AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #6981 Del Skrevet 4. august 2016 Ser noen la ut innlegg om "hva kan jeg bruke makrell til? Har 74 stk". Altså. Det er lov å kaste de ut igjen i havet om du får så mange. Anonymkode: 1fcc2...25e 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #6982 Del Skrevet 5. august 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser noen la ut innlegg om "hva kan jeg bruke makrell til? Har 74 stk". Altså. Det er lov å kaste de ut igjen i havet om du får så mange. Anonymkode: 1fcc2...25e Eller ringe på hos en nabo eller to og gi vekk litt. Selv fikk jeg 20 markell i går, ga vekk halvparten og resten fryser jeg to og to så tar jeg ut av frysen og varmrøyker til pålegg utover høsten. Anonymkode: 12d42...963 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #6983 Del Skrevet 6. august 2016 Hun har faktisk laget en egen rett som heter "heart attack pasta"! Forøvring så det ut som helt vanlig pasta carbonara Anonymkode: 1d786...c1a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 6. august 2016 #6984 Del Skrevet 6. august 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har faktisk laget en egen rett som heter "heart attack pasta"! Forøvring så det ut som helt vanlig pasta carbonara Anonymkode: 1d786...c1a Hadde vært passende om hun har like mye fløte, smør og bacon som hun bruker annet mat 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #6985 Del Skrevet 6. august 2016 Tror ikke så mange skjønte det ene innlegget. "Hva synes dere er en `oppskrytt rett` ?? For min del er det russisk kaviar og pulled pork ;)" Også er det mange som kommenterer matretter de ikke liker, i steden for matretter som er oppskrytt. Haha! Noen som kommenterer "Risgrøt", "Spagetti og kjøttdeig" eller "Sild". Anonymkode: 7cd9b...244 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #6986 Del Skrevet 6. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke så mange skjønte det ene innlegget. "Hva synes dere er en `oppskrytt rett` ?? For min del er det russisk kaviar og pulled pork ;)" Også er det mange som kommenterer matretter de ikke liker, i steden for matretter som er oppskrytt. Haha! Noen som kommenterer "Risgrøt", "Spagetti og kjøttdeig" eller "Sild". Anonymkode: 7cd9b...244 Anonymkode: f34d0...48a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 7. august 2016 #6987 Del Skrevet 7. august 2016 Greit nok at ikke alle er så flinke i matematikk, men når man lager et innlegg og oppriktig lurer på hvordan man skal doble ei oppskrift, ja da må jeg si jeg lurer... Det er ikke så vanskelig å finne ut at 1,25dl+1,25dl=2,5dl.. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #6988 Del Skrevet 7. august 2016 Forrige uke var det en som i full seriøsitet takket Tanja for gode oppskrifter - og kunne meddele at hun nå hadde begynte å kjøpe fløtekartonger på 7,5dl istedenfor 2 dl Anonymkode: 126ec...076 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SinEgenOnkel Skrevet 7. august 2016 #6989 Del Skrevet 7. august 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forrige uke var det en som i full seriøsitet takket Tanja for gode oppskrifter - og kunne meddele at hun nå hadde begynte å kjøpe fløtekartonger på 7,5dl istedenfor 2 dl Anonymkode: 126ec...076 7,5 dl kremfløte inneholder 2700 kcal. Og formålet med gruppen var å få folk til å spise sunn, hjemmelaget mat... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #6990 Del Skrevet 7. august 2016 En forsøker å få svar på dette med gjæren i tebriksene.... er det sant det svaret som ble gitt? Kan da ikke være nødvendig med gjær i noe som ikke skal heves? Anonymkode: d1be9...1c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #6991 Del Skrevet 7. august 2016 1 minutt siden, SinEgenOnkel skrev: 7,5 dl kremfløte inneholder 2700 kcal. Og formålet med gruppen var å få folk til å spise sunn, hjemmelaget mat... Nå må du ikke glemma at hjemmelaget mat fra bunnen er sunt uansett hvor mye fløte, rømme og smør du har i. Anonymkode: 454a3...aae 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SinEgenOnkel Skrevet 7. august 2016 #6992 Del Skrevet 7. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må du ikke glemma at hjemmelaget mat fra bunnen er sunt uansett hvor mye fløte, rømme og smør du har i. Anonymkode: 454a3...aae ikke glem salt! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 7. august 2016 #6993 Del Skrevet 7. august 2016 12 minutter siden, SinEgenOnkel skrev: 7,5 dl kremfløte inneholder 2700 kcal. Og formålet med gruppen var å få folk til å spise sunn, hjemmelaget mat... Jeg håper jo virkelig at fløten blir brukt over en lengre periode. Jeg også kjøper 7,5 dl fløte istedenfor en liten pakke, men da har jeg den gjerne i 2 uker og bruker litt sv den hver gang 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 7. august 2016 #6994 Del Skrevet 7. august 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: En forsøker å få svar på dette med gjæren i tebriksene.... er det sant det svaret som ble gitt? Kan da ikke være nødvendig med gjær i noe som ikke skal heves? Anonymkode: d1be9...1c0 Dette har vi prøvd å få svar på før, i tillegg til at jeg skrev et innlegg om brødbaking (der jeg nevnte at gjær brukes til heving, og at gjær ikke har noe å gjøre i hevefri bakst). Det tok de noen timer, men det endte med at de kastet meg ut, OG endret reglene (fordi jeg vanskelig og spurte om eksakte ting jeg gjorde som var i mot reglene). One does not simply ask about the yeast. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #6995 Del Skrevet 7. august 2016 2 minutter siden, Niennas skrev: Dette har vi prøvd å få svar på før, i tillegg til at jeg skrev et innlegg om brødbaking (der jeg nevnte at gjær brukes til heving, og at gjær ikke har noe å gjøre i hevefri bakst). Det tok de noen timer, men det endte med at de kastet meg ut, OG endret reglene (fordi jeg vanskelig og spurte om eksakte ting jeg gjorde som var i mot reglene). One does not simply ask about the yeast. Adminoppførselen er helt hårreisende. Anonymkode: f34d0...48a 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 7. august 2016 #6996 Del Skrevet 7. august 2016 Etter å ha sett oppskriftene til T så har jeg funnet ut at jeg faktisk foretrekker havrefløte, den er sunnere og dessuten blir den ikke fettete om man varmer opp rester i mikroen dagen etterpå. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SinEgenOnkel Skrevet 8. august 2016 #6997 Del Skrevet 8. august 2016 16 timer siden, Wenda skrev: Jeg håper jo virkelig at fløten blir brukt over en lengre periode. Jeg også kjøper 7,5 dl fløte istedenfor en liten pakke, men da har jeg den gjerne i 2 uker og bruker litt sv den hver gang Jeg ser stadig vekk oppskrifter med alt fra 2-4 dl fløte, som regnes som hverdagsmat. Da vil nok ikke den store fløteboksen holde i 2 uker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 8. august 2016 #6998 Del Skrevet 8. august 2016 12 minutter siden, SinEgenOnkel skrev: Jeg ser stadig vekk oppskrifter med alt fra 2-4 dl fløte, som regnes som hverdagsmat. Da vil nok ikke den store fløteboksen holde i 2 uker.. Man kan jo ikke lage slik mat hver dag ... Helt utrolig at de enda ikke, etter så lang tid og så mye kritikk, enda ikke har innsett at man ikke kan servere sånn mat hver dag Når jeg lager en rett med 2-4 dl fløte i så blir det gjerne mye restemat som fryses ned eller spises til andre måltider, og ikke snakk om at jeg orker å bruke fløte/CF/rømme osv i andre retter på et par dager. Jeg syns bare så synd på barna som blir fostret opp på store mengder karbo, fett og salt. Men de tror jo ikke at de gjør noe galt så lenge barna ikke blir syke der og da og lukker øynene for å se fremover om langtidsskader 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herandjetzt Skrevet 9. august 2016 #6999 Del Skrevet 9. august 2016 Dere på KG må huske at salt Det kan man faktisk bruke til alt Det samme gjelder selvfølgelig fløte Som i grunnen det meste kan bøte Om du ikke er enig, så er døren der Kjære gjest, vi ønsker ikke slike som deg her! 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 9. august 2016 #7000 Del Skrevet 9. august 2016 Tråden er ryddet for persondebatt, latterliggjøring og svar til dette. Tekola, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg