Gå til innhold

Renslighet når det gjelder store barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Husker godt at dette med å skifte undertøy var vanskelig når jeg var liten, men da var jeg nok 4-6 år, husker jeg gikk på skolen men både to og tre truser over hverandre!

Anonymous poster hash: 6a42b...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er litt spesielt å være gutt på 12 år og jente på 14 år, og ikke kunne ivareta sin egen hygiene...

Det må være noe mer i bildet enn dette...

 

Husker jeg som en normalt og oppegående jente i perioden 13-15 år slurvet veldig med hygienen ... hadde det veldig vanskelig hjemme, og var stille og inneslutta og hadde ingen å lene meg på eller å prate med.

Jeg dusjet en gang i uka, og ellers gikk jeg med fett hår og skiftet sjelden klær.

Jeg skiftet klær og alt når jeg dusjet hver fredag, for det var noe som jeg alltid gjorde automatisk.

Ellers gikk jeg sånn resten av uka ...

Noen jenter i klassen min kommenterte dette, at jeg hadde gikk med samme klære flere dager, og at jeg hadde fett hår ... de oppfordret meg til å skifte klær oftere og å dusje oftere...

 

Jeg tok på rene sokker og truse hver morgen, det var det eneste jeg gjorde...husker jeg.

Følte meg alltid så skitten og ekkel...det var faren min som fikk meg til å føle det slik, og moren min gjorde ingenting med dette.



Anonymous poster hash: 0536d...cf8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke at dere bare kan skylde på mor her- far har jo like stort ansvar han ...

Gutter i den alderen kan være veldig sløve på sånne ting- slik var min sønn også, i dag er han voksen og rensligheten selv;.)

At jenta ikke gjør det synes jeg  er mer unormalt, i den alderen, da er man jo veldig opptatt av å være ren og pen.

Grunnen til at det ikke ligger noen truser til vask kan jo være at hun har hatt mens og kanskje blødd igjennom, sånt er jo dritt flaut så da kaster eller gjemmer man gjerne trusen- det gjorde alltid jeg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt at dette med å skifte undertøy var vanskelig når jeg var liten, men da var jeg nok 4-6 år, husker jeg gikk på skolen men både to og tre truser over hverandre!

Anonymous poster hash: 6a42b...79f

Senest lørdag morgen kom gutten på 12 med genser utenpå nattskjorta... Men han er 12! :-)

Anonymous poster hash: 4546e...438

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke at dere bare kan skylde på mor her- far har jo like stort ansvar han ...

Gutter i den alderen kan være veldig sløve på sånne ting- slik var min sønn også, i dag er han voksen og rensligheten selv;.)

At jenta ikke gjør det synes jeg  er mer unormalt, i den alderen, da er man jo veldig opptatt av å være ren og pen.

Grunnen til at det ikke ligger noen truser til vask kan jo være at hun har hatt mens og kanskje blødd igjennom, sånt er jo dritt flaut så da kaster eller gjemmer man gjerne trusen- det gjorde alltid jeg..

Nå var det han som ikke hadde flere truser i skittentøyskurven da... Jenta er flinkere til å skifte truse, stort sett.

 

Det er jo hvor man er de fleste dagene at man får inn rutiner. Du forventer vel ikke at vi skal få inn rutiner lørdag, søndag og mandag her og så er det to uker til neste gang de skal gjennom samme rutinene?

 

TS

Anonymous poster hash: 4546e...438

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å få 15-åringen til å bytte truse, dusje, vaske hender og pusse tenner i 5 år. Når han er hos oss gjør han han dette automatisk etter 1 uke fordi jeg da har gitt beskjed flere ganger om dette. Så er han hos mor igjen, også er det tilbake til samme smørjen. Har nå gitt opp. Gidder ikke å mase på et så stort barn. Han får gå rundt å lukte ekkelt. Far er heldigvis vanvittig renslig, så han blir ikke så blid.

Anonymous poster hash: a53aa...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er BUP inne i bildet?

Kontrollerer du undertøy på så store barn?

Anonymous poster hash: 4d24c...d5c

BUP:

Barne-og ungdomspar?

Anonymous poster hash: 8a6cb...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BUP:

Barne-og ungdomspar?

Anonymous poster hash: 8a6cb...62e

Barne- og ungdomspsykiatrisk.

Anonymous poster hash: f30d6...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å få 15-åringen til å bytte truse, dusje, vaske hender og pusse tenner i 5 år. Når han er hos oss gjør han han dette automatisk etter 1 uke fordi jeg da har gitt beskjed flere ganger om dette. Så er han hos mor igjen, også er det tilbake til samme smørjen. Har nå gitt opp. Gidder ikke å mase på et så stort barn. Han får gå rundt å lukte ekkelt. Far er heldigvis vanvittig renslig, så han blir ikke så blid.

Anonymous poster hash: a53aa...76e

Her også er det bedre når de har vært her en uke (de er her en uke innimellom + ferier). Så det vil jo si at hvis mor hadde passet på dette og de hadde hatt gode rutiner der så hadde dette faktisk fungert andre steder (som hos oss) også.

 

Begge har dusjet i kveld, men jenta skifta ikke truse...

 

TS

Anonymous poster hash: 4546e...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den alderen ville jeg nok heller ha brukt samme undertøy i flere dager enn å la foreldre og steforeldre vaske klærne mine.



Anonymous poster hash: 8fb34...ca9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det med undertøy. Da jeg bodde hjemme pleide jeg alltid å skifte til pysj på badet og da var det naturlig å legge det skitne undertøyet i skittentøyskurven. 

 

Pusse tenner: du får rett og slett opplyse dem om at hvis tenna råtner bort blir de nødt til å betale for det selv.

 

Dusje: det er ikke nødvendig å dusje hver dag. Hvis de lukter vondt får du bare si ifra. Siden de ikke synes dette er et problem selv(særlig jenta) kan det hende at de ikke bryr seg om hva andre synes fordi de ikke har det så bra med seg selv. 

 

Jeg er 23 år og bor alene og synes fortsatt det er DRIT kjedelig å dusje, men det må man jo. De kan vel dusje før middag ellerno, kanskje det kan fungere? Det er kanskje og greit med litt forståelse: det er ikke alle som synes det er kjempedeilig å dusje.



Anonymous poster hash: d6680...3b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Rart det med undertøy. Da jeg bodde hjemme pleide jeg alltid å skifte til pysj på badet og da var det naturlig å legge det skitne undertøyet i skittentøyskurven. 

 

Pusse tenner: du får rett og slett opplyse dem om at hvis tenna råtner bort blir de nødt til å betale for det selv.

 

Dusje: det er ikke nødvendig å dusje hver dag. Hvis de lukter vondt får du bare si ifra. Siden de ikke synes dette er et problem selv(særlig jenta) kan det hende at de ikke bryr seg om hva andre synes fordi de ikke har det så bra med seg selv. 

 

Jeg er 23 år og bor alene og synes fortsatt det er DRIT kjedelig å dusje, men det må man jo. De kan vel dusje før middag ellerno, kanskje det kan fungere? Det er kanskje og greit med litt forståelse: det er ikke alle som synes det er kjempedeilig å dusje.

Anonymous poster hash: d6680...3b0

 

De må ikke dusje hver dag, men de må dusje når de har vært på trening og når de har hatt gym på skolen. Det blir ca annen hver dag. Nå er det faktisk ikke alt som skal være moro her i livet da, noe er faktisk bare nødvendig :-)

 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I den alderen ville jeg nok heller ha brukt samme undertøy i flere dager enn å la foreldre og steforeldre vaske klærne mine.

Anonymous poster hash: 8fb34...ca9

Jeg er ikke TS, men en som har et innlegg over deg. 15-åringen ville ha egen skittentøyskurv på rommet "fordi det er stress å gå til badet", som han så pent sa. Han har kortest avstand til badet da han er vegg i vegg med badet. Så han fikk egen skittentøyskurv, men da sa vi at måtte vaske klærne selv. Resultatet? Skitne og rene klær på gulv om hverandre og ingenting, absolutt ingenting oppi skittentøyskurven. Her har ikke 15-åringen problemer med at vi vasker klærne hans, da han stadig vekk spør meg etter rene truser/klær.

Anonymous poster hash: a53aa...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å få 15-åringen til å bytte truse, dusje, vaske hender og pusse tenner i 5 år. Når han er hos oss gjør han han dette automatisk etter 1 uke fordi jeg da har gitt beskjed flere ganger om dette. Så er han hos mor igjen, også er det tilbake til samme smørjen. Har nå gitt opp. Gidder ikke å mase på et så stort barn. Han får gå rundt å lukte ekkelt. Far er heldigvis vanvittig renslig, så han blir ikke så blid.

Anonymous poster hash: a53aa...76e

La meg få spørre følgende om guttens mor:

1) ingen utdannelse eller jobb What so ever?

2) eller hun er psykolog eller sosionom?

Har registrert at kvinner i den bransjen er rotete og ikke nøye med renslighet...

Anonymous poster hash: 8a6cb...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener at foreldre som har barn på den alderen som ikke kan ta ansvar for egen hygiene slik som du beskriver her har feilet.. BIG time.. Herregud så kvalmt! Si det rett ut til barna: du er ekkel som ikke dusjer ved behov...



Anonymous poster hash: a45cb...9a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen.

Min jente på 9år sier selv i fra annenhver dag at hun må dusje. Vasker seg med klut hver kveld og bytter truse selv.

Mens samboers jente på 9år ikke er så nøye på det. Hun skifter truse hver morgning, men vasker seg ikke. Og da er man jo likelangt synes nå jeg da?! Dette gjør hun vist hos moren sin også.

Sønnen hans på 12 år er veldig sløv. Må mase på at han skal gå i dusjen, pusse tenner på morgningen, kvelden husker han. Skifte boxer, sokker og t skjorte hver dag må vi minne han på.

Anonymous poster hash: 405a2...eed

 

Jeg var akkurat som din samboers jente da jeg var på den alderen :P Begynte vel ikke med faste rutiner før jeg kom i puberteten, - etter at mamma og pappa mente jeg var stor nok til å klare meg selv. Å dusje andre dager enn på lørdag falt meg ikke inn før jeg var 12-13 år, pusse tennene om morgenen gjør jeg fortsatt aldri. Og har aldri hatt hull. 

Anonymous poster hash: f9322...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg var akkurat som din samboers jente da jeg var på den alderen :P Begynte vel ikke med faste rutiner før jeg kom i puberteten, - etter at mamma og pappa mente jeg var stor nok til å klare meg selv. Å dusje andre dager enn på lørdag falt meg ikke inn før jeg var 12-13 år, pusse tennene om morgenen gjør jeg fortsatt aldri. Og har aldri hatt hull. 

Anonymous poster hash: f9322...052

 

å pusse tenner om morgenen gjør man for å unngå dårlig ånde(man kjenner den ikke selv), og for å pleie tennene.. Så bra at du ikke har hatt hull, men tenk på alle de stakkarsene som har kjent på den ekle ånden din i alle år... grøss og gru, er glad jeg ikke kjenner deg-

Anonymous poster hash: a45cb...9a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her også er det bedre når de har vært her en uke (de er her en uke innimellom + ferier). Så det vil jo si at hvis mor hadde passet på dette og de hadde hatt gode rutiner der så hadde dette faktisk fungert andre steder (som hos oss) også.

 

Begge har dusjet i kveld, men jenta skifta ikke truse...

 

TS

Anonymous poster hash: 4546e...438

 

 

Du kunne tatt den skitne trusa hennes bort mens hun var i dusjen, så kunne du funnet en ny til henne eller latt henne finne en selv

 

 

I den alderen ville jeg nok heller ha brukt samme undertøy i flere dager enn å la foreldre og steforeldre vaske klærne mine.

Anonymous poster hash: 8fb34...ca9

 

 

Hæ? Ekkelt. Skifte truse hver dag er ikke vanskelig! Hadde du problemer med å la foreldre og steforeldre vaske trusene dine så håper jeg du vaska dem selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...