Gå til innhold

Menn som ser på Disney filmer = Turn off


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Handler vel litt om hvor det intellektuelle og akademiske nivået ligger. De som ligger på et nivå hvor interessefeltet er filmer skapt for barn har ikke jeg så mye til felles med. Såklart, jeg regner ikke med at alle har lest Bazin og kan filmteori, men en kveld brukt på å se løvenes konge eller croogs blir ganske bortkastet for min del.

Anonymous poster hash: 3d19d...dd8

Merkelig da, at jeg kjenner folk med mastere innen alt fra matematikk, via idéhistorie og filmproduksjon til siv.ing og siv.øk-er som liker disneyfilmer. Når du tydeligvis ikke engang har sett filmene du snakker ned, og dermed åpenbart enten er et troll eller en innskrenket stakkar det faktisk er synd på, er det ikke noe vits i å diskutere videre med deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Handler vel litt om hvor det intellektuelle og akademiske nivået ligger. De som ligger på et nivå hvor interessefeltet er filmer skapt for barn har ikke jeg så mye til felles med. Såklart, jeg regner ikke med at alle har lest Bazin og kan filmteori, men en kveld brukt på å se løvenes konge eller croogs blir ganske bortkastet for min del.

Anonymous poster hash: 3d19d...dd8

:fnise: :fnise: :fnise: Selv har jeg en master-grad. Elsker fortsatt Disney. Det handler om å kunne like forskjellige ting. Jeg forventer ikke at alle skal elske enkelte filosofer som jeg gjør, alt til sin tid. Derimot har jeg møtt mange som har gått filmvitenskap og må bruke det i enhver sammenheng. Sånt er kjedelig. Bazin var en meget dyktig mann, men enhver som kan noe om filmvitenskap og dokumentar-produksjon vet også at enhver sjanger og film er unik - på lik linje som at mennesker er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å se en disneyfilm med barna innimellom. Men det som virkelig er turn-off for meg er menn som driver å gamer! DET er fjortis-menn, det!

Ikke tiltrekkende. Men hver sin smak :skratte:

 

Spørs ikke det litt hva de spiller? Det er et stykke fra FIFA og CoD til Shadow of the Colossus og Life is Strange.

Anonymous poster hash: 306b9...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt sånn tull. Skjønnheten og udyret blant annet burde være obligatorisk for alle menn å se slik at de kan lære hvordan en ekte mann skal se ut og oppføre seg, nemlig Gaston :hjerter:

 

Ja, de skal oppføre seg sånn:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff en fyr som led av patologisk disneysitattrang en gang. Det er det pinligste jeg har vært borti. Uansett er jeg nok mer på bølgelengde med menn som ikke ser på slikt i det hele tatt, ja. Og kvinner, for den saks skyld.

Anonymous poster hash: 55e6e...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Disney. Har alt av de gamle klassikerene. Favoritten er Pinocchio (1940).

 

Av nyere filmer liker jeg Toy Story godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del elsker jeg animasjonsfilmer, så problemstillingen er litt omvendt for meg. Det går helt greit at han ikke har en så stor forkjælighet til slike filmer som meg, men hvis han synes det er teit og noe han overhodet ikke vil se på er det en stor turn off. 



Anonymous poster hash: 9c80e...315
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler vel litt om hvor det intellektuelle og akademiske nivået ligger. De som ligger på et nivå hvor interessefeltet er filmer skapt for barn har ikke jeg så mye til felles med. Såklart, jeg regner ikke med at alle har lest Bazin og kan filmteori, men en kveld brukt på å se løvenes konge eller croogs blir ganske bortkastet for min del.

Anonymous poster hash: 3d19d...dd8

Absolutt ikke. Ikke alle mennesker som har et høyt intellektuelt og akademisk nivå er gørrkjedelige mennesker.

Anonymous poster hash: 9c80e...315

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig da, at jeg kjenner folk med mastere innen alt fra matematikk, via idéhistorie og filmproduksjon til siv.ing og siv.øk-er som liker disneyfilmer. Når du tydeligvis ikke engang har sett filmene du snakker ned, og dermed åpenbart enten er et troll eller en innskrenket stakkar det faktisk er synd på, er det ikke noe vits i å diskutere videre med deg.

Det er veldig vanlig å blande intellekt med intelligens. Selv en svært dyktig mattematiker kan fortsatt ha et lavt intellekt, og ikke skjønne seg på høyere kultur.

 

 

:fnise: :fnise: :fnise: Selv har jeg en master-grad. Elsker fortsatt Disney. Det handler om å kunne like forskjellige ting. Jeg forventer ikke at alle skal elske enkelte filosofer som jeg gjør, alt til sin tid. Derimot har jeg møtt mange som har gått filmvitenskap og må bruke det i enhver sammenheng. Sånt er kjedelig. Bazin var en meget dyktig mann, men enhver som kan noe om filmvitenskap og dokumentar-produksjon vet også at enhver sjanger og film er unik - på lik linje som at mennesker er det.

Samme svar som over, å ha en mastergrad betyr svært lite i dagens samfunn, særlig med tanke på humaniora og sosialvitenskap har overtatt mye av universitetene. Jeg liker mange forskjellige ting, men underholdning blir litt for kjedelig og platt.

Anonymous poster hash: 3d19d...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er strengt tatt ikke et barn bare fordi jeg er under 18. Barn kjører ikke biler, gjør de vel? Kjenner nok av folk på min alder som ikke tør å se på Disney filmer jeg, men altså, de er også noen av de kjedeligste menneskene jeg har møtt

 

Du er heller ikke voksen.

Anonymous poster hash: 1202f...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme svar som over, å ha en mastergrad betyr svært lite i dagens samfunn, særlig med tanke på humaniora og sosialvitenskap har overtatt mye av universitetene. Jeg liker mange forskjellige ting, men underholdning blir litt for kjedelig og platt.

 

 

Det er jo nettopp humanistene som er åndssnobbene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del elsker jeg animasjonsfilmer, så problemstillingen er litt omvendt for meg. Det går helt greit at han ikke har en så stor forkjælighet til slike filmer som meg, men hvis han synes det er teit og noe han overhodet ikke vil se på er det en stor turn off.

Anonymous poster hash: 9c80e...315

Enig. Ingenting er mer tirnoff enn en mann som latterliggjør andres interesser og mener at man er dum eller idiot om man liker ting han ikke liker. Folk som ikke respekterer andres hobbyer og interesser er det verste som fins. Har deitet en sånn en gang. Følte jeg måtte late som jeg var en annen dor at ikke han skulle synes jeg var teit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig vanlig å blande intellekt med intelligens. Selv en svært dyktig mattematiker kan fortsatt ha et lavt intellekt, og ikke skjønne seg på høyere kultur.

Samme svar som over, å ha en mastergrad betyr svært lite i dagens samfunn, særlig med tanke på humaniora og sosialvitenskap har overtatt mye av universitetene. Jeg liker mange forskjellige ting, men underholdning blir litt for kjedelig og platt.

Anonymous poster hash: 3d19d...dd8

Jeg vet andre ting som er kjedelig og platt... og det er folk som mener at underholdning er kjedelig og platt. Har du i det hele tatt humoristisk sans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet andre ting som er kjedelig og platt... og det er folk som mener at underholdning er kjedelig og platt. Har du i det hele tatt humoristisk sans?

La meg svare med å stille deg et spørsmål, har man bare humor om man liker Disneyfilmer?

Anonymous poster hash: 3d19d...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg svare med å stille deg et spørsmål, har man bare humor om man liker Disneyfilmer?

Anonymous poster hash: 3d19d...dd8

Du sa du ikke liker underholdning overhode. Da kan du ikke glede deg over mye i livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du sa du ikke liker underholdning overhode. Da kan du ikke glede deg over mye i livet

Ikke legg ord i munnen på meg, jeg sa jeg ikke likte ting som utelukkende var laget for underholdning. Som barnefilmer/familiefilmer. Har du kapasitet til å differensiere?

Anonymous poster hash: 3d19d...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke legg ord i munnen på meg, jeg sa jeg ikke likte ting som utelukkende var laget for underholdning. Som barnefilmer/familiefilmer. Har du kapasitet til å differensiere?

Anonymous poster hash: 3d19d...dd8

Jaha så da liker du ingen filmer da med mindre de er basert på virkelige hendelser? De aller fleste filmer er laget utelukkende for underholdningens del. Samme gjelder jævlig mye annet og. Både musikk, teater, standup... kun underholdning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis elsker vi tegnefilmer og animasjonsfilmer begge to! Jeg kunne ikke vært sammen med en person som kun skulle se dype dramaer og franske kunstfilmer. Jeg ser gjerne det og, men jeg er alteter, og trenger litt av alt. Vi er 30, forøvrig.



Anonymous poster hash: cd4f5...2a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg elsker Disney x)
Vel....Alle mine gode venner og venninner gjør det også...

Men hei, alle kan jo ikke være lik...
De aller beste menneskene jeg noen gang har møtt, er de jeg møtte når jeg jobbet i Disney World...
90% av de jeg møtte, dro dit fordi de er blodfan av Disney...For mange var det en drøm som gikk i oppfyllelse... De resterende, var der for å ta ett år fritt... Og tiltross for at jeg jobbet der og var nært på kostymer, forestillinger, sang, dans og nye filmer er jeg like blodfan av Disney som da jeg dro dit..(om ikke mer...)
Så ja, jeg elsker Disney filmene, de eldre filmene kan jeg se om og om og om igjen...Men er gøy å se de nyere filmene også :)

For meg er det ikke turnoff å møte en mann som liker disney filmer, det betyr bare at vi har ting til felles...Og det å ha noe til felles, synes jeg....Er mer viktig enn andre ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...