Gå til innhold

Jeg er ikke Milla


Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

Du inviterer jo til spekulasjon og reaksjoner når du lager slike tråder. Og det er jo ikke første gang du søker oppmerksomhet på denne måten med trådene dine.

Anonymous poster hash: c5ed9...45a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Majoriteten av forumbrukerne har aldri hørt om milla og langt mindre lagt merke til deg. Det eneste du gjør nå er jo å sette fokus på deg og milla, slik at flere begynner å spekulere i om det er sant. Personer som aldri ville hørt om milla om du ikke hadde startet denne tråden. Så da kan det garanteres at flere kommer til å støtte oppunder milla-anklagen bare fordi de vil irritere deg.

 

Så dette er et ganske dårlig sjakktrekk med mindre du faktisk liker oppmerksomheten. Videre konklusjoner får hver bruker trekke selv...



Anonymous poster hash: 49e4b...62a
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, altså, TS. Dette er ikke første gang jeg ser du lager en tråd rundt din egen person, og jeg lurer derfor litt på hva du ønsker å oppnå, når du samtidig virker veldig hårsår rundt kommentarer rundt din egen person i disse trådene? Jeg har aldri lagt negativt merke til deg i selve forumet, ut fra svarene dine, eller noe i den dur, så disse trådene om deg selv er snart det eneste jeg forbinder med deg som bruker.Hvorfor i all verden gjør du deg selv til et tema på denne måten, dersom oppmerksomhet, spekulasjon eller sensasjonslyst rundt din person er det du vil unngå? Anonymous poster hash: 29d64...41c

Enig i dette. Hadde ikke og har ikke noe imot ts, men har kun lagt merke til hun når hun lager innlegg om seg selv som i at hvorfor ingen nevner hun i bruker relaterte tråder, når hun kom inn med nytt nick så svarte hun også i en bruker tråd på at hun savnet Citronella og at Citronella var en flott bruker som hun ønsket tilbake. Tre dager etterpå når hun hadde skiftet nicket tilbake var det altså hun som hadde skrevet dette innlegget. Dette skriver jeg ikke fordi jeg stalker ts men en legger merke til slike litt rare ting som folk skriver her inne. Det er jo ikke den første tråden hun lager om seg selv heller. Slike ting blir lagt merke til av andre og når en sier en ikke søker oppmerksomhet så virker det rart å stadig fremheve seg selv slik.

Utenom det tror jeg både ts er snill og hjelpsom på forumet men med å starte slike tråder som dette så antar jeg at en ønsker litt spekulasjon og oppmerksomhet.

Anonymous poster hash: 40331...cf6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du mistolket den ene AB'en som spurte om du var Milla. Det var ikke et seriøst spørmål, vedkommende påpekte bare at milla også drev endel med dikting.

 

Det er vel ingen som tror i blodig alvor at Milla er en av kosemozerne. 

Så at det var en som skrev at h*n fikk Milla-vibber av TS. Det er noe annet enn å si at TS er Milla. 

Anonymous poster hash: 60b8b...ee0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

"Fenomenet Milla

Dagbøkene på Kvinneguiden var på mange måter forløperen til blogging. Milla sine dagbøker på Kvinneguiden er dessverre forlengst slettet. Derfor kan jeg ikke gjengi historien nøyaktig slik den egentlig var. Men jeg kan forsøke å gjengi min opplevelse av Milla. Noen trodde til og med at jeg var Milla, at jeg hadde funnet henne opp for å få lesere og inntekter til Kvinneguiden. Ikke helt ulikt at mange trodde at Kagge var Anonym. Caroline Berg-Eriksen vet alle hvem er.

Milla var utrolig flink til å skrive. Hun hadde en presisjon i språket som var helt perfekt. Det ville ikke overraske meg mye om hun i dag er tekstforfatter, eller jobber med språk. Milla levde et oppdiktet liv, og hun levde det gjennom en profil i forumet på Kvinneguiden gjennom flere år. Hun var krass og spissfindig i språket. Presis til fingertuppene. Krassere enn en blyantspisser, og sarkastisk som få.

Hun hatet nybakte mammaer som gikk i grilldress uten å stelle neglene sine og sminke seg hver morgen. Hun kunne ikke i sin villeste fantasi forstå at noen mennesker med respekt for seg selv kunne sove i annet enn egyptisk bomull, og hun så ned på alle som hun selv plasserte under seg i pyramiden hun bygde rundt sitt eget fiktive nettliv.

Og med slike uttalelser ertet hun på seg flere tusen kvinner i Norge. Engasjerte småbarnsmødre, kvinnesakskvinner, ujålete flotte damer, rett og slett kvinnen i gata!

Men Milla hadde også en positiv, hjelpsom side. Hun var utvilsomt en kvinne med stil. Hun ga utallige gode tips og råd i forumet for velvære, hud, hår og kosmetikk. Noen ganger som forståelsesfull hyggelig "tante", andre ganger som en kvinne som aldri hadde forsøkt en dagkrem til under 500 kroner, og enkelte ganger som en allviter som balanserte på ordkunstens line, slik at ingen noen gang kunne ta henne for å bryte regler på Kvinneguiden. Og ja - reglene var sannsynligvis de strengeste som har vært i et forum."

Anonymous poster hash: 6f6a1...a0e

 

Dette er jo den nøyaktige beskrivelsen av Citronella. 

Anonymous poster hash: 16635...5f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en norsk mann, leser norske bøker, aviser og jeg har godt språøkre.

 

Jeg kjenner jeg blir litt forbannet over all mistenksomheten som mange av dere bedriver mot meg. Det minner om mobbing - det som er annerledes synes dere iallefall å ikke like. Og dermed blir jeg hugget ned. Jeg startet tråden fordi jeg er lei av beskyldninger.

 

Og hvorfor kan jeg ikke få være meg selv på KG? Please.

Du legger jo ganske opp til det når du lager en tråd om deg selv. 

Anonymous poster hash: 16635...5f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Du legger jo ganske opp til det når du lager en tråd om deg selv.

Anonymous poster hash: 16635...5f2

Håpløs argumentasjon. Jeg håper ikke du fraråder dine eventuelle barn å stikke seg frem fordi de da kan ha det så godt om de blir mobbet?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

For meg er det rivende likegyldig om Citronella er Milla fra Monaco eller Gudrun fra Gausdal. For mitt vedkommende, er hun en meget trivelig og oppegående dame, og jeg ser ingen nødvendighet i å spekulere hvem hun er utenfor KG. 

 

Det ligger i menneskets natur å pynte på fasaden i omgang med andre mennesker, og et internettforum - med dets muligheter til å være anonym og dermed pynte enda mer på fasaden hhv. skape seg et interaktivt alter ego - er heller intet unntak.

Hvis man forventer å bli servert den hele og fulle sannhet om en bruker av brukeren selv på internett - som i hverdagen -, så bør man sporenstreks belage seg på en heidundrende skuffelse. 

 

Og for alt man vet, så er det jeg som er Milla. Jeg har bare endret på skrivemåten min for å forvirre allmuen enda mer  :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det rivende likegyldig om Citronella er Milla fra Monaco eller Gudrun fra Gausdal. For mitt vedkommende, er hun en meget trivelig og oppegående dame, og jeg ser ingen nødvendighet i å spekulere hvem hun er utenfor KG. 

 

Det ligger i menneskets natur å pynte på fasaden i omgang med andre mennesker, og et internettforum - med dets muligheter til å være anonym og dermed pynte enda mer på fasaden hhv. skape seg et interaktivt alter ego - er heller intet unntak.

Hvis man forventer å bli servert den hele og fulle sannhet om en bruker av brukeren selv på internett - som i hverdagen -, så bør man sporenstreks belage seg på en heidundrende skuffelse. 

 

Og for alt man vet, så er det jeg som er Milla. Jeg har bare endret på skrivemåten min for å forvirre allmuen enda mer  :biggrin:

Jeg kunne ikke ha sagt det bedre! Jeg vetta faen hvem denne Milla er men uansett om hun er Milla (Noe som jeg tviler sterkt på at hun er) Eller ikke så er hun fortsatt den samme Citronella som jeg har hatt gleden av å bli kjent med her på forumet, hun er en fantastisk dame og et hyggelig menneske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Jeg kunne ikke ha sagt det bedre! Jeg vetta faen hvem denne Milla er men uansett om hun er Milla (Noe som jeg tviler sterkt på at hun er) Eller ikke så er hun fortsatt den samme Citronella som jeg har hatt gleden av å bli kjent med her på forumet, hun er en fantastisk dame og et hyggelig menneske :)

 

Ja, jeg tror vi rett og slett kom for sent til Milla-festen  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror vi rett og slett kom for sent til Milla-festen  :fnise:

Jeg var ganske så aktiv bruker her under Milla-perioden, og er sannsynligvis den eneste i hele KG-historien som har klart å gå glipp av det fenomenet likevel  :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er det rivende likegyldig om Citronella er Milla fra Monaco eller Gudrun fra Gausdal. For mitt vedkommende, er hun en meget trivelig og oppegående dame, og jeg ser ingen nødvendighet i å spekulere hvem hun er utenfor KG

 

 

Hvor har det blitt spekulert i det før hun opprettet denne tråden? Kanskje hun har fått noen PM-er. 

Anonymous poster hash: 60b8b...ee0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

 

Hvor har det blitt spekulert i det før hun opprettet denne tråden? Kanskje hun har fått noen PM-er. 

Anonymous poster hash: 60b8b...ee0

 

 

Jeg skrev: "For mitt vedkommende ..." først i setningen. Jeg ser altså ingen nødvendighet for meg å spekulere i hvem Citronella er utenfor KG. Hva andre mener er en nødvendighet, får bli opp til dem. 

 

Jeg vet at Citronella ønsker å bibeholde sin anonymitet. Dette er noe jeg respekterer prinsipielt. Skulle jeg derimot begynne å pønske på hvem Citronella er, og hvorvidt hun var bruker X tidligere osv. så bryter jeg ikke bare vedkommendes ønske om anonymitet, jeg bryter også mine egne prinsipper. Og når det kommer til stykket - hva gagner det meg å vite hvem en bruker er? 

 

Slik samfunnet har utviklet seg med Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Twitter, osv., er anonymitet blitt et luksusgode. Før var det Big Brother som så deg, i dag er det Little Brother. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev: "For mitt vedkommende ..." først i setningen. Jeg ser altså ingen nødvendighet for meg å spekulere i hvem Citronella er utenfor KG. Hva andre mener er en nødvendighet, får bli opp til dem. 

 

 

Og det er det ingen andre som gjør heller.

Anonymous poster hash: 60b8b...ee0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Citronella

Jeg lagde ikke denne tråden for å få oppmerksomhet, selv om jeg liker oppmerksomhet og det å bli beundret, bli verdsatt og likt. Jeg har forklart hvorfor jeg lagde tråden, så det skal jeg ikke gnage videre på.

Men den tendensen jeg ser at det er lett å bli hakkekylling på nett, og akkurat det håper jeg andre også vil reflektere over, hvilke verdier ønsker vi å gi til barn? Det bør være lov å skille seg ut. Så vidt jeg vet har jeg aldri vært slem her inne, eller mobbet noe. Om det er så, fortell meg om det, så jeg kan lære av det.

Jeg er nå sterk og takler dette, men det hadde jeg nok ikke gjort for noen over siden. Eller, taklet, men det hadde gått inn på meg og kanskje preget meg på noe måte.

Alt blir hyggeligere om vi møter mennesker der de er, som de er, om det er på nett eller IRL. Peace out! 🙅🏻

Endret av Citronella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble hun Milla-dama avslørt, egentlig?

 

Jeg har bare lest de trådene som fortsatt er igjen. De trådene jeg har lest er så kraftig redigert, og det var full strid på forumet om man kunne diskutere det eller ikke - man kunne vel nærmest ikke diskutere det? Mente jeg leste en tråd hvor det var tatt opp. Hun slittet hele forumet i to slik jeg har forstått det. 

 

Kanskje det var noen gode detektiver her på KG også den gang som fant ut at det bare var oppspinn? Hun sa hun skulle gi ut bok og hele pakka, mulig jeg husker feil men mener å ha lest at noen ringte forlaget eller noe i den duren. Kan hende jeg blander sammen noe. 

 

Andre som var medlem her i den tiden vet det sikkert  :)

 

Postet samme svar i tråden jeg linket til. Gikk litt fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...