Gå til innhold

Loffens mugne betraktninger

loffen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den 8.9.2016 at 14.50, loffen skrev:

Hei Ruskemor, så koselig! :smilbla: 

Jeg har det fint bortsett fra at jeg ikke sover. :( 

Jeg har begynt med circadin (melatonin). Jeg sovner om natta sånn i 2-tiden tenker jeg, i motsetning til å ligge våken til 5-6, men våkner før 6 og er helt shaky i hele kroppen og har ikke sjans til å sovne igjen. Sover veldig lett og våkner av den minste ting. Nå har det gått en uke. Jeg har ligget i senga i hele dag. Orker ingenting, kjennes ut som jeg er drita full.
:bond:

Hele denne dagen er ødelagt også.

Den 10.9.2016 at 12.54, loffen skrev:

Uff, la meg halv to, sovnet, men hva hjelper det når jeg våkner klokka fem allerede og er lys våken. Sånn er det hver dag!
Til slutt stod jeg opp da den var halv syv, spiste litt og tok en circadin til!
Sovnet igjen etter et par timer. Men sover utrolig lett, og er liksom skjelven med indre hjerteklapp på en måte. Får ikke til å forklare det, men er så utrolig sliten!
Tror ikke jeg orker gå på disse pillene heller jeg altså. Skal jeg ta to hver natt koster det meg 600kr pr. mnd. også. Det har jeg ikke råd til.

Ville slutte på antidepressiva fordi de ødela hver eneste formiddag i livet mitt ved at jeg gikk rundt i tåka, sov for lenge og ikke orket noe før klokka 11. Men 0500 er ALT for tidlig altså. 

Jeg også går på  Melatonin for å sove. Men det er som du sier, de holder ikke på søvnen, de bare hjelper deg å sove. så hvis problemet er størst med å holde på søven så er de ikke noe tess.

Jeg fikk også noe antidepressiva for å sove, men ble sløv og ikke minst feit av de. Så de kuttet jeg også ut. Jeg må ha minst 3 mg og gjerne 5 mg for å sovne. De må tas til samme tidspunkt hver dag, minst 1,5 -2 t før jeg skal sove og jeg må være flink til å legge meg hver dag til samme tid.

Ang. pris så synes jeg også det er en helt horribel pris, derfor kjøper jeg de alltid i utlandet. I polen har de til ok pris, der betaler jeg litt over 100 kr tror jeg for 60 stk 3 mg. Så jeg har hamstret en del der når jeg har vært der. Dessuten har m&p kjøpt alle mulige plasser de har vært på tur i Tyrkia, USA og Sør Afrika blandt annet. Så mitt hotte tips er å få noen til å kjøpe til deg i utlandet og å øke dosen litt.

Masse lykke til søte Loff!! :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Jerle!
Jeg har bestilt 3 mg fra iHerb faktisk. Det var veldig billig, litt over 3 dollar for 60 kapsler! Spent på om de kommer gjennom tollen. Men dette er jo ikke depottabletter. Circadin er jo depottabletter, men det funket jo ikke uansett som det når jeg våkner fem liksom. :P 

Problemet mitt er både at jeg ikke sovner inn, og at jeg våkner for tidlig. Men i 'natt' sovnet jeg klokka seks. :roll:

Nå har jeg ikke tatt cirkadin på to netter, kanskje jeg får prøve igjen i kveld da. Følte jeg fikk 'hjerteklapp' av de også, men det var muligens bare innbilning?

Håpløst dette. Men har IKKE lyst til å gå på antidepressiva igjen. Det er så deilig å vite at jeg ikke tar de.

Ang melatonin så står det i pakningsvedlegget til Circadin at man kan ta de maks i 13 uker. Hvorfor? Kan man ikke ta de fast? :klo:
13 uker var et merkelig tidsrom liksom. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt Melatonin i mange år. Tror det med 13 uker er fordi de er ment til å skulle hjelpe folk i en periode, ikke slike som oss. :ler: OG jeg er enig, 13 uker var et merkelig antall. 

Men jeg har det fra både en psykiater som skrev ut 3 mg til meg(venn av m&p) og fra min egen lege at jeg kan gå på de hele tiden, samt at jeg kan ta opp til 9 mg uten problemer. Nå i sommer feks har jeg tatt 6 mg nesten hver dag fordi jeg aldri klarte å sovne.(som er mitt hovedproblem) Nå om dagen driver jeg å trapper ned og sjekker om jeg får sove med 3 mg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, loffen skrev:

Jo greia er at det virker som jeg våknet ENDa tidligere nå jeg tok circadin. :vetikke:

Kanskje fordi du faktisk sovner tidligere enn vanlig? :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, men det var jo bra Jerle. :) At man man ta det fast altså, ikke at du har tatt 6 mg.  :ler:
:klemmer:
Legen min sa jeg kunne ta de en uke, og så nå jeg hadde kommet inn i riktig døgnrytme kunne jeg ta de etter behov. (Når jeg påpekte prisen.) Han har virkelig ikke forstått det. :klaske:

Nå sitter jeg og skal ringe til legen også, hater det! *telefonskrekk*

Men hvorfor, når han har skrevet ut henvisning til øyelege, har han med visse ting fra 1980-tallet og operasjoner og greier fra hele livet mitt, som jeg helst ikke vil bli minnet på, ei heller at en ny øyenlege skal lese om? Det har ingen relevans til øyet mitt vel? 40-år gammel sykehistorie?
Og en hel A4-siders liste med 'medisiner i bruk'! Jeg tar TRE medisiner. Her er ALT jeg noensinne har tatt. Hva søren. :overrasket:

Endret av loffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jerle skrev:

Kanskje fordi du faktisk sovner tidligere enn vanlig? :vetikke: 

Nja, nei.. eller kanskje fordi jeg ikke var dopet på antidep? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, loffen skrev:

Å, men det var jo bra Jerle. :) At man man ta det fast altså, ikke at du har tatt 6 mg.  :ler:
:klemmer:
Legen min sa jeg kunne ta de en uke, og så nå jeg hadde kommet inn i riktig døgnrytme kunne jeg ta de etter behov. (Når jeg påpekte prisen.) Han har virkelig ikke forstått det. :klaske:

Det er nok det som er mest vanlig, å ta de en ukes tid for å få skikkelig døgnrytme og så ved behov. Feks ved jetlag. Men siden melatonin er et kroppens søvnhormon, så mener i alle fall min lege + hun psykiateren at jeg kan gå på de til evig. Så lenge de hjelper, så er det den minst farlige sovetabletten man kan ta. Men jeg tror ikke den er for alle og ofte er den ikke spes god venn med meg heller. Men jeg nekter å ta mer feite-medisin eller noe jeg blir avhengig av, så da får jeg bare klare meg på de jeg går på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, loffen skrev:

Så stolt over at jeg ringte! Phu.

Kjenner følelsen. Jeg synes også du var flink! Jeg HATER å ta slike telefoner! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Jerle skrev:

Kjenner følelsen. Jeg synes også du var flink! Jeg HATER å ta slike telefoner! 

Takk, ja det er pyton! :P

Jeg har jo kronisk insomnia, så å bare ta noe i en uke og tro at jeg blir normal etter det, går ikke her heller.
Skal gi de en sjanse til nå. :tommelsmil:
Er det forresten viktig å ikke spise etter å ha tatt de? Jeg er jo sulten hele tida. Lurer på om jeg greier å ikke spise før jeg legger meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Takk Sauen!
Det har jeg! :danser: Jeg er superglad, jeg har sovet i nesten en hel natt. Det er en fantastisk følelse! Jeg tok også en vallergan da jeg la meg, fant noen eldgamle i skapet.
I dag føler jeg meg uthvilt og våken! Ikke har jeg hatt hjerteklapp heller.  :strix:
Og så nydelig vær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, loffen skrev:

Takk, ja det er pyton! :P

Jeg har jo kronisk insomnia, så å bare ta noe i en uke og tro at jeg blir normal etter det, går ikke her heller.
Skal gi de en sjanse til nå. :tommelsmil:
Er det forresten viktig å ikke spise etter å ha tatt de? Jeg er jo sulten hele tida. Lurer på om jeg greier å ikke spise før jeg legger meg..

Jeg har fått beskjed om å ikke spise etterpå  i alle fall. Men jeg spiser gjerne ca samtidig når jeg tar de... Aner ikke om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...