Gå til innhold

Bare ett måltid per dag i barnehagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt viktig tema, egentlig. Jeg er selv en av de som ikke får hentet barnet før nesten stengetid, og å spise middag skjer stort sett mellom 18-18.30.

Jeg kan forstå barnehagen også, at det blir mye mat-styr når det i utgangspunktet kun skal være frukt, men samtidig har jeg sett mengden frukt barna her har fått, og det kan ikke kalles ett måltid, men heller en smak..

Alternativet har da blitt å ta med en brødskive/kjeks/banan ved henting, men det hadde jo vært fint om de kunne fått litt mer til fruktmåltidet.

Anonymous poster hash: 2cddd...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her får vi lov å sende med yoghurt til fruktmåltidet, i tillegg til valgfri frokost. Bhg står for lunsjen og frukten, varm lunsj en gang i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage kan de spise matboks fram til kl 9, dvs frokost. De fleste spiser frokost hjemme, men liker å sitte litt ved bordet med en yoghurt feks når de kommer om morgen. Så er det varmmat i 11-halv12 tiden. Deretter er det matboks igjen kvart over 2. Som regel settes det fram frukt litt etter dette.

Er veldig glad for at det ikke er mindre mat enn dette. Min er småspist og trenger å tilbys ofte. I tillegg er det ikke alltid hun liker varmmaten, så da er det hvertfall fint med et brødmåltid i 2tiden:)

Hun blir sutrete og utilpass dersom hun er sulten.

Får jo ofte ikke ferdig middagen før rundt 5, så hadde vært lenge å gå uten ettermiddagsmåltidet...

Anonymous poster hash: f6ef1...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...