Gå til innhold

Russerne ordner opp.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Pest eller kolera

Assad regimet er ikke noe bra. Men og tro at alt automatisk vil bli bedre om man får inn noen som har støtte fra vesten er litt vel naivt.

Det er jo tross alt ikke slik at regjeringen som er støttet av vestlige land er så veldig demokratiske. Er nok av diktaturer igjennom historien som kom til maken pga vestlig støtte og som har fått vestlig støtte

Demokrati i midtøsten og andre steder kan ikke komme utenfra. Det må komme innenfra noe folk i vesten ikke ser ut til å forstå.

Sant nok. Vi har sett flere ganger at det ikke nytter å bombe og håpe at en demokratisk regjering fyller vakumet etter den bortbombede diktatoren. I de fleste tilfellene blir resultatet bare verre. Noen ganger sågar mye verre.

Det er selvsagt tenkelig at på lengre sikt vil den ustabile situasjonen gi plass til noen som faktisk klarer å endre ting til det bedre, men slik jeg ser det, så er kaos stort sett negativt og fører bare til mer elendighet.

En diktator med et minimum av selvkontroll er antakelig det beste for Syria akkurat nå.

Endret av Mann 42
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Franke Ann
Skrevet (endret)

Russerne vinner denne runden av propagandakrigen, helt klart. Får se hva NATO finner på etter hvert. Kanskje Bin Laden står opp fra de døde igjen. I mellomtiden får vi nøye oss med det frådende, meningsløse våset som konsekvent renner ut av kjeften til Stoltenberg.

Endret av obstanazi
Skrevet

Russland er no dritt og Puting er en dritt, men jeg kjenner at jeg kanskje heier på Russland akkurat her. Det er idiotisk av USA å alliere seg med muslimske ekstremister. At de ikke heter "IS" betyr ikke at de ikke er tvers igjennom onde, de også.

Et lite problem er naturligvis at dette vil styrke Iran, men...

Samme her. Ingen stor fan av Russland generelt sett, men akkurat i dette heier jeg på dem. Jeg er derimot redd for at USA kommer til å levere nye ammunisjoner til IS i krigen mot Assad og Russland. Har flere fått med seg dette? http://www.activistpost.com/2015/10/the-mystery-of-isis-toyota-army-solved.html

• Liker 2
Skrevet (endret)

Artig å se i Syria og kampen mot IS for tiden.

Russerne kom brått på banen, bomber i fleng og har nå satt inn krigsskip mot IS.

Dette vil gi raske og vedvarende resultater, de har sagt de kjører på i 4-6 mndr.

Jaggu godt å se at noen tar handling og er effektive som pokker.

På sidelinja står NATO og Jens med småbombingen og flisespikkeriet sitt. De har ikke utrettet en dritt siden de satte i gang. Russerne har gjort mer på en uke enn NATO til sammen, siden de begynte.

På toppen av det hele bruker NATO og Jens tid på å klage over at russerne var innom Tyrkias luftrom i noen sekunder. Snakk om å se helheten her.

Men de er nok for opptatte med å bombe sykehus med leger og pasienter i istedet.

Herregud for noen tafatte tullinger NATO og Jens August er.

Anonymous poster hash: bc0d2...1aa

Helheten. Tyrkia er natomedlem.

Tyrkia støtter Al quaida.

Russland angriper terrorister som er Nato sine allierte  (mest  Tyrkia sine).

Selvfølgelig skyter Tyrkia på disse dronene.

Man kan stille spørsmål om det er greit at Nato støtter ødeleggelsen av nasjonen Syria, og opprettelse av noe udefinerbart forferderlig som banditter/islamister/opposisjonelle drar med seg. Mener Nato at det kommer for lite flyktninger til Natolandene?

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Vg direkte :23:37 Del

USA: – Få russiske angrep rammer IS og al-Qaida

Mindre enn 10 prosent av Russlands angrep i Syria har rammet IS eller opprørere med bånd til al-Qaida, ifølge USAs regjering.

– Angrepene har stort sett vært rettet mot opposisjonsgrupper som ønsker en bedre framtid for Syria og som ikke ønsker at Assads regime beholder makten, sier John Kirby, talsperson for USAs utenriksdepartement.

I følge moderne USA-retorikk  betyr "opposisjon"  "terrorister som er støttet av USA"

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Skrevet

Vg direkte :23:37 Del

USA: – Få russiske angrep rammer IS og al-Qaida

Mindre enn 10 prosent av Russlands angrep i Syria har rammet IS eller opprørere med bånd til al-Qaida, ifølge USAs regjering.

– Angrepene har stort sett vært rettet mot opposisjonsgrupper som ønsker en bedre framtid for Syria og som ikke ønsker at Assads regime beholder makten, sier John Kirby, talsperson for USAs utenriksdepartement.

Opposisjonen betyr diverse terroristgrupper, inkludert IS. Jeg ser ikke vitsen i å støtte dette, men USA synes nok det er greit å støtte terrorister. USA har lang historie med å selge våpen og ammunisjon til terrororganisasjoner i Midt-Østen (som de gjerne kaller for opposisjon), så det er ikke rart at IS også får hjelp derfra. Det er faktisk helt på trynet at det ikke er noen konsekvenser for USA angående dette. NATO og Jens sover i timen.

Når det gjelder Russland har jeg ikke mye positivt å si om landet etter at kommunistene tok over. Men ellers er det mye flott i historien deres langt langt tilbake i tid.

• Liker 2
Skrevet

Russland er no dritt og Puting er en dritt, men jeg kjenner at jeg kanskje heier på Russland akkurat her. Det er idiotisk av USA å alliere seg med muslimske ekstremister. At de ikke heter "IS" betyr ikke at de ikke er tvers igjennom onde, de også.

Et lite problem er naturligvis at dette vil styrke Iran, men...

Grunnen til at du synes han er en dritt, er fordi du har blitt utsatt for vestlige mediers propaganda, med vinkling, løgn, ting tatt ut av kontekst og ensidig dekning. Putin er ikke noe verre enn f.eks Obama. 

Anonymous poster hash: 41b9f...453

• Liker 1
Skrevet

Grunnen til at du synes han er en dritt, er fordi du har blitt utsatt for vestlige mediers propaganda, med vinkling, løgn, ting tatt ut av kontekst og ensidig dekning. Putin er ikke noe verre enn f.eks Obama. 

Putin er ikke verre enn Obama, men Putin er allikevel veldig, veldig ille. Jeg setter han til ansvar for en svært alvorlig korrupsjonskultur i Russland, og han er sentral i en Duma der representantene ser ut som de mer opptatt av seg selv og sin familie enn de er av samfunnet. Pensjonistene der borte er fatttigere enn de burde være, samtidig som oligarker (inkludert Putin?) har stukket av med milliarder.

• Liker 1
Skrevet

Russerne vinner denne runden av propagandakrigen, helt klart. Får se hva NATO finner på etter hvert. Kanskje Bin Laden står opp fra de døde igjen. I mellomtiden får vi nøye oss med det frådende, meningsløse våset som konsekvent renner ut av kjeften til Stoltenberg.

Russland leder denne propagandakrigen på Norske debattsider, men de er ikke i nærheten av å overbevise Norges politiske miljø, som helt klar stiller opp for Al Quaida og USA i kampen om å utslette Syria og rekruttere flyktninger til våre mottak.

Skrevet

Russlands behandling av homofile er veldig beskrivende. Det er også det faktum at Putin har over 80% oppslutning.

Drittland.

Jeg vet ikke om du er klar over dette.

Men det er mulig og like et land uten og like politikken landet fører.

Men nordmenn er jo generelt sett totalt uvitne om Russland. Noe du tydeligivs er

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig i at denne overdrevne negative dekning om alt Russland gjør her i vesten er direkte idiotisk.

Man kan ikke stole på en ting man leser om Russland her i vesten.

Selvsagt du kan ikke stole på noe russisk media skriver om Russland heller.

Sannheten ligger nok et sted i mellom det vesten skriver og det Russland skriver.

Skrevet

Putin er ikke verre enn Obama, men Putin er allikevel veldig, veldig ille. Jeg setter han til ansvar for en svært alvorlig korrupsjonskultur i Russland, og han er sentral i en Duma der representantene ser ut som de mer opptatt av seg selv og sin familie enn de er av samfunnet. Pensjonistene der borte er fatttigere enn de burde være, samtidig som oligarker (inkludert Putin?) har stukket av med milliarder.

Jeg skulle gjerne sett en ny ledelse i Russland. Og mer frihet til det russiske folket

Det Russland trenger er en skikkelig refemator slik som Tsar Aleksander II var. Den siste gode leder Russland hadde.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor?

Fordi opprørerne er sterkere enn det Assads regime er. Hvorfor tror du ellers Russland og Iran engasjerer seg så sterkt? Er de kanskje i Syria på ferie? 

• Liker 1
Skrevet

USA har lang historie med å selge våpen og ammunisjon til terrororganisasjoner i Midt-Østen (som de gjerne kaller for opposisjon)

Så du mener organisasjoner som med vold og terror forsøker å styrte et regime, egentlig er for dette regimet?

Skrevet

Så du mener organisasjoner som med vold og terror forsøker å styrte et regime, egentlig er for dette regimet?

Jeg skjønner ikke hva du mener at jeg mener, men jeg mener det jeg skriver. Om du misforstår er ikke mitt problem.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du mener at jeg mener, men jeg mener det jeg skriver. Om du misforstår er ikke mitt problem.

Er ikke terrororganisasjoner i opposisjon til det sittende regimet?

Skrevet

One mans terrorist is another mans freedom fighter,

Anonymous poster hash: ccc6b...9f4

Skrevet (endret)

Fordi opprørerne er sterkere enn det Assads regime er. Hvorfor tror du ellers Russland og Iran engasjerer seg så sterkt? Er de kanskje i Syria på ferie? 

Årsaken til at de moderate opposisjonelle har  fått så forferderlig militær slagkraft er ikke minst støtte fra USA, Tyrkia og Saudi-Aribia, og disse landende og deres medløpere (Norge, Nato) har stor skyld i de forferdelige lidelsene og drapene som er påført Syrias befolkning.

Syria var ett land som var fint nok til å dra på ferie til før disse forferderlige fundamentalistene/terroristene/opposisjonelle med vold angrep land og folk. At vestmaktene kan støtte slike terrorister er helt uakseptebelt. Vi klager på at Russere er dumme som støtter Putin, men vi er ikke bedre selv som støtter Stoltenberg/Brende/Solberg/Obama.

Obama sitt mål er å utslette Syria som land og la terroristbandene ta over. En verre humanitær katastrofe kan jeg knapt forestille meg. At myndighetene får støtte fra Iran og Russland bremser denne planen. Jeg tror planen kan stoppes, terroristene kan tas og landet kan bygges opp igjen dersom vestlig opinion setter ned foten og stopper Obama sin terrorstøtte.

Det ser rart ut at Obama kan ha slike mål. Jeg vet ikke hva som ligger bak, men tankene mine går til olje, gass, korrupsjon, samt en fordekt krigføring mot Russland. 

Det som er enda rarere er at vestlig befolkning aksepterer Obamas kamp med (ikke mot) terror.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Opposisjonelle er uttrykk som aldri har blitt brukt om terrorister før Obama lanserte denne retorikken. Opposisjonelle har vært brukt om modige intelletuelle som har talt sin stat midt imot, som f.eks han kineseren som fikk fredsprisen. Å sette han i samme bås som disse forferderlige halshoggende fundamentalistene er så ille at det er provoserende.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Skrevet

Opposisjon og terrorister er ikke nødvendigvis det samme, men i tilfellene jeg viser til - erstatter de to ordene hverandre. Med mindre du mener Al Qaida og IS ikke er terrorister, men intellektuelle som kjemper for rettferdighet, selvfølgelig.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...