Beccy87 Skrevet 20. september 2017 Forfatter #1721 Del Skrevet 20. september 2017 11 timer siden, Mumsy skrev: Trollet og mammadag hørtes så koselig ut Han virker så flink! Var det ikke slik at han lå litt foran jevnaldrende i bhg? Har han alltid vært tidlig ute, eller er det noe som bare har kommet i det siste? Godt dere har blitt enig om at dere ikke skal spise blomster Det virker så deilig når ungene kan leke litt alene! Jeg må si jeg gleder meg pittelitt til det, men samtidig så er det vel også mye mer styr å passe på når de begynner å komme seg rundt. Han har ikke vært like rask på alt hele veien i alle fall. Var over året før han gikk, og har lenge vært en stor klodrian som snubler bare han ser en teppekant. Men han har hatt mye språk lenge. Hadde et merkbart stort sprang etter jul.. Trooor det kan være i sammenheng med at han begynte i den barnehagen med alle de store barna. Da så han på dem og ville heller leke med dem enn de andre småbarna. Nå går han på blandet avdeling og de han leker mest med er tre gutter på 4 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 20. september 2017 Forfatter #1722 Del Skrevet 20. september 2017 Trollet har de siste månedene (med unntak av enkelte dager her og der) vært en drøm å legge! Vi har vært virkelig heldige der. Den første tiden (første halvannet året) var jo søvn et stort kaos, men så løste floken seg og nå har det vært så fint. Vi pusser tenner og tar på pysj, går ut i stua og sier natta til den som sitter der før en av oss følger ham inn på rommet. Legger Bæ (saueklokka som skal vise at det er natt), skrur av lyset, koser og klemmer litt, synger tre sanger, sier natta og går mens han sovner inn av seg selv. Noen ganger har vi måttet gått inn igjen og synge litt til, eller forklare ham at vi skal dusje/rydde/vaske/hjelpe Bølla for å få lov til å gå, men som oftest har det vært greit og han har sovnet i løpet av et kvarter med babling og synging til kosedyrene sine. Heeeelt til NÅ! De siste dagene har han vært helt i andre enden. Han vil ikke legge seg, drar ut tiden, vil ha vann, pusse mer tenner, skifte bleie en gang til, ikke skru av lyset, ha nytt kosedyr i senga, av med sokker, på med sokker, synge mer, kose mer, osv, osv, osv. Holdt det gående i over en time flere dager på rad nå og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle det... Han blir så sinna når jeg går ut så jeg vil jo egentlig bare løpe inn og holde ham til han sovner. Samtidig som det ikke går på grunn av Bølla og fordi han faktisk ikke kan få lov til å bestemme sånt selv. Han sover fortsatt på dagtid, alt fra 1-2 timer, kanskje det er på tide å prøve å kutte ned på den sovingen isteden? Eller legge litt senere? Eller legge litt tidligere? For han er jo tydelig trøtt, han bare vil ikke sove.. Kanskje bare en fase? En ting vet jeg i alle fall og det er at klokka er i ferd med å bli 21.00 og jeg skal gå å legge meg. I går var jeg så trøtt at jeg sovna på mobilen, flaks for meg at jeg ikke lommeringte sengeringte noen så de fikk høre på snorkingen min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 20. september 2017 #1723 Del Skrevet 20. september 2017 Høres ut som en beskrivelse av oss det der. Dattera var SÅ lett å legge en stund; vi sang og koste, gikk ut, og hun sang og pudra litt før hun sovna av seg selv. Men på sensommeren begynte hun å styre noe verre. Nytt vann, den andre kaninen, tisse på potta (ganger tusen millioner), på med sokker, av med bukse, på med dyne, av med dyne, synge ny sang... hun kunne holde på i et par timer før hun sovna. Vi kuttet ned på luren, nå får hun sove i maks tre kvarter. Det hjalp ikke umiddelbart, men etter en uke eller noe sånt var hun plutselig stuptrøtt til leggetid og legger seg lett som en plett - enda lettere en før faktisk, nå har hun nesten sovnet før vi er ferdig med å synge Så min teori er at det hjalp å korte ned selv om vi ikke så resultatene før etter en liten stund! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 23. september 2017 Forfatter #1724 Del Skrevet 23. september 2017 I dag har vi vært på tur for å besøke barnas oldemor som er en halvannen times togtur unna. Det bruker vanligvis å gå helt fint, men i dag så var det buss for tog halve veien. Vi fikk beskjed om det når vi bestilte billettene flere dager i forveien. Vi bestilte billetter for to voksne og to barn under 4 år kl xx og xx. Så da var det ganske frustrerende når vi møtte opp til buss for tog og fikk se en buss som ikke var utstyrt med barneseter. ''Da får dere dekket taxi isteden'' var beskjeden vi fikk da. Det er jo selvfølgelig helt greit, men tror du taxien som kom greide å møte opp med ordentlig bilseter til barna da? NEI! Ikke viste han hvordan han skulle montere dem heller, jeg blir så sliten av det der at jeg må bite meg i munnen for ikke å skrike. Hvorfor må det være så forbanna vanskelig!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 25. september 2017 #1725 Del Skrevet 25. september 2017 Ny leser melder seg! Vi opplever akkurat det samme med toåringen vår, hun var en drøm å legge frem til nå Hun kan være trøtt, men vil bare ikke sove. Hun drar frem alle triksene hun kan for å bli tatt opp. Roper etter mat, men er ikke sulten. Vi har måttet være strenge på at "nå er det natta", og nå er det heldigvis litt bedre. Vi har kuttet duppen med en halvtime og vurderer å kutte en halvtime til, da får hun én time med søvn på dagtid. Helsesøster sa det er helt normalt for barn i den alderen å begynne å teste grensene mer, de har jo blitt vant til å få bestemme mer selv, så hvorfor ikke bestemme å være lengre oppe? Det hadde jeg også gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 26. september 2017 Forfatter #1726 Del Skrevet 26. september 2017 16 timer siden, Leviora skrev: Ny leser melder seg! Vi opplever akkurat det samme med toåringen vår, hun var en drøm å legge frem til nå Hun kan være trøtt, men vil bare ikke sove. Hun drar frem alle triksene hun kan for å bli tatt opp. Roper etter mat, men er ikke sulten. Vi har måttet være strenge på at "nå er det natta", og nå er det heldigvis litt bedre. Vi har kuttet duppen med en halvtime og vurderer å kutte en halvtime til, da får hun én time med søvn på dagtid. Helsesøster sa det er helt normalt for barn i den alderen å begynne å teste grensene mer, de har jo blitt vant til å få bestemme mer selv, så hvorfor ikke bestemme å være lengre oppe? Det hadde jeg også gjort Hallo! Så gøy med nytt fjes her inne da! Ser du også har dagbok så da stikker jeg snuten inn der etterpå, greit med noen nye å følge når så mange av de andre her har blitt for opptatt av det virkelige livet til å oppdatere.. Ja det gir jo mening at de vil bestemme det også. Det er mye testing av grenser generelt her nå. Men foreløpig er han fortsatt grei å overtale og innforstått med at mamma er sjefen. Vi har prøvd å kutte duppen med en halvtime i et par dager siden det var råd fra @miore også, og det virker som om det har hjulpet litt, han sovner fortere på kvelden nå når han først får lagt seg i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 26. september 2017 #1727 Del Skrevet 26. september 2017 9 minutter siden, Beccy87 skrev: Hallo! Så gøy med nytt fjes her inne da! Ser du også har dagbok så da stikker jeg snuten inn der etterpå, greit med noen nye å følge når så mange av de andre her har blitt for opptatt av det virkelige livet til å oppdatere.. Ja det gir jo mening at de vil bestemme det også. Det er mye testing av grenser generelt her nå. Men foreløpig er han fortsatt grei å overtale og innforstått med at mamma er sjefen. Vi har prøvd å kutte duppen med en halvtime i et par dager siden det var råd fra @miore også, og det virker som om det har hjulpet litt, han sovner fortere på kvelden nå når han først får lagt seg i alle fall. Jeg har også innprentet det der med at "mamma bestemmer" og "mamma er sjefen". Mannen er sur, for nå nekter hun å høre på ham - hun sier bare at "mamma bestemmer" når mannen prøver å fortelle henne noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 26. september 2017 Forfatter #1728 Del Skrevet 26. september 2017 Nå er jeg inne i den siste uka av permen min her og det kjennes veldig rart! Jeg føler jeg ikke har fått gjort alt jeg hadde tenkt å gjøre. Skulle jo rydde så mye, pakke vekk, selge unna utstyr og klær.. Har ikke fått gjort en ting! Har ikke en gang makket meg til å ta bilder av Donkeyen og lagt den ut for salg! Den årlige prokrastineringsprisen går vanligvis til mannen men 2017 ser ut til å bli mitt år jah! Sånn som nå, jeg buuuurde jo egentlig gjøre litt men så sitter jeg her isteden da.. Fordi det er så utrolig deilig at Bølla har sovnet litt. Hun er så slitsom om dagen at bare det gjør at jeg faktisk gleder meg til å begynne å jobbe igjen. Drømmer om de 25 minuttene jeg vil ha alene på tbanen TO hele ganger om dagen til og fra jobb! Tror jeg blir sittende jeg, nyte kaffen min.. Er jo tross alt siste uka i perm, viktig å nyte også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 26. september 2017 Forfatter #1729 Del Skrevet 26. september 2017 6 minutter siden, miore skrev: Jeg har også innprentet det der med at "mamma bestemmer" og "mamma er sjefen". Mannen er sur, for nå nekter hun å høre på ham - hun sier bare at "mamma bestemmer" når mannen prøver å fortelle henne noe Det er jo bare fantastisk da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 26. september 2017 #1730 Del Skrevet 26. september 2017 Jeg har heller ikke gjort en dritt i permisjonen. Pytt, pytt Oi, siste uka! Den synes jeg du bør nyte og fortsette å ikke gjøre noenting Er det pappaen som skal ut i permisjon da? Når begynner hun i barnehage? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 26. september 2017 Forfatter #1731 Del Skrevet 26. september 2017 44 minutter siden, Weebs skrev: Jeg har heller ikke gjort en dritt i permisjonen. Pytt, pytt Oi, siste uka! Den synes jeg du bør nyte og fortsette å ikke gjøre noenting Er det pappaen som skal ut i permisjon da? Når begynner hun i barnehage? Pappaen skal i perm ja, frem til jul. Så får vi håpe at vi får ordnet noe barnehage eller dagmamma til Januar... Ikke fått noe plass enda.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 26. september 2017 Forfatter #1732 Del Skrevet 26. september 2017 Begynte å grine tidligere fordi jeg var så sliten og mannen var en dust. Det eneste vettuge jeg fikk gjort i dag som ikke involverte Bølla var å rydde litt i bokhyllene våre. Barna har mange bøker og puslespill nå og det blir så fullt overalt at hver gang jeg prøver å rydde litt så føles det bare som om jeg flytter rundt på rotet fordi ingenting har ordentlig plass. Så da gikk jeg gjennom bokhyllene for å frigjøre litt og silte ut de bøkene som vi har lest/lest litt i og aldri kommer til å lese igjen fordi de var kjempe dårlige og de som vi bare har kjøpt/fått i gave og glemt av som vi heller aldri kommer til å lese. Totalt 34 bøker havnet i en stabel jeg tenkte jeg kunne gi vekk til en eller annen organisasjon eller noe som tar i mot sånt. Men, så var jeg så dum at jeg spurte mannen om å dobbeltsjekke om det var greit. Da valgte selvfølgelig han at 12 av dem kunne vi overhode ikke kvitte oss med fordi han kanskje kom til å ville lese dem en dag... 5 av dem var dumme faktabøker som ''unyttige og morsomme fakta'' og ''påskenøtter''. Jeg KLIKKER! Han husket ikke noen av dem før han så de i stabelen så hadde jeg bare gitt dem bort så hadde han aldri savnet dem uansett. Sa til slutt ok, men da får du enten ordne en ny bokhylle så vi får plass, eller sette dem ned i kjelleren.... Ja, det kunne han gjøre, kanskje en annen dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 26. september 2017 #1733 Del Skrevet 26. september 2017 Jeg føler så med deg! Jeg har bare begynt å kvitte meg med ting som det ikke er åpenbart at jeg bør spørre mannen om. Det funker! Men vi har for eksempel en katteseng formet som en Crocs sko som vi fikk i gave en gang! Den er bare helt j&#% stygg og har stått i kjelleren i to år eller noe men den får jeg absolutt ikke lov til å kaste. Håper den kan forsvinne på mystisk vis i flyttelasset eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 27. september 2017 Forfatter #1734 Del Skrevet 27. september 2017 13 timer siden, Chandra skrev: Jeg føler så med deg! Jeg har bare begynt å kvitte meg med ting som det ikke er åpenbart at jeg bør spørre mannen om. Det funker! Men vi har for eksempel en katteseng formet som en Crocs sko som vi fikk i gave en gang! Den er bare helt j&#% stygg og har stått i kjelleren i to år eller noe men den får jeg absolutt ikke lov til å kaste. Håper den kan forsvinne på mystisk vis i flyttelasset eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 27. september 2017 Forfatter #1735 Del Skrevet 27. september 2017 Skal plutselig på jobbintervju i morgen! For en jobb jeg hadde glemt jeg hadde søkt på og et firma jeg måtte google. Uansett spennende med intervju, skader ikke å finne ut mer om det kanskje kan være noe for meg. Så nå har jeg brukt en time på å prøve å finne noe å ha på meg. Er nesten i mål, må bare ut å kjøpe en ny svart bukse som ikke er helt utvasket og som også sitter fint også krysser vi fingrene på at det ikke blir +30 eller -10 grader i morgen tidlig. Det kommer fotograf i barnehagen til Trollet i dag og heldigvis har jeg ting såpass på stell at jeg hadde skrevet det i kalenderen på veggen og husket å ta på ham noe annet enn joggedress før vi gikk i dag tidlig. Så håper jeg bare de som jobber der har vett til å rufse han litt i håret før bildet skal taes for den luggen som jeg ikke egentlig har lov til å klippe siden jeg ikke eier talent var jeg selvfølgelig litt bortpå allikevel før helgen... #skakkogujevn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 27. september 2017 #1736 Del Skrevet 27. september 2017 28 minutter siden, Beccy87 skrev: Skal plutselig på jobbintervju i morgen! For en jobb jeg hadde glemt jeg hadde søkt på og et firma jeg måtte google. Uansett spennende med intervju, skader ikke å finne ut mer om det kanskje kan være noe for meg. Så nå har jeg brukt en time på å prøve å finne noe å ha på meg. Er nesten i mål, må bare ut å kjøpe en ny svart bukse som ikke er helt utvasket og som også sitter fint også krysser vi fingrene på at det ikke blir +30 eller -10 grader i morgen tidlig. Det kommer fotograf i barnehagen til Trollet i dag og heldigvis har jeg ting såpass på stell at jeg hadde skrevet det i kalenderen på veggen og husket å ta på ham noe annet enn joggedress før vi gikk i dag tidlig. Så håper jeg bare de som jobber der har vett til å rufse han litt i håret før bildet skal taes for den luggen som jeg ikke egentlig har lov til å klippe siden jeg ikke eier talent var jeg selvfølgelig litt bortpå allikevel før helgen... #skakkogujevn. Lykke til meg intervju! Måtte le av skakk og ujevn lugg 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 28. september 2017 Forfatter #1737 Del Skrevet 28. september 2017 Det jobbintervjuet i dag gikk vel egentlig ikke kjempe bra. Begynte dagen med å møte mamma som skulle passe Bølla mens jeg var inne og noe av det første hun sa var at jeg så kjempe sliten ut. Takk for den selvtillitsboosten! Så la jeg like gjerne igjen hjernen min i stelleveska, tviler på de ble imponert når jeg blant annet svarte ''tja hvorfor ikke'' på spørsmål om hvorfor jeg hadde søkt på akkurat den jobben. Jeg blir helt flau jeg altså! Noen dager burde jeg bare holde meg hjemme! Nå sitter jeg på sofaen og planlegger å gå å rydde kjøkkenet etter middag. Har hatt den planen siden ungene sovnet for halvannen time siden. Det er bare det at jeg fryser og ikke har lyst til å reise meg igjen... Mannen kommer også hjem hvert øyeblikk og jeg håper han har med seg iskrem selv om jeg sa at jeg ikke hadde lyst på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 1. oktober 2017 Forfatter #1738 Del Skrevet 1. oktober 2017 Vi har hatt besøk hele helgen så den har flydd avgårde og nå sitter jeg her og kjenner på at det er under 12 timer igjen til jeg begynner på jobb... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 1. oktober 2017 #1739 Del Skrevet 1. oktober 2017 Lykke til Det blir nok rart, men litt deilig og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 2. oktober 2017 #1740 Del Skrevet 2. oktober 2017 Lykke til med første dag! ❤️ Den er vel alt godt i gang i følge vekkerklokken din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå