AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #1 Skrevet 30. september 2015 Flere titalls sivile er drept som følge av Putins bombing. Det er forferdelig trist å se så at så mange av mine Facebook-venner er så fascistoide at de støtter dette. Støtter du bombingen? Støtter du Putin? Anonymous poster hash: d4ff1...481 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #3 Skrevet 30. september 2015 Nei. Anonymous poster hash: e3cab...d4a 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #4 Skrevet 30. september 2015 Flere titalls sivile er drept som følge av Putins bombing. Det er forferdelig trist å se så at så mange av mine Facebook-venner er så fascistoide at de støtter dette. Støtter du bombingen? Støtter du Putin?Anonymous poster hash: d4ff1...481 Ja, såklart. Er vi SÅ humanistiske at IS heller får fortsette nå da eller? Hjelpes Anonymous poster hash: b58d8...f52 10
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #5 Skrevet 30. september 2015 Stakkars de som er igjen i Syria nå. Stoler ikke på Putin, føler han kunne bombet Norge om han fant det for godt. Anonymous poster hash: 360fd...ac7 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #6 Skrevet 30. september 2015 Hvorfor ikke diskutere alle de sivile som har dødd i den tiden Obama har sittet som president? Eller det faktum at han heller vil folk skal få det verre enn å gjøre som Putin sier. Eller det at han tjener penger på krigen og er en av grunnene til at disse opprørsgruppene finnes? Anonymous poster hash: 8b358...b47 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #7 Skrevet 30. september 2015 Støtter bekjempelsen av ISIS. Dette styrker bare IS som nå kan selge argumentet at hele vesten + Russland er ute etter muslimene. Anonymous poster hash: 800be...049
Gjest Gjest_Balian de Ibelin Skrevet 30. september 2015 #8 Skrevet 30. september 2015 Og hvor mange sivile har ikke vestlige land drept i sine bombetokter ? 6
missuvillig Skrevet 30. september 2015 #9 Skrevet 30. september 2015 Jeg liker at noen faktisk tar i et tak, det trengs. Er ellers bare prat og ingen handling! 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #10 Skrevet 30. september 2015 Stakkars de som er igjen i Syria nå. Stoler ikke på Putin, føler han kunne bombet Norge om han fant det for godt. Anonymous poster hash: 360fd...ac7 Putin bomber med tillatelse fra regjeringen i landet for å bekjempe ISIS som har blitt en stor trussel. I en slik krig dør uskyldige. Synd, trist, leit, men sånn er det i krig. Bedre det enn at mange flere må flykte og mange flere blir torturert av ISIS. Anonymous poster hash: 933f7...099 9
Oppgitt78 Skrevet 30. september 2015 #11 Skrevet 30. september 2015 Det går ikke an å lage omelett, uten å knuse noen egg.. 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #12 Skrevet 30. september 2015 Dette styrker bare IS som nå kan selge argumentet at hele vesten + Russland er ute etter muslimene. Anonymous poster hash: 800be...049 Da får de bare gjøre det, men det styrker ikke ISIS uansettAnonymous poster hash: 933f7...099
Mann 42 Skrevet 30. september 2015 #13 Skrevet 30. september 2015 Denne krigen har allerede drept over en kvart million sivile. Hvis det kan stoppes gjennom russisk intervensjon, så er det iallfall på kort sikt en god ting. Vesten har sittet på gjerdet og trillet tommeltotter alt for lenge. Jeg forstår godt at man ikke vil ha soldater på bakken etter det ti år lange marerittet i Irak. Men å tillate IS å ture frem fordi man er redd for å støtte kurdere og redd for å støtte Iran indirekte, det er nesten utilgivelig. 11
Gjest HarryDotter Skrevet 1. oktober 2015 #14 Skrevet 1. oktober 2015 Denne krigen har allerede drept over en kvart million sivile. Hvis det kan stoppes gjennom russisk intervensjon, så er det iallfall på kort sikt en god ting. Vesten har sittet på gjerdet og trillet tommeltotter alt for lenge. Jeg forstår godt at man ikke vil ha soldater på bakken etter det ti år lange marerittet i Irak. Men å tillate IS å ture frem fordi man er redd for å støtte kurdere og redd for å støtte Iran indirekte, det er nesten utilgivelig. Støtter dette. Jeg er forundret over at ikke både FN og Nato har samlet de sterkeste landene og sveipet over Syria og utryddet djevelskapen der nede som er skyld i all lidelsen og nøden vi ser idag. Dette er som Nazistenes historie om igjen....ingen tør liksom å ta trusselen på ramme alvor. Litt skummelt at Putin støtter Bashar al-Assad. Han er jo kilden til ondskapen i landet. Bare bilde av den mannen provoserer meg blå!
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #15 Skrevet 1. oktober 2015 Støtter dette. Jeg er forundret over at ikke både FN og Nato har samlet de sterkeste landene og sveipet over Syria og utryddet djevelskapen der nede som er skyld i all lidelsen og nøden vi ser idag. Dette er som Nazistenes historie om igjen....ingen tør liksom å ta trusselen på ramme alvor. Litt skummelt at Putin støtter Bashar al-Assad. Han er jo kilden til ondskapen i landet. Bare bilde av den mannen provoserer meg blå! Hadde vært interessant hvis du kunne utdype hvorfor du blir provosert bare av å se bilde av den syriske presidenten og hvorfor du mener at han er kilden til ondskapen i Syria.http://www.rt.com/news/315482-assad-terrorism-refugees-interview/Anonymous poster hash: 779f5...86d 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #16 Skrevet 1. oktober 2015 Støtter bekjempelsen av ISIS. Russland er Assad-vennlig. Før vi vet noe mer så kan vi ikke utelukke at Russland har vikarierende motiver, f.eks å bekjempe opposisjonen mot Assad under dekke av å bekjempe ISIS. Tiden vil vise. Hvis de bekjemper ISIS så er det selvfølgelig bra. Anonymous poster hash: 4a524...6e9 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #17 Skrevet 1. oktober 2015 Slik jeg har forstått det er Russlands mål å bekjempe både IS og andre militante opprørsgrupper. Mener å huske at Putin har sagt det. Obama og Putin har jo diskutert dette og vært uenige. Obama ønsker jo regimeskifte i Syria, og det er i hans interesse at militante opprørere kriger mot syriske myndigheter. Han ønsker derfor ikke å svekke disse gruppene. Flere av opprørsgruppene er nesten like ille som IS, og flere av opprørerne i de mindre opprørsgruppene har tatt med seg våpen og tilsluttet seg IS og al-Nusra (al-Qaida). Noen opprørsgrupper har mottatt avanserte våpen fra land som vil fjerne den syriske presidenten. Mener dere at vi burde støtte alle andre opprørsgrupper enn IS? Slik at de kan ta styrte den syriske presidenten og regjeringen og ta makten i Syria? Anonymous poster hash: 779f5...86d 2
Gjest HarryDotter Skrevet 1. oktober 2015 #18 Skrevet 1. oktober 2015 Hadde vært interessant hvis du kunne utdype hvorfor du blir provosert bare av å se bilde av den syriske presidenten og hvorfor du mener at han er kilden til ondskapen i Syria.http://www.rt.com/news/315482-assad-terrorism-refugees-interview/Anonymous poster hash: 779f5...86d http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/syria/10796175/Syria-chemical-weapons-the-proof-that-Assad-regime-launching-chlorine-attacks-on-children.html https://www.hrw.org/news/2014/05/13/syria-strong-evidence-government-used-chemicals-weapon http://www.spiegel.de/international/world/evidence-mounts-of-chlorine-gas-attacks-in-syria-a-968108.html Ta en titt på disse artiklene. Jeg syntes det er helt for grusomt. Og jeg håper du føler det samme? Det er for lengst bevist at Assad regimet bruker kjemiske våpen og de er gjerne rettet mot sivile der nede. Det er en grunn til at det er borgerkrig i Syria. Det var ikke IS som startet den. Det var Assad ...og mens jeg er igang. Kim Jong-un er enda en feit liten djevel man blir provosert av å se i live. Funner det rart at slike terrorister får sprade rundt upresset fra verdens samfunnet.
Gjest HarryDotter Skrevet 1. oktober 2015 #19 Skrevet 1. oktober 2015 Slik jeg har forstått det er Russlands mål å bekjempe både IS og andre militante opprørsgrupper. Mener å huske at Putin har sagt det. Obama og Putin har jo diskutert dette og vært uenige. Obama ønsker jo regimeskifte i Syria, og det er i hans interesse at militante opprørere kriger mot syriske myndigheter. Han ønsker derfor ikke å svekke disse gruppene. Flere av opprørsgruppene er nesten like ille som IS, og flere av opprørerne i de mindre opprørsgruppene har tatt med seg våpen og tilsluttet seg IS og al-Nusra (al-Qaida). Noen opprørsgrupper har mottatt avanserte våpen fra land som vil fjerne den syriske presidenten. Mener dere at vi burde støtte alle andre opprørsgrupper enn IS? Slik at de kan ta styrte den syriske presidenten og regjeringen og ta makten i Syria?Anonymous poster hash: 779f5...86d Nei. Landet bør totalt renses for avskum! Allt som er av voksne krigere som ikke har kontroll bør vaskes bort fra landets overflate. Man kjører ikke på med halveis cellegiftkur hos en pasient som har kreft. Man kjører det sterkeste man har helt til kreftcellen er borte med rot. Det finnes ingen middelvei for å få "noenlunde fred" i Syria. Ondskapen må rykkes opp med rot og fjernes for godt.
Mann 42 Skrevet 1. oktober 2015 #20 Skrevet 1. oktober 2015 Russland er Assad-vennlig. Før vi vet noe mer så kan vi ikke utelukke at Russland har vikarierende motiver, f.eks å bekjempe opposisjonen mot Assad under dekke av å bekjempe ISIS. Tiden vil vise. Hvis de bekjemper ISIS så er det selvfølgelig bra. Anonymous poster hash: 4a524...6e9 Russerne vil tilbake i førstedivisjon igjen geopolitisk. Og deres hovedmotstander er Vesten. Det betyr at de søker allierte på den andre siden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå