Marimba Skrevet 8. november 2017 #1821 Del Skrevet 8. november 2017 Vil tipse om den boka som heter hvordan snakke så barn vil lytte & lytte så barn vil snakke. Virker veldig genial, og det er nok noe med det du sier om alternativer og løsninger. Men så er det dette med å få enkelte menn til å lese bøker da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 8. november 2017 Forfatter #1822 Del Skrevet 8. november 2017 18 minutter siden, Leviora skrev: Kjenner meg alt for godt igjen angående trassen! Vi må være ekstremt nøye med valg av ord til E. Mannen har det også med å snakke vanskelig, så jeg må stadig gripe inn og oppklare. Det er så slitsomt når ungen klikker av ingenting. Det er normalt, heldigvis, og betyr ikke at vi som foreldre gjør noe galt (det sa jeg mest for min egen del ). Ja, det er akkurat sånn! Men så vil jeg jo helst prøve å unngå å gripe inn og oppklare også. Synes mannen burde få håndtere det på egenhånd og jeg hadde jo blitt rasende om det var andre veien.. Men det eeeeeer så vanskelig! 11 minutter siden, Marimba skrev: Vil tipse om den boka som heter hvordan snakke så barn vil lytte & lytte så barn vil snakke. Virker veldig genial, og det er nok noe med det du sier om alternativer og løsninger. Men så er det dette med å få enkelte menn til å lese bøker da... Den boka skal jeg google! Takk for tips! Mannen er veldig glad i å lese, men akkurat sånne bøker er det litt verre med.. Spørs om ikke jeg må prøve med alternativer og ulike løsninger på han også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 8. november 2017 #1823 Del Skrevet 8. november 2017 Argh, jeg kjenner meg SÅ igjen. Både i trassen og mannens lite gjennomtenkte ordvalg. Aner ikke hvor mange ganger vi har blitt enige om at vi må prøve å ikke si "ikke" til alt mulig, sånn at det ikke bare blir en lang rekke formaninger og negative tilbakemeldinger hele tiden. Og så går det fire og et halvt minutt, og så er det glemt Mannen har generelt vanvittig kort hukommelse på "ting vi blir enige om" når det gjelder barneoppdragelse og husarbeid og sånt. Utrolig irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 9. november 2017 #1824 Del Skrevet 9. november 2017 Hehe, jeg kjenner meg også igjen, både i trassingen, ordvalget og tidvis korttenkthet. For få minutter siden har jeg f.eks istedenfor å svare "nei, vi spiser ikke godteri til frokost!" ( Hun prøver seg stadig ) som mannen sa, noe som førte til illsint gråt og nekting av hadet-kos, sagt "Det er ikke godteridag i dag, men i morgen er det godteridag, og da kan du få godteri til barne-tv". Det virker som om det er lettere å takle avslag om hun skjønner at hun får det til slutt, bare ikke akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 9. november 2017 Forfatter #1825 Del Skrevet 9. november 2017 I dag har jeg hatt fri og vi hadde en kjempefin dag helt til mannen gikk ned i boden med noen esker. Der ble han møtt av en dør som var brutt opp og en bod som er fullstendig snudd på hodet! Nesten alt vi har der inne av esker er endevendt og den som har vært der har fått med seg litt av hvert. Noen tusenlapper som blant annet en forsterker, noe kamerautstyr og en arvet pelskåpe. Noen minner som vognbaggen til emmaljungaen, posen jeg ble båret hjem fra sykehuset i da jeg var baby, diverse smykker (uten annet en affeksjonsverdi) og klær. Og generelt en hel masse hærverk. Bilder var knust, ting var revet og kastet ut over alt. Åh, jeg blir så sinna at jeg nesten griner! HVORFOR gjør folk sånt?! Og det som nesten gjør meg aller mest sint er at ingen har sagt fra til oss! Det er ca en mnd siden vi var der nede sist og dette skjedde neppe i går. Det er mange boder der nede, flere av dem er brutt opp og i følge styret er dette ''et vanlig problem''. Jeg snakket med dem tidligere i sommer og da sa de at de ''jobbet med å forbedre sikkerheten'', men det er tydeligvis ikke mye som er gjort. At ingen har gått forbi boden vår og sett dette og gitt oss beskjed gjør meg rasende. Hva om vi ikke hadde gått ned der i dag da? Kunne den stått sånn en måned til? Så vi har brukt kvelden på å kjefte på styret og komme til en oversikt over hva som faktisk mangler, rydde opp og sikre det som er igjen der nede. Nå må jeg komme meg til politistasjonen etter jobb i morgen for å anmelde så får vi se om vi kan få igjen noe på forsikringen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 9. november 2017 #1826 Del Skrevet 9. november 2017 Å nei! Nå ble jeg helt dårlig på deres vegne. For et mareritt! Helt utrolig at ingen har sagt i fra. Nei, fy fader Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 9. november 2017 #1827 Del Skrevet 9. november 2017 (endret) Kødder du?! Fy søren! (<- internettvennlig banneord) Kjenner jeg blir skikkelig sint her jeg sitter. Ikke nok med at noen har stjålet ting fra dere, men hærverk i tillegg?! Så utrolig unødvendig! Og så trist med de tingene som har affeksjonsverdi. Posen du ble båret hjem i fra sykehuset! Endret 9. november 2017 av sitronkake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 9. november 2017 #1828 Del Skrevet 9. november 2017 Neei! Så fryktelig! Helt katastrofe at ingen har sagt noe! Håper virkelig dere får tilbake noe på forsikringen i det minste. Veldig synd at ting med affeksjonsverdi er tatt Det hender at ting dukker opp igjen, hold et øye på Finn.no! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 10. november 2017 #1829 Del Skrevet 10. november 2017 Er det mulig? Skjønner ikke hvordan folk kan oppføre seg slik! Uff! Innboforsikring bør vel dekke en del, men affeksjonsverdien... uff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 10. november 2017 Forfatter #1830 Del Skrevet 10. november 2017 Har snakket mer med styret og de sier de mest sannsynlig har funnet ut hvem det er via overvåkningsvideo. Det det skjedde i forrige uke, de vil anmelde saken på vegne av borettslaget, men vi må anmelde på egenhånd også for å få igjen på forsikringen. Tørr ikke håpe på at vi kan få igjen tingene selv om politiet kanskje får et navn på mennesket som har gjort det, kan tenke meg at dette er en sånn sak som blir henlagt pga resursmangel... Har vært i kontakt med forsikringsselskapet og nå må vi bare prøve å få en ordentlig oversikt over alt som manglet så får vi se hva vi kan få igjen fra dem, det verste er jo uansett alt med affeksjonsverdi... Var innom politistasjonen etter jobb, trakk kølapp og ventet, fikk forklart dem hva det gjaldt og utdelt et skjema. Det måtte fylles ut og leveres tilbake. Jo flere detaljer jo bedre.. Så da dro jeg bare hjem så får vi bruke dagen i morgen på å fylle ut med alt som mangler og sitte i ny kø etter jobb på mandagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 10. november 2017 #1831 Del Skrevet 10. november 2017 (endret) På 10.11.2017 den 19.50, Beccy87 skrev: Har snakket mer med styret og de sier de mest sannsynlig har funnet ut hvem det er via overvåkningsvideo. Det det skjedde i forrige uke, de vil anmelde saken på vegne av borettslaget, men vi må anmelde på egenhånd også for å få igjen på forsikringen. Tørr ikke håpe på at vi kan få igjen tingene selv om politiet kanskje får et navn på mennesket som har gjort det, kan tenke meg at dette er en sånn sak som blir henlagt pga resursmangel... Har vært i kontakt med forsikringsselskapet og nå må vi bare prøve å få en ordentlig oversikt over alt som manglet så får vi se hva vi kan få igjen fra dem, det verste er jo uansett alt med affeksjonsverdi... Var innom politistasjonen etter jobb, trakk kølapp og ventet, fikk forklart dem hva det gjaldt og utdelt et skjema. Det måtte fylles ut og leveres tilbake. Jo flere detaljer jo bedre.. Så da dro jeg bare hjem så får vi bruke dagen i morgen på å fylle ut med alt som mangler og sitte i ny kø etter jobb på mandagen. Åh, håper de finner dem! Jeg skjønner at du ikke vil få forhåpninger, men da foreldrene mine hadde innbrudd for noen år siden var det også snakk om kjenninger av politiet, og de fikk faktisk tilbake rubbel og bit bortsett fra kontanter, en lommelykt og to paralgin forte som tyvene hadde snust frem fra medisinskapet Endret 11. november 2017 av miore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 11. november 2017 Forfatter #1832 Del Skrevet 11. november 2017 23 timer siden, miore skrev: Åh, håper de finner dem! Jeg skjønner at du ikke vil få forhåpninger, men da foreldrene mine hadde innbrudd for noen år siden var det også snakk om kjenninger av politiet, og de fikk faktisk tilbake rubbel og bit bortsett fra kontanter, en lommelykt og to paralgin forte som tyvene hadde snust frem fra medisinskapet Oi! Det er gøy da! Ja, det virker som han her også kan være en såkalt kjenning så vi får bare se hvor det leder uten å håpe på for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 11. november 2017 Forfatter #1833 Del Skrevet 11. november 2017 Trollet har blitt så bestemt i det siste at hjelpes meg! Skulle pusse tenner i kveld og får streng beskjed om at nei, det var bare Trollet som skulle gå på badet, mamma skulle sitte igjen på stua. Og jeg bare ''nei men mamma må være med'' Trollet: ''NEI! Det er IKKE lov!'' Meg: ''Men skal du pusse tenner alene du da? Skal ikke mamma få hjelpe til?'' Trollet: '' Nei, det er dårlig gjort'' Meg: ''Hva er det som er dårlig gjort?'' Trollet: ''Bare Trollet skal pusse, mamma måtte vente!'' Ok... Så så samarbeidsvillig som jeg er så stiller meg inntil veggen og venter. Men NEI! ''mamma må sitte!!!!'' Ok, ok, ok.. Så setter jeg meg på gulvet da. Trollet løper henrykt avgårde inn på badet og etter ca 4 sekunder så roper han ''nå er det greit mamma!'' Jammen så bra da lille Troll! Og nevnte jeg at han klikka så mye at han ble liggende på gulvet å hyle i en liten evighet fordi jeg ga ham druer i en liten bolle og ikke rett i hånden? Og fordi jeg skjærte opp druene til Bølla? Og fordi jeg ikke løp riktig når vi skulle løpe sammen og gjemme oss for 1000 gang? Og fordi vi hjalp han med å bygge kindereggfiguren sin? Og fordi Bølla skulle sove? Og fordi han skulle dusje med Bølla? Og fordi Bølla dusjet alene siden han ikke ville? ' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 11. november 2017 #1834 Del Skrevet 11. november 2017 Du har min dypeste medfølelse. Og jeg er så glad for at vi ikke er de eneste som opplever dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 12. november 2017 Forfatter #1835 Del Skrevet 12. november 2017 Jeg jobber senvakt i dag så jeg fikk sove helt til kl 08.00. Håper jeg greier å holde meg våken hele kvelden, og ikke minst stå opp igjen i morgen, da starter jeg igjen 07.00.. Det er farsdag i dag og jeg føler alle andre gjør en så stor greie ut av det! Når jeg var liten tror jeg vi mekket en tegning eller noe i barnehagen men ellers markerte vi det aldri hjemme, ikke morsdag heller. Og nå lager de jo ikke noe i barnehagen heller lengre fordi det kan være vanskelig for de barna som ikke har mor/far... (jeg skal hoppe over rantingen om hvor idiotisk jeg synes det er i år). Så da blir det ikke store greiene her hjemme heller. Planen var egentlig å gå til åpen bondegård og spise vafler, men så er det blitt minusgrader ute, mannen var der med begge barna i går mens jeg var på jobb og Trollet skal dit igjen med barnehagen sin neste uke. Så da laget vi like gjerne vafler her hjemme isteden. Trollet holdt humøret oppe gjennom hele rørelagingen, og bortsett fra at han veltet stolen han stod på med seg selv oppå Bølla som lå på gulvet og kavet så var det kjempe god stemning hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 15. november 2017 #1836 Del Skrevet 15. november 2017 Gratulerer med ny jobb Herlig at du endelig blir kvitt turnusjobbingen! Jeg dør av nysgjerrighet hva slags type jobb det er da.. Helt tragisk at noen faktisk har brutt seg inn i boden deres. Hvordan går det med den saken? Fått hørt noe mer fra politi eller forsikringsselskap? Trollet høres morsom ut da Sikkert enkelt å sitte å tenke det når man ikke står i situasjonen selv, så ja, jeg sender en god dose medfølelse jeg også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 16. november 2017 Forfatter #1837 Del Skrevet 16. november 2017 Nå har vi (jeg) i alle fall levert både anmeldelse til politiet og fylt ut saksliste til forsikringsselskapet. Så er det vel bare å sette seg ned å vente. Klokka er rett over 19.00 og endelig har det blitt stille inne fra Bølla. Hun som var så god og fin å legge at folk ikke trodde på meg når jeg fortalte det, har plutselig blitt en sånn en som bruker en liten evighet. Hun skal aller helst stå eller hoppe i senga med kosen i ene hånden. Og nåde meg om jeg går ut! Så da gjelder det å stå stille i mørket lenge nok til at hun glemmer meg OG blir sliten så hun legger seg ned selv for så å prøve å ninjamove meg ut derifra. Trollet har også fått lagt seg men skravla går enda. Heldigvis er han fortsatt fornøyd med å ligge der inne å prate til seg selv og Tiger så da kan jeg sitte i sofaen og kose meg med nøtter jeg ikke skulle spise isteden. Helt alene, for mannen har tydeligvis også gått å lagt seg. Tror kanskje han er sur og sliten, men jeg gidder ikke gå å spørre... Ellers har Bølla begynt å gå litt rundt med rullatoren sin og synes det er så gøy! Jeg synes det aller beste er at når hun gjør det så skriker Trollet ''der kommer Farmor''! Svigermor er ikke spesielt dårlig til bens så hvor han har det fra det aner jeg ikke, men morro er det i alle fall! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 16. november 2017 #1838 Del Skrevet 16. november 2017 Der kommer farmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 16. november 2017 #1839 Del Skrevet 16. november 2017 Trollet, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 16. november 2017 #1840 Del Skrevet 16. november 2017 Nå prøver jeg å le veldig lydløst her så jeg ikke vekker J Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå