Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som flere her sier er svært mange av "Tanjas" oppskrifter er rene kopier av velkjente oppskrifter. Det er flott at man deler oppskrifter som er gode, men syns det blir for dumt å kalle de sine egne.

Syns forøvrig hun legger ut gode oppskrifter, men jeg ville satt mer pris på det om hun krediterte de ekte oppfinnerne. 

Anonymkode: dd8b6...bc6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner egentlig ikke denne diskusjonen dere har her jeg. Om dere ikke trives på gruppa, hvorfor ikke bare melde seg ut? :dry: Det er da ingen som tvinger dere til å sitte hverken her eller der. Har dere ikke noe annet å gjøre enn å sitte her å slenge dritt liksom? :fnise: 

Ha en fin dag videre da :)  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget mitt (over) er forresten ikke ment som "mobbing" mot Tanja, men som konstruktiv kritikk. :) 
Jeg verdsetter gruppa, jeg skulle bare ønske at man ga æren til de som faktisk har jobbet for å lage en oppskrift fremfor å fremstille den som sin egen.

Jeg tror nok at de fleste som skriver om misnøye i denne tråden gjør det fordi man blir kastet ut av gruppa dersom man sier noe der. Jeg støtter ikke de som kommer med direkte hat eller personangrep, men flertallet her har skrevet ting man gjerne tenker på men ikke kan skrive i gruppa. 

Det er også mulig at hun ikke vet at dette er andres oppskrifter hun legger ut? Jeg kunne tenke meg å tipse Tanja om flere oppskrifter som jeg vet andre har laget som hun skriver er sine egne, men jeg vil ikke risikere å bli kastet ut da jeg ellers er nokså fornøyd med gruppa:)

Ha en fin dag videre du også, Elisabeth. :) 

Anonymkode: dd8b6...bc6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner egentlig ikke denne diskusjonen dere har her jeg. Om dere ikke trives på gruppa, hvorfor ikke bare melde seg ut? :dry: Det er da ingen som tvinger dere til å sitte hverken her eller der. Har dere ikke noe annet å gjøre enn å sitte her å slenge dritt liksom? :fnise: 

Det er nok mange her som trives i gruppa, og sikkert får mye ut av den. Jeg for min del liker å se på oppskrifter og bilder, og tenkte gruppa kunne gi meg inspirasjon. Samtidig er jeg også opptatt av sosiale medier generelt, og hvordan de brukes. Men når det ikke er takhøyde for å kunne diskutere noe i gruppa, så vil diskusjonene flytte seg til andre og mer åpne forum. Mye av det som diskuteres her er saklig og konstruktiv kritikk mot gruppa, blant annet manglende kreditering av oppskrifter, den lave takhøyden for diskusjon, samt uvanlige og rare regler. 

Det er også flere andre artige "greier" med gruppa, for eksempel denne forgudingen av Tanja, manglende toleranse for alt som ikke er ros, likes og hjerter, samt svært streng moderering, og utkastelse av folk som glemmer seg og poster linker. Når noen oppfører seg rart så vil folk naturligvis reagere på dette, ønske å diskutere det, og mange ironiserer jo også over den strenge modereringen. Når man ikke kan påpeke sånt i gruppa, så tar man det her, og det er derfor tråden har blitt så lang som den er. Og jeg må innrømme - det er ganske morsomt å se på alle de rare rettene folk lager, og folk som blir lei seg over ikke å få mer enn 5 likes på et bilde. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest er at admin aldri klarer å legge ut oppskrift med en gang fordi hun bestandig må gjøre noe først! Bitch, vi vet at det fordi du skal sanke likes og få hyllestkommentarer! 

Anonymkode: fb4c6...e51

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelighetstyrraniet strikes again! 

Hva er så spennende med en pastasalat? Man trenger jo ikke overdrive heller...

Ikke sant, det er en helt vanlig pastasalat med karri:fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som irriterer meg mest er at admin aldri klarer å legge ut oppskrift med en gang fordi hun bestandig må gjøre noe først! Bitch, vi vet at det fordi du skal sanke likes og få hyllestkommentarer! 

Anonymkode: fb4c6...e51

Mens når andre enn Tanja venter med å legge ut oppskrift, da blir de slettet

Anonymkode: 8db6d...bcd

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Men Tanja er admin veit du. Hun har det såååå travelt med å styre gruppa med jernhånd samtidig som hun lager mat og styrer med barna, og de fleste tingene er jo noe hun bare slenger sammen mens hun nærmest er på vei ut døra. Til og med gjærbakst som bruker et par timer på heving er noe hun bare slenger sammen mens hun er på vei ut døra

ikke rart hun ikke har tid til å legge ut oppskriften med en gang

image.png

Endret av Hello Kitte
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er på utkikk etter enda ei matgruppe på facebook kan jeg anbefale matprat og matglede :-) der er det masse god mat laget fra bunnen, med fremgangsmåte osv:)

Anonymkode: 82bc4...a51

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Og jeg aner virkelig ikke hvorfor det bildet ble med i innlegget mtp at jeg aldri var borti noen opplastningsknapp (drittmobilversjon)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem der og syns i utgangspunktet at konseptet er bra og titter innom for inspirasjon. Når det er sagt så syns jeg den strenge sensuren og reglene er helt merkelige. Virker som den innerste sirkelen av admin har et sterkt maktbehov og at de har blitt litt "høye" på seg selv siden det er så mange medlemmer i gruppen. Forgudingen av Tanja er helt latterlig. De tar seg selv altfor selvhøytidelig.

Samt en annen ting er at når Tanja driver kampanje og anbefalinger for Baking steel og sier at medlemmene er så heldig å få rabatter så er dette reklame. Men det er helt ukritisk aksept for dette i gruppen. Jeg lurer i grunn på om dette burde vært merket som reklame? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fy søren for noen lekre kaker de kan lage. Jeg kan bare bake en sjokoladekake med glasur. Hadde jeg hatt råd skulle jeg ha bakt noen av de kakene der hver dag

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Men fy søren for noen lekre kaker de kan lage. Jeg kan bare bake en sjokoladekake med glasur. Hadde jeg hatt råd skulle jeg ha bakt noen av de kakene der hver dag

For en god stund siden så jeg ei legge ut bilde av en kake...jeg så samme bilde på en amerikansk side og absolutt ikke av samme person. Skulle ikke forundre meg om fler gjør noe lignende

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En som kommenterte på kommentaren til Tanja om at hun blir hetset, med at hun ikke syns denne tråden er så ille. Herlighet for noen kommentarer tilbake, skulle tro den stakkars jenta var i fare for å fornærme guden deres jo..:fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva som skjer på forumet nå om dagen. Siterer uten at jeg har trykket på siter. Grrr.

Men tilbake til saken. Jeg har ikke vært så veldig mye inne på gruppa, men nå har jeg sett det med egne øyne denne forgudingen av Tanja. Det var ei som kommenterte :Tanja, Hvis du hadde vært mann. Så skulle jeg øyeblikkelig ha fridd til deg.

Herreguuuud!:fnise:

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er på utkikk etter enda ei matgruppe på facebook kan jeg anbefale matprat og matglede :-) der er det masse god mat laget fra bunnen, med fremgangsmåte osv:)

Anonymkode: 82bc4...a51

Etter første bilde trykket jeg "Bli medlem". Ser absolutt hva du mener!

Anonymkode: 19f48...9f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_Hello Kitte

Gruppen Matprat og matglede hadde jo kjempemange spennende bilder og oppskrifter! 

Har meldt meg ut av MFB da jeg bare ble frustrert over hele gruppa, så håper den andre gruppa her er litt mer uplifting :)

edit: Ohio, min kursiv ble endelig borte :danse: 

image.png

Endret av Hello Kitte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alle bare skal la være å si noe om det de er uenig med, hvorfor diskutere filmer, tv-serier, bøker, reise, musikk, turløyper, trening, mote, mat og politikk? Egentlig kan alle bare holde kjeft, med mindre alle er enige og sitter og nikker til hverandre med begge tomlene opp. Hadde det vært tillatt med mer diskusjon på gruppen kunne mye vært tatt der, men det kontolleres jo i beste bolsjevikstil, så Tanjas way or no way er det eneste som gjelder. KG er langt fra det eneste stedet på nett som diskuterer den gruppens modereringpolitikk og regelverk. ;)

Samt en annen ting er at når Tanja driver kampanje og anbefalinger for Baking steel og sier at medlemmene er så heldig å få rabatter så er dette reklame. Men det er helt ukritisk aksept for dette i gruppen. Jeg lurer i grunn på om dette burde vært merket som reklame? 

Har tenkt samme tanken, men orker ikke nevne det. Da kommer vel den godeste Tanja Foss styrtende i samme tempo som LKE i Rampelysforumet, og det blir slitsomt å ha den samme diskusjonen i to forum :eeeh:

Anonymkode: 9af66...e74

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at det med "poteter fra bunn" som er lagt ut der nå er en vits og parodi på hvor mye rart som legges ut der

Anonymkode: b0348...21d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...