Gå til innhold

Joshua French - Skyldig eller uskyldig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det går ikke an å stole på det rettssystemet der nede, herregud for noen tullinger. Om de var skyldige eller ikke, får man aldri vite. Det er veldig fristende å tro de ikke gjorde det, på grunn av de  andre tulledommene de har fått, men man vet ikke. 

Du så jo hvordan de oppførte seg under rettsaken, herregud for en vits!

Anonymous poster hash: 94e50...730

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dei 2 "krigshissarer" fekk vel mye straff. Eg hater fremferden deres før dem ble arrestert. Forgudet militert og våpen makt.  Mødrene var nok stolte av dem da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har sviktet French i mange år allerede. Bistanden til Kongo burde stoppet for lenge siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke han er uskyldig, og jeg syntes ikke synd på han i allefall.



Anonymous poster hash: 9906b...de4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fake

Anonymous poster hash: 94e50...730

Nei det var det ikke, hvor i all verden har du det fra?

 

Anonymous poster hash: 5c0eb...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke å synes synd på noen som legger opp til dette selv. 
Hva i all verden skulle de fly rundt i Kongo utstyrt med våpen for i utgangspunktet? Selvfølgelig er det å be om bråk, og det burde de skjønt. 



Anonymous poster hash: 02b64...66e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at han er skyldig, men han skulle selvsagt hatt en seriøs rettssak.



Anonymous poster hash: 6af2c...a91
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de vært skyldige, så hadde de nok uansett forklart seg slik de har gjort. Så vi kan ikke vite dette. Det er godt mulig de var skyldige i drapet på sjåføren. Tragiske greier er det uansett.



Anonymous poster hash: 589d3...337
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg klarer ikke å synes synd på noen som legger opp til dette selv. 

Hva i all verden skulle de fly rundt i Kongo utstyrt med våpen for i utgangspunktet? Selvfølgelig er det å be om bråk, og det burde de skjønt. 

Anonymous poster hash: 02b64...66e

 

 

De var jo leiesoldater.

Om han er skyldig eller ikke, aner jeg ikke, men han burde vært utlevert til Norge, uansett, og fått en skikkelig rettssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakk om seigpining av den stakkars mannen, han er nok ødelagt for livet.



Anonymous poster hash: 79adf...9a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som mener han er skyldig, har dere satt dere inn i saken. Synes dere rettsaken mot han var rettferdig, og spesielt den andre om at han skal ha drept Moland også?

 

Hva synes dere om kongolesisk rett dømte Norge til å betale 60 millioner dollar til Kongo, "fordi de var spioner"?

 

Norge pøser penger inn penger via bistand til Kongo. Dette burde Norge utnyttet for lenge siden, og droppet å gi penger til de utleverer han.

 

Vi fremstår som det vi er, dumsnille og naive.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres reellt ut at han drepte Moland. Ser for meg han som begynte å gå lei av situasjonen, enten ta livet sitt i snart pga soningsforholdene er for dårlige, og ville lette på samvittigheten og forklare seg en gang for alle, eller håpe på ansvarsfraskrivelse eller strafferabatt ved å legge alle kortene på bordet, kanskje namedroppe oppdragsgivere eller bakmenn, som et siste forsøk på å snart få komme ut av fengsel. Det ville selvfølgelig rammet French (som trolig var en større pådriver enn moland med det de drev med) og french var derfor klar på at denne infoen ikke kunne komme ut og tok livet av sin tidligere makker.



Anonymous poster hash: 5c0eb...d72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det høres reellt ut at han drepte Moland. Ser for meg han som begynte å gå lei av situasjonen, enten ta livet sitt i snart pga soningsforholdene er for dårlige, og ville lette på samvittigheten og forklare seg en gang for alle, eller håpe på ansvarsfraskrivelse eller strafferabatt ved å legge alle kortene på bordet, kanskje namedroppe oppdragsgivere eller bakmenn, som et siste forsøk på å snart få komme ut av fengsel. Det ville selvfølgelig rammet French (som trolig var en større pådriver enn moland med det de drev med) og french var derfor klar på at denne infoen ikke kunne komme ut og tok livet av sin tidligere makker.

Anonymous poster hash: 5c0eb...d72

 

 

Namedroppe oppdragsgivere og bakmenn sier du?

 

Der har jo allerede kongolesisk etteretning konstatert at H.M Kongen var oppdragsgiver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres reellt ut at han drepte Moland. Ser for meg han som begynte å gå lei av situasjonen, enten ta livet sitt i snart pga soningsforholdene er for dårlige, og ville lette på samvittigheten og forklare seg en gang for alle, eller håpe på ansvarsfraskrivelse eller strafferabatt ved å legge alle kortene på bordet, kanskje namedroppe oppdragsgivere eller bakmenn, som et siste forsøk på å snart få komme ut av fengsel. Det ville selvfølgelig rammet French (som trolig var en større pådriver enn moland med det de drev med) og french var derfor klar på at denne infoen ikke kunne komme ut og tok livet av sin tidligere makker.

 

Bare tull. Kripos har også konkludert med at det ikke var noe kriminelt bak dødsfallet hans. En sånn konspirasjon som du kommer med er noe som konglesisk rett kunne funnet på. Bortsett fra at de mener de var norske spioner.

 

Sannheten er nok ganske enkel. Å ha to hvite menn tatt for mord der nede er fint for regimet. En ytre fiende, for å prøve å samle landet internt. Et land med masse elendighet og borgerkrig.

 

Bistandspengene Norge bruker i Kongo burde vært brukt andre steder. Enkelt og greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyldig eller ei, jeg synes faktisk veldig synd på han. 



Anonymous poster hash: e2cfb...b1f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Jeg klarer ikke å synes synd på noen som legger opp til dette selv. 

Hva i all verden skulle de fly rundt i Kongo utstyrt med våpen for i utgangspunktet? Selvfølgelig er det å be om bråk, og det burde de skjønt. 

Anonymous poster hash: 02b64...66e

 

Enig.

Skyldig!

Anonymous poster hash: 7f751...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...