Weebs Skrevet 29. november 2017 #1861 Del Skrevet 29. november 2017 1 time siden, Beccy87 skrev: I dag kom det endelig! Tilbud om plass i barnehage til Bølla! Vi takket selvfølgelig ja til 100% på småbarns avdelingen i Trollets barnehage aka verdens beste barnehage! Første dag blir 2.Januar, og hjelpes meg det er jo bare rett over en måned til! Iiiiiiiih! Vi gleder oss! Fantastisk! M begynner den 3! Iiiiik. Håper de trives like godt alle tre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 30. november 2017 #1862 Del Skrevet 30. november 2017 Hurra for barnehageplass! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 30. november 2017 Forfatter #1863 Del Skrevet 30. november 2017 Nå er det straks desember og i den anledning har jeg lekt supermamma igjen. Jeg bestilte spidermann-sjokoladekalender til Trollet. Leste så litt mye i diverse forumer og grupper på internetten og kom frem til at en toåring kanskje ikke trenger å spise sjokolade hver dag selv om det bare er 24 dager i strekk. Så i kveld har jeg byttet ut alle hverdagslukene med vitaminbjørner (selv om man strengt tatt skal være 3år og ikke 2 for å spise de også) så det bare blir sjokolade på lørdag og søndager, og nå er i alle fall jeg kjempe klar til i morgen! Bølla får ingenting selv om det i følge et par av termingruppene mine faktisk er mange som lager pakkekalendere til småtassene før de fyller sitt første år også. Men det gidder jeg faktisk ikke, får da være måte på hvor super man skal være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 30. november 2017 #1864 Del Skrevet 30. november 2017 Jeg er ikke supermamma, gidder ikke julekalender før han spør etter det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 30. november 2017 #1865 Del Skrevet 30. november 2017 Oi, julekalender til M på ett år har jeg faktisk ikke tenkt på engang Nei, tror ikke det Smart med kun sjokolade i helgene! Hva gjorde du med sjokoladen som ble til overs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 3. desember 2017 #1866 Del Skrevet 3. desember 2017 Det var jo helt genialt! Go supermamma Og hurra for barnehageplass til Bølla, 1 mnd går fort. Blir spennende med oppstart. Jeg er en av dem som lager julekalender til ungen som ikke skjønner en dritt av det enda.. Jepp, jeg har kjøpt og pakket inn 24 gaver til Knerten, slik at jeg kan pakke dem opp selv hver morgen. Tipper jeg får hjelp av bonussønnen de ukene han er hos oss da Unnskyldningen min for å gjøre det, er at den ene tanten til Knerten kom med en adventskalender som hun hadde brodert, hun kunne jo ikke forskjellsbehandle han og broren. Fin tanke da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 3. desember 2017 #1867 Del Skrevet 3. desember 2017 Smart Her fikk storesøster kalender. Vi kan derfor ikke gjøre noe med de. Hun er dessuten veldig oppmerksom for tiden. Den ene luken hadde åpnet seg litt under transport og da var det granskende blikk på fattern. Dessuten sier hun hver dag at hun blir veldig skuffet og lei seg hvis hun spiser mer enn en sjokolade om dagen for da vil det mangle en annen dag Liker aktivitetskalenderen hun fikk. Morsomme liten bok hver dag med fortellinger, malebok eller oppgaver. Mye koseligere. I fjor hadde vi sangkort kalender. Ny sang hver dag. Lillesøster får ikke i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 5. desember 2017 Forfatter #1868 Del Skrevet 5. desember 2017 I morgen har jeg fri og det skal bli så deilig! Håper bare natten går greit... Trollet er inne oven periode hvor han drømmer mye og våkner og skriker. Tenker det er mareritt og jeg får vondt av hele greia. Bølla har hatt feber i hele dag og noe som kan se ut som utslett. Lurer på om det kan være vannkopper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 5. desember 2017 #1869 Del Skrevet 5. desember 2017 Lykke til med natten, og god bedring til bølla. Vannkopper er det vel nesten like greit å få overstått. Uff, stakkars trollet som har mareritt. Tror nesten am her også har det, for hun ligger og griner i søvne av og til. Får helt vondt av henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 6. desember 2017 Forfatter #1870 Del Skrevet 6. desember 2017 10 timer siden, Marimba skrev: Lykke til med natten, og god bedring til bølla. Vannkopper er det vel nesten like greit å få overstått. Uff, stakkars trollet som har mareritt. Tror nesten am her også har det, for hun ligger og griner i søvne av og til. Får helt vondt av henne. Takk for det! Natten gikk greit, de våknet 2-3 ganger hver men Trollet hadde ingen vonde drømmer i natt i alle fall. Det er skikkelig vondt når de drømmer sånn, man får jo ikke gjort noe særlig heller annet enn å holde og prøve å roe dem. Feberen til Bølla er gått ned under 38 nå og jeg blir ikke klok på det utslettet. Det er røde prikker nedentil som jeg først tenkte var et bleieutslett, men så så jeg at hun hadde fått noen på bena også. Det hadde jo egentlig vært greit om det var vannkopper bare for å ''bli ferdig med det'', men da hadde vel Trollet også vist tegn til smitte? I tillegg har mengden snørr tatt seg opp kraftig i løpet av natten så nå lener jeg mer mot at det er en forkjølelse kombinert med varmeutslett.. Nå sover Bølla og jeg burde egentlig lese, men jeg tror jeg drøyer det litt og bruker litt tid sammen med sofaen og rødvinspølse til kaffen isteden. Det ER så DEILIG å ikke være gravid denne jula at jeg finner nesten ikke ord. Rødvinspølse er noe av det beste i verden og jeg har allerede spist en halv sånn stor en på to dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 6. desember 2017 #1871 Del Skrevet 6. desember 2017 Jeg er så enig med deg, det er så godt å ikke være gravid. Rødvinspølse Jeg har spist det eller spekeskinke neste hver dag siden fødselen. Jula i fjor var rett å slett litt dritt med svangerskapskvalme og hormoner skikkelig på utur, blir nok en mye bedre jul i år God bedring til Bølla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 6. desember 2017 #1872 Del Skrevet 6. desember 2017 (endret) Haha! Jeg skulle til å Google feber baby prikker bleieområdet. Vi er flere! God bedring! Edit: muligens munn, hånd, fot? Endret 6. desember 2017 av Nautika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 6. desember 2017 #1873 Del Skrevet 6. desember 2017 Stakkar Trollet som sliter med mareritt E gjør også det i perioder, hun kan være utrøstelig i en halvtime etter hun har våknet. Ikke er det natteskrekk heller. Mareritt er forferdelig! Kan det være en av barnesykdommene Bølla har fått? God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 6. desember 2017 Forfatter #1874 Del Skrevet 6. desember 2017 10 timer siden, Mumsy skrev: Jeg er så enig med deg, det er så godt å ikke være gravid. Rødvinspølse Jeg har spist det eller spekeskinke neste hver dag siden fødselen. Jula i fjor var rett å slett litt dritt med svangerskapskvalme og hormoner skikkelig på utur, blir nok en mye bedre jul i år God bedring til Bølla Ja spekemat er faktisk noe av det beste. Jeg hadde tross alt Strandamør i fødebaggen begge gangene! Takk! 10 timer siden, Nautika skrev: Haha! Jeg skulle til å Google feber baby prikker bleieområdet. Vi er flere! God bedring! Edit: muligens munn, hånd, fot? Takk for det! Jeg har googlet litt (selvfølgelig) men det stemmer ikke overens. Hun har ikke utslett verken på hender, føtter eller i/rundt munnen.... 8 timer siden, Leviora skrev: Stakkar Trollet som sliter med mareritt E gjør også det i perioder, hun kan være utrøstelig i en halvtime etter hun har våknet. Ikke er det natteskrekk heller. Mareritt er forferdelig! Kan det være en av barnesykdommene Bølla har fått? God bedring! Ja, jeg leste at man skal prøve å forklare de at de kan rope på mamma/pappa i drømmen så kommer vi å hjelper, for å få dem til å bli litt tryggere.. Men det er jo vanskelig å få forklart noen ting som helst til en hysterisk liten kropp... Har googlet litt på det også men synes ikke symptomene stemmer helt der heller... Feberen har gått litt opp og ned i hele dag og det er enorme mengder snørr og sikkel på gang. Så det er helt sikkert litt tenner på vei også. Har ikke vært noe særlig forverring av utslettet heller så vi velger å gi henne en paracet så hun får sove i natt også ser vi an formen når vi våkner i morgen. Kan jeg ta henne med på åpen helsestasjon for en sjekk eller må jeg til legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 6. desember 2017 #1875 Del Skrevet 6. desember 2017 Ville ringt helsestasjonen og hørt jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 7. desember 2017 #1876 Del Skrevet 7. desember 2017 Ikke helsestasjonen med syke barn, men lege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 7. desember 2017 Forfatter #1877 Del Skrevet 7. desember 2017 Mannen snakket med helsestasjonen og stakk innom med Bølla. Der var det en helsesøster som så på utslettet hun nå har på den ene armen og konstaterte munn, hånd og fot syke. Mannen tenkte det var godt nok og gikk hjem. Altså... Jeg mener fortsatt at symptomene ikke stemmer overens og hadde jeg vært der så ville jeg fått helsemennesket til å sett på mer enn bare den ene armen hennes... MEN MEN! Feberen er i alle fall bedre i dag så jeg skal prøve å slappe av litt og la det gå sin gang. Det er vel uansett ikke noe livstruende ei heller noe vi kan gjøre noe med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 7. desember 2017 #1878 Del Skrevet 7. desember 2017 Hva er det du mener ikke stemmer da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 7. desember 2017 #1879 Del Skrevet 7. desember 2017 Storesøster her hadde munn, hånd og fot syke for kort tid siden. Hadde ikke de typiske symptomene. Det er ulikt hvordan det utarter seg. Det går veldig mange steder nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 8. desember 2017 Forfatter #1880 Del Skrevet 8. desember 2017 22 timer siden, LilleMy1989 skrev: Hva er det du mener ikke stemmer da? ''Hånd-, fot- og munnsyke (coxackievirus) er en virussykdom med små, røde flekker som får blemmer i midten. Sykdommen smitter fort, derfor bør barnet holdes hjemme fra barnehagen så lenge det har blemmer eller væskende sår. Utslettet kommer, som navnet sier, i munnen, og deretter på hender og føtter. Viruset finnes i blemmer og i avføring, og inkubasjonstiden er 2–18 dager. Bør holdes hjemme Smitterisikoen er stor før blemmene har sprukket og fått skorper, og ofte ser man mindre utbrudd av denne sykdommen i barnehager, gjerne på sensommeren eller høsten. '' Sitatet er hentet fra det oh-store internetten når jeg googler og flekkene Bølla har egentlig ikke blemmer i midten, ei heller har hun utslett i munnen, på hendene eller på føttene... De er i hovedsak i bleie området, et par på armen og et par på lårene... I tillegg til at dersom smitterisikoen er så enorm så forstår jeg ikke hvorfor Trollet ikke har fått det? Bølla er jo bare sammen med ham (og de andre barna i barnehagen hans når hun er med på henting og levering) så smitten må jo komme derfra? Så.. ja.. Sånn ca alt er det jeg mener ikke stemmer... 22 timer siden, Askmeagain89 skrev: Storesøster her hadde munn, hånd og fot syke for kort tid siden. Hadde ikke de typiske symptomene. Det er ulikt hvordan det utarter seg. Det går veldig mange steder nå. Ja, jeg har fått med meg i alle de facebook gruppene jeg er med i at det og omgangssyke er noe sånn ca alle har fortiden. Og du har vel rett i det at det utarter seg forskjellig fra person til person. Jeg har slått meg til ro med at det vel det allikevel da, uansett er Bølla mye bedre nå og det er jo det viktigste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå