AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #9701 Del Skrevet 30. mai 2017 1 time siden, *Luftbobla* skrev: Og vips, der forsvant hun kokken fra gruppen etter å ha kommentert en oppskrift på is.. Hadde vært fint om folk kunne skrive konkret hvilke kommentarer man viser til og hva som har blitt sagt når man snakker om ting som har skjedd i gruppa. Jeg er medlem der selv men det er helt umulig å finne diskusjonene som regel, enten pga altfor mye innlegg eller ofte på grunn av at det har blitt sletta. Er vanskelig å følge med på hva folk snakker om her når man nesten snakker i koder (ikke akkurat det da, men om man ikke har sett diskusjonen selv så forstår man ofte ikke hva det er snakk om) Anonymkode: 8d4c0...c64 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 31. mai 2017 #9702 Del Skrevet 31. mai 2017 1 time siden, Ardwinna skrev: Jeg lurer fremdeles på hvordan det gikk med den saken der T beskyldte matprat for å ha stjålet hennes oppskrift på rømmegrøt. Matprat skulle jo kontakte henne Hadde vært gøy å lese hva de skrev og hva matdronninga svarte. Den oppskriften er fjernet nå fra Matprat, tiltross for at DEN lå der leeeeeenge før T sin oppskrift havnet på bloggen. T mente nemlig at personen hadde stjålet hennes oppskrift og hun hadde tatt kontakt med denne personen. Personen var ikke medlem av MFB. Den listen med kjernetemperatur, der er Matosofi kontaktet, så hva som skjer videre på den siden, det vet jeg ikke. T har iallefall ikke fjernet sin liste.. Matosofi har iallefall lagt ut kilder med sin liste... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #9703 Del Skrevet 31. mai 2017 7 timer siden, *Luftbobla* skrev: Skal vi lage vår egen gruppe som heter "Mat fra bunnen, på KG vis? UTEN BLOGG!" Den finnes allerede og heter "mat fra grunnen" Anonymkode: bc63f...f40 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #9704 Del Skrevet 31. mai 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde vært fint om folk kunne skrive konkret hvilke kommentarer man viser til og hva som har blitt sagt når man snakker om ting som har skjedd i gruppa. Jeg er medlem der selv men det er helt umulig å finne diskusjonene som regel, enten pga altfor mye innlegg eller ofte på grunn av at det har blitt sletta. Er vanskelig å følge med på hva folk snakker om her når man nesten snakker i koder (ikke akkurat det da, men om man ikke har sett diskusjonen selv så forstår man ofte ikke hva det er snakk om) Anonymkode: 8d4c0...c64 Dette gjaldt innlegget hvor ei hadde laget is, men byttet ut melk med laktosefri melk og sjokolade med kindersjokolade pga allergi. Kokken skrev at da er det jo Ts sin oppskrift siden ho har byttet ut ingredienser. Samtidig som ho påpekte at T sin berømte isoppdkrift er en helt vanlig grunnoppskrift på is. Admin var da raskt inn med å forsvare T og det var bra hun moderniserte oppskrifter. Kokken svarte: er det riktig å kalle oppskriften for sin egen når du bytter ut en eller to ingredienser? Selvfølgelig er det det kom det fra admin. Du lager en ny signaturoppskrift når du bytter ut noe. Og sånn gjør visst alle i kokkeverden. Anonymkode: 3f9ae...484 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 31. mai 2017 #9705 Del Skrevet 31. mai 2017 Problemet er jo at T fremstiller seg selv som at hun nærmest sitter inne på kammerset hver kveld og nærmest finner opp oppskrifter fra løse luften. Da blir også fallet i troverdighet desto større når oppskriftene tilsynelatende ligner på andre oppskrifter, men med en eller to ingredienser byttet ut. Hvis hun istedenfor kunne vært helt ærlig og sagt "denne sjokoladekaken er fra det kjente hummingbird bakeri, men jeg har tilpasset oppskriften til min smak", hadde hun virket mye mer troverdig, empatisk og seriøs. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 31. mai 2017 #9706 Del Skrevet 31. mai 2017 15 timer siden, *Luftbobla* skrev: Skal vi lage vår egen gruppe som heter "Mat fra bunnen, på KG vis? UTEN BLOGG!" Vi kan jo lage en her på kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Luftbobla* Skrevet 31. mai 2017 #9707 Del Skrevet 31. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette gjaldt innlegget hvor ei hadde laget is, men byttet ut melk med laktosefri melk og sjokolade med kindersjokolade pga allergi. Kokken skrev at da er det jo Ts sin oppskrift siden ho har byttet ut ingredienser. Samtidig som ho påpekte at T sin berømte isoppdkrift er en helt vanlig grunnoppskrift på is. Admin var da raskt inn med å forsvare T og det var bra hun moderniserte oppskrifter. Kokken svarte: er det riktig å kalle oppskriften for sin egen når du bytter ut en eller to ingredienser? Selvfølgelig er det det kom det fra admin. Du lager en ny signaturoppskrift når du bytter ut noe. Og sånn gjør visst alle i kokkeverden. Anonymkode: 3f9ae...484 Nja... håper da virkelig ikke alle gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #9708 Del Skrevet 31. mai 2017 34 minutter siden, *Luftbobla* skrev: Nja... håper da virkelig ikke alle gjør det Fikk kokken svar? Anonymkode: d8fcb...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #9709 Del Skrevet 31. mai 2017 2 timer siden, Marimba skrev: Problemet er jo at T fremstiller seg selv som at hun nærmest sitter inne på kammerset hver kveld og nærmest finner opp oppskrifter fra løse luften. Da blir også fallet i troverdighet desto større når oppskriftene tilsynelatende ligner på andre oppskrifter, men med en eller to ingredienser byttet ut. Hvis hun istedenfor kunne vært helt ærlig og sagt "denne sjokoladekaken er fra det kjente hummingbird bakeri, men jeg har tilpasset oppskriften til min smak", hadde hun virket mye mer troverdig, empatisk og seriøs. Hun fatter jo ikke hva en grunnoppskrift er. Det er så mye mangler,svadasvar,feilopplysninger,at jeg hadde ikke turt å starte en blogg,hvor meningen er å lære opp den yngre garde. Ser bare på et svar ang kostholdsråd i går. Anbefaling er å bytte ut hvetemel med speltmel ( diabetes) Det finnes ingen vitenskapelig forskning som viser at spelt er bedre enn hvetemel. Derfor er jeg kritisk til at det gis kostholdsråd generelt til sykdommer på fb siden. Også på bloggen, da hun ikke innehar kunnskap om hverken kosthold eller mat. Anonymkode: d8fcb...cf7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 31. mai 2017 #9710 Del Skrevet 31. mai 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun fatter jo ikke hva en grunnoppskrift er. Det er så mye mangler,svadasvar,feilopplysninger,at jeg hadde ikke turt å starte en blogg,hvor meningen er å lære opp den yngre garde. Ser bare på et svar ang kostholdsråd i går. Anbefaling er å bytte ut hvetemel med speltmel ( diabetes) Det finnes ingen vitenskapelig forskning som viser at spelt er bedre enn hvetemel. Derfor er jeg kritisk til at det gis kostholdsråd generelt til sykdommer på fb siden. Også på bloggen, da hun ikke innehar kunnskap om hverken kosthold eller mat. Anonymkode: d8fcb...cf7 Uff, ja det er ikke bra. Det er en femårig krevende utdannelse for å bli klinisk ernæringsfysiolog. Ikke helt det samme som å være kommunikasjonsrådgiver eller hva det nå var hun var utdannet. Å dele oppskrifter er nå en ting, men å gi kostholdsråd burde de være forsiktige med. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #9711 Del Skrevet 1. juni 2017 Ok, nå kjente jeg at jeg døde litt. Ei spør i gruppa om hva kjøttdeig heter i Spania osv, og DETTE svarer dronninga!!! Trodde hun typ drakk fett til frokost jeg... Anonymkode: 2e5a4...8e0 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #9712 Del Skrevet 1. juni 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, nå kjente jeg at jeg døde litt. Ei spør i gruppa om hva kjøttdeig heter i Spania osv, og DETTE svarer dronninga!!! Trodde hun typ drakk fett til frokost jeg... Anonymkode: 2e5a4...8e0 Jøss. De har jo et utvalg av oster,som er mye bedre enn Norge. Ostene er som i Norge, noen fete,noen magre,noe midt i mellom. De bruker nå ikke gauda til pizzaen der. Hadde hun sagt hun skal ha pizzaost,så hadde hun fått skikkelig pizzaost. Fløt i fett....ja den var morsom Anonymkode: d8fcb...cf7 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #9713 Del Skrevet 2. juni 2017 På 31.5.2017 den 13.40, Marimba skrev: Problemet er jo at T fremstiller seg selv som at hun nærmest sitter inne på kammerset hver kveld og nærmest finner opp oppskrifter fra løse luften. Da blir også fallet i troverdighet desto større når oppskriftene tilsynelatende ligner på andre oppskrifter, men med en eller to ingredienser byttet ut. Hvis hun istedenfor kunne vært helt ærlig og sagt "denne sjokoladekaken er fra det kjente hummingbird bakeri, men jeg har tilpasset oppskriften til min smak", hadde hun virket mye mer troverdig, empatisk og seriøs. beste oppsummeringen i denne tråden. Anonymkode: 12d42...963 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #9714 Del Skrevet 2. juni 2017 "Del gjerne innlegget så har du det til senere" står det så fint på bloggen Eeeeh jah Anonymkode: 906bb...ff3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 3. juni 2017 #9715 Del Skrevet 3. juni 2017 *knis* Er innom kjærestens profil for å snoke litt på mat fra bunnen Er så gørrkomisk når de legger ut: "Hva kan jeg bruke 3 eggehvitter til, Ikke pavlova og har fått med meg pikekyss) Svar 1: Pikekyss Svar 3: Pavlova Bunn *tommel opp* Svar 4: Pikekyss! Altså...Hallo, leser ikke folk overskriften liksom 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #9716 Del Skrevet 3. juni 2017 7 timer siden, Chibi skrev: *knis* Er innom kjærestens profil for å snoke litt på mat fra bunnen Er så gørrkomisk når de legger ut: "Hva kan jeg bruke 3 eggehvitter til, Ikke pavlova og har fått med meg pikekyss) Svar 1: Pikekyss Svar 3: Pavlova Bunn *tommel opp* Svar 4: Pikekyss! Altså...Hallo, leser ikke folk overskriften liksom Det der tror jeg dessverre ikke er spesielt for Mat fra bunnen, men et vanlig "internettproblem". Det kommer ofte slike svar her på KG også. Det er alt for mange som bare leser overskriften og gir svar som er helt i det blå ut fra det som står i selve innlegget. Anonymkode: b0fb0...18f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesmula Skrevet 3. juni 2017 #9717 Del Skrevet 3. juni 2017 Er det mange som skriver det pleier folk og redigere innlegget sitt etter de har fått svar. Men hvorfor skrive et innlegg på mat fra bunnen hvis du ikke vil ha 100 fantasiløse svar hvor 2/3 er de samme svarene?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliannaos Skrevet 3. juni 2017 #9718 Del Skrevet 3. juni 2017 Nettavisen (via fb) har lagt ut oppskriften på en kake fra bloggen. En av medlemene har lagt ut linken, T svarer at det var moro etc. Er jo ikke lov med link fra andre nettsteder enn bloggen, men siden denne roser henne er det vel ikke så rart. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #9719 Del Skrevet 3. juni 2017 Håper det kommer frem hvor oppskriften er tatt fra Anonymkode: d8fcb...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliannaos Skrevet 3. juni 2017 #9720 Del Skrevet 3. juni 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper det kommer frem hvor oppskriften er tatt fra Anonymkode: d8fcb...cf7 Det gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg