AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #41 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg tror du må legge om tankegangen. Hvis du skal gå rundt og nekte deg selv ting tror jeg du får problemer. Iallfall ser det sånn ut ut fra de innleggene du har postet til nå. Det tar litt tid å komme dit, men fokuset bør heller være hvordan du skal ta vare på deg selv, og om du gir kroppen det den trenger. Vær snill mot deg selv! Førstepri er nok søvn. Deretter må du tenke på hvorfor du spiser. Hvis du spiser for å gi kroppen næring og bygge seg opp vil du ikke velge snop, men skikkelig mat. Du vil kanskje lære noe om deg selv underveis. (Jeg oppdaget feks at de gangene jeg går bananas i matfatet ofte er pga søvnmangel eller kjedsomhet). Når det gjelder matvalg ville jeg gått for "ren" mat. Prøvd å unngå halvfabrikata i størst mulig grad, og dynget på med grønnsaker, rent kjøtt/fisk, bær, nøtter, frø, godt fett som gir metthetsfølelse. Etterhvert endrer smaksløkene seg (det er sant, jeg lover) og godteri og junk smaker ikke lengre særlig godt. Et godt råd er å lære seg gode alternativer til godteri og comfort foods, (mine er bananpannekaker med hjemmelaget sukkerfritt syltetøy, 86% sjokolade og, tro det eller ei, grønnkålchips) og å planlegge litt, sånn at du ikke står på butikken sliten og sulten uten noen plan. Om jeg skulle tipse om noe annet ville jeg søkt opp paleo, og marksdailiapple.comAnonymous poster hash: f86e9...86d 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #42 Skrevet 25. oktober 2015 Det er ikke lett! Sliter med det samme...normalvektig, men ikke fornøyd, etter å ha lagt på meg litt.Men mulig er det vel? Tror man enten må godta seg selv som man er, eller finne nok motivasjon til å gjøre noe med det. Enten eller. Men vil bare nevne, Alja, at jeg har lagt merke til innleggene dine, og jeg digger deg. Du virker som en kul og sterk person, og dt er langt viktigere enn vekt. Så bare drit i disse "du gidder jo ikke, din feil-kommentarene", for det er ikke inntrykket jeg har av deg. Ikke hjelper de deg heller! Anonymous poster hash: 3b877...ae5 2
Gjest Gjest_Erica Skrevet 25. oktober 2015 #43 Skrevet 25. oktober 2015 Alja, on 25 Oct 2015 - 00:42, said: Det er så suuuuugent! Jeg virkelig HATER å trene, men det trengs sååååå sårt! Jeg hatet også å trene. Å trene er tungt når kroppen er tung. Mange tror at kroppen utvikler mer muskler for å bære på en tung kropp, men det gjør den hovedsakelig ikke (i følge min PT) og det er nettopp derfor mange overvektige over tid utvikler vonter og slitasje i hofter og knær. For min del ble løsningen vektoperasjon (privat). Jeg fikk en hjelp med å ha en fysisk begrensning på mengder som kunne ned i magesekken, men ellers blir det som å slanke seg som vanlig. Hodet må være med på viljen til vektnedgangen, for om du fortsetter å spise godteri og søtsaker får du både mangelsykdommer og vektoppgang igjen. Vel, det var den prekenen Når jeg gikk nedover i vekt og kroppen ikke føltes så tung, bestemte jeg meg for å investere i egen helse og skaffet meg PT. Da fikk jeg veiledning, en som drev meg til å presse meg litt lenger slik at jeg brukte de siste kreftene jeg trodde jeg egentlig ikke hadde - og ikke minst: Jeg hadde en avtale og visste at det sto en person og ventet på meg. Det fikk meg bort fra PC-en to ganger i uken. Som oppvarming jogger jeg 1,5 km til treningsstudioet. Mitt råd er at du gradvis endrer kostholdet. Ikke tenk at det skal være for en slankekur, men en varig livsstilsendring. Ikke gjør alle endringene på en gang; da er det lett å miste mmotet og mislykkes. Begynn så smått med trening. Om du synes det blir for dyrt med PT, kan du gjøre avtale med en venn som får deg opp av sofaen og fri fra KG Dette klaer du om du virkelig går inn for det! Lykke til
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #44 Skrevet 25. oktober 2015 Slike treningsforum og bilder av fitte jenter får meg bare til å spise mer .... 1
Silfen Skrevet 25. oktober 2015 #45 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg har jo vært litt på leit etter alternativ snop. Men funker det nå egentlig... Disse kesamene i alle slags varianter med frukt oppi.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #46 Skrevet 25. oktober 2015 Her er bilde i bildetråden http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=609990&page=1112 Du er jo skjeletttynn, så det går sikkert fint å legge på seg litt. Men dersom du vil fortsette å være sykelig tynn så må du nok kutte godteriet, ja. Ellers må du bare nøye deg med å spise godteri og se normalvektig ut Anonymous poster hash: 898ad...e42 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #47 Skrevet 25. oktober 2015 kjøp stack 2, eller burn tabletter. Anonymous poster hash: 38fba...53c
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #48 Skrevet 25. oktober 2015 Du ser jo veldig slank ut på det bildet du posta i bildetråden, du har ingen grunn til å bekymre deg. Du er langt i fra tjukk Anonymous poster hash: 5e9db...9b5 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #49 Skrevet 25. oktober 2015 For meg hjalp det å kutte ned gradvis. Å bare droppe snop funker ikke for meg, da ryker jeg med èn gang. Men jeg kan f.eks si til meg selv: I dag skal jeg ikke spise snop. Klarer jeg det, så får jeg lov å spise snop i morgen! Da klarer jeg å holde meg den ene dagen, fordi jeg har dagen etter å se frem til. Det er en måte å starte på som funket for meg. Anonymous poster hash: 6b83c...1d2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #50 Skrevet 25. oktober 2015 Du ser jo veldig slank ut på det bildet du posta i bildetråden, du har ingen grunn til å bekymre deg. Du er langt i fra tjukk Anonymous poster hash: 5e9db...9b5 Det er vel slike kommentarer TS vil ha. Anonymous poster hash: 694d5...2ce 7
Atea Skrevet 25. oktober 2015 #51 Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Jeg klarte å legge på meg på bare noen måneder, var deprimert og det var en j..... vinter i 2010. LIker å gå turer, men det var ikke lett, her i byen var det omtrent ikke fremkommelig på fortauskantene. Pluss mange bekymringer rundt sykdom hos en i familien. Mitt tips er å spise mer fisk, og gå over til mest mulig lavkarbo. Jeg kan love deg at sukker ikke gir mersmak etter flere måneder uten. Da brenner det på tunga. Ta det gradvis, har hørt at man kan få abstinenser. Men jeg har aldri vært glad i søtsaker, ikke på den måten at jeg spiser det ofte. Jeg drakk øl ofte og øl er som alle vet en kaloribombe. Jeg begynte å trene litt, men kosthold utgjør 80 prosent hvis man vil ned i vekt. Treningen gjorde meg motivert og i bedre humør. En venninne har en søster som er blitt veldig stor, vi har pratet om vekt og hun eier null inspirasjon. Hun er tenåringsmamma og barna er ikke overvektige. Hun sier at det gjør det vanskelig for hennet det er ikke de som er overvektige og hun vil ikke innføre et strengt mat-regime, pluss at hun jobber som kokk. I tillegg var samlivsbruddet hardt og ikke problemfritt. Hvis jeg husker deg fra en gammel tråd, gikk du også gjennom et tøft samlivsbrudd? Jeg er ikke psykolog, men jeg har merket med meg selv at jeg har lett for å legge på meg - en type polstring - nå er det ingen som vil ha meg, nå er jeg trygg... vanskelig å forklare, men som en ytre beskyttelse. Det samme kan skje etter overgrep og voldtekt. Bli bevisst på at tiden går fort, og at tiden står på din side, før du vet ordet av det er du slank igjen med små grep i kostholdet og litt trening /gåturer. Du kan også trene hjemme. Finnes også nettsteder som tilbyr veiledning og treningsvideoer. Gå aldri i fella og kombinere lavkarbo med lavkalori. Endret 25. oktober 2015 av Atea 1
Poppie Skrevet 25. oktober 2015 #52 Skrevet 25. oktober 2015 For min del hjalp den kjedelige måten -telle kalorier. Jeg lastet ned "MyFitnessPal" + skritteller på mobil, og begynte å føre inn kaloriene jeg spiste. Det er UTROLIG hvor mange kalorier det er i enkelte matvarer som man regner som sunne...I et brødskive på 35 gram er det ofte mellom 80-100 kalorier, og bruker du smør + salami i tillegg så blir det raskt en stor brøkdel av kalorimengden du skal ha i løpet av en dag. Jeg har også valgt å være åpen om det til folk jeg kjenner godt, for det ser jo litt rart ut at jeg scanner og logger det jeg spiser Jeg sier at jeg prøver å spise sunt og vil ha koll på det jeg putter i meg, har ikke møtt noen som fnyser av det. Da jeg startet hadde jeg to dager i uken hvor jeg ikke telte, nå har jeg én. Lastet ned skritteller for å finne ut hvor mye jeg bevegde meg, som masterstudent med ræva plantet på lesesalen fra 10-19 er det vanskelig å komme over 5000 skritt (det anbefalte er 10 000). Det motiverte meg til å trene, samt gå lufterunder i lunsjen sammen med studievenninnene mine Kort oppsummert: start i det små, få oversikt over det du spiser + det du forbrenner...skal love deg at når du legger inn den 200 grams sjokoladeplata du gafla i deg uten å tenke over det på onsdagskvelden, så tenker du over det neste gang du får lyst på noe lignende
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #53 Skrevet 25. oktober 2015 Tusen takk for tips! Pepsi Max går ned på høykant her også i perioder drikke med kunstig søtning øker sultfølelsen Anonymous poster hash: 02980...048 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #54 Skrevet 25. oktober 2015 Det er vel slike kommentarer TS vil ha. Anonymous poster hash: 694d5...2ce Jeg bare sier hva jeg synes, hun ser ganske slank og fin ut etter min mening Er ikke ute etter å provosere ts eller noe daAnonymous poster hash: 5e9db...9b5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #55 Skrevet 25. oktober 2015 Gå aldri i fella og kombinere lavkarbo med lavkalori. Hva skjer da? Anonymous poster hash: 99531...ba3 1
Atea Skrevet 25. oktober 2015 #56 Skrevet 25. oktober 2015 drikke med kunstig søtning øker sultfølelsen Anonymous poster hash: 02980...048 Dette har jeg også hørt.
Atea Skrevet 25. oktober 2015 #57 Skrevet 25. oktober 2015 Hva skjer da? Anonymous poster hash: 99531...ba3 Det som skjer er at man kan gå opp i vekt
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #58 Skrevet 25. oktober 2015 Du ser jo veldig slank ut på det bildet du posta i bildetråden, du har ingen grunn til å bekymre deg. Du er langt i fra tjukk Anonymous poster hash: 5e9db...9b5 Jeg tenkte ikke over at det kunne hende du var tjukk men at vinkelen gjorde at du ikke så det på bildet. Unnskyld tsAnonymous poster hash: 5e9db...9b5
Alja Skrevet 25. oktober 2015 Forfatter #59 Skrevet 25. oktober 2015 folkens, folkens. hør nå her. hvor mange er det ikke som har blitt lurt av pene, slanke jenter på internett som kun legger ut bildet av ansiktet? det er mange, dèt. dessuten er det en enkel sak å ta bilde i en fin vinkel av fjeset så man ikke ser blubbete ut. dere som har vært gode og kommet med fine råd, tusen hjertelig takk. jeg setter veldig pris på det. 1
Alja Skrevet 25. oktober 2015 Forfatter #60 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg tenkte ikke over at det kunne hende du var tjukk men at vinkelen gjorde at du ikke så det på bildet. Unnskyld tsAnonymous poster hash: 5e9db...9b5 Wop wop, endelig en som har forstått det Går så greit at
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå