasjon om hennes mulige økonomiske inntekt

og til slutt NAV, siden hun endelig er frisk nok til å jobbe, flott for henne! 😂

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NAV også

Anonymkode: 246ee...78f

Skrevet

Jeg kjenner ikke til Tanja og denne gruppen noe særlig. Men nå er det en gang slik at det kan være mye enklere å være sin egen sjef, enn å være arbeider i det ordinære arbeidslivet. Og det er slik at nå kan en kombinere uføretrygd og arbeid. Uten å vite noe om denne damen er det jo flott at hun starter sin egen bedrift og tjener sine egne penger, er det ikke? 

https://www.nav.no/no/Person/Pensjon/Relatert+informasjon/jobbe-ved-siden-av-uføretrygd

Det blir drøyt å ringe NAV uten å vite synes jeg. 

Mye mulig dette er en dame som er vanskelig å like, men driftig er hun. Er hun ikke? 

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Sozo skrev:

Jeg kjenner ikke til Tanja og denne gruppen noe særlig. Men nå er det en gang slik at det kan være mye enklere å være sin egen sjef, enn å være arbeider i det ordinære arbeidslivet. Og det er slik at nå kan en kombinere uføretrygd og arbeid. Uten å vite noe om denne damen er det jo flott at hun starter sin egen bedrift og tjener sine egne penger, er det ikke? 

https://www.nav.no/no/Person/Pensjon/Relatert+informasjon/jobbe-ved-siden-av-uføretrygd

Det blir drøyt å ringe NAV uten å vite synes jeg. 

Mye mulig dette er en dame som er vanskelig å like, men driftig er hun. Er hun ikke? 

Dama er uføre fordi hun kan ikke jobbe, ikke i det hele tatt. Samtidig så jobber hun på nett hver dag, flere timer om dagen. Så drøyt å ringe NAV? Eh nei, det er idiotisk å ikke ringe! 

• Liker 21
Skrevet

Hadde jeg kunne solgt bøker og få betalt for å holde på sånn som T så hadde jeg aldri i verden hatt samvittighet til å beholde uføretrygden 😬 da hadde jeg nok søkt om å få fryst den for å se om jeg faktisk kunne livnært meg på «bedriften»

• Liker 24
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dama er uføre fordi hun kan ikke jobbe, ikke i det hele tatt. Samtidig så jobber hun på nett hver dag, flere timer om dagen. Så drøyt å ringe NAV? Eh nei, det er idiotisk å ikke ringe! 

Så lenge dama skatter og gjør dette korrekt kan hun jo jobbe? For alt vi vet jobber hun mot å IKKE være avhengig av trygd. Uførevedtaket får man for at man ikke klarer å skaffe seg inntekt på grunn av sykdom og skade i det ordinære arbeidsliv. Klarer hun det nå på egen hånd er jo det bra. Jeg synes det virker idiotisk å ringe NAV for at en dame man har dårlig inntrykk av skaffer seg inntekt på egen hånd. Dette minner strekt om det uførehatet jeg ser mye av her inne. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Sozo skrev:

Så lenge dama skatter og gjør dette korrekt kan hun jo jobbe? For alt vi vet jobber hun mot å IKKE være avhengig av trygd. Uførevedtaket får man for at man ikke klarer å skaffe seg inntekt på grunn av sykdom og skade i det ordinære arbeidsliv. Klarer hun det nå på egen hånd er jo det bra. Jeg synes det virker idiotisk å ringe NAV for at en dame man har dårlig inntrykk av skaffer seg inntekt på egen hånd. Dette minner strekt om det uførehatet jeg ser mye av her inne. 

Om hun kan skaffe seg inntekt på egenhånd så kvalifiseres hun jo ikke som uføre!! Hvor vanskelig er det å forstå egentlig? Er du en av de som er uføre og jobber svart? For det høres virkelig sånn ut. 

• Liker 21
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om hun kan skaffe seg inntekt på egenhånd så kvalifiseres hun jo ikke som uføre!! Hvor vanskelig er det å forstå egentlig? Er du en av de som er uføre og jobber svart? For det høres virkelig sånn ut. 

Sett deg inn i det lovverket før du brøler. Det oppfordres til at uføre skal jobbe ved siden av trygden, mest mulig. 

Nei, det er jeg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Sozo skrev:

Sett deg inn i det lovverket før du brøler. Det oppfordres til at uføre skal jobbe ved siden av trygden, mest mulig. 

Nei, det er jeg ikke. 

Om det Tanja gjør er lovlig, er det vel ikke farlig å kontakte nav? Nav finner nok raskt ut om dette er lovlig eller ei. Det er på sin plass at hun blir meldt inn. 

Så Gud og hvermansen kan bli ufør, håve inn penger fra skattebetalerne og deretter tjene ubegrenset med penger på eget firma? Høres merkelig ut. 

Anonymkode: 22153...82f

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Om det Tanja gjør er lovlig, er det vel ikke farlig å kontakte nav? Nav finner nok raskt ut om dette er lovlig eller ei. Det er på sin plass at hun blir meldt inn. 

Så Gud og hvermansen kan bli ufør, håve inn penger fra skattebetalerne og deretter tjene ubegrenset med penger på eget firma? Høres merkelig ut. 

Som sagt, sett deg inn i lovverket.. :daane:

Anonymkode: 16b02...833

• Liker 8
Skrevet

Uføretrygd blir redusert om du jobber ved siden av og tjener over en viss sum. Det er bare fint for alle om uføre får til å jobbe litt (som for øvrig ikke betyr at de burde miste trygden og være en "normal arbeidstaker" med det første, om noen gang, av forskjellige årsaker). Man kan også være gradert ufør. 

AnonymBruker
Skrevet

Uføre kan vel tjene inntil 0,4G som er ca 37.000 kr, deretter trekkes det ein viss prosent av kvar krone man får utbetalt i trygd. Der er det individuelle satser. Så lenge ting vert rapportert inn riktig til skatteetaten er det fritt fram å jobbe så mykje man klarer. Mange uføre har ein restarbeidsevne, men gjerne ikkje nok til å stå i ein fast jobb. Generelt sett: så lenge det skattes av er det ok. 

Måten det blir gått fram på vedr. MFB-VIP derimot er eg ikkje sikker på om er heilt innafor.. 

Anonymkode: c3d2f...46d

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig stusser mer på at hun er i stand til å bruke så mye tid som hun hevder. 

Det er flott at uføre kan spe på trygden med litt arbeid, det er bra for lommeboka og bra for helsa. 

All den tid firmaet er registrert på mannen og all inntekt slik sett kan tas ut av ham, er jeg også usikker på om hennes arbeid blir registrert hos de offentlige. 

Anonymkode: 5b663...9f3

• Liker 10
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...