Gå til innhold

Vil nordmenn begynne å rømme landet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg stikker ikke :danse:

En stikkontakt med respekt for seg selv ville stukket :jolie:

Anonymous poster hash: e432d...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En stikkontakt med respekt for seg selv ville stukket :jolie:

Anonymous poster hash: e432d...84a

:fnise:  Jeg burde skamme meg si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så... Du er en lykkejeger? Er ikke lykkejegerne selve definisjonen på lavmål her inne? Får jo det inntrykket i de andre trådene...

Anonymous poster hash: 521d2...3af

 

Ja, dere, dette med lykkejegere er liksom en av disse anledningene da selv en ateist faller for fristelsen til å sitere bibelen. "For du ser splinten i din brors øye, men ikke bjelken i ditt eget."

Sannelig, sier jeg eder!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har hørt er Canada og Australia enda verre enn Norge når det komme til muslimske immigranter og terrorister.

Må nok bli et av østblokklandenen, dessverre. Har heller ikke hørt at Spania er plaget så mye med muslimer, men Frankrike derimot er et helvete.



Anonymous poster hash: d17d5...5ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være jeg flytter fra Norge om det blir for ille, er født her, men jeg har heldigvis også statsborgerskap i et land som ikke gir "flyktningene" en skit. 



Anonymous poster hash: c731d...4e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere, dette med lykkejegere er liksom en av disse anledningene da selv en ateist faller for fristelsen til å sitere bibelen. "For du ser splinten i din brors øye, men ikke bjelken i ditt eget."

Sannelig, sier jeg eder!

Eller i ditt tilfelle, tilgi dem, for de vet ikke hva de gjør.

Anonymous poster hash: d5800...a1f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Canada står høyt på min liste. Har alltid drømt om å flytte dit :)

Men Canada er om mulig ENDA "verre" enn Europa. De tar mot en halv million innvandrere hvert år. Mange av dem fra Midt-Østen og Asia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står mellom Russland, England, Spania, Italia og Australia.

Anonymous poster hash: 76f71...db8

Russland?

Anonymous poster hash: 5e105...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Jeg har ingen lojalitet til Norge, så skulle det blitt betydelig forverret her, eller at vi får en ny Rødgrønn regjering, så stikker jeg.
Vil ikke gi mine skattepenger til slike u-mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Canada er om mulig ENDA "verre" enn Europa. De tar mot en halv million innvandrere hvert år. Mange av dem fra Midt-Østen og Asia.

Med Canadas 33 millioner inybyggere blir 500 000 innvandrere årlig likevel en langt mindre andel av befolkningen enn lille Norges 100 000 per år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mer på deres "respekt for landets tradisjoner og kultur". Den er ikke-eksisterende.

Nordmenn i utlandet er bare menn i utlandet, ikke arbeiderhelter.

Men snart reiser vi kvinner også, så da blir det så bra så :)

Anonymous poster hash: 5e105...6ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med Canadas 33 millioner inybyggere blir 500 000 innvandrere årlig likevel en langt mindre andel av befolkningen enn lille Norges 100 000 per år.

Sier du det? Toronto har 1/3 innbyggere med innvandrerbakgrunn. Og kanadiske myndigheter mener innvandring er noe de vil satse på. Ta sitt ansvar og så videre.

Noe sier meg at de som vil flykte fra flyktningene, ikke kan finne et fristed i Kanada heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Canada er om mulig ENDA "verre" enn Europa. De tar mot en halv million innvandrere hvert år. Mange av dem fra Midt-Østen og Asia.

 

Det er et hav av forskjell mellom Europas og Kanadas innvandringspolitikk. I motsetning til Europa siler Kanada innvandrere i forhold til hva de kan bidra med. I motsetning til Europa tar ikke Kanada inn et hav av analfabeter eller andre grupper med høy risiko for å ende opp som en byrde for samfunnet.

 

Sånn sett kan det jo tenkes at det er dette de som foretrekker Kanada har i tankene. Selv ønsker jeg ikke et multietnisk samfunn uansett. I tillegg synes jeg det er umoralsk å tømme fattige og underutviklede land for hjernekraft, slik Kanada gjør helt bevisst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Australia er et vanskelig land å få varig oppholdstillatelse.

Har man en etterspurt kompetanse så er mulighetene der,men det er ikke bare å komme der som nordmann og tro at du får bli der helt automatisk.

Dessuten er det jo ikke slik at disse landene som er nevnt i denne tråden er helt perfekte og ikke har ting man kommer til å bli misfornøyd med.

De fleste nordmenn er godt vant med velferdssystemet og lange ferier. Så å flytte til et annet land der man må jobbe mer og ofte betale for disse tingene vil jo bli en ganske stor omveltning for late og godt vante nordmenn.

Flere av disse landene krever jo også at man står på ganske mye selv for å skape seg et godt liv.

Flere av landene har dårlig økonomi og høy arbeidsledighet,og allikevel så tror folk at det bare er å komme der og få seg jobb.

Nå mener jeg kortsiktig siden flere her ser ut til å tro at alt vil gå nedenom og hjem i morgen.

Det er jo helt greit for min del at folk flytter,men at det vil bli så mye bedre enn her er jo ganske urealistisk å tenke.

Anonymous poster hash: 62643...d24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er et hav av forskjell mellom Europas og Kanadas innvandringspolitikk. I motsetning til Europa siler Kanada innvandrere i forhold til hva de kan bidra med. I motsetning til Europa tar ikke Kanada inn et hav av analfabeter eller andre grupper med høy risiko for å ende opp som en byrde for samfunnet.

 

Sånn sett kan det jo tenkes at det er dette de som foretrekker Kanada har i tankene. Selv ønsker jeg ikke et multietnisk samfunn uansett. I tillegg synes jeg det er umoralsk å tømme fattige og underutviklede land for hjernekraft, slik Kanada gjør helt bevisst.

Innvandrere med utdanning og kompetanse får opphold i USA og Canada. Vi får alle analfabetene, for vi er så snille og medlem av FN.

Anonymous poster hash: 5e105...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canada er et bra land. Men da jeg snakket med en canadisk kvinne og fortalte om helsesystemet, hvor mye ferie vi har og om høyere utdanning, ble hun skikkelig overrasket og mente vi bodde i et fantastisk land. Jeg er tilbøyelig til å være enig med henne. :)



Anonymous poster hash: 565a4...16f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble hun skikkelig overrasket og mente vi bodde i et fantastisk land. Jeg er tilbøyelig til å være enig med henne.

Bevares, det er lett å være enig i det. Men problemet er at det umulig kan fortsette slik, om en tenker litt lenger framover enn de neste 2-3 år.

"Hittil har alt gått bra", sa mannen som hadde falt ned av taket — idet han passerte 5. etasje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror dere at hvis Norge begynner å gå fryktelig dårlig så vil nordmenn flytte til andre land? Hvor tror dere i såfall vi vil dra?

Anonymous poster hash: e8bc4...400

 

Ja, det er sikkert! Jeg kunne tjent mer i USA eller England med min utdannelse, og ville hatt mye lavere levekostnader. Dersom det vil gå fryktelig dårlig vil jeg definitivt finne et annet sted. Med utdannelsen min vil det ikke være vanskelig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...