AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #1 Skrevet 1. oktober 2015 Det skjer igjen. 13 er drept. Nå synes jeg det er på tide å få væpnede vakter på skolene. Hvis ikke vil det skje igjen. Anonymous poster hash: 8d9e8...842 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #2 Skrevet 1. oktober 2015 Utrolig trist. Det er en flott skole i naturskjønne omgivelser i vakre Oregon. Fantastisk miljø også. Her er volleyballaget. Anonymous poster hash: b1e2e...8e5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #3 Skrevet 1. oktober 2015 Det skjer igjen. 13 er drept. Nå synes jeg det er på tide å få væpnede vakter på skolene. Hvis ikke vil det skje igjen. Anonymous poster hash: 8d9e8...842 En australsk komiker hadde et godt poeng på dette i diskusjonen om tilgjengeligheten av våpen i USA. Om en motivert gjerningsmann med automatvåpen dukker opp på en skole og begynner å skyte hjelper det lite med en vekter med en liten pistol. Tror ikke enda flere våpen er løsningen der borte. Anonymous poster hash: e5c43...eb7 7
Gjest Evans Skrevet 1. oktober 2015 #4 Skrevet 1. oktober 2015 Hva med å avvæpne befolkningen? I stede for å bevæpne vaktene? Utrolig trist, men - skoleskytinger skjer gjerne i USA, det er sikkert flere årsaker til det, smitteffekt, og mange faktorer jeg ikke kan noe om, men at det faktisk er enkelt å få tak i våpen, og vanlig å ha våpen, er også en årsak. Jeg syns de burde gjort noe med akkurat det, i stede for å bevæpne vaktene.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #5 Skrevet 1. oktober 2015 Lurer på hvorfor de gjør det. Hva får de til å gjøre slike ting? Helt JÆVLIG er det. Og det skjer igjen og igjen. 13 elever drept, 3287 elever som garantert er redde. Anonymous poster hash: d4ec5...502 1
Rumle Skrevet 1. oktober 2015 #6 Skrevet 1. oktober 2015 Utrolig trist At de ikke gjør noe med våpenlovene der borte er helt vanvittig. Selv om det i seg selv nok ikke er den eneste årsaken til at dette skjer, så hjelper det jammen ikke. 2
missuvillig Skrevet 1. oktober 2015 #7 Skrevet 1. oktober 2015 Hva med å avvæpne befolkningen? I stede for å bevæpne vaktene? Utrolig trist, men - skoleskytinger skjer gjerne i USA, det er sikkert flere årsaker til det, smitteffekt, og mange faktorer jeg ikke kan noe om, men at det faktisk er enkelt å få tak i våpen, og vanlig å ha våpen, er også en årsak. Jeg syns de burde gjort noe med akkurat det, i stede for å bevæpne vaktene. Funket utrolig godt å avvæpne befolkningen i australia leste jeg, så usa burde ta i et tak nå. Skjer gjerne ja, ca 1.08 ganger hver dag tydeligvis! 3
Gjest Skrevet 1. oktober 2015 #8 Skrevet 1. oktober 2015 Og de snakker om at det er 45. skoleskyting i USA hittil i år.. det er brutalt. 2
Mann 42 Skrevet 1. oktober 2015 #9 Skrevet 1. oktober 2015 Dette er helt surrealistisk. På dette colleget var reglene sånn at så sant man har bæretillatelse, så kan man ha med seg skytevåpen på skolen. 6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #10 Skrevet 1. oktober 2015 Utrolig trist. Det er en flott skole i naturskjønne omgivelser i vakre Oregon. Fantastisk miljø også. Her er volleyballaget. Anonymous poster hash: b1e2e...8e5 Er det hun nummer 14 som går foran her? http://www.nettavisen.no/nyheter/skoleskytingen-i-orgeon---ba-folk-oppgi-religionen-sin/3423142641.html Anonymous poster hash: 8d9e8...842
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #11 Skrevet 1. oktober 2015 Om en motivert gjerningsmann med automatvåpen dukker opp på en skole og begynner å skyte hjelper det lite med en vekter med en liten pistol. Hvis de treffer, så. Litt av poenget er også at vaktene ikke er uniformert, slik at de som kommer for å skyte ikke vet hvem de skal ta ut. Anonymous poster hash: 8d9e8...842
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #12 Skrevet 1. oktober 2015 Hva med å avvæpne befolkningen? I stede for å bevæpne vaktene? Flere problemer med dette. For det første kan man drepe med andre våpen enn pistoler. I Kina var det for en tid tilbake en massaker med kniver på en togstasjon. Og så finnes det bomber som kan lages hjemme ganske enkelt. Man kan til og med drepe et stort antall personer med bilen sin dersom man ønsker det. Bare å pløye inn i en folkemengde, det. For det andre vil man ikke klare å avvæpne befolkningen. Selv om man forbyr salg så vil de bare komme på det svarte markedet. Resultatet blir at det blir vanskeligere for vanlige folk å få tak i dem, mens kriminelle fortsatt vil bade i våpen. Anonymous poster hash: 8d9e8...842 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #13 Skrevet 1. oktober 2015 Funket utrolig godt å avvæpne befolkningen i australia leste jeg, så usa burde ta i et tak nå. Ironi? Anonymous poster hash: 8d9e8...842 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #14 Skrevet 1. oktober 2015 Dette er helt surrealistisk. På dette colleget var reglene sånn at så sant man har bæretillatelse, så kan man ha med seg skytevåpen på skolen. Bra, hadde det ikke vært det ville han kanskje klart å drepe enda flere. Anonymous poster hash: 8d9e8...842 2
Snof Skrevet 1. oktober 2015 #15 Skrevet 1. oktober 2015 (endret) Vet ikke hva jeg skal si, og har ikke lyst å diskutere våpenpolitikk, eller å spekulere i motiver. Alt jeg tenker er at dette er en helt for jævlig hendelse, og tenker på ofrene, samt pårørende. Tragisk Endret 1. oktober 2015 av Snof 2
missuvillig Skrevet 1. oktober 2015 #16 Skrevet 1. oktober 2015 Ironi? Anonymous poster hash: 8d9e8...842 Jeg sa jeg leste, sa ikke det var fakta. Tror bilder og avisene er like troverdige sånn sett..... 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #17 Skrevet 1. oktober 2015 Litt rart at de ikke vil oppgi navnet på gjerningspersonen (20), eller kommentere om han krevde å få vite hvilken relgion offrene tilhørte. (CNN) Anonymous poster hash: 3fc38...d82
Rumle Skrevet 1. oktober 2015 #18 Skrevet 1. oktober 2015 (endret) Litt rart at de ikke vil oppgi navnet på gjerningspersonen (20), eller kommentere om han krevde å få vite hvilken relgion offrene tilhørte. (CNN) Anonymous poster hash: 3fc38...d82 De vil vel være sikker på at alle pårørende er informert? Endret 1. oktober 2015 av Rumle
Snof Skrevet 1. oktober 2015 #19 Skrevet 1. oktober 2015 Litt rart at de ikke vil oppgi navnet på gjerningspersonen (20), eller kommentere om han krevde å få vite hvilken relgion offrene tilhørte. (CNN) Anonymous poster hash: 3fc38...d82 Slikt kommer nok fram etterhvert. For øyeblikket er det nok mange spekulasjoner, og ikke minst, stor usikkerhet, så best å vente litt.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 1. oktober 2015 #20 Skrevet 1. oktober 2015 (endret) . Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå