Gå til innhold

Søstra mi og menn, menn, menn.....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Firegirl: Bra du ikke skryter i hvertfall. 40 stk. hvor mye tar du betalt da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Da min kjære morfar (født 1910) låg for døden satt jeg oppe med han om nettene hvis han ikke fikk sove, og så snakka vi om livet og feil man gjør. Da sa han at det eneste han angra på var at han ikke hadde hatt sex med andre enn mormor. De var veldig lykkelige sammen, var gift i 54 år og fikk en hel bråte med etterkommere (30 barnebarn), men likevel var dette noe han hadde tenkt på. Det fikk meg til å love meg selv å prøve det jeg hadde lyst til. Det har ikke blitt så mange partnere, men det har ført til at jeg ikke har noe behov for å vite antall partnere hos mine partnere heller... Nysgjerrighet er ikke et onde i seg selv, og de aller fleste hoder seg til den de er glad i når de bare har møtt den.

Gjest Anonymous
Skrevet
men skjønner du heller ikke at folk rett og slett er forskjellige?

at du ikke kunne tenke deg det er både fint og flott, man trenger heller ikke forstå alt, men man bør på ett tidspunkt klare å akseptere at det som ikke funker for deg, faktisk KAN funke for andre, og til og med føles rett for andre.

Joda Aline, jeg akseptere at folk er forskjellige.

Men da er det vel en fordel at man ikke er så forskjellige mht dette når man etablereer seg..... Ser jo at det kan ligge muligheter for konflikter med to så forskjellige historier....... kanskje.

Jeg hadde i allefall ikke takla det, sambon min er åpen på hva hun har gjort og det er heldigvis forhold som kan telles på ca halvparten av fingrene mine. Og alle var seriøse, dét betyr mye å vite for meg.

Skrevet
..

Men da er det vel en fordel at man ikke er så forskjellige mht dette når man etablereer seg..... ....

Har vært sammen med Menn som har en helt annen ungdom en meg, men de har allikevel ikke problemer med at jeg har fortiden min.

det har vel mer å gjøre med at det kan skape konflikter dersom en med dine holdninger forsøker å date en med mine holdninger, det er DA problemene kan dukke opp. Men det, som jeg har sagt tidligere, tror jeg ikke ofte skjer, fordi vi rett og slett er så forskjellige på person at vi ikke faller for hverandre typemessig.

Jeg har ihvertfall aldri slitt med å få meg kjærste som ønsker å satse på meg, med min fortid.

Har du ofte datet slike som meg?

som en så fint sa tidligere, vi vil da ikke HA slike som dere heller, så det er ikke noe problem. :tunge1: (og jeg snakker da igjen om folk med holdningene, antall sexpartnere ene eller andre veien er igjen totalt uviktig for meg)

Skrevet

Jeg hadde i allefall ikke takla det, sambon min er åpen på hva hun har gjort og det er heldigvis forhold som kan telles på ca halvparten av fingrene mine. Og alle var seriøse, dét betyr mye å vite for meg.

Du er klar over at mange jenter lyver om antallet nettopp pga slike ting?

Skrevet

Du er redd for hva dette kan gjøre med følelseslivet hennes fordi du synes at ONS er tomme. Du har valgt å ta konsekvensene når det gjelder dine følelser. Det betyr ikke at andre ikke får noe positivt ut av ONS. Hver og en må velge hva som er rett for en selv.

Og å treffe "den rette" og innlede et forhold er ikke noe man bestemmer seg for. Noen går år alene fordi de ikke har funnet en de vil satse på. Skal de leve uten sex da? Hadde det vært bedre om hun skaffet seg en fast elsker?

Med den holdningen fra noen her inne så er det et klart signal til jenter at vi ikke bør fortelle hvor mange vi har hatt sex med for da kan vi bli sett på som løsaktige. Så er vi ikke kommet lenger da.... Jenter må gjemme unna sin seksualitet og ikke vise at de er seksuelle vesener. Sånt må man kun slippe fram i forhold.

Skrevet

Jeg hadde en diskusjon med min bror en gang i tiden om kategorisering av jenter.....

Min brors mening:

hvis hun hadde vært sammen med flere og viste interesse for sex, så var hun et felleshøl og ikke noe å satse på videre.......... :evil:

men hvis hun ikke ville ha sex på første daten så var hun heller ikke noe å satse på, kjedelig........... :evil:

Min mening da: det er jaggu ikke lett å være jente og vite hvordan man skal oppføre seg....

.....og jeg ser nå mange år etterpå, at de samme holdningene faktisk lever godt ennå....... :sinna:

Skrevet
...

Min mening da: det er jaggu ikke lett å være jente og vite hvordan man skal oppføre seg....

Det er da det er mye bedre å bli Kvinne å date Mannfolk, da slipper man slike problemer iRL, trenger bare diskutere dem på nettet med gutter som ikke skjønner bedre enda. :sjarmor:

Skrevet

For det første, for meg er det ikke snakk om man er jente eller gutt, mine holdninger har ingen ting med kjønn å gjøre slik sett.

Men, det jeg vet, og som ikke er bare min erfaring, er at når man har etablert forhold/blitt glad i, og har fått et godt sexliv, kan slik "opp-poppende" historier gjøre stor skade.

Da kan den som har levd et mer gjennomsnittlig(?) sexliv plutselig føle at det seksuelle forholdet han nå har fått kan synes mindre verdt fordi partneren har hatt så mange "lette" og ubetydelige forhold.

Og det er jo forferdelig trist.

Men, derfor tror jeg ikke det er lurt å fortelle for mye om slike ting (om man er ulike her), uansett om man er gutt eller jente.

Skrevet
Da kan den som har levd et mer gjennomsnittlig(?) sexliv plutselig føle at det seksuelle forholdet han nå har fått kan synes mindre verdt fordi partneren har hatt så mange "lette" og ubetydelige forhold.

Eller man kan tenke: Jøss, dama må synes jeg er jævla spesiell siden jeg ikke bare er nok en av disse ubetydlige forholdene.

Skrevet

Jeg syns 20 sexpartnere er hårreisende mye. Jeg er over 30 og er nå gift, og er veldig glad for att jeg ikke har hatt sex med så mange. Hadde nå i ettertid følt ubehag av tanken att så mange hadde vært så intime med meg. Er SJELEGLAD for att jeg ikke har pult rundt.

Dette er tanker som har kommet nå, og du som bror syns jeg ikke gjør noe galt ved å bekymre deg.

Skrevet
Jeg syns 20 sexpartnere er hårreisende mye. Jeg er over 30 og er nå gift, og er veldig glad for att jeg ikke har hatt sex med så mange. Hadde nå i ettertid følt ubehag av tanken att så mange hadde vært så intime med meg. Er SJELEGLAD for att jeg ikke har pult rundt.

Dette er tanker som har kommet nå, og du som bror syns jeg ikke gjør noe galt ved å bekymre deg.

Men igjen, vi er forskjellige.

jeg har hatt flere en 20 sexpartnere, jeg er over 30 og har ingen problemer med fortiden min. Jeg har lært ting som andre ikke har lært, på godt og vondt.

at en ikke føler det rett for en selv, ER faktisk ikke det samme som at det ikke er rett eller i det minste helt greit, for andre.

åpne blikket litt, SE at folk ikke er like.

Dersom jeg hadde hatt en bror eller søster som prekte for meg når jeg var i starten av tyveårene, ang sex og hva som var "rett" og ikke, så ville jeg antagelig hatt enda fler seksualpartnere en jeg har, rett og slett for å vise at dette faktisk er MITT liv, mine valg er like riktige som dine, de er bare tilpasset meg!

Personlig tror jeg ikke du kommer NOEN vei med å prøve å lede din søster inn på en annen vei en den hun velger selv, dersom du viser fordømmelse av det hun gjør, så kan du snakke med henne om hva du er redd for (med hva det kanskje kan gjøre med følelseslivet hennes ifølge din engselse).

Men som du kanskje kan se av denne tråden, så er det mye fordømmelse fra folk, og hun er sikkert like klar over antall seksualpartnere som du er, så KAN det hende du skal trå varsomt for ikke å provosere.

Så lenge du VET at din "fasit" er DIN fasit og ikke hennes, så lenge du gjør det klart at du ikke fordømmer hennes valg, men bare ønsker å vite om hun er seg bevisst på mulige konsekvenser hun kan få av sine valg, så er det vel fair nok å prate med henne om det.

Skrevet
.... og du som bror syns jeg ikke gjør noe galt ved å bekymre deg.

Akkurat det er jeg enig med Jens i!

MEN dersom søstra di har det bra med sine 4-5 forhold, så er det jo ikke noe du kan gjøre!

Godta at hun har et annet syn enn det du har. Det er mange som har hatt mange forhold...og de har ikke tatt skade av det på noen måte.

Mest sansynlig vil hun ikke fortsette å ha korte forhold hele livet, men for å finne "den rette" kan det bli en del korte prøvesmakinger.

Jeg har ikke hatt så mange sex-partnere, men jeg har det ikke på noen måte bedre med meg selv enn de veninnene mine som har hatt tredobbelt så mange som meg!!

Skrevet
Dersom jeg hadde hatt en bror eller søster som prekte for meg når jeg var i starten av tyveårene, ang sex og hva som var "rett" og ikke, så ville jeg antagelig hatt enda fler seksualpartnere en jeg har, rett og slett for å vise at dette faktisk er MITT liv, mine valg er like riktige som dine, de er bare tilpasset meg

Du verden, knulle enda flere bare for å protestere! Beklager, dette blir bare barnslig og dumt. Er nesten fristet til å si at , ja da er det sannelig ikke rart du har hatt mange........ oops, sa det visst.

Og jeg synes fremdeles det er grunn til å være bekymra for søstra mi, 15 forhold/partnere (ca) på tre år er mye. Det KAN eksempelvis bety at hun får nei av den hun engang faller for, pga fortida hennes (om hun forteller det).

Jeg preker ikke for henne, har vært forsiktig der, og har eksempelvis søkt hjelp her.

Om hun har det bra??....... Tja, det er jeg ikke helt sikker på slik hun stadig bytter på....... Tviler så absolutt.

Det må da finnes andre måter å leite på enn å by fram kroppen sin først... Jeg veit godt at hun leiter etter en kjæreste, og ønsker ha det stabilt og godt.

Skrevet
.......... Det KAN eksempelvis bety at hun får nei av den hun engang faller for' date=' pga fortida hennes (om hun forteller det).[/quote']

Men er det noe av det første en mann spør om når de møter en jente?? Er det nå liksom innbakt i sjekkelinjen!?

Dersom en mann blir forelsket og i ettertid finner ut at hun har hatt mange forhold...er det blitt så enkelt at han da bare dumper henne? Fordi?? Hun er jo akkurat samme personen, og det hun har gjort er jo det som gjør henne til den hun er!!

Gjest Anonymous
Skrevet
Og en ting til: So what hvis gutter som deg ikke liker jenter som meg' date=' jeg vil da vel ikke være med dere uansett!!! :-?[/quote']

Akkurat i den perioden du bytter partner i øst og vest så vil du ikke det nei, men den dagen du finner han som er mannen i ditt liv tror jeg ikke lenger du syns det er greit at han ligger rundt selv om han er en av de du nå har sex med og liker. Tenk på det du.

Gjest Anonymous
Skrevet
"Hva jeg har gjort, godt eller dårlig, så er det uansett mine valg, og er det noen jeg skal stå til rette for så er det meg selv. Jeg trenger ikke å ha dårlig samvittighet ovenfor noen andre når det gjelder ting jeg har gjort mot meg selv.

Jeg er nå ikke så sikker på at alle partnerne man har hatt underveis er enig i dette. Når man har så mange partnere så er det ikke kun snakk om hva "jeg har gjot mot meg selv lenger".
Skrevet
Tenk på det du.

Jeg velger og tenke at andre faktorer er langt viktigere.

Gjest Anonymous
Skrevet
Med den holdningen fra noen her inne så er det et klart signal til jenter at vi ikke bør fortelle hvor mange vi har hatt sex med for da kan vi bli sett på som løsaktige. Så er vi ikke kommet lenger da.... Jenter må gjemme unna sin seksualitet og ikke vise at de er seksuelle vesener. Sånt må man kun slippe fram i forhold.
Feil, mange jenter, veeeeldig mange jenter har i årevis hatt en holdning om at gutter som "ligger rundt" er noen drittsekker. Nå når jenter selv i større grad oppfører seg likedan, da er det plitselig å helt greit. Det lukter dobbeltmoral deluxe av dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...