Gå til innhold

Han er så sinnssykt kjekk, men et år yngre!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det finnes vanskeligere ting å forholde seg til verden, enn at to mennesker med ett års aldersforskjell roter med hverandre. Forskjellen er så forsvinnende liten at det knapt nok kan kalles en reell forskjell. Tror ikke at du skal bry deg så mye om det. Slutt med disse fjortistaktene, bli voksen og opplev ting i stedet. Tabu med en marginal forskjell?  Må nesten flire litt her jeg sitter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trollkarlen

Skjønner ikke at folk reagerer så veldig på dette? TS bor på bygda og på bygda er det gutten som har lappen og kjører bil. Blir hun sammen med en som er 1 år yngre er det hun som får lappen og kjører rundt med han. Ja det er sinnsyke bygde "regler", men folk flest er jo tilbakestående så om man ikke vil bli baksnakket til døden må man bare følge "reglene". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk reagerer så veldig på dette? TS bor på bygda og på bygda er det gutten som har lappen og kjører bil. Blir hun sammen med en som er 1 år yngre er det hun som får lappen og kjører rundt med han. Ja det er sinnsyke bygde "regler", men folk flest er jo tilbakestående så om man ikke vil bli baksnakket til døden må man bare følge "reglene". 

 

Jeg har vokst opp på bygda selv og må vel si at dette er noe som er et problem i hodet til TS og ikke ellers.

Anonymous poster hash: ee2ff...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

 

Jeg har vokst opp på bygda selv og må vel si at dette er noe som er et problem i hodet til TS og ikke ellers.

Anonymous poster hash: ee2ff...077

 

Er en del år siden jeg var tenåring på bygda, men eldre jente yngre gutt var ikke eksisterende og jeg tror ikke det var pga at ingen slike fant hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del år siden jeg var tenåring på bygda, men eldre jente yngre gutt var ikke eksisterende og jeg tror ikke det var pga at ingen slike fant hverandre. 

 

Nei, det er bare tull. Nå har du selektiv hukommelse, tror jeg.

Anonymous poster hash: ee2ff...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er en del år siden jeg var tenåring på bygda, men eldre jente yngre gutt var ikke eksisterende og jeg tror ikke det var pga at ingen slike fant hverandre. 

 

Jeg har vokst opp i en pitteliten bygd og ser heller ikke problemet. Dette ligger i TS hode, fordi hun har slitt sosialt tidligere er hun mest sannsynlig blitt overfølsom. Da jeg gikk på vgs var et av de mest populære parene et hvor hun var et år eldre, og begges sosiale status økte ved at de var et litt uvanlig, men veldig stabilt par. Første året de var sammen ble det selvsagt nevnt at hun var eldst når man snakket om dem, men det var bare en bisetning, og etter de hadde vært sammen noen år hadde folk vent seg til det. 

Anonymous poster hash: e3e58...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å være optimist.

 

Du har jo ikke snakket med guttene., er jo ikke sikkert du hadde hatt sjans på dem selv om aldersforskjellen ikke hadde vært der.

Endret av Summers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ingen her som kan gi deg råd. Hvis du skulle blitt sammen med han i vg1 tipper jeg det hadde blitt en del snakk i starten, og så folk gått lei det og sett på det som normalen at dere var sammen. Er ikke en liten måned med snakk verdt en bra kjæreste? :) Og det er vel ikke sånn at vennene dine hadde droppa deg fordi dere ble sammen? 

 

Perspektiv på sånne ting endrer seg veldig når man blir voksen, mange har litt problemer med å huske hvordan det var å være 17, derfor de oppfører seg som de er 9 år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på istedet for å gå noen år senere og angre på hva som hadde skjedd om du prøvde deg. Prøv i vei.

Jeg har vokst opp i ei lita bygd selv og forstår akkurat hvordan det er men vet du hva? Gi blaffen og fokuser på deg selv og hva du vil. De i bygda betyr ingenting. Det kommer til å bli gammel nytt uansett hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ingen her som kan gi deg råd. Hvis du skulle blitt sammen med han i vg1 tipper jeg det hadde blitt en del snakk i starten, og så folk gått lei det og sett på det som normalen at dere var sammen. Er ikke en liten måned med snakk verdt en bra kjæreste? :) Og det er vel ikke sånn at vennene dine hadde droppa deg fordi dere ble sammen? 

 

Perspektiv på sånne ting endrer seg veldig når man blir voksen, mange har litt problemer med å huske hvordan det var å være 17, derfor de oppfører seg som de er 9 år :)

Nei dessverre, så har jeg merka det. Ingen her er heller villige til å gi råd, men å rakke ned på meg, ja det går fint! Tusen takk for svaret ditt, ble faktisk kjempe glad. Du har vel rett i at en måned med snakk er verdt kjærligheten <3 

 

Jeg tar meg ikke nær av det folk sier her på kg, for de fleste er bare negative uansett :fnise:  Godt det finnes sånne som deg her!

 

Kjør på istedet for å gå noen år senere og angre på hva som hadde skjedd om du prøvde deg. Prøv i vei.

Jeg har vokst opp i ei lita bygd selv og forstår akkurat hvordan det er men vet du hva? Gi blaffen og fokuser på deg selv og hva du vil. De i bygda betyr ingenting. Det kommer til å bli gammel nytt uansett hva som skjer.

Tusen takk for svar og oppmuntring! Hjelper veldig :)

 

-TS

Anonymous poster hash: 17d80...ca5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

 

Jeg går vg2 nå, og har begynt på nye skole. Det er to gutter jeg har lagt godt merke til her.

 

En som går i klassen, som er utrolig kjekk, og en annen som går vg1.

 

Han i klassen virker så søt, morsom og hyggelig, men jeg klarer ikke få meg til å snakke med han. Vi har ingen fag sammen bortsett fra fellesfaga (6 timer), og i pausene er han hele tiden med sine venner. Jeg har så klart prøvd å liksom smile til han og spørre han om ting, og selvom han svarer tror ikke han legger så mye merke til meg... Hva skal jeg gjøre? Vi skal bytte plasser på fredag, og sitter og bare krysser fingrene for at vi skal havne sammen! Jeg er ikke akkurat stygg, og jeg er smiler alltid og selv om jeg bare vil grine, så smiler jeg hele tida. 

 

Også over til nr 2.

 

Han på vg1 er seriøst det fineste mennesket jeg noen gang har sett, men har et år yngre enn meg, og det dreper meg. Føler meg skikkelig ekkel som ser på han i smug og liker han siden han er yngre. Hadde ikke gjort noe om vi ikke kunna ha hvert kjærester heller faktisk, så lenge vi bare kunne hvert venner. Vi har noen fellesvenner, men er ikke så ofte sammen med fellesvennene våres, så aner ikke hvordan jeg skal gå frem for å begynne en samtale med han. 

 

Har lagt merke til at han ser på meg noen ganger, og får helt hjertebank av det. Når jeg ser at han ser på meg, og får blikkontakt, bare skynder jeg meg å ta bort blikket. Tør aldri holde det. Vil liksom smile tilbake, men føler meg skikkelig ekkel. 

 

For dere som kanskje ikke skjønner det, så er det VELDIG tabu at en jente som er født i 1998 skal være sammen med en gutt som er født i 1999, i hvert fall her jeg bor. 

 

Har dere noen tips eller lignende? Takk på forhånd

Anonymous poster hash: 17d80...ca5

 

Da bør du flytte isåfall. At det går an å så mye som rynke på panna av det der, fatter jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...