ClosedParadise Skrevet 25. oktober 2015 #21 Skrevet 25. oktober 2015 Hvordan klarer du å spise så ofte? Her spiser jeg gjerne bare to ganger til dagen, men i DIGRE porsjoner. Og masse snop i mellom... Hva spiser du? Haha, det var vanskelig i førsten. Men tro det eller ei, jeg SULTET ihjel, kroppen min vendte seg til det, fikk mye mer energi, og var generelt bedre humør. Det er bare snakk om litt frukt, 1-2 knekkebrød, sånne småting i mellom. Startvekta mi var på 75, nå veier jeg 62. Så det virker som bare rakkern. Og jeg har lavt stoffskifte i tillegg. Og godteri, bare press deg selv til å la være i ukedagene. Så venner du deg til det:-) 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #22 Skrevet 25. oktober 2015 Det er jo det som er problemet. Jeg får det rett og slett ikke til.. Men øy, jeg bruker ikke SÅ mye tid på kvinneguiden. Det er mest i helgene og litt på kveldene ellers. Siden du har bestemt deg for å ikke få det til så får du være tjukk, da. Anonymous poster hash: 694d5...2ce 4
Alja Skrevet 25. oktober 2015 Forfatter #23 Skrevet 25. oktober 2015 Haha, det var vanskelig i førsten. Men tro det eller ei, jeg SULTET ihjel, kroppen min vendte seg til det, fikk mye mer energi, og var generelt bedre humør. Det er bare snakk om litt frukt, 1-2 knekkebrød, sånne småting i mellom. Startvekta mi var på 75, nå veier jeg 62. Så det virker som bare rakkern. Og jeg har lavt stoffskifte i tillegg. Og godteri, bare press deg selv til å la være i ukedagene. Så venner du deg til det:-) Hmm, det høres jo oppnåelig ut.. Har du erfaring med sånne piller som skal minske på godterisuget? feks cromtabletter? Godt jobba forresten!
Alja Skrevet 25. oktober 2015 Forfatter #24 Skrevet 25. oktober 2015 Siden du har bestemt deg for å ikke få det til så får du være tjukk, da. Anonymous poster hash: 694d5...2ce Guud, for et kjedelig svar.. 7
Djungelvrål Skrevet 25. oktober 2015 #25 Skrevet 25. oktober 2015 Hva burde jeg fokusere på da? Dietter? Vanlig husmannskost i litt mindre porsjoner? Lavkarbo, osv. Erfaringsmessig blir jeg koko av dietter... Kutter du ut snop er halve jobben gjort.
Alja Skrevet 25. oktober 2015 Forfatter #26 Skrevet 25. oktober 2015 Kutter du ut snop er halve jobben gjort. Jeg har jo vært litt på leit etter alternativ snop. Men funker det nå egentlig...
ClosedParadise Skrevet 25. oktober 2015 #27 Skrevet 25. oktober 2015 Hmm, det høres jo oppnåelig ut.. Har du erfaring med sånne piller som skal minske på godterisuget? feks cromtabletter? Godt jobba forresten! Når jeg starta med det så tok jeg ikke engang stoffskifte medisinene mine. Veldig dårlig på å ta dem😄😄 har aldri brukt noe som helst piller eller pulver for å hjelpe vekten ned. Trodde aldri jeg skulle gå ned så mye, så fort men det klarte jeg visst. Spis ofte og lite, stå opp tidlig og få i deg litt mat, små porsjoner, lite kalorier, sukker, karbohydrater, godteri kun i helgene. Så skjer det ting, du må oftere på do, rettere sagt flere ganger om dagen! Vei deg en gang i uken. Takk Gud for at Pepsi Max finnes, det har hjelpt meg til å ikke ty til godteri😄men pass på tennæ! Tusen takk, og lykke til. Det klarer du:) 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #28 Skrevet 25. oktober 2015 Guud, for et kjedelig svar.. Det er jo sant. Du har bestemt deg, da går det selvsagt ikke. Når du ikke engang klarer å la være å kjøpe godteri... Vel, dét synes jeg er ganske kjedelig. Anonymous poster hash: 694d5...2ce 4
Alja Skrevet 25. oktober 2015 Forfatter #29 Skrevet 25. oktober 2015 Når jeg starta med det så tok jeg ikke engang stoffskifte medisinene mine. Veldig dårlig på å ta dem har aldri brukt noe som helst piller eller pulver for å hjelpe vekten ned. Trodde aldri jeg skulle gå ned så mye, så fort men det klarte jeg visst. Spis ofte og lite, stå opp tidlig og få i deg litt mat, små porsjoner, lite kalorier, sukker, karbohydrater, godteri kun i helgene. Så skjer det ting, du må oftere på do, rettere sagt flere ganger om dagen! Vei deg en gang i uken. Takk Gud for at Pepsi Max finnes, det har hjelpt meg til å ikke ty til godterimen pass på tennæ! Tusen takk, og lykke til. Det klarer du:) Tusen takk for tips! Pepsi Max går ned på høykant her også i perioder
enirt Skrevet 25. oktober 2015 #30 Skrevet 25. oktober 2015 du burde begynne i det små! start med å minske litt av godteriet hver dag og bytt ut med noe frukt, begynn i små mengder. så kan du jo gå en halvtime tur hver dag? prøv å bare gå en liten tur med musikk på ørene, det er faktisk veldig koselig! ettervært kan du jo melde deg på et treningsenter og bli med på gruppetimer? det er mer motiverende enn å trene alene:) og husk å unn deg selv godteri, men prøv å hold det til en dag i uka! kjøp godt pålegg, grovt brød, knekkebrød og spis ofte
Alja Skrevet 25. oktober 2015 Forfatter #31 Skrevet 25. oktober 2015 Det er jo sant. Du har bestemt deg, da går det selvsagt ikke. Når du ikke engang klarer å la være å kjøpe godteri... Vel, dét synes jeg er ganske kjedelig. Anonymous poster hash: 694d5...2ce Ok.
ClosedParadise Skrevet 25. oktober 2015 #32 Skrevet 25. oktober 2015 Tusen takk for tips! Pepsi Max går ned på høykant her også i perioder Bare hyggelig! Kutt gjerne ut brød og begynn med knekkebrød i stedet, det har hjelpt meg ned i vekt. Samme med å redusere poteter.. Hadde det ikke vært for Pepsi Max og andre lavkalori brus, hadde jeg sprekt og proppa i meg godteri og sikkert bokstavlig talt sprekt til slutt😄
Alja Skrevet 25. oktober 2015 Forfatter #33 Skrevet 25. oktober 2015 du burde begynne i det små! start med å minske litt av godteriet hver dag og bytt ut med noe frukt, begynn i små mengder. så kan du jo gå en halvtime tur hver dag? prøv å bare gå en liten tur med musikk på ørene, det er faktisk veldig koselig! ettervært kan du jo melde deg på et treningsenter og bli med på gruppetimer? det er mer motiverende enn å trene alene:) og husk å unn deg selv godteri, men prøv å hold det til en dag i uka! kjøp godt pålegg, grovt brød, knekkebrød og spis ofte Jeg er faktisk veldig glad i å gå på tur. Men jeg er veldig styrt av været, så det må gjerne være sol for at jeg skal orke å ta meg en tur. Problemet der igjen er at det er litt kjedelig å vandre rundt alene, men samtidig er det ganske deilig å klarne tanker og hodet i frisk luft. Jeg får veldig vondt i tenner av frukt som appelsin, epler og druer. Klarer egentlig bare å få i meg pærer og banan om jeg skal spise det. Det er utrolig kjipt.. Tror det har med syreinnholdet å gjøre.
Alja Skrevet 25. oktober 2015 Forfatter #34 Skrevet 25. oktober 2015 Bare hyggelig! Kutt gjerne ut brød og begynn med knekkebrød i stedet, det har hjelpt meg ned i vekt. Samme med å redusere poteter.. Hadde det ikke vært for Pepsi Max og andre lavkalori brus, hadde jeg sprekt og proppa i meg godteri og sikkert bokstavlig talt sprekt til slutt Hadde en periode der jeg bakte mine egne knekkebrød, å GUD så gode de var! Kanskje jeg skal begynne med bakingen igjen! Det hadde jeg helt glemt...
ClosedParadise Skrevet 25. oktober 2015 #35 Skrevet 25. oktober 2015 Hadde en periode der jeg bakte mine egne knekkebrød, å GUD så gode de var! Kanskje jeg skal begynne med bakingen igjen! Det hadde jeg helt glemt... Gjør det!! Lag de sånn som du liker. Jeg er glad i wasa husmann og rugsprø. Fått helt avsmak på brød faktisk.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #36 Skrevet 25. oktober 2015 Du virker veldig lite mottagelig for råd, TS, og at du svarer unødvendig passiv-aggressivt når folk faktisk bruker tiden sin på å gi deg råd. Jeg synes AB har rett i at du bare får være tjukk når du ikke er villig til å gjøre en innsats. Det er et GODT råd å kutte snop i hverdagskostholdet. Selv har jeg gått ned svært mange kilo, og det gikk jevnt og enkelt lenge, helt til jeg hadde 5-10 kilo igjen, da måtte jeg faktisk rydde kraftig opp i sånne hverdagsnykker som godterispising er. Er det virkelig verdt å bruke store kvoter av kaloribudsjettet sitt på snop, når det gjør at du enten går rundt feilernært fordi du kutter i maten, eller når all annen mat kan være så sunn den vil, fordi du kompenserer med snop og går i balanse eller tilogmed overskudd? Det spiller ikke så stor rolle om du spiser få små eller flere store måltider, her vil jeg si det viktigste er hva du trives med, så lenge du får i deg det du trenger. Anonymous poster hash: e5fa6...18c 8
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #37 Skrevet 25. oktober 2015 Du virker veldig lite mottagelig for råd, TS, og at du svarer unødvendig passiv-aggressivt når folk faktisk bruker tiden sin på å gi deg råd. Jeg synes AB har rett i at du bare får være tjukk når du ikke er villig til å gjøre en innsats. Det er et GODT råd å kutte snop i hverdagskostholdet. Selv har jeg gått ned svært mange kilo, og det gikk jevnt og enkelt lenge, helt til jeg hadde 5-10 kilo igjen, da måtte jeg faktisk rydde kraftig opp i sånne hverdagsnykker som godterispising er. Er det virkelig verdt å bruke store kvoter av kaloribudsjettet sitt på snop, når det gjør at du enten går rundt feilernært fordi du kutter i maten, eller når all annen mat kan være så sunn den vil, fordi du kompenserer med snop og går i balanse eller tilogmed overskudd? Det spiller ikke så stor rolle om du spiser få små eller flere store måltider, her vil jeg si det viktigste er hva du trives med, så lenge du får i deg det du trenger. Anonymous poster hash: e5fa6...18c Dette var et godt svar, synes jeg. For det er faktisk bare å bestemme seg og deretter gjennomføre, med mindre det handler om mer enn dårlig selvdisiplin. Anonymous poster hash: 694d5...2ce 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #39 Skrevet 25. oktober 2015 Viljestyrke. Eneste du trenger for å gå ned i vekt.Anonymous poster hash: 1ce9a...9ad
Gjest Gjest_frisk Skrevet 25. oktober 2015 #40 Skrevet 25. oktober 2015 Det er sant som folk sier, at dette handler om vilje. Likevel er det ikke særlig hjelpsomt å bare svare "du må bare gjøre det!!" selv om det er sannheten. Greia er at for å gå ned i vekt må lysten til å klare det være større enn trangen til å gi etter eller tankene om at det er umulig. Du må rett og slett jobbe med innstillingen din og hente viljen og motivasjonen innenfra. Ingen andre kan hjelpe deg, andre enn deg selv, på det punktet. Gode råd som kaloritelling, nedkutting på godsaker, gåturer osv kan vi komme med, så klart, men viljen til å gjennomføre dette og å bestemme seg for å stå imot og presse seg selv ekstra når viljen dabber og lysten til å gi opp/gi etter kommer snikende er det bare du som kan kontrollere. Bestem deg og stå for det du bestemte deg for. Det er enklere sagt enn gjort, men prinsippet er likevel så simpelt som det. Husk på, når motivasjonen er på det laveste, hva som motiverte deg når den var sterkere og hold ut. Det blir lettere for hver dag du gjennomfører godt. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå