Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ei som laget ny tråd med spørsmål hvorfor slike tråder ble slettet, så snart det ble diskusjon. 

Admin svarer at det blir frekke svar osv. Var det da ikke på sin plass å slette frekke kommentarer?istedenfor å stenge? Dette er på lik linje med nordkoreanske myndigheter. Hadde tenkt å svare at det var en diskusjon som er viktig. Også for den som er DIREKTØR for den siden. Rakk det ikke,ble stengt. For noen folk. Det er bla ikke diskusjonsside....wow...

Nei vel, da får de begynne å slette alt som minner om diskusjoner. Så det var en som slettet seg i 1 diskusjon.  Og håper flere følger etter.

Aldri vært på en fbdide hvor folk er så arogante,frekke,kunnskapsløse. Dette går da på admin først og fremst.  Hadde de ikke vært på ledersamling nå,hva faen lærte de der?sitte å gjeipe? 

Jeg skal gjøre fremtidige sponsorer oppmerksom på dette regimet...hva som er tillatt av farlige råd  osv. Skammelig

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, Guda85 skrev:

@Ardwinna synes du skal poste innlegget ditt i matfrabunnen! :lillesky2:

 

20 timer siden, Marimba skrev:

Men tror nok du må ta det i en kommentar, for det spørs vel om det blir godkjent :ler: 

Og det tror dere jeg tør? Da får de jo dobbel grunn til å kaste meg rett ut! :ler:
Nånei, men jeg regner med at det å sjekke innom her i tråden er en del av stillingsbeskrivelsen nå man er MFB-admin ;)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rotet rundt på diverse matblogger,som ligger langt nede på listen. Mfb...har ikke for meg sett fristende ut på bilder som er lagt ut. Dessuten drar fb siden ned inntrykket. Det er ensformig mat osv. Resten vet vi. Trines matblogger har jeg lest lenge . Veldig fornøyd. Tenkte i dag, hvorfor har Mfb ligget langt oppe på listen? Pga pushing på fb og kunnskapsløse fan. Så nå har jeg gått gjennom div. Og jeg forstår ikke hvorfor de ikke er lengre oppe.

Jeg fant en. Kvardagsmat. Syns det er mye flott. Ok bilder. Ser allerede en sommerkampanje jeg skal lage i helgen.

Så om dere er interessert i mat. Gå langt nede på blogglisten. Det er mye flotte folk som har blogger med mat. Er vi sløve?går kun inn på de 10 øverste på listen?

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har rotet rundt på diverse matblogger,som ligger langt nede på listen. Mfb...har ikke for meg sett fristende ut på bilder som er lagt ut. Dessuten drar fb siden ned inntrykket. Det er ensformig mat osv. Resten vet vi. Trines matblogger har jeg lest lenge . Veldig fornøyd. Tenkte i dag, hvorfor har Mfb ligget langt oppe på listen? Pga pushing på fb og kunnskapsløse fan. Så nå har jeg gått gjennom div. Og jeg forstår ikke hvorfor de ikke er lengre oppe.

Jeg fant en. Kvardagsmat. Syns det er mye flott. Ok bilder. Ser allerede en sommerkampanje jeg skal lage i helgen.

Så om dere er interessert i mat. Gå langt nede på blogglisten. Det er mye flotte folk som har blogger med mat. Er vi sløve?går kun inn på de 10 øverste på listen?

Anonymkode: d8fcb...cf7

Jeg tror de fleste bruker matblogger ut fra Google etter søk til en spesiell oppskrift eller rett, ikke ut fra blogglisten. 

Anonymkode: d0d34...47d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal ha oppskrift googler jeg. Og kikker på det som kommer opp på den første sida. 

Anonymkode: d1be9...1c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en egen bloggliste for matblogger? 

Anonymkode: 02c1b...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det en egen bloggliste for matblogger? 

Anonymkode: 02c1b...ccc

Nei. Jeg gikk inn på blogglisten. Bladde meg langt ned. Det er mye fine blogger om mat, desverre kommer de aldri frem. Var slik jeg fant kvardagsmat. Ikke alle bloggere som skriker høyt. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke trofast til noen spesielle blogger men googler oppskrifter når jeg trenger dem. Det har jo blitt noen favoritter som jeg bruker mer enn andre, men jeg gidder ikke gå inn på blogglistene og lete opp matblogger som jeg skal følge fast. MFB ville uansett vært en av de siste på lista over blogger jeg hadde giddet å følge.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke inne på mfb. Nei,jeg driver ikke å leter opp. Det blir mest å Google det jeg skal lage.

Bare slo meg i dag, hvorfor mfb er noen ganger høyt oppe.Det er ingenting med maten som tilsier at den skal det, etter min smak. Så er det mye oppførselen på fb. Derfor begynte jeg å se på denne blogliste i dag. Er jo så mye flinke folk der ute. Som en aldri hører om. Som hun jeg nevnte tidligere.

Jeg ser faktisk oppskrifter i fb.siden til mfb er forbausende lik. Selv om hun jeg nevnte har lagt ut lenge før. Men det er vel sånn....kopierer hverandre.

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vil ikke
På Sat Jul 01 2017 den 16.42, Ardwinna skrev:

Oh dear god... Nå kjenner jeg at en god klageremse presser på her...

"Dette er Tanjas gruppe for hennes blogg Mat fra bunnen", ja... Akkurat. Ingen som husker at det var en gruppe startet av Tanja for å dele oppskrifter på mat fra bunnen, der gjestene/medlemmene delte oppskrifter med hverandre på lik linje med Tanja? 

Du satte ord på utviklingen av gruppa. Takk.

Fra å være en gruppe hvor vi delte oppskrifter og gleden med mat så har det blitt et naziregime. Jeg har sluttet og dele og leser kun. Noe for underholdningens skyld og for å få med med de medlemmene som tilfører noe positivt til matglede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få gjester som virkelig byr på noe. Det er noen få gode. Ellers er det en side for de late. De som ikke orker å Google. 

Kan jeg bruke fløte som gikk ut for to dager siden?

Kjøttdeig gikk ut for en uke siden.er den trygg å spise?

Kan jeg bruke melis,har ikke sukker

Brødeig hever ikke,hva er galt?

Eggene gikk ut på dato for 4 dager siden,kan jeg bruke de?

Kjøttet lukter rart. Farlig å spise? 

Så et det en del matsikkerhetsråd,som folk som har null peiling svarer på. Helt utrolig hvor useriøs den gruppen er

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare slo meg i dag, hvorfor mfb er noen ganger høyt oppe.Det er ingenting med maten som tilsier at den skal det, etter min smak.

Anonymkode: d8fcb...cf7

Det er fordi Tanja og hennes trofaste undersåtter har stått på og spammet facebookgruppa med linker til bloggen. Da får bloggen mange klikk og fyker oppover på blogglista. Så faller den raskt ned på lista igjen når linkebonanzaen i MFB-gruppa roer seg. Så spammer de på nytt igjen, og sånn går nå dagene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være flat å bli husket som admin fra mfb

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, gruppen har virkelig tapt seg. "Jeg har en tomat, hva skal jeg gjøre", og "melken gikk ut for 5 minutter siden, kan den brukes"?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, MalloryK skrev:

Herregud, gruppen har virkelig tapt seg. "Jeg har en tomat, hva skal jeg gjøre", og "melken gikk ut for 5 minutter siden, kan den brukes"?

Stapp tomaten inn der solen aldri skinner

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare spørsmål om holdbarhet. Hvordan vet jeg at pølser er dårlig. Hadde de i tomatsuppe.  Luktet ikke noe,smakte ikke vondt. Kan vi regne med å sitte på do resten av kvelden?

Har fløte som gikk ut i går....sikker?

Er folk helt lamme? Google?

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har lest flere hundre sider med denne tråden, og her var det mye morsomt å lese. Har ledd godt av mange av kommentarene og situasjonene som er dokumentert her. :D

Jeg skjønner nøyaktig hvilken frustrasjon dette gir for de som blir utsatt for denne urettferdige, og unødvendige aggressive modereringen de holder på med. Jeg har selv vitnet dette i mange nettsamfunn. Det finnes ingen ende på urimeligheter når det ikke er noe profesjonell styring, og hver admin kan lage sine egne regler. Nå mener jeg ikke å være fordomsfull eller diskriminerende her, men jeg har oftest sett dette i litt mer "kvinnedominerte" nettsamfunn hvor det stort sett er voksne kvinner på 35++ som styrer , og når man ikke har faste og konsekvente retningslinjer for hvordan modereringen skal foregå. Da ser man denne nedlatende modereringen med kommentarer som "Det er helt frivillig å være her, døren er der", eller bare en helt ubegrunnet utkastelse uten diskusjon.

 

Adminsene der inne på sin side føler seg sikkert møkk lei av å moderere det de selv føler er "kverulering" fra medlemmer, og resultatet blir denne aggressive,  nedlatende og uproffe modereringen. De mister rett og slett kontrollen over både gruppen og sitt eget temperament. Men dette kan de takke seg selv for. Når de gjør folk frustrerte og forbanna på den måten gruppen styres, og nærmest selv fremprovoserer mange av situasjonene selv, da blir det slik. Velment konstruktiv kritikk blir besvart med utestengelse..

Ser også mange misforståelser hvor noen oppfattes som sarkastisk eller spydig, uten å overhode mene det. Brukeren blir konfrontert, og svarer beroligende tilbake med "beklager, jeg mente det jo ikke sånn :-) .. Jeg mente sånn og sånn, no hard feelings. :-)" For deretter å bare videre bli konfrontert med "Jaha!? Nei nå skal du høre her..." og i siste ledd utkastelse. Hvem som helst kan jo være uheldig og bli kastet ut pga. en idiotisk misforståelse der.

Og hvis man først får til en konstruktiv diskusjon med én fornuftig admin, kan man være HELT sikker på at en annen mer aggressiv admin popper inn og ødelegger den konstruktive diskusjonen, kaster deg ut før du er ferdig å diskutere med den første som var mer alright, og stenger/sletter tråden. Våge den som kommer med et godt poeng.

 

Det ledelsen av den gruppen der ikke forstår, er at det ikke alltid hjelper å sette hardt mot hardt for å få ting til å fungere. De må heller se på hva som er ÅRSAKEN til at det er så mye oppstyr, og angripe problemet derfra. De må rett og slett gå litt i seg selv. Mindre misnøye = mindre klager, og mindre frustrasjon for både admins og medlemmer.    ...Nei, beklager, mener selvfølgelig "gjester".

I nettsamfunn hvor modereringen fungerer godt, er det veldig sjelden nødvendig for admins å gjøre noe som helst. Det er gjerne heller ikke så "synlig" hvem som er admin, da admins deltar i samtaler på lik linje med andre, uten å ha "Jeg er ÆÆDMIN"-stempel godt synlig, og uten å minne alle på hvem som har makt. Folk er fornøyd, ingen har grunn til å klage, og man må bare ta seg av en eller annen unge som troller ved å bevisst spamme ned chatten med dritt osv.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så rett, i det du skriver. De er umodne,og aggressive.  Det er helt uten styring. Da blir det en aggressiv fremferd, alle piggene ute. Det er vi som er adminisog vi som bestemmer. Alle kritikk, blir oppfattet som negativt,frekkhet. 

De bedriver en hersketeknikk, som jeg aldri møter andre plasser. De "klipper" folk med: døren er der, er frivillig å være her. De evner ikke å sette seg inn i,hva det dreier seg om. At det blir styr...hva kommer det av? Uansett hvor du er, har ikke leder kunnskap og evner,kontroll, så sprer det seg. Det er aldri alle andre.

Eks en diskusjon som har med gruppen,eller matrelatert....vi er ikke en diskusjonsgruppe! Pang..stengt. begrunnelse,det blir så mye styr!  Så da får ts skylden.istedenfor å slette evt frekke kommentarer. Er nok at en diskusjon tar for mye plass...linking til blogg forsvinner. At de samme ned siden med link til blogg er også utitid. De gjør det,for folk er så fornøyd,er svaret. Folk har sagt ifra,at gode innlegg med bilde og oppskrift fra folk forsvinner.  Når du stiller spørsmål om en oppskrift og de sender 11 link til bloggen,så r det frekt.

De stenger tråder kjapt om noen stiller spørsmål. Om du følger med litt,så gjelder ikke det alle. Uten å nevne hva det er.

Jeg følger med,for det er noen flinke der inne. Er det flotte bilder og oppskrifter som kommer inn,så spasmer de ned siden med en gang.

Jeg er medlem i andre store grupper,som du sier,merker ikke hvem som er admin.  Hvorfor? For det er klare linjer, det er ikke tvil. Ikke stenger de om natten. 

Nå ser det ut som folk er hjernevasket der inne. Stiller de et spørsmål...det er ikke for å klage,ikke ment å være negativ....de starter med å unnskylde seg før de spør. Hvorfor gjør de det?du gir svaret  i innlegget ditt.

Nå har de vært på ledersamling. Jeg vet ikke hva de tror hva det er. Bilder derifra er bare kleint. De burde fortalt hva de har lært,hva som kan bli bedre ,lytte til brukerne. De viser bilder med drinker der de sitter å gjeiper. Det burde stått: vi har hatt jentehelg!

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser jo hvilket tonefall de forskjellige kunngjøringene har der inne. Det er a'la "Nå ser vi oss drittlei på at alle hele tiden gjør sånn og sånn!! Dette tar veldig mye tid fra oss stakkars, kjempeslitne admins som prøver å holde styr på dette for alles skyld! Vi fortjener mye mer enn dette! Det er ingen selvfølge at man får være med i gruppen! Fremover kommer dette til å bli slått knallhardt ned på!! Oppdager vi folk som ikke tar hintet og skjerper seg etter denne kunngjøringen, vil dette få følger!"

Ville man sett samme tonefall i kunngjøringer fra et mer veletablert forum som f.eks. diskusjon eller KG? Tvilsomt. For det er en helt annen kultur. Det er bedre struktur på ting. Oppdages det et problem med f.eks. ting som tar "for mye plass", opprettes det heller underforum til å holde orden istedenfor å bannlyse en viss type diskusjon og dermed skape masse kaos.

Videre driver de med nedlatende modereringen og kveruleringen med medlemmer. Prøver man å forklare eller diskutere, blir ting sensurert, eller man blir kastet ut. De er jo skikkelig ekkel med folk der, og sletter med en gang de føler de "taper" diskusjonen. Tar man en diskusjon på PM, så er det "Dette gidder jeg ikke diskutere! Jeg kommer ikke til å svare på flere henvendelser fra deg! *blokkert*"

Tror du en moderator på et større forum som KG eller diskusjon hadde fått lov til å holde på slik?

Jeg så faktisk at jeg tilfeldigvis var medlem der. Har aldri meldt meg inn selv, og ser også at noen venner som jeg ikke kan tenke meg at bruker den aktivt er med. Men jeg husker for en stund siden at jeg advarte noen venner som snakket om facebookgruppen, da med tanke på denne tråden :D

Kunne jo kanskje meldt meg inn i Mat fra Grunnen, men blir vel bannlyst da. Kunne jo vært litt artig å følge med litt selv.

Jeg ser nå at noen har bilde ute av noen vafler og kaffe på et utebord. Ingen link til oppskrift, hverken på vaflene eller kaffen! Hvor mye fløte skal det i kaffe skal vi tro? 50/50?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Matmonsen skrev:

Du ser jo hvilket tonefall de forskjellige kunngjøringene har der inne. Det er a'la "Nå ser vi oss drittlei på at alle hele tiden gjør sånn og sånn!! Dette tar veldig mye tid fra oss stakkars, kjempeslitne admins som prøver å holde styr på dette for alles skyld! Vi fortjener mye mer enn dette! Det er ingen selvfølge at man får være med i gruppen! Fremover kommer dette til å bli slått knallhardt ned på!! Oppdager vi folk som ikke tar hintet og skjerper seg etter denne kunngjøringen, vil dette få følger!"

Ville man sett samme tonefall i kunngjøringer fra et mer veletablert forum som f.eks. diskusjon eller KG? Tvilsomt. For det er en helt annen kultur. Det er bedre struktur på ting. Oppdages det et problem med f.eks. ting som tar "for mye plass", opprettes det heller underforum til å holde orden istedenfor å bannlyse en viss type diskusjon og dermed skape masse kaos.

Videre driver de med nedlatende modereringen og kveruleringen med medlemmer. Prøver man å forklare eller diskutere, blir ting sensurert, eller man blir kastet ut. De er jo skikkelig ekkel med folk der, og sletter med en gang de føler de "taper" diskusjonen. Tar man en diskusjon på PM, så er det "Dette gidder jeg ikke diskutere! Jeg kommer ikke til å svare på flere henvendelser fra deg! *blokkert*"

Tror du en moderator på et større forum som KG eller diskusjon hadde fått lov til å holde på slik?

Jeg så faktisk at jeg tilfeldigvis var medlem der. Har aldri meldt meg inn selv, og ser også at noen venner som jeg ikke kan tenke meg at bruker den aktivt er med. Men jeg husker for en stund siden at jeg advarte noen venner som snakket om facebookgruppen, da med tanke på denne tråden :D

Kunne jo kanskje meldt meg inn i Mat fra Grunnen, men blir vel bannlyst da. Kunne jo vært litt artig å følge med litt selv.

Jeg ser nå at noen har bilde ute av noen vafler og kaffe på et utebord. Ingen link til oppskrift, hverken på vaflene eller kaffen! Hvor mye fløte skal det i kaffe skal vi tro? 50/50?

Det er flere som er medlemmer både i bunngruppa og grunngruppa, så det går sikkert fint å være medlem av begge. De tør ikke være så aggressive lenger nå.

Selvfølgelig skal det være 50/50 med fløte i kaffen, og om ei stund kommer det ei ny oppskrift på MFB-bloggen; "Tanjas syrlige sommerkaffe med kremfresh", der man tar Evergoodkaffe med fløte og creme fraiche. Dersom noen spør om det er mulig å bruke annen type kaffe eller rømme, så er svaret selvsagt nei.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...