Gå til innhold

Kan det være så ENKELT ?Plantebasert kosthold!


Stumpen

Anbefalte innlegg

Er vel ikke så stor forskjell?

En veganer spiser ingen form form for animalske produkter, MEN det er forskjell på veganere også har jeg forstått.

Vi "normale kjøttetende"mennesker har sett på veganere (inkludert meg selv)som supersunne,gressetende freaks (for å ta litt hardt i),noe som ikke er sant.Og utrolig tåpelig av oss å si.

Veganere spiser noen ganger usunt og kan være overvektige de også (raffinert sukker,hvetemel,olje ,drikker brus,spiser generell fastfood osv.)

Og så har du dem som spiser mer naturlig. Og noen midt i mellom;-)

Mesteparten av chips, oreo, en del kjeks, noe mørk sjokolade, pasta, pommes frites, og en del mer er jo vegansk  :fnise: Som du sier så finnes det flere varianter og det er lett å leve en usunn livsstil som veganer også. Andre kategorier innenfor et plantebasert kosthold er HCLF veganer, rawfood veganer, raw till 4, 80/10/10, detox veganer, osv. Ikke nødvendigvis alle som er like bra  :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Så bra det funker for deg! Dessverre funker ikke det samme for alle. Jeg har ekstrem psoriasis (til enhver tid er 30-50% av kroppen dekket, på det verste var det 80%). Jeg ble anbefalt å kutte ut alt animalsk, alt sukker, og også mye kornprodukter. Jeg greide det i et halvt år... Det var da jeg endte opp med 80% av kroppen dekket med pso, jeg hadde null energi selv om jeg lå på rundt 3500 kalorier om dagen hvor alt var utregnet så jeg fikk i meg alt riktig, jeg fikk kronisk skjelving i hendene og store mageproblemer. For kroppen min fungerte det ikke i det hele tatt. Nå er jeg over på et nøye balansert kosthold, hvor jeg prøver å følge tallerkenmodellen til hvert eneste måltid (1/3 kjøtt/egg/fisk, 1/3 karbohydrater, 1/3 grønnsaker). Jeg lager all mat selv, sørger for at det jeg kjøper av fisk/kjøtt/egg er rene produker (ingen ferdig farse, eller marinader/krydder) og hovedsaklig økologisk for dyrevelferdet, unner meg en boks cola og det jeg ønsker av snop og snacks hver lørdag. Det trives kroppen min med; jeg er nå nede på 20% psoriasis (for første gang på over ti år!), energien er tilbake, og jeg føler meg bedre enn jeg noengang kan huske.

 

Veldig glad for at du har funnet det som fungerer for deg TS! Det er kjempebra! Men bare en påminner om at det som fungerer for en fungerer ikke nødvendigvis ikke for en annen, det finnes dessverre ingen fasit! :( Lykke til videre!

Anonymous poster hash: ce64e...61e

 

Noe som hjlper meg på min eksem - kanskje det hjelper på pso også - er olje. Olivenolje og tran. Jeg merker jeg blir mye bedre når huden får litt "smøring" gjennom å spise olje. Jeg pleier å ta en spiseskje olivenolje pr dag i de verste periodene.  Tips hvis du vil prøve. Hvis du ikke allerede har prøvd. :)

Anonymous poster hash: 2b78e...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du ikke tålte maten, så er det mest logiske at du gjorde noe galt. Greit nok at du ikke har lyst å spise slik, da

Anonymous poster hash: ac720...f14

 

Nei, jeg gjorde ikke noe galt. Men forskjellige sykdommer, og forskjellige kropper, reagerer forskjellig på forskjellige ting. Mannen min kan drikke kaffe tjue minutter før han legger seg og sover som en stein, jeg kan ikke drikke te engang fra fire timer før leggetid ellers får ikke jeg sove. Alle er forskjellige. Jeg hadde virkelig lyst til å heie på deg, men du har fått den "jeg har funnet den ultimate løsningen og alle som ikke lever sånn er idioter"-holdningen og den tåler jeg ikke.

 

 

 

Noe som hjlper meg på min eksem - kanskje det hjelper på pso også - er olje. Olivenolje og tran. Jeg merker jeg blir mye bedre når huden får litt "smøring" gjennom å spise olje. Jeg pleier å ta en spiseskje olivenolje pr dag i de verste periodene.  Tips hvis du vil prøve. Hvis du ikke allerede har prøvd. :)

Anonymous poster hash: 2b78e...f35

 

 

Du kan ingenting om ekstrem pso om du tror tran er nok... Jeg får i meg endel olivenolje, og smører med div oljer rett på huden og. Men du er utrolig respektløs og lite forståelsesfull om du virkelig foreslår at med en skje olje om dagen skal jeg bli frisk. 80% av kroppen dekket, forstår du hva det betyr? Det betyr pso rundt og i underlivet, i ansiktet, ørene, i hendene, under føttene, på øyelokkene... Du fikser ikke det med tran. Hallo.

Anonymous poster hash: ce64e...61e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 Jovisst kan man det! Hvis maten er god, er det dessverre så alt for lett å fortsette å spise lenge etter man egentlig er mett.

 

Anonymous poster hash: c3b59...df9

 

Ha, ha, jo visst kan man. Ingen problem. Men jeg mente at man kan ikke det uten å da legge på seg. Vanskelig å stoppe i tide. For man bør jo stoppe. Jeg Hadde i hvertfall est ut hvis jeg skulle spist alt jeg ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gjorde ikke noe galt. Men forskjellige sykdommer, og forskjellige kropper, reagerer forskjellig på forskjellige ting. Mannen min kan drikke kaffe tjue minutter før han legger seg og sover som en stein, jeg kan ikke drikke te engang fra fire timer før leggetid ellers får ikke jeg sove. Alle er forskjellige. Jeg hadde virkelig lyst til å heie på deg, men du har fått den "jeg har funnet den ultimate løsningen og alle som ikke lever sånn er idioter"-holdningen og den tåler jeg ikke.

Du kan ingenting om ekstrem pso om du tror tran er nok... Jeg får i meg endel olivenolje, og smører med div oljer rett på huden og. Men du er utrolig respektløs og lite forståelsesfull om du virkelig foreslår at med en skje olje om dagen skal jeg bli frisk. 80% av kroppen dekket, forstår du hva det betyr? Det betyr pso rundt og i underlivet, i ansiktet, ørene, i hendene, under føttene, på øyelokkene... Du fikser ikke det med tran. Hallo.

Anonymous poster hash: ce64e...61e

Wow, bare wow!! Det er det frekkeste! Du er respektløs som faen! Jeg kom med et tips som kanskje kunne hjelpe i tillegg til det du gjør. Og du blir forbanna?!

Nei Værsågod. Du får hvertfall null sympati fra meg.

Anonymous poster hash: 2b78e...f35

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gjorde ikke noe galt. Men forskjellige sykdommer, og forskjellige kropper, reagerer forskjellig på forskjellige ting. Mannen min kan drikke kaffe tjue minutter før han legger seg og sover som en stein, jeg kan ikke drikke te engang fra fire timer før leggetid ellers får ikke jeg sove. Alle er forskjellige. Jeg hadde virkelig lyst til å heie på deg, men du har fått den "jeg har funnet den ultimate løsningen og alle som ikke lever sånn er idioter"-holdningen og den tåler jeg ikke.   Du kan ingenting om ekstrem pso om du tror tran er nok... Jeg får i meg endel olivenolje, og smører med div oljer rett på huden og. Men du er utrolig respektløs og lite forståelsesfull om du virkelig foreslår at med en skje olje om dagen skal jeg bli frisk. 80% av kroppen dekket, forstår du hva det betyr? Det betyr pso rundt og i underlivet, i ansiktet, ørene, i hendene, under føttene, på øyelokkene... Du fikser ikke det med tran. Hallo. Anonymous poster hash: ce64e...61e

Jeg er ikke veganer selv men har vært gift med en i noen år. Slik jeg ser det har du sannsynligvis ikke tålt soya eller noe slikt, maten i seg selv er jo ufarlig, samme med sunt kjøtthold, så med mindre du reagerer på noen av matvarene du begynte å spise eller gjorde noe feil. Eventuelt så rensket det nye kostholdet opp i stoffer i kroppen din som først "fjerner" dem der man kan føle seg dårlig for så å bli bedre etter de forsvant. Men det er nok isåfall bare tilfelle om du hadde et elendig kosthold i forkant

Jet vet noen er skeptiske til soya men jeg har ikke satt meg in i akkurat den diskusjonen. Men mulig soyaproduktene gjorde deg dårlig. Fermentert soya skulle gå bra, da.

Anonymous poster hash: ac720...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har startet et eksperiment for meg selv , jeg har kuttet ALLE animalske produkter i kosten min.

Dvs.melk, ost,yoghurt,kjøtt,fisk,egg etc.

Hvorfor spør du?

Hva med proteiner?

Kalsium?osv..

Jeg gjør dette for jeg er lei...

LEI av å føle meg dritt.

LEI av å være sulten og ikke kunne spise når jeg har lyst.

Tok nylig en blodprøve for å sjekke det meste.

Jeg la merke til at LDL kolesterolet mitt var høyt.Det skremte meg.4.8 er høyest innenfor normalen.jeg har 4.dvs,på vei til en meget dårlig helse i fremtiden.

Jeg har vært deprimert lenge.

Jeg har som regel alltid vært trøtt og sliten.Null energi og livslyst.isolert meg fra venner og familie.syns synd på meg sjøl.

Jeg har spist slik som de fleste kostholdseksperter mener jeg bør spise.

Egg og melk.Rent kjøtt og lite karbohydrater.Grønnsaker ved siden av.

FETT.OLIVENOLJE. DITT OG DATT.

Jeg er ikke overvektig, men jeg er heller ikke frisk.

Jeg har en god bilring rundt magen.

Jeg har fått dårlig syn,spes de siste to årene.

Jeg trener normalt. (Går turer, trener styrke og div.)

Jeg ble gravid i Mai 2015 for første gang i mitt liv men mistet(10 uker gammel) (MA)

Måtte ta cytotec-en horribel opplevelse.

Jeg så tilfeldigvis en dokumentar på Netflix som heter "Forks over knives".Den fikk meg til å begynne å tenke.

Jeg søkte rundt på nettet og fant masse spennende lesning.(de som vil ha fakta:google chinastudy)

Jeg begynte å se på mer dokumentarer som "gmo omg, cowspiracy,fat,sick and nearly dead"

Og masse videoer om folk som spiser hclf vegan (youtube).

Det virker så j****logisk!

Disse folka ser LYKKELIGE ut..og de spiser til de ikke orker mer!

Og da snakker jeg ikke om at de kun spiser bananer og spinat, men hjemmelaga EKTE plantebasert mat som feks:grøt,smoothie, taco,brød,ris,pasta,bønner,linser,gryter,supper,all frukt du kan tenke deg og så mye grønnsaker som mulig.

Desserter,is,sjokolade osv!

3-4000 kalorier-men de er ikke overvektige?

Jeg kan nevne at jeg har vært uten alle animalske produkter i 2 uker nå, og jeeez..jeg sleit første uka..jeg hadde så lyst på karbonader og ost..

Men hvorfor?

FORDI jeg ikke spiste nok.

Jeg har den siste uken kranglet mye med meg selv om det å spise for mye (henger igjen etter utallige dietter og kaloritelling).

Jeg startet med å lage meg smoothie med feks 5 bananer istedet for 1,vann og en boks med ananasbiter til frokost.

Jeg ble stappmett.

Hadde ikke lyst på mat før sent ettermiddag ,spiste da ristede brødskiver med avocado og bønner i tomatsaus.så mye jeg orket.Stoppet da jeg var full og fornøyd (ikke kvalm)

Så en deilig karrirett til kvelds.Masse ris,grønnsaker,tomatsaus og poteter.

METT.

Sov som en sten.

Shitbrake som aldri før for å vær ærlig.;-)

(Har slitt lenge med vond mage og treg avføring)

Nå får jeg masse fiber i meg som får ting til å gå igjennom systemet.

Verdt å nevne:jeg har i alle år hatt noen j****menssmerter..

Jeg hadde ikke vondt denne perioden i det hele tatt.begynte å bli redd for at noe var galt helt til jeg så en video av en jente som opplevde akkurat det samme som meg ved å innføre et plantebasert kosthold)

Jeg har lenge hatt et kløende utslett under haken/halsen som forsvant ganske kjapt da jeg kuttet kjøttet og melka.

Kviser forsvant også.

Jeg har mer energi allerede og jeg føler meg mer positiv.

Til slutt:Beklager hvis dette innlegget er litt rotete skrevet,har bare tlf for øyeblikket og så har jeg tusen tanker i huet for tiden.Føler meg så utrolig entusiastisk at jeg bobler over :)

Jeg skal oppdatere her inne om en måneds tid,skal da ta nye blodprøver og se om det skjer en forandring.

Da kan jeg legge ved bilder av disse testene så får vi se om denne "nestenforgodtilåværesannlivsstilen" er hva jeg tror den er.

Jeg skal oppdatere dere om det skjer negative eller positive foandringer når det gjelder kropp/vekt,hud og hår,mentalhelse and so on.

Cheers! Klem:)

 

Det kan være at du ville hatt samme effekt av å kutte kun meieriproduktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motsatt av meg... Jeg begynte å se forks over knives og rullet bare med øynene og kunne ikke tro at noen er så naive at de faktisk tror på sånt tull. I stedet leser jeg studier og finner informasjon på egen hånd og tenker selv. Ikke noen sau som bare følger etter det noen sier uten å tenke over om alt de sier er riktig. Jeg spiser nesten bare animalsk nå. Jeg prøver å gå full-animalsk minst en måned, men det blir ofte til at jeg spiser noe grønnsaker.

 

Den eneste grunnen til å kutte ned på kjøtt hadde vært av etiske årsaker, at man ikke vil at dyr skal ha det vondt.

 

Helsa hjelper det ikke på i alle fall. Det har vært mye snakk om rødt kjøtt og hjertesykdom, men når man ser på studiene så skiller de ikke mellom en hamburger på macdonalds og en ren biff. Amerikanere flest spiser pommes frittes og hvitt brød sammen med det røde kjøttet.

 

Det hjelper heller ikke på miljøet å kutte ut kjøtt, hvis dyreholdet gjøres skikkelig. Beitedyr er positivt for miljøet:

det trenger lite vann

man får brukt land som er for kupert eller steinete til å brukes til annet (som er mesteparten av jorda)

det at dyrene holder gresset kort gjør at gresset vokser ut sterkere og det binder flere ganger mer karbon enn hvis det ikke blir beitet på

naturlig gjødsel

utarmer ikke jorda

kortreist



Anonymous poster hash: a0f9f...4f9
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Motsatt av meg... Jeg begynte å se forks over knives og rullet bare med øynene og kunne ikke tro at noen er så naive at de faktisk tror på sånt tull. I stedet leser jeg studier og finner informasjon på egen hånd og tenker selv. Ikke noen sau som bare følger etter det noen sier uten å tenke over om alt de sier er riktig. Jeg spiser nesten bare animalsk nå. Jeg prøver å gå full-animalsk minst en måned, men det blir ofte til at jeg spiser noe grønnsaker.

 

Den eneste grunnen til å kutte ned på kjøtt hadde vært av etiske årsaker, at man ikke vil at dyr skal ha det vondt.

 

Helsa hjelper det ikke på i alle fall. Det har vært mye snakk om rødt kjøtt og hjertesykdom, men når man ser på studiene så skiller de ikke mellom en hamburger på macdonalds og en ren biff. Amerikanere flest spiser pommes frittes og hvitt brød sammen med det røde kjøttet.

 

Det hjelper heller ikke på miljøet å kutte ut kjøtt, hvis dyreholdet gjøres skikkelig. Beitedyr er positivt for miljøet:

det trenger lite vann

man får brukt land som er for kupert eller steinete til å brukes til annet (som er mesteparten av jorda)

det at dyrene holder gresset kort gjør at gresset vokser ut sterkere og det binder flere ganger mer karbon enn hvis det ikke blir beitet på

naturlig gjødsel

utarmer ikke jorda

kortreist

Anonymous poster hash: a0f9f...4f9

 

1. Har du sjekket kildene til Forks over Knives? Eventuelt sendt e-post til John McDougall eller T. Colin Campbell? Har du lest verdens mest omfattende kosthold og ernærings relaterte studie, Kinastudien, og har noen kommentarer til denne?

2. Dersom du har lest mye om ernæring selv burde du visst at et menneske ikke ville overleve på et kosthold kun basert på animalske produkter.

3. Helse og miljø er andre årsaker. Tilogmed det tradisjonelle Norge har begynt å få øynene opp for at det er relativt bedre med et kosthold fullt av frukt og grønt.

4. Mulig at det ikke skilles mellom kjøttet fra McDonalds og vanlig kjøtt, men Norge er rett etter USA når det gjelder disse undersøkelsene. Nordmenn spiser lang ifra like mye McDonalds kjøtt som amerikanere. Det har også blitt gjort forsøk på gnagere, obervasjon av Asia, og i krigstider blir hjertesykdommer kraftig redusert (forks over knives viser et eksempel fra Norge under andre verdenskrig).

5. Jo det hjelper absolutt for miljøet å kutte ned den masseproduserte bestanden av slaktedyr. 

  • Norsk kjøtt og fisk blir sendt til utlandet for å pakkes 
  • Vi importerer varer som inneholder animalske produkter fra både USA og Asia 
  • Beitedyr trenger masse vann (http://www.angelamorelli.com/water/)
  • Man trenger utrolige mengder med areal for å produsere nok mat til husdyr
  • Beitedyr, spesielt kyr, forurenser noe ekstremt med blant annet metangass. Husdyr forurenser totalt mer enn all transport til sammen på jordas overflate.
  • Mye av produktene man får fra husdyr er absolutt ikke kortreist. 

Anonymous poster hash: 0d383...3ca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1. Har du sjekket kildene til Forks over Knives? Eventuelt sendt e-post til John McDougall eller T. Colin Campbell? Har du lest verdens mest omfattende kosthold og ernærings relaterte studie, Kinastudien, og har noen kommentarer til denne?

2. Dersom du har lest mye om ernæring selv burde du visst at et menneske ikke ville overleve på et kosthold kun basert på animalske produkter.

3. Helse og miljø er andre årsaker. Tilogmed det tradisjonelle Norge har begynt å få øynene opp for at det er relativt bedre med et kosthold fullt av frukt og grønt.

4. Mulig at det ikke skilles mellom kjøttet fra McDonalds og vanlig kjøtt, men Norge er rett etter USA når det gjelder disse undersøkelsene. Nordmenn spiser lang ifra like mye McDonalds kjøtt som amerikanere. Det har også blitt gjort forsøk på gnagere, obervasjon av Asia, og i krigstider blir hjertesykdommer kraftig redusert (forks over knives viser et eksempel fra Norge under andre verdenskrig).

5. Jo det hjelper absolutt for miljøet å kutte ned den masseproduserte bestanden av slaktedyr. 

  • Norsk kjøtt og fisk blir sendt til utlandet for å pakkes 
  • Vi importerer varer som inneholder animalske produkter fra både USA og Asia 
  • Beitedyr trenger masse vann (http://www.angelamorelli.com/water/)
  • Man trenger utrolige mengder med areal for å produsere nok mat til husdyr
  • Beitedyr, spesielt kyr, forurenser noe ekstremt med blant annet metangass. Husdyr forurenser totalt mer enn all transport til sammen på jordas overflate.
  • Mye av produktene man får fra husdyr er absolutt ikke kortreist. 

Anonymous poster hash: 0d383...3ca

 

 

Har du noen som helst anelse om hvor mye kritikk denne kinastudien har fått??? Den er ikke akkurat vitenskapelig anerkjent som en god studie... Den er ikke en gang publisert i et vitenskapelig tidsskrift!

 

Herregud, verden vil bedras.

 

Kildekritikk, folkens, kildekritikk!

Anonymous poster hash: cbbab...30f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1. Har du sjekket kildene til Forks over Knives? Eventuelt sendt e-post til John McDougall eller T. Colin Campbell? Har du lest verdens mest omfattende kosthold og ernærings relaterte studie, Kinastudien, og har noen kommentarer til denne?

2. Dersom du har lest mye om ernæring selv burde du visst at et menneske ikke ville overleve på et kosthold kun basert på animalske produkter.

3. Helse og miljø er andre årsaker. Tilogmed det tradisjonelle Norge har begynt å få øynene opp for at det er relativt bedre med et kosthold fullt av frukt og grønt.

4. Mulig at det ikke skilles mellom kjøttet fra McDonalds og vanlig kjøtt, men Norge er rett etter USA når det gjelder disse undersøkelsene. Nordmenn spiser lang ifra like mye McDonalds kjøtt som amerikanere. Det har også blitt gjort forsøk på gnagere, obervasjon av Asia, og i krigstider blir hjertesykdommer kraftig redusert (forks over knives viser et eksempel fra Norge under andre verdenskrig).

5. Jo det hjelper absolutt for miljøet å kutte ned den masseproduserte bestanden av slaktedyr. 

  • Norsk kjøtt og fisk blir sendt til utlandet for å pakkes 
  • Vi importerer varer som inneholder animalske produkter fra både USA og Asia 
  • Beitedyr trenger masse vann (http://www.angelamorelli.com/water/)
  • Man trenger utrolige mengder med areal for å produsere nok mat til husdyr
  • Beitedyr, spesielt kyr, forurenser noe ekstremt med blant annet metangass. Husdyr forurenser totalt mer enn all transport til sammen på jordas overflate.
  • Mye av produktene man får fra husdyr er absolutt ikke kortreist. 

Anonymous poster hash: 0d383...3ca

 

1. The China study er en tullestudie og har blitt avslørt for lenge siden. 

2. Ja, det har jeg og jo, et menneske overlever helt fint på kun animalske produkter.

3. Noe frukt og grønt kan man spise, men man har en bedre helse med animalske produkter.

4. Nordmenn har også langt mindre hjertesykdom enn USA, så jeg ser ikke hvordan det argumentet hjelper deg noe særlig..?

5.

a) Man må ikke kjøpe kjøtt som er pakket... Jeg kjøper et halvt dyr av en bonde som driver økologisk og bruker Mobilslakt

b) Man må ikke kjøpe varer som har blitt importert bare fordi man spiser animalsk. Og dessuten... Hvor tror du den tropiske frukten kommer fra? Eller soyaen (som i tillegg ødelegger regnskogen)? Eller de fleste grønnsaker utenom den korte sesongen i Norge?

c) Beitedyr trenger bare masse vann HVIS man fôrer dem opp på mat de ikke egentlig bør spise. De skal spise GRESS. La dem gå på beite på steder man ikke kan bruke til dyrking likevel! Dessuten, i de tørreste område i Afrika har de bare beitedyr, fordi noe annet har de ikke vann til. Hvordan forklarer du det hvis de trenger så mye vann?

d) Vi har mye areal. Dessuten hjelper beiting mot ørkenifisering som er et stort problem i verden. Så mer beiting vil gi oss mer fruktbar jord enn vi har nå. Kutt ut beitedyr og vi vil få enda mer ørken.

e) Nope, bare en myte. Fant en link her som også forklarer flere av de andre mytene.

f) De fleste veganske produktene er ikke kortreiste i Norge. Så... hva var argumentet ditt igjen?

 

Anonymous poster hash: a0f9f...4f9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i 99% av det du sier, AB 4f9. Men akkurat når det gjelder soya: Det er ikke soyaen veganere og vegetarianere spiser som ødelegger regnskogen, det er den enorme mengden soya som blir brukt som fór i kjøttproduksjon. Om man bare skulle produsert soya til mennesker, hadde man aldri tatt noe av regnskogen. Men resten av det du sier er helt riktig.

 

Dog, for miljøet sitt skyld, bør vi alle kutte ned på noe av kjøttinntaket. Om alle i Norge har én kjøttfri middag i uka, sparer man miljøet veldig mye (jeg har sett tall på det, men husker det ikke noe, men det var veldig mye :P hehe).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten update folkens!

Jeg synes det er tåpelig av folk å angripe dem for deres levestil...

Jeg gjør hva jeg vil og andre folk må få gjøre som dem vil.

Jeg vil si en sak ang.å følge "saueflokken".Jeg har diltet etter denne i alle år..Og hvordan gikk det?

Jeg vil vel si at jeg går i heeelt motsatt ende av den nå.(Ikke et vondt ord om dem som fortsatt følger mainstreamen.)

Jeg kutter ut fastfood,kutter ut animalske produkter, jeg spiser enormt med karbohydrater som helst økologisk frukt,grønnsaker,ris,bønner,linser o.l. ,sluttet med sulting,spiser ikke bare et "mirakelprodukt" som feks spirulina eller chia frø.

JEG har lyst å prøve en annen retning.For jeg har faktisk levt etter hva ernæringseksperter osv.har SAGT.

Jeg vil følge mitt instinkt fremover.

Spise så mye jeg vil av naturlige råvarer og ikke lasse på med raffinerte varer som ikke har noen som helst næringsverdi.Raffinert hvetemel,sukker,oljer og lignende.

Jeg orker ikke å høre eller diskutere hvilke studier osv som har feil og rett.

For folk vil alltid finne feil med det meste virker det som.

Jeg vil heller være et positivt menneske og se om den naturlige veien er den rette å gå.

Hvis dette funker på meg så kommer jeg aldri til å tvinge denne typen kosthold ned i halsen på andre.

Er jeg et positivt og glødende menneske så vil automatisk folk begynne å spørre hva hemmeligheten er.

Og da skal jeg gledelig fortelle dem om hva som funket for MEG.

Jeg vil bli gravid.

Jeg vil ha godt humør.

Jeg vil ha energi og livslyst.

Jeg har lyst å inspirere andre mennesker.

Jeg vil se hva denne livsstilen kan gjøre for meg.

Uptate siste uka:

Jeg har drukket en del smoothies og grønnsaksjuicer.

Jeg har på kveldene hatt lyst på kokt mat som spaghetti og grønnsaker,linser/bønner i tomatsaus (hjemmelaget seff;-))

Hatt voldsom energi igjennom hele dagen,ikke fått noen "nedturer"sånn plutselig.

Kjenner jeg sulten sniker seg frem så lager jeg enten en fullende smoothie eller tar ristede fullkornsbrødskiver med feks avokado på.(så jækla godt!)

Jeg føler absolutt ikke for å ete sjokolade lenger (som var full av raffinert sukker,melk og mengder av FETT.

Jeg tror det er pga jeg spiser så mye frukt som i tillegg pga fiberen gjør meg mett.

Jeg får nok sukker i meg gjennom frukta tydeligvis.(husk at jeg inntar FIBER også gjennom frukt.Ikke rent sukker eller RAFFINERT sukker...

Og tro meg, jeg har vært en gedigen sjokoman! Hadde alltid lyst på det om kveldene!(men måtte jo holde vekta så jeg satt som regel å pinte meg selv over å ikke spise det.. (hvorfor tenkte jeg ikke på å SPISE frukt feks???)

En annen ting er chips.

Jeg eeeelsket chips.

MEN...jeg craver ikke chips(med overdrevent mye olje på) om kveldene lengre.

Hvorfor? Fordi jeg spiser masse karbohydrater i løpet av dagen.

Det føles herlig ut!!

Jeg har kommet meg utav en apatisk tilstand, jeg støvsuger og rydder sånn ut av det blå.

(Før så sleit jeg med enkle oppgaver.)

Ikke en eneste morning har jeg våkna og vært "puffy " i ansiktet og rundt øynene spesielt ,jeg SER klar og fin ut. (Typen min sa alltid før i tida at jeg så ut som en rosin om morningen....)

Vel, vel, dette er morsomt folkens, det ser lovende ut for meg dette her.

Blir spennende å måle blodsukker(folk blir sikkert HYSTERISK over at jeg spiser så mye frukt) og å ta blodprøvene rundt den 1 nov.

Jeg kan ærlig si at til nå så har jeg ikke noe negativt å utpeke.

En liten ting er at jeg må lære meg å lage mye ny/god mat som smaker godt uten ost,kjøtt,fett.

Men det er jo egentlig bare positivt! ;-)

Til slutt, inspirasjon! ! :

Sjekk ut "mango Island mamma"

Youtube:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hva slags kosthold du hadde før du byttet?

Føler det vil være relevant for den endringen du nå føler. 



Anonymous poster hash: 2b78e...f35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Kan jeg spørre hva slags kosthold du hadde før du byttet?

Føler det vil være relevant for den endringen du nå føler. 

Anonymous poster hash: 2b78e...f35

 

 

Dette lurer jeg også på.

 

Selvfølgelig har du masse energi, sover godt og generelt føler deg bra når du tilfører kroppen masse energi fra karbohydrater (brød, pasta, poteter...) og fett (avocado etc). 

 

Flott at det fungerer for deg, men personlig tror jeg resultatene er fordi du endelig spiser nok. Jeg tror type kosthold er underordnet i denne sammenhengen.

Anonymous poster hash: 4d5e5...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hei ts :) Jeg lurer på hvordan det går nå og hvordan det har vært underveis?

Anonymkode: cf6db...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...