lille_frosk Skrevet 19. mars 2016 #261 Del Skrevet 19. mars 2016 - det er ikke så mye mer å si. Stooor klem! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 19. mars 2016 Forfatter #262 Del Skrevet 19. mars 2016 Ååååå de nettene altså! Sitter nå på sofaen med nervene i høyspent, klokka er snart 20.00, det er ca 2 timer siden jeg la Larven og jeg har nettopp vært inne en gang.. Nå sitter jeg bare å venter på at han skal våkne igjen så helvete kan starte. I går la jeg ham for natta litt før 18.00, og da sov han i tre kvarter før han våknet igjen, så sov han intervaller på 10 min, 20 min og en time før han falt tilbake til 10 min av gangen igjen og da klokka bikket 22.00 så ville han ikke sove lengre i det hele tatt. Han duppet av i vogna så lenge jeg sto og vugget, men med en gang jeg sluttet så var han på an igjen som et lys. Sta som jeg er så takket jeg nei til hjelp fra mannen, dette skulle jeg da f**n meg klare selv, han måååå jo snart sovne - tenkte jeg... Når klokka bikket midnatt og Larven fortsatt holdt samme tempo knakk jeg og tuslet hikst-gråtende ut til mannen på stua hvorpå han slukket lyset og ba med med streng stemme om å legge meg til på sofaen og ikke stå opp igjen før det var blitt morgen. Det tok meg ikke lang tid før jeg sovnet og våknet ikke igjen før Larven skrek til halv 6 i dag tidlig, da hadde han sovet et par timer sammen med mannen i vår seng i alle fall.. Det er vel det lengste jeg har sovet i ett strekk på ganske mange uker nå og det var veldig godt. Jeg SKAL bli bedre på å be mannen om hjelp nå. Det hjelper veldig at det nå er påske og at mannen da skal jobbe litt mindre. Det blir jo ekstra slitsomt når han har så lange dager på jobb at jeg er alene med Larven fra morgen til kveld. Jeg sier det igjen jeg altså; alenemødre - dere er mine helter! Jeg håper, håper, håper vi kan putte dette søvnkaoset på tannfrembrudd-kontoen. De to fortennene nede er nå helt ute og oppe har vi en ute og en til på vei. Jeg håper, håper, håper at så fort den siste fortanna bryter igjennom så er i tilbake til i alle fall 3 timer sammenhengende søvn på natta. Fine, snille, gode babygutten min som var så flink til å sove kjempe lenge i gangen når han var bitteliten. Det MÅ være tennene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 19. mars 2016 #263 Del Skrevet 19. mars 2016 Huff! Stakkars deg Husker den perioden Mini nektet å sove med mindre jeg lå i sengen med han. Hadde jo ikke noe liv da jeg endte med å ligge i sengen hele kvelden og til slutt bare sovnet. Håper det snart går over for larven også. Og bruk mannen for alt det er verdt! Her har det faktisk vært lurt at pappa alltid legger Mini og blir han hysterisk så roer han seg fort ned med meg.....mye fordi han er sliten av gråtingen vil jeg tro, men med den metoden har han funnet roen fortere og fortere uten at vi må dulle med han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 19. mars 2016 #264 Del Skrevet 19. mars 2016 Fy søren så slitsomt det høres ut! Håper virkelig det bare er tennene og at dere snart får litt mer sammenhengende søvn igjen... (Og kjenner jeg gruer meg til S får tenner... ) Orker ikke bla meg bakover med mobil, så du har sikkert skrevet noe om det før, men har su forsøkt å legge han litt senere? Når vi legger S for tidlig blir det bare en liten dupp istedenfor skikkelig natta, og da blir alt bare tull hele natta. Syns 18 hørtes veldig tidlig ut? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 20. mars 2016 Forfatter #265 Del Skrevet 20. mars 2016 21 timer siden, Runforit skrev: Huff! Stakkars deg Husker den perioden Mini nektet å sove med mindre jeg lå i sengen med han. Hadde jo ikke noe liv da jeg endte med å ligge i sengen hele kvelden og til slutt bare sovnet. Håper det snart går over for larven også. Og bruk mannen for alt det er verdt! Her har det faktisk vært lurt at pappa alltid legger Mini og blir han hysterisk så roer han seg fort ned med meg.....mye fordi han er sliten av gråtingen vil jeg tro, men med den metoden har han funnet roen fortere og fortere uten at vi må dulle med han. Ja jeg skal bli mye flinkere på å bruke mannen når jeg kan. Men Larven er også blitt veldig mammadalt i det siste, så mange ganger blir han bare mer hysterisk dersom det er mannen og ikke meg som tar ham... 20 timer siden, juliane skrev: Fy søren så slitsomt det høres ut! Håper virkelig det bare er tennene og at dere snart får litt mer sammenhengende søvn igjen... (Og kjenner jeg gruer meg til S får tenner... ) Orker ikke bla meg bakover med mobil, så du har sikkert skrevet noe om det før, men har su forsøkt å legge han litt senere? Når vi legger S for tidlig blir det bare en liten dupp istedenfor skikkelig natta, og da blir alt bare tull hele natta. Syns 18 hørtes veldig tidlig ut? Det trenger absolutt ikke bli sånn når S får tenner. Det er flere i barselgruppa mi som ikke har hatt noe problem annet enn økt antall bæsjebleier. Og ja, 18.00 er tidlig og det er bare de siste dagene vi har prøvd oss på det. Larven er mindre interessert i å sove på dagtid også så da blir han så fryktelig trøtt og sutrete på kvelden. Vanskelig å få i ham grøten osv også så jeg at det var så mange i termingruppa mi som la sine kl 18.00, så da tenkte vi å prøve det. Kan vel kanskje slå fast at det ikke har funket, det har i alle fall ikke vært noen vidunderkur og i dag ble klokka over 19.00 før han sovnet selv om vi la han 18.15..såå... ja... ___________________________________________________________________ Natta var som ventet lite trivelig. Larven sov de første to timene i egen seng før han slo seg helt vrang og jeg tok ham i senga hos meg. Sluttet å se på klokka etterhvert, men han våknet flere ganger i timen hele natta igjennom. Gråter og vrir seg. Ville bare sove oppå meg så da gjorde han det en liten stund, men våknet ofte allikevel. Vi sto opp like før 05.30, da orket jeg bare ikke mer. Nå sover han i senga si igjen, sovnet litt over 19.00 og jeg har vært inne en gang allerede etter det. Så jeg regner med det blir en laaang natt i natt også. Ja også var vi ute og trillet langtur med søsteren min i dag og når vi var nesten hjemme igjen så merket jeg at vogna plutselig var kjempetung å trille. Så ned og oppdaget at det ene hjulet var helt flatt! Har tydeligvis punktert da! Hva gjør vi med det? Må jeg kjøpe nytt hjul eller kan det lappes eller hva? Tror jeg satser på å stikke innom barnevogn butikken i morgen og håper noen der kan hjelpe meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 23. mars 2016 Forfatter #266 Del Skrevet 23. mars 2016 I natt sov Larven i egen seng og våknet bare 5 ganger mellom 19.00 og 05.30! Alle gangene var det bare for oss å gå inn og pakke ham inn da han hadde sparket av seg dyna også sov han videre. Så nå øyner vi håp dere! Må nok ut og handle en litt større dyne og noen nye sokker som sitter litt bedre på de små føttene så han ikke blir så kald. Nye pysjamaser trenger han forsåvidt også, de begynner å bli litt korte og trange både her og der. Tror nok det blir målet for dagens trilletur ja! Tennene er nesten helt ute også, litt igjen av den andre fortanna oppe men den tror jeg bryter helt ut i dag. Mannen har tatt påskeferie også så nå er det ordentlig god stemning i heimen i dag! God påske da dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 23. mars 2016 #267 Del Skrevet 23. mars 2016 Så bra! Har dere prøvd sovepose istedenfor dyne? Vi begynte med det nå for en stund siden, og da klarer hun ikke sparke av seg dyna og bli kald. Vi har to stk fra IKEA: http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/70265073/ For oss som ammer endel om natta er det også veldig greit mtp at hun ikke blir lagt tilbake i kald seng og våkner litt av det, føler hun sovner raskere etter amming nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 23. mars 2016 #268 Del Skrevet 23. mars 2016 Så bra!! Håper du får hvilt deg litt ekstra nå som mannen har ferie - og at dere koser dere masse disse dagene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 23. mars 2016 #269 Del Skrevet 23. mars 2016 Så deilig! Håper det fortsetter nå da God påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 25. mars 2016 Forfatter #270 Del Skrevet 25. mars 2016 Den 23.3.2016 at 9.54, juliane skrev: Så bra! Har dere prøvd sovepose istedenfor dyne? Vi begynte med det nå for en stund siden, og da klarer hun ikke sparke av seg dyna og bli kald. Vi har to stk fra IKEA: http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/70265073/ For oss som ammer endel om natta er det også veldig greit mtp at hun ikke blir lagt tilbake i kald seng og våkner litt av det, føler hun sovner raskere etter amming nå. Den 23.3.2016 at 14.42, lille_frosk skrev: Så bra!! Håper du får hvilt deg litt ekstra nå som mannen har ferie - og at dere koser dere masse disse dagene. Den 23.3.2016 at 18.58, Runforit skrev: Så deilig! Håper det fortsetter nå da God påske! Vi tenkte litt på sånn sovepose ja, men så var veien til IKEA litt for lang nå når vi ikke har noen bil vi kan låne så det får vente litt. Ammer jo ikke på natten lengre heller så sånn sett så er ikke det behovet der heller. Det ble en tur på KID og fikk kjøpt junior dyne som var noe sånt som 104 x 82 eller noe. Den fyller i alle fall 3/4 av sprinkelsengen så nå slipper vi kalde tær. I natt klinket Larven til og sov fra rundt 20.00 til 04.00 uten å våkne en eneste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 27. mars 2016 Forfatter #271 Del Skrevet 27. mars 2016 For en fin påske dette har vært! Vanligvis innebærer påsken for min del bare en hel masse røde dager tilbragt på jobb men i år har jeg faktisk kjent litt mer på følelsen av å ''ha påskeferie''. Vi er ikke noen fjellgeiter og jeg har ikke eid ski siden barneskolen, men vi har pyntet litt i stuen med gul duk og et par påskekyllinger for å få litt stemning. Vi har allikevel vært på farten hver dag både hit og dit for å besøke Larvens oldemødre på begge sider av familien, innom jobb for å hilse på og langtur med søsteren min og det har vært veldig koselig alt sammen. I dag regner det ute og vi har absolutt ingen andre planer enn å lage biff og fløtepoteter til middag, og jeg tror jammen meg vi skal klinke til med en flaske vin på deling for første gang siden jeg ble gravid. I går var ett år på dagen siden vi var på Ullevål på OUL og fikk vite at Larven hadde utovertiss og dermed også ble enige om at han skulle hete S der vi satt i kafeteriaen deres og ventet på at det skulle slutte å snø. Så rart å tenke tilbake nå på hvor utrolig fort tiden har gått! Larven er helt fantastisk for tiden, strålende godt humør, smiler, flørter, prater og ler hele dagen. Fortsatt litt knoting på nettene, men myyyyye bedre enn de siste ukene har vært så vi er veldig fornøyde. Den andre fortanna oppe er nå nesten helt ute (fy så stoooore de er, ikke rart det gjør kjempe vondt!!) så nå håper vi det blir en liten pause før neste kommer. Tror det er like før han krabber nå også, løfter overkroppen og rumpa om hverandre, så fort han knekker koden og forstår at det må gjøres samtidig så er det slutt på husfreden. Merker jeg er litt nervøs, burde jeg kjøpe inn lekegrind nå? Burde vel i alle fall barnesikre litt mer rundt om her. Flytte opp alt som ikke kan tygges på og finne sånne plugger til stikkontaktene. Kanskje også bli litt flinkere til å støvsuge oftere i alle krokene rundt om her, skal være ærlig på at det er en og annen hybelkanin rundt om her som kanskje ikke setter pris på babymunn... Ja også sier han ''mamma''(!), det er foreløpig bare et ord som kommer her og der og ikke bevist rettet mot meg, men det varmer jo godt i hjertet hver gang det kommer fordiom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 27. mars 2016 #272 Del Skrevet 27. mars 2016 Ja, det er kjempegøy å se at de er i ferd med å krabbe, men problemet er jo at når de først gjør det så må man bure dem inne Så jeg har kjøpt BabyDan Park a Kid for sikkerhetsskyld. Kan brukes som både grind og bur Så bra at du har kost deg i påsken Og at Larven har begynt å si mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 27. mars 2016 #273 Del Skrevet 27. mars 2016 Et år siden OUL allerede! Kjente jeg ble fryktelig nysgjerrig på hva Larven heter nå, tror ikke jeg vet det fra før? Lyst til å dele på pm? Man finner vel fort ut om man må ha lekegrind, tipper jeg. Sikkert greit å begynne med å barnesikre litt og så kjøpe når det blir nødvendig. S har allerede gnagd litt på laderen til macen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 28. mars 2016 Forfatter #274 Del Skrevet 28. mars 2016 16 timer siden, Runforit skrev: Ja, det er kjempegøy å se at de er i ferd med å krabbe, men problemet er jo at når de først gjør det så må man bure dem inne Så jeg har kjøpt BabyDan Park a Kid for sikkerhetsskyld. Kan brukes som både grind og bur Så bra at du har kost deg i påsken Og at Larven har begynt å si mamma Ja, jeg synes det er så deilig at han bare kan ligge på gulvet og følge med når jeg trener og dusjer. Med en gang han begynner å krabbe så kan jo det fort bli problematisk. Tror jeg skal bruke kvelden til å google lekegrinder. 16 timer siden, juliane skrev: Et år siden OUL allerede! Kjente jeg ble fryktelig nysgjerrig på hva Larven heter nå, tror ikke jeg vet det fra før? Lyst til å dele på pm? Man finner vel fort ut om man må ha lekegrind, tipper jeg. Sikkert greit å begynne med å barnesikre litt og så kjøpe når det blir nødvendig. S har allerede gnagd litt på laderen til macen... Her gnager han også på alt av ledninger han kan få tak i. Det og fjernkontroller og spill konsoller er kjempe fine tyggeleker. Sikkert ekstra spennende fordi vi er så kjappe på å ta de bort hver gang han får tak i dem! Sender navn på pm ___________________________________________________________________________________ I dag har jeg satt igang stor prosjekt på kjøkkenet. Har akkurat laget ferdig en blandingspuré av epler, pærer, jordbær og blåbær for å tilsette i grøten. Ble bare 5 små glass, men vil ikke lage så mye før jeg vet at Larven synes det er godt. Venter nå på en stor kjele med søtpotet, potet og gulrøtter som står å koker og som etter planen skal bli en god base til middager fremover. Spent på å se om det faller i smak. Det er ikke så viktig for oss at Larven får i seg alt mulig hjemmelaget, men det er myyyye penger å spare i å lage sånt hjemme. HVIS det faller i smak altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 1. april 2016 Forfatter #275 Del Skrevet 1. april 2016 Da var vi helgeklar igjen og endelig titter solen frem! Nettene er fortsatt tålelig bedre her med oppvåkninger ca hver 3 time, men i natt var han LYS VÅKEN i nesten en hel time mellom 1 og 2, rullet og bablet i vei i senga... Håper det ikke er en trend som skal vare veldig lenge... Larven er straks ferdig med å være en larve nå, han har såvidt begynt å dra seg fremover når han ligger på gulvet, og tennene han har fått både oppe og nede gjør at han ser ut som en ordentlig liten ramp. Så jeg tror han heretter blir å gå under kallenavnet Lille Troll eller noe i den duren. I dag skal jeg gjøre noe jeg ikke har gjort siden 17. Desember 2014; jeg skal ut i kveld, jeg skal treffe nye mennesker og jeg skal drikke alkohol. Hjelpes meg hvordan skal dette gå?! Jeg skal møte en liten gjeng fra termingruppa og er både spent, gleder og gruer meg litt på en gang. Skal møte de i 6-7 tiden i kveld så da får mannen ta seg av leggingen, men det burde ikke være noe stress. Det som er litt stress er at jeg ikke har noe å ha på meg siden alle de fine klærne mine fortsatt er for små og at jeg rett og slett er redd for at jeg skal bli kjempe full av to glass vin. Finner vel ut av det, skal uansett bli litt deilig å være bare Beccy igjen en kveld og ikke bare mamma, kanskje hodet mitt tilogmed klarer å henge med så jeg får deltatt aktivt i samtalene. Kan vel ikke kalle det ammetåke lengre nå når jeg nesten ikke ammer lengre men noe er det i alle fall for hodet mitt er fortsatt fullt av bomull store deler av dagen. Babytåke kanskje...? Ha en fin helg da dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 1. april 2016 #276 Del Skrevet 1. april 2016 Kos deg masse! Var skikkelig rart å være ute i går og bare være meg, men var deilig. Drakk 5 drinker, men det gikk forbløffende bra. Litt sustete i hodet og litt dehydrert i natt, men var i fin form i dag heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 1. april 2016 #277 Del Skrevet 1. april 2016 Kos deg MASSE Beccy! Så fortjent, og sikkert en energiboost å bare være deg noen timer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 1. april 2016 #278 Del Skrevet 1. april 2016 Håper du koser deg masse, Beccy! Den tåka tror jeg egentlig ikke er spesielt ammerelatert altså, den er vel heller babyrelatert ja. Lite søvn og lite voksenkontakt gjør ikke meg spesielt oppegående hvertfall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 1. april 2016 #279 Del Skrevet 1. april 2016 Håper du har kost deg i kveld! Tenker du har veldig godt av å være bare beccy også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 3. april 2016 #280 Del Skrevet 3. april 2016 Håper du koste deg ute på vift! Merker selv at jeg tåler veldig lite, men det er bare å ta det med ro så går det bra. Og jeg tror heller ikke den tåka er så ammerelatert er mer permisjonsbobla kombinert med lite søvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå