Beccy87 Skrevet 12. april 2017 Forfatter #1341 Skrevet 12. april 2017 5 timer siden, Nori skrev: Æsj, det hørtes ikke ut som en ideell morgen nei. De er ikke alltid så enkle å forstå disse små, har noen slike raptuser her også fra tid til annen. Kan jeg også få navne-PM? Det får du!
Beccy87 Skrevet 12. april 2017 Forfatter #1342 Skrevet 12. april 2017 I dag har vi vært sånne grusomme foreldre som sender ungen i barnehagen selv om begge har fri. Dagen ble brukt veldig fornuftig og nå her hele leiligheten ren og pen og pyntet til påske så sånn sett har jeg ikke dårlig samvittighet i det hele tatt. Mannen tar seg av leggingen av Trollet, Bølla sover på fanget mitt og jeg er i ferd med å sluke dagens andre kvikk lunsj. God påske da dere!
Askmeagain89 Skrevet 12. april 2017 #1343 Skrevet 12. april 2017 Det hørtes ut som en fin dag og kveld
Småkjekset Skrevet 13. april 2017 #1344 Skrevet 13. april 2017 Høres ut som en fin dag og kveld Når jeg sender E i barnehagen selv om jeg er hjemme tenker jeg at det er for hennes del jeg gjør det. For i barnehagen kan hun være med venner og finne på mye gøy, mens hjemme blir hun fort lei det meste Kan jeg få navne PM også? God påske!
Gjest Nori Skrevet 13. april 2017 #1345 Skrevet 13. april 2017 Så deilig med ren leilighet. Det er målet her i dag også, men vi får se. Ønsker dere en riktig god påskeferie!
Beccy87 Skrevet 13. april 2017 Forfatter #1346 Skrevet 13. april 2017 2 timer siden, Småkjekset skrev: Høres ut som en fin dag og kveld Når jeg sender E i barnehagen selv om jeg er hjemme tenker jeg at det er for hennes del jeg gjør det. For i barnehagen kan hun være med venner og finne på mye gøy, mens hjemme blir hun fort lei det meste Kan jeg få navne PM også? God påske! Ja det er det jeg også tenker, at han har det mye gøyere der og det blir nok av dager hjemme i påsken uansett. Navne PM kommer din vei også!
Beccy87 Skrevet 13. april 2017 Forfatter #1347 Skrevet 13. april 2017 I natt sov Trollet i sengen sin uten å våkne en eneste gang helt til 06.30! Til gjengjeld våknet Bølla hele to ganger i løpet av natten for mat i motsetning til de vanlige ingen mellom 22-06.. Skal tro om det er økedøgn eller tre måneders krisa som slår til? Jeg stilte spørsmål for et par uker siden om ungene løper ut av senga eller blir sittende i å skrike når de ikke vil sove etter at man bytter til juniorrenn. Svaret her er i alle fall han løper ut! Han løper så mye ut han! Vi la han for en halvtime siden og han har allerede vært ute av rommet ti ganger. Jeg svetter!
Småkjekset Skrevet 14. april 2017 #1348 Skrevet 14. april 2017 Husker at E gikk utav sengen sin noen ganger når hun fikk juniorseng, men det gå seg heldigvis fort! Håper at trollet også finner ut at det er best å holde seg i sengen 1
Askmeagain89 Skrevet 14. april 2017 #1349 Skrevet 14. april 2017 Så slitsomt. Vi har vært ekstremt heldig der. Jenta vår går aldri ut av sengen, uansett. Det høres grusomt ut å legge igjen og igjen. Vi må ligge der til hun sovner da, men 1
j86 Skrevet 14. april 2017 #1350 Skrevet 14. april 2017 Godt å lese litt erfaringer på bytte av seng før vi går i gang selv. Tenkte å drøye det til i sommer en gang, hvis det nå ikke blir slik at han klatrer ut før den tid. Han har ikke gjort det enda, så håper det holder ei stund til! Utrolig herlig at han sov rundt. Sånne netter må det bare komme mer av fremover! Skal dere noe spesielt i påsken, eller er det bare å slappe av og kose dere i nye leiligheten? 1
Gjest Nori Skrevet 15. april 2017 #1351 Skrevet 15. april 2017 Haha, det er nok ikke så uvanlig at de går ut av senga nei. Utrolig deilig med en storebror som sover hele natten!
Beccy87 Skrevet 15. april 2017 Forfatter #1352 Skrevet 15. april 2017 Fremgangs rapport på sovefronten: I går kveld brukte vi ca tre kvarter på å legge Trollet, han var ute av sengen og rommet hele 5 ganger før han ga opp. Vet ikke helt hva som kan være feil her jeg... Vi tar kveldsstellet litt over 19.00 og han er som regel i seng før 19.30 men han er plutselig ikke trøtt nok så han blir liggende å synge og prate og nå når han har fått seng uten kanter så løper han bare ut igjen.. Kanskje vi må begynne å kutte ned på dagluren hans? Vanligvis sover han halvannen time på dagen og vi har tenkt at han skal få regulere den selv og ikke vekke han.. men kanskje vi må vurdere det igjen? Han er jo oppe igjen kl 06 (eller før) hver morgen og har alltid vært en sånn en som sover litt mindre enn jeg skulle ønske.. Vanskelig det her altså! Når han endelig sovnet i går kveld så holdt han senga helt til 04.30, da fant jeg ham luskende i gangen så jeg fortalte ham at det fortsatt var natt og fulgte han inn i sengen igjen. Han godtok det uten et knyst og sovnet igjen med en gang dyna var på. Våknet igjen av at han lusket i gangen litt over 06 og da ble jeg liggende å bare høre på ham der han tasset i stillhet inn og ut av stua og badet og en liten tur innom vårt soverom for å snu i døra igjen. Tydelig at han ikke var helt sikker på om det var greit å være ute av senga enda. Etter å ha ligget og fnist for meg selv over den søte tassingen hans i 5-10 minutter så kom han i døråpningen vår igjen og jeg sa god morgen - ble møtt av verdens største glis og ''maaaaammaa!!!'' og en liten lykkelig gutt som kravlet opp i senga vår og kunne fortelle at han hadde ''bæss i balla''. Da var det ikke noe rom for videre kos i senga (ikke for det, å ligge i vår seng har han aldri likt. Til nød når han er syk men stort sett duger vår seng bare til herjing og alle forsøk på å ligge sammen å kose eller sove blir møtt med raseri og skriking..), Bølla som hadde spist i 5-tiden og sovnet igjen (hun sov fra 22-ish) var også i ferd med å starte dagen så da sto vi opp alle sammen. God stemning!
Gjest Nori Skrevet 15. april 2017 #1353 Skrevet 15. april 2017 Åååh. Kan levende se for meg den tassingen. Ha en strålende påskeaften!
sitronkake Skrevet 15. april 2017 #1354 Skrevet 15. april 2017 Bølle som sover fra 22-06 uten mat?! Det hørtes herlig ut! Tror jeg glemte å skrive opp det der da vi bestilte baby Så fint at alt føles bedre denne gangen forresten! Driver og snikleser her, selv om jeg ikke er så aktiv om dagen.. Og vi hadde også maaange runder med ut av senga og legge tilbake da vi byttet til juniorseng. Tror han begynte å ta hintet etter en ukes tid pluss. Riktignok var 5 ganger ute av senga "bare 5 ganger" for oss, sniken vår kunne fint prøve seg 40 ganger før han ga opp
miore Skrevet 15. april 2017 #1355 Skrevet 15. april 2017 Vi driver også og vurderer juniorseng nå, men jeg gruer meg såå til de nettene, så her treneres det Dattera er en turner uten like, så jeg ser for meg at det blir en del tryning ut av senga til tross for sengehest også. Hun sover alltid til slutt typisk midt i et sprell, gjerne sidelengs i bunnen av senga med en fot gjennom sprinklene Den morgenen hørtes utrolig koselig ut
Beccy87 Skrevet 16. april 2017 Forfatter #1356 Skrevet 16. april 2017 10 timer siden, miore skrev: Vi driver også og vurderer juniorseng nå, men jeg gruer meg såå til de nettene, så her treneres det Dattera er en turner uten like, så jeg ser for meg at det blir en del tryning ut av senga til tross for sengehest også. Hun sover alltid til slutt typisk midt i et sprell, gjerne sidelengs i bunnen av senga med en fot gjennom sprinklene Den morgenen hørtes utrolig koselig ut Ja han har gått på trynet ut av sengen i alle fall to ganger, og i går satt han fast gipsen i sengehesten så det er en del sprell her også. Men i går kveld kom han bare ut to ganger. Det kan ha noe med at vi hadde besøk av et vennepar å gjøre og da ble det ikke like kult å løpe ut i stua, kanskje vi burde ha besøk oftere..? Og så måtte jeg inn til han to ganger mellom 4 og 5 i natt, da satt han også bare å skrek i senga, så sov han helt til 06.30 før han våknet igjen (også med et skrik og i sengen). Så hvem vet, kanskje det er som @sitronkake (hei forresten! Håper du har det bra og du må gjerne oppdatere mer altså! ) sier at han begynner å ta hintet snart? _______________________________________________________________________ I dag er det plutselig Søndag og for første gang synes jeg påsken har gått alt for fort! Torsdag slappet vi bare av alle sammen hjemme, på Fredag var vi å besøkte Oldemor (min mormor) som bor 40 minutter med buss unna. Veldig koselig. I går fikk vi besøk av et vennepar av mannen som har termin om 3 uker og siden vi egentlig ikke er så glad i mennesker så jeg er fortsatt litt overrasket over hvor koselig det var. Kanskje vi skal vurdere å be folk hit oftere? Bortsett fra at Trollet trasset en del, klikket fullstendig fordi han bare fikk spise 3 sjokoladeegg og fordi vi ikke ville ta frem igjen pilatesballen og Bølla skrek litt og kastet opp over hele meg og sofaen så er jeg veldig fornøyd med barna mine også. De venter sitt første barn og vi vil jo ikke skremme dem med hva de har i vente heller. I morgen skal vi bruke hele dagen på å besøke nok en Oldemor (mannens farmor) og jeg skulle ønske vi hadde enda en fridag før mannen måtte på jobb igjen for det er så koselig å ha ham hjemme.
Beccy87 Skrevet 16. april 2017 Forfatter #1357 Skrevet 16. april 2017 Trollet: Bæss i balla! Mannen: Skal vi bytte bleia? Beccy: Skal pappa bytte bleia? Trollet: Nei! Mamma bytte balla.
Gjest Nori Skrevet 16. april 2017 #1358 Skrevet 16. april 2017 Det tar nok ikke så lang tid før han skjønner at kampen om å bli i senga er tapt. Høres ut som en koselig kveld. Vi har dessverre få venner i samme livssituasjon som oss og det er et lite savn. Skjønner godt du gruer deg til påsken er over. Vi har hatt over en uke sammen, men det er allikevel ikke nok. Lykke til med balla.
miore Skrevet 16. april 2017 #1359 Skrevet 16. april 2017 4 timer siden, Beccy87 skrev: Trollet: Bæss i balla! Mannen: Skal vi bytte bleia? Beccy: Skal pappa bytte bleia? Trollet: Nei! Mamma bytte balla. Her er det: "Mini-m har bæsja! Mamma sin tuuuuur!" hver gang Ja, det høres jo ut som om vi bare må bite i det sure eple og tåle en litt slitsom uke eller to med tanke på den senga, og satse på at dattera også tar hintet sånn relativt fort. 4-5 ganger opp er jo ikke SÅ galt, det skal vi klare - men 40 ganger som @sitronkake høres ekstremt slitsomt ut!
Beccy87 Skrevet 18. april 2017 Forfatter #1360 Skrevet 18. april 2017 Da var påsken over for denne gang og tradisjon tro har jeg selvfølgelig spist langt mer godis og søpplemat enn det en person alene har godt av. Jeg kjenner det på hele kroppen at nå har det gått for langt og hadde nesten litt sånn fyllesyk følelse når jeg våknet i dag pga alt sukkeret jeg trykte i meg i går kveld. Siden Bølla runder 3 måneder i dag (hjelpes meg så fort det har gått!) så går også startskuddet for prosjekt ''Beccy blir tynn igjen''. Jeg har fortsatt 5 kilo igjen til jeg veier det jeg gjorde når jeg fikk positiv test med Trollet og ytterligere 4 kilo til før jeg er der jeg var før jeg sluttet på p-pillene og stumpet røyken sommeren 2014. 9 kilo totalt skal bort, planen er å bruke de gamle buksene og bhene mine i sommer! Så nå er det bare lov til å spise godterier en gang i uka, ENTEN fredag, lørdag ELLER søndag, ikke alle tre! Etter jeg hadde levert Trollet i barnehagen i dag så benyttet jeg meg av Bøllas gode humør og gjennomførte en økt av 30 day shred mens hun lå under babygymmen og ropte. Det var tungt og jeg er litt bekymret for magemusklene mine (det kjennes ikke helt riktig ut inni der enda) så jeg erstattet mageøvelsene med de fra mammamageappen isteden og ble både andpusten og svett. Sitter nå nydusjet på sofaen med kaffe i hånden, Bølla sover og har en fantastisk god følelse i kroppen. Så deilig å være i gang igjen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå